abonnement Unibet Coolblue
pi_190647222
Welkom bij de Fotografie Challenge 2020!



De bedoeling van deze challenge is dat je iedere maand 1 foto hieronder post, die ook in de huidige maand is gemaakt! Dit om iedereen te motiveren om minimaal 1 mooie foto per maand te maken.

Uploaden kan via Flickr of Imgur!

De regels:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga hier ook bijhouden in een overzicht wie in hoeveel maanden heeft gepost, het is geen wedstrijd maar puur voor de uitdaging!
Het leukste is als je natuurlijk vanaf Januari al mee gaat doen, maar je mag uiteraard ook later in het jaar aansluiten. Dit vermeld ik dan erbij in het overzicht.

Voorbeeld van het overzicht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel veel succes met het halen van 12 mooie foto’s en natuurlijk een mooi fotografie jaar in 2020!

Het overzicht:
Pascalho: Nog geen foto


Laatste update 26 december 2019 19:12

[ Bericht 1% gewijzigd door Pascalho op 26-12-2019 19:12:56 ]
pi_190647236
Ik ga zelf uiteraard meedoen!
Wie doet er nog meer mee?
  woensdag 25 december 2019 @ 16:19:23 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_190647562
Hoe wordt het thema bepaald? Is dat een democratisch proces?

En wat dat uploaden betreft: het lijkt me handig om dat niet helemaal vrij te laten, anders zit je straks met een topic waarvan de helft van de foto's het niet meer doet.
Huilen dan.
pi_190647701
quote:
6s.gif Op woensdag 25 december 2019 16:19 schreef Isdatzo het volgende:
Hoe wordt het thema bepaald? Is dat een democratisch proces?

En wat dat uploaden betreft: het lijkt me handig om dat niet helemaal vrij te laten, anders zit je straks met een topic waarvan de helft van de foto's het niet meer doet.
Het thema mag iedereen zelf invullen, gaat om je mooiste foto van de maand.
De challenge is om iedere maand 1 mooie foto te maken en te plaatsen.

Wat zijn nog meer goede manieren voor foto’s uploaden? Kon zelf alleen even op Flickr komen, maar er zijn er vast nog meer. Dan pas ik dit aan.
  Moderator woensdag 25 december 2019 @ 16:58:21 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190648057
Imgur is ook wel goed.
Elke maand uit dezelfde maand uploaden, weet niet of dat gaat lukken, gezien ik veel analoog werk. Gelukkig kan ik zelf de exif data invullen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190666083
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2019 16:58 schreef derLudolf het volgende:
Imgur is ook wel goed.
Elke maand uit dezelfde maand uploaden, weet niet of dat gaat lukken, gezien ik veel analoog werk. Gelukkig kan ik zelf de exif data invullen :+
Ik heb imgur toegevoegd. Snap dat voor sommige maandelijks niet zal lukken, maar daar kan ik niet veel aan veranderen. Mocht iemand hier wel een oplossing voor weten, laat dat dan even weten.
pi_190749399
Hoi!
ik ben een newbie hier op Fok! (Lurk al wel jaren mee in verschillende topics op het forum) en een beginner als het gaat om fotografie. Ik ben begonnen met een online foto cursus om wat meer te leren over mijn camera en om mooie plaatjes te leren schieten. Daarvoor moet je veel oefenen en veel schieten natuurlijk. Deze challenge lijkt me daarom erg leuk om te gaan doen! een mooie stok achter de deur om de camera in ieder geval 1x in de maand op te pakken om erop uit te gaan :) daarnaast is het natuurlijk ook een mooie manier om mijn voortgang te kunnen zien na een jaar 8-)
pi_190751738
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 20:50 schreef Roesha het volgende:
Hoi!
ik ben een newbie hier op Fok! (Lurk al wel jaren mee in verschillende topics op het forum) en een beginner als het gaat om fotografie. Ik ben begonnen met een online foto cursus om wat meer te leren over mijn camera en om mooie plaatjes te leren schieten. Daarvoor moet je veel oefenen en veel schieten natuurlijk. Deze challenge lijkt me daarom erg leuk om te gaan doen! een mooie stok achter de deur om de camera in ieder geval 1x in de maand op te pakken om erop uit te gaan :) daarnaast is het natuurlijk ook een mooie manier om mijn voortgang te kunnen zien na een jaar 8-)
Welkom bij de Challenge, ik zal je toevoegen aan het overzicht.
Ben erg benieuwd naar je foto’s!
pi_190756158
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 21:45 schreef Pascalho het volgende:

[..]

Welkom bij de Challenge, ik zal je toevoegen aan het overzicht.
Ben erg benieuwd naar je foto’s!
yes, thnx! :) ik zelf ook :')
pi_190823921
Allemaal een gelukkig nieuwjaar, met veel fotografie plezier!
Deze Fotografie Challenge is dan ook begonnen!


