Ik krijg die kleur alleen als ik mijn aardappel lang aan de lucht laat zonder te verhitten/ onder water zetten.quote:Op zaterdag 23 december 2023 17:21 schreef stavromulabeta het volgende:
Wellicht weet Piet een andere user raad. Ik probeer al een paar keer om gelaagde aardappelblokjes te maken, al verschillende recepten geprobeerd (o.a. deze en deze. Maar telkens wordt het bij mij een qua kleur onaantrekkelijke bedoening (groen/grijs ipv aardappel-geel).
[ afbeelding ]
Vs
[ afbeelding ]
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, andere aardappelen (Frieslander en mariegold), de plakjes direct door het vet halen om oxidatie te voorkomen, beetje aanzuren met citroensap. Nada, nog steeds grauwgroen (maar wel lekker.)
Wat is hier een de hand? Oxidatie? Nog een andere aardappelras gebruiken?
(Ze zijn trouwens wel lekker... Alleen die kleur)
Ja, oxidatie is ook mijn idee. Maar ze staan 3 uur in de oven, ik kan me niet voorstellen dat ze dan niet gaar zijnquote:Op zaterdag 23 december 2023 17:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik krijg die kleur alleen als ik mijn aardappel lang aan de lucht laat zonder te verhitten/ onder water zetten.
Is oxidatie idd.
Gare aardappels zouden dat volgens mij niet moeten doen.
Als ik zo het recept zie is het 1 uur op 180 , waarom dan 3 uur in de oven? 3 uur op 120 is het 2e recept zie ik nu maar het lijkt helemaal kapot verdampt bij jou.quote:Op zaterdag 23 december 2023 17:42 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ja, oxidatie is ook mijn idee. Maar ze staan 3 uur in de oven, ik kan me niet voorstellen dat ze dan niet gaar zijn![]()
En waarom anderen op internet wel een mooi kleurtje krijgen.
Ik zou nog een poging kunnen wagen en ze vooraf heel even te blancheren.
Ja, er kwam water uit de binnenkant, maar inderdaad niet zoveel. Hm, we hebben dus waarschijnlijk gewoon pech gehad dus..quote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:13 schreef Molo het volgende:
Kwam er water uit het binnenste? En zo ja, was het veel of weinig?
Bij te weinig water wordt het kokosvlees vaak vrij smakeloos en droog vind ik.
Ik kook het heel soms en snij dan kleine plakjes van, vind ik lekker om zo beetje te knabbelen. Is dag of drie lekker, daarna begint het muf te worden.
Lijkt mij een oude uitgedroogde kokosnoot.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:05 schreef qltel het volgende:
Ik heb vandaag een kokosnoot opengemaakt. En dat was de eerste in mijn leven.
Het vruchtvlees is mooi wit en vrij taai/hard. Ik heb het er allemaal uitgekregen, maar het smaakt eigenlijk helemaal nergens naar. Na wat tips gelezen te hebben op internet heb ik het kleingesneden en gedroogd (45 minuten op 100 graden), maar nog steeds smaakt het eigenlijk vrijwel nergens naar.
Heb ik een verkeerde kokosnoot te pakken, of moet ik het op een manier bereiden? Misschien malen en mengen met suiker ofzo?
Dat is idd oxidatie, het enige wat helpt is na het snijden direct bewerken.quote:Op zaterdag 23 december 2023 17:21 schreef stavromulabeta het volgende:
Wellicht weet Piet een andere user raad. Ik probeer al een paar keer om gelaagde aardappelblokjes te maken, al verschillende recepten geprobeerd (o.a. deze en deze. Maar telkens wordt het bij mij een qua kleur onaantrekkelijke bedoening (groen/grijs ipv aardappel-geel).
[ afbeelding ]
Vs
[ afbeelding ]
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, andere aardappelen (Frieslander en mariegold), de plakjes direct door het vet halen om oxidatie te voorkomen, beetje aanzuren met citroensap. Nada, nog steeds grauwgroen (maar wel lekker.)
Wat is hier een de hand? Oxidatie? Nog een andere aardappelras gebruiken?
(Ze zijn trouwens wel lekker... Alleen die kleur)
Waarom en hoe krijg jij beverratten?quote:Op maandag 18 maart 2024 16:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Iemand ervaring met Nutria/Waterkonijn? Krijg er binnenkort een stel, en heb ze nog nooit klaargemaakt of gegeten. Waar moet ik op letten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |