abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190642689
Ik heb een projectje met goedkoop vurenhout. Dit wil ik daarna beitsen in eikenoptiek.

Nu zijn er her een der wat kiertjes ontstaan waar ik van baal. Als het geverfd wordt, plamuur ik dat normaliter geen probleem. Ik wil nu echter niet verven, maar beitsen. Plamuur is dan geen optie, want dat blijf je zien.

Nu weet ik dat er kneedbaar hout bestaat, wat je in allerlei kleuren hebt. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Werkt dat goed? En kan je daar overheen beitsen, of beter eerst beitsen en dan de kiertjes opvullen met dat kneedbaar hout?
pi_190643053
Eerst opvullen dan beitsen.
pi_190643676
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 11:39 schreef HPoi het volgende:
Eerst opvullen dan beitsen.
Ok, goed dat ik het vraag, want ik zou gevoelsmatig andersom gedaan hebben.

Maar koop ik het kneedbaar hout dan in vuren (waar ik later in beikenoptiek overeen beits), of koop ik het kneedbaar hout al wel in eikenkleur?
pi_190643846
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 12:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ok, goed dat ik het vraag, want ik zou gevoelsmatig andersom gedaan hebben.

Maar koop ik het kneedbaar hout dan in vuren (waar ik later in beikenoptiek overeen beits), of koop ik het kneedbaar hout al wel in eikenkleur?
Ik zou het in vuren doen. En dan beitsen in eikenkleur. De kleur van kneedbaar hout gaat nl. altijd afwijken van je 'kleur' beits. Enne, eerst opvullen en dan schuren. (eerst schuren, dan opvullen en dan weer schuren kan natuurlijk ook)
pi_190643900
Probeer het anders eerst eens uit op een stukje die uit het zicht is.

Je kan overigens ook zelf kneedbaar hout maken van houtlijm (of nog beter cellocol) en schuursel van je vuren object. Verhouding zou je even moeten opzoeken.
pi_190648047
Met bandschuurmachine vuren grof schuren , schuurmeel aanmaken met houtlijm. Vullen wat je moet vullen , schuren . En daarna verder met de verdere afwerking . Is dat een optie ?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_190648205
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 16:57 schreef Cybersijp het volgende:
Met bandschuurmachine vuren grof schuren , schuurmeel aanmaken met houtlijm. Vullen wat je moet vullen , schuren . En daarna verder met de verdere afwerking . Is dat een optie ?
Ik kan het eens proberen, maar ik denk dat de beits niet mooi pakt door de lijm, die sluit het een beetje af dan.
pi_190649166
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 17:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik kan het eens proberen, maar ik denk dat de beits niet mooi pakt door de lijm, die sluit het een beetje af dan.
Klopt beits en lijm gaan niet samen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_190657826
Kneedbaar hout wordt knokehard.. Wil je dat mooi strak afwerken zal je moeten schuren. Dus dat doe je dan het best voor het beitsen. :)

Maar je blijft het altijd zien.

Voor na het beitsen zou je eventueel parket/hout reparatie kunnen proberen. Dat zijn van die sticks van stopwas.

https://www.4udesigned.nl(...)yEAYYAyABEgKYZfD_BwE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')