Vind ik ook. In 2017 is ie voor het eerst lek geweest, toen had ik overigens die auto nog niet, maar dat stond in de historie. Vraag me af wat er aan de hand is. Zou er meer kunnen zijn met het blok of de as waardoor er iets niet goed afdicht?quote:Op dinsdag 24 december 2019 19:29 schreef Hyperdude het volgende:
5 jaar oud en 72000 km is wel erg weinig voor deze problemen.
Bij deze km stand en leeftijd lijkt me dat nog niet nodig toch.quote:Op dinsdag 24 december 2019 19:24 schreef pvdplanet het volgende:
De keering ondergaat vele hitte-cycli, wordt daardoor hard en gaat lekken.
Als je dit gaat vervangen doe gelijk de koppeling en drukgroep.
Gaat sowieso veel werk zijn, vandaar ook die prijs van de garage. Beetje klussen lijkt me wel geinig, maar ik ga het sowieso niet alleen doen, dus even rondvragen of iemand met de juiste tools en wat skills me kan helpen. Ik heb niet compleet twee linkerhanden, maar dit klinkt toch wel net een stap te ver voor mijn skills.quote:Vervangen is met name een hoop werk als het subframe los moet. Nog afgezien van het loshalen van de aandrijfassen, verwijderen bak, weghalen van het vliegwiel etc
Dit.. Ik zou eens gewoon zomaar vierkant op Feestboek aan de importeur vragen of 'coulance' nou écht een frans woord isquote:Op dinsdag 24 december 2019 19:29 schreef Hyperdude het volgende:
5 jaar oud en 72000 km is wel erg weinig voor deze problemen.
Lijkt me ook niet. Is het niet het type auto voor en verder qua slijtage ziet hij er ook niet uit alsof hij significant meer kms heeft gemaakt. Km stand is logisch en onderhoudshistorie is compleet en bij de originele dealer uitgevoerd.quote:Op donderdag 26 december 2019 20:17 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn eerste vermoeden was "teruggedraaid", maar hoeveel kms. kan je terugdraaien bij een 4-5 jaar oude Clio?
Distributie en alles moet los he.. Ik zou er fijn vanaf blijven.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:16 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb het voordeel dat ik de auto bij de dealer heb gekocht waar hij door de eerste eigenaar ook gekocht is en de auto is daar ook altijd onderhouden, inclusief de eerste krukaskeerringreparatie. Heb mn auto de dag voor kerst weggebracht, dus ze konden me niets toezeggen. Bij het ophalen was er bijna niemand meer. Coulance zou wel erg fijn zijn, hoop dat ik dat voor elkaar kan krijgen. In het nieuwe jaar ga ik zeker even bellen.
Heb ook al een kapotte koelslang gehad en heb dat ding net 8 maanden. Volgende jaar staat er al voor 800 euro op het programma aan onderhoud, nog een keer zo'n bedrag zit ik echt niet op te wachten.
Heb wel even zitten kijken hoe goed het bereikbaar is, lijkt nog mee te vallen. Als de accu en de luchtfilter inclusief de houders daarvan weg zijn, dan ontstaat er aan die kan veel ruimte. Via de wielkast kan je er ook nog aardig bijkomen denk ik.
Het is de kant van de bak, dus bak, koppeling en vliegwiel eraf. Geen idee of dat makkelijker of moeilijker is trouwens.quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Distributie en alles moet los he.. Ik zou er fijn vanaf blijven.
Ligt aan de auto en de motor. Ik denk dat distributie kant makkelijker en sneller is.. Bak eronder uit kan nog wel eens een bevallinkje zijn.quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:55 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Het is de kant van de bak, dus bak, koppeling en vliegwiel eraf. Geen idee of dat makkelijker of moeilijker is trouwens.
Ik heb eigenlijk geen idee. Qua bereikbaarheid zit het er gunstiger uit met relatief weinig overige zaken die je moet demonteren. De distributiekant zit veel dichter naar de zijkant en ingebouwd met van alles en nog wat.quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ligt aan de auto en de motor. Ik denk dat distributie kant makkelijker en sneller is.. Bak eronder uit kan nog wel eens een bevallinkje zijn.
Geen cent meer aan Renault en/of deze garage uitgeven.quote:
Je hebt daar waarschijnlijk 3 punten waar olie kan lekken.quote:Op maandag 20 januari 2020 19:18 schreef Schuifpui het volgende:
Nog een andere vraag:
Wat zou er in theorie allemaal kunnen lekken?
- Motorolie via de krukaskeerring
- Druklager, zoals de garage zei?
- Evt versnellingsbakolie?
Andere opties?
Neig ik ook wel naar.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 20:48 schreef Fer het volgende:
40% korting? Zou ik gewoon doen en vooral goed laten kijken wat er nou scheelt. Misschien was het toen ook iets anders en kreeg de keerring ten onrechte de schuld.
Mocht er echt iets serieus stuk zijn, kun je nogmaals beginnen over garantie/non conformiteit.
Ze hadden wel gekeken, want tijdens de eerste reparatie waren ze na het vervangen al niet zeker dat het opgelost was. Toen is ie een dag langer gebleven en hebben ze ook de boutjes van het vliegwielhuis vervangen. Die dingen zijn blijkbaar geen blinde boutgaten, maar helemaal doorgeboord en vervolgens met loctite afgedicht. Vond dat sowieso als een vreemde constructie klinken, maar ok.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 22:28 schreef Fer het volgende:
Tja dan moeten ze maar nog een keer alles demonteren en kijken. Hadden ze gelijk moeten doen. Maar ja automonteurs kijken soms niet verder. Kijken op de bon: keerring vervangen en dan doen ze dom wat er staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |