abonnement Unibet Coolblue
pi_190652156
Vandaag een lekkere kerstwandeling gemaakt, en zoals vaak viel mij weer op:
In het bos, heb je heel vaak een uitkeping langs het pad. Alsof ze met een shovel één keer geschept hebben.

Weet iemand hier de gedachte achter? Hebben ze deze grond gebruikt om de paden te effenen of zo?
pi_190652207
Hebben ze daar niet een boom weggehaald?
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 25 december 2019 @ 22:38:42 #3
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_190652231
Ik zie ze ook wel eens. Ik denk dat ze ervoor zijn dat het water van het pad afloopt. En dat dieren een plek hebben om te drinken.
pi_190652232
Of als defensie daar oefent, schuil plek voor tanks en dan camoufleren..
Ik zwaai naar dieren.
pi_190652238
Volgens mij zijn die, om in het geval van regen, kleine bassins aan water op te slaan zodat het niet allemaal naar beneden loopt over de droge grond. Was je in heuvelachtig gebied TS?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_190652276
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 22:39 schreef Filosoofert het volgende:
Volgens mij zijn die, om in het geval van regen, kleine bassins aan water op te slaan zodat het niet allemaal naar beneden loopt over de droge grond. Was je in heuvelachtig gebied TS?
Ja, vandaag wel. Maar zie het in veel bossen. Veluwe, maar ook pp de eilanden. En nu dus op de Sallandse Heuvelrug.
pi_190652701
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 22:38 schreef qltel het volgende:
Ik zie ze ook wel eens. Ik denk dat ze ervoor zijn dat het water van het pad afloopt. En dat dieren een plek hebben om te drinken.
Soberso, dieren in de vrije natuur :o O+ O+ O+
pindazakje
pi_190670581
Die kuilen vielen mij ook op,vorig jaar met die droge zomer was ik op de Veluwe aan het wandelen en was er een aantal kuilen gevuld met water.Volgens mij is dit inderdaad voor de dieren en zorgt Staatsbosbeheer er tijdens droogte voor dat er water in komt.
pi_190766907
Op het pad waar je loopt verdicht de grond. Het water kan daarom afstromen, in tegenstelling tot de grond onder het box. Met dit soort kuilen wordt dat voorkomen en zakt het water langzaam de grond in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')