Ik ben er achter gekomen dat ik oude berichten niet kan wijzigen dus dan moet het overzicht in het topic worden ge-update, dus hier is de eerste stand:

Het overzicht:
Pascalho: nog geen foto
Roesha: nog geen foto


Zoals jullie kunnen zien we zijn pas met 2 mensen, hoe leuk zou het zijn als er nog meer mensen aansluiten.
Je kan je aanmelden via een berichtje in dit topic!
(Het hoeft niet voor een bepaalde datum, je kan altijd de rest van het jaar wel meedoen)
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 1 januari 2020 @ 12:22:39 #11
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_190825133
Uiteraard doe ik ook mee :Y
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_190825930
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:22 schreef Ouwesok het volgende:
Uiteraard doe ik ook mee :Y
Top, ik zal je binnenkort toevoegen aan het overzicht!
  woensdag 1 januari 2020 @ 18:45:17 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_190829318
Ik doe ook mee. Mag je de foto posten vlak na de maand of moet het altijd binnen die maand geplaatst worden?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_190829653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 18:45 schreef SpecialK het volgende:
Ik doe ook mee. Mag je de foto posten vlak na de maand of moet het altijd binnen die maand geplaatst worden?
Leuk! In principe moet het binnen de huidige maand worden geüpload, maar als je binnen een aantal dagen plaatst met vermelding dat hij van de vorige maand is, is dat ook prima! Als hij maar wel in de goede maand is gefotografeerd!
pi_190829709
Hier het actuele overzicht.

Het overzicht:
Pascalho: nog geen foto
Roesha: nog geen foto
Ouwesok: nog geen foto
SpecialK: nog geen foto
pi_190848563
Als het goed gaat zou mij dit moeten lukken. Doe ook al een 52 challenge. Dus uit de afbeeldingen die maand moet er hier een te posten zijn die de maand gemaakt is.

Twee jaar geleden ook gestart maar door medische reden heb ik toen niet de 52 weken kunnen halen.. Dit jaar dus een nieuwe poging en de bedoeling om het vol te houden :)
Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
pi_190849120
quote:
3s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:45 schreef bakkerl het volgende:
Als het goed gaat zou mij dit moeten lukken. Doe ook al een 52 challenge. Dus uit de afbeeldingen die maand moet er hier een te posten zijn die de maand gemaakt is.

Twee jaar geleden ook gestart maar door medische reden heb ik toen niet de 52 weken kunnen halen.. Dit jaar dus een nieuwe poging en de bedoeling om het vol te houden :)
Leuk dat je meedoet, ik voeg je binnenkort toe aan het overzicht.
Ik heb zelf nog nooit met die challenge meegedaan, misschien er maar eens naar gaan kijken.
pi_191044637
Zijn er al deelnemers of mensen die nog niet deelnemen met mooie foto’s die dit jaar zijn gemaakt?

Als je nog niet deelneemt aan de challenge meld je dan in dit topic aan.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 januari 2020 @ 23:12:14 #19
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_191138515
Het zat tot nog toe een beetje tegen met het licht en zo maar afgelopen weekend kwam er zowaar verbetering.
Ik open de slag met een typische januarireiger. Van dat lage zonlicht en de reiger met ingetrokken nek zodat ie minder afkoelt.

Ardea Cinerea by Ouwesok, on Flickr

Het zou wel eens het begin kunnen worden van een serie die aangeeft hoe reigers er door het jaar heen uitzien
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_191154112
We gaan al naar het eind van Januari toe, vergeten jullie niet om je foto hier te plaatsen. Je kan nog ongeveer 2 weken je foto uploaden voor de maand Januari, als de foto maar in Januari is gemaakt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 23:12 schreef Ouwesok het volgende:
Het zat tot nog toe een beetje tegen met het licht en zo maar afgelopen weekend kwam er zowaar verbetering.
Ik open de slag met een typische januarireiger. Van dat lage zonlicht en de reiger met ingetrokken nek zodat ie minder afkoelt.

[ link | afbeelding ]Ardea Cinerea by Ouwesok, on Flickr

Het zou wel eens het begin kunnen worden van een serie die aangeeft hoe reigers er door het jaar heen uitzien
Mooie eerste inzending!

Hier komt mijn foto van Januari:

Als je nog geen mooi foto hebt gemaakt, je hebt nog 1 week, Succes!

Ergens begin Februari komt er weer een tussenstand van de inzendingen!
pi_191191456
Ik doe dit jaar ook maar eens mee. Tot nu toe valt het door het kleurloze weer nog niet mee om in Januari iets aardigs te schieten. Maar ik heb nog 6 dagen *O*
pi_191192271
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 18:30 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik doe dit jaar ook maar eens mee. Tot nu toe valt het door het kleurloze weer nog niet mee om in Januari iets aardigs te schieten. Maar ik heb nog 6 dagen *O*
Leuk, succes met fotograferen. Het is tot nu toe op een enkel moment na maar erg grijs.
  maandag 27 januari 2020 @ 22:37:51 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191225772
Bangkok 2 min na 00:00

There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191265119
Leeuwendans tijdens het Chinees Nieuwjaar op een koude grauwe zaterdag op de Zeedijk.

  donderdag 30 januari 2020 @ 17:04:11 #25
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_191266248
ik doe mee:
Vorige week leuke sessie op de balletschool gehad...

The secret of creativity is knowing how to hide your sources
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')