abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator maandag 23 december 2019 @ 18:09:18 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_190615859
Dit wordt even een heel uitgebreid topic omdat ik echt niet kan vinden wat ik moet doen en ik hoop dat iemand hier me kan helpen n.a.v. deze info.

Sinds vannacht staat de wifi op m'n laptop ineens 'uit' en ik kan nergens vinden hoe ik dat weer kan 'inschakelen'. Er is ongeveer een uurtje geweest dat ik m'n laptop in slaapstand had staan en wat anders aan het doen was, het is mogelijk dat er precies toen een automatische update heeft plaatsgevonden maar ik heb er niks van gemerkt iig. Toen ik er weer op ging kon hij de wifi ineens niet meer vinden en ik dacht 'dat zoek ik morgen wel uit', maar ik kom er alsnog niet uit :'(
Mijn laptop is trouwens een 3-maanden jonge Lenovo Ideapad 330.

Dit geven de netwerk- en internetinstellingen aan.
Als je hier op 'beschikbare netwerken weergeven' klikt leidt 'ie je naar de plek waar normaal gesproken het wifi-icoontje staat met de lijst beschikbare wifi-netwerken. Nu is dat een wereldbolletje voor de ethernet-verbinding waar ik alleen vliegtuigstand aan en uit kan zetten.

Probleemoplossingen geeft in eerste instantie 'sluit een ethernetkabel op deze computer aan' (ja dat kan maar ik wil m'n wifi terug), als ik dan doorklik zegt hij "Er is een stuurprogramma- of hardwareprobleem met de adapter voor Intel(R) Wireless AC 9560".
SPOILER: 'Gedetailleerde informatie weergeven' geeft m.b.t. die adapter dit:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké cool, maar hoe fix ik het betreffende stuurprogramma- of hardwareprobleem?

Als je op 'adapteropties wijzigen' klikt kom je bij de lijst met netwerkverbindingen:

Daar hoort normaliter dus ook de Wireless Intel adapter tussen te staan die voor mijn wifi-verbinding zorgt. Ik heb dus geen flauw idee hoe en waar ik dat kreng terug kan halen en waarom 'ie überhaupt in godsnaam weg is.. }:|

In het netwerkcentrum staat dat ‘ie geen actieve netwerken kan vinden:

Als ik daar bij 'een nieuwe verbinding of een nieuw netwerk instellen' een nieuw netwerk wil instellen krijg ik dit:

En zit ik gerust 90 minuten te wachten ipv 90 seconden maar kan 'ie alsnog niks vinden.

'Netwerk opnieuw instellen' (alle netwerkadapters worden verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, en oorspronkelijke instellingen van andere netwerkonderdelen hersteld, laptop wordt opnieuw opgestart) levert niks op. Ik heb via een andere weg hetzelfde gedaan (via netwerk-probleemoplosser kon ik 'deze reperaties als administrator uitvoeren') wat eveneens niet hielp.

Belangrijk detail is dat de wifi-router het gewoon doet, lampjes branden zoals altijd en wifi op andere apparaten doet 't gewoon.
Het is dus echt iets op m'n laptop wat ineens van het ene op het andere uur maakt dat 'ie de draadloze netwerkadapter (die Intel Wireless) niet meer kan vinden, en ik heb geen idee hoe ik die terug kan halen.
Ik wil best een nieuw stuurprogramma installeren als dat nodig is, maar ik kan nergens vinden hoe wat en welke.

Heeft iemand hier wellicht enig idee waar dit aan ligt en hoe ik mijn wifi-verbinding terug kan krijgen? :'(

[ Dit topic is gepost vanaf mijn laptop aan een ethernetkabel :') ]

EDIT: Opgelost *O* -klik voor update-

[ Bericht 4% gewijzigd door Moira op 23-12-2019 20:34:13 ]
Fuck the EBU.
pi_190615890
Tvp!
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  maandag 23 december 2019 @ 18:13:54 #3
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190615949
Handmatig: Apparaatbeheer, alle netwerk apparaten verwijderen, opnieuw opstarten en deze weer laten installeren al geprobeerd?
pi_190615952
die Wireless AC 9560 is kapot

wifi dongle in usb gat stoppen
  maandag 23 december 2019 @ 18:17:42 #5
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_190616006
Heeft de laptop een apart knopje om wifi aan en uit te zetten? Of via Lenovo Vantage?

En opnieuw opstarten proberen
pi_190616022
quote:
6s.gif Op maandag 23 december 2019 18:14 schreef Salvad0R het volgende:
die Wireless AC 9560 is kapot

wifi dongle in usb gat stoppen
Kans op dit. ^

Ik ben geen fan meer van die intel pre-ingebouwde wifi adapters.
Die drivers zijn vaak de boosdoener, verneukt de boel na verloop van tijd en het is massa productie.

Zelf ook altijd gezeik mee gehad.
  PR en moderator maandag 23 december 2019 @ 18:19:55 #7
288245 crew  Moira
pi_190616044
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:13 schreef Puk1234 het volgende:
Handmatig: Apparaatbeheer, alle netwerk apparaten verwijderen, opnieuw opstarten en deze weer laten installeren al geprobeerd?
Ik heb dat via 'netwerk- en internetinstellingen'>'netwerk opnieuw instellen' en 'probleem met netwerkadapter oplossen'>'reparaties als administrator uitvoeren' geprobeerd. Dan worden alle netwerkapparaten verwijderd en na opnieuw opstarten weer opnieuw geïnstalleerd.

Bij apparaatbeheer staan zoals je ziet alleen bluetooth en 2x ethernet-dingen, die moet ik sowieso niet hebben dus die hoef ik niet specifiek daarna nog eens te de- en herinstalleren. Hij kan het betreffende apparaat überhaupt niet vinden ;(
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:17 schreef butz0rs het volgende:
Heeft de laptop een apart knopje om wifi aan en uit te zetten? Of via Lenovo Vantage?
Nee hebben we al naar gekeken. Lenovo Vantage zou ik kunnen proberen. Ik ben relatief nieuw met Lenovo maar hoe kom ik daar ook alweer en waar moet ik dan naar doorklikken?m
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kans op dit. ^

Ik ben geen fan meer van die intel pre-ingebouwde wifi adapters.
Die drivers zijn vaak de boosdoener, verneukt de boel na verloop van tijd en het is massa productie.

Zelf ook altijd gezeik mee gehad.
Hoe kan dat na 5 maanden al randomly ineens kapot zijn, en hoe kan ik dat fixen? :o
Ik heb er waarschijnlijk nog wel garantie op als ik 'm voor reparatie moet laten opsturen.
Fuck the EBU.
  maandag 23 december 2019 @ 18:20:38 #8
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190616056

Hier ff de wifi adapter verwijder, na het opnieuw starten installeerd die automatisch weer.
Dit vind je: Rechtermuisknop op deze computer/eigenschappen/apparaatbeheer/,..,
pi_190616074
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:20 schreef Puk1234 het volgende:
[ afbeelding ]

Hier ff de wifi adapter verwijder, na het opnieuw starten installeerd die automatisch weer.
beste
pi_190616084
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:19 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik heb dat via 'netwerk- en internetinstellingen'>'netwerk opnieuw instellen' en 'probleem met netwerkadapter oplossen'>'reparaties als administrator uitvoeren' geprobeerd. Dan worden alle netwerkapparaten verwijderd en na opnieuw opstarten weer opnieuw geïnstalleerd.
[..]

Nee hebben we al naar gekeken. Lenovo Vantage zou ik kunnen proberen. Ik ben relatief nieuw met Lenovo maar hoe kom ik daar ook alweer en waar moet ik dan naar doorklikken?m
[..]

Hoe kan dat na 5 maanden al randomly ineens kapot zijn, en hoe kan ik dat fixen? :o
Ik heb er waarschijnlijk nog wel garantie op als ik 'm voor reparatie moet laten opsturen.
Stuk is stuk.

Je hebt via apparaatbeheer zo te lezen al de boel opnieuw geinstalleerd, dat had afdoende moeten zijn, al was het maar voor tijdelijke werking.

Ik zou nog wat afwachten hier op tips, maar imho heb je het belangrijkste al gedaan.

Je zou garantie kunnen aanspreken, maar eerlijk? Voor een laptop gebruik ik zelf ook altijd een goeie wifi dongle.
Minder gedoe in mijn ervaring, vaak wat duurder en daardoor kwalitatief wat beter, maar dat is 1 mening.
pi_190616098
quote:
6s.gif Op maandag 23 december 2019 18:21 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

beste
Heeft ze in feite al gedaan door netwerkinstellingen te resetten, windows doet het dan voor je.
Dat nogmaals handmatig doen heeft geen toegevoegde waarde.
  PR en moderator maandag 23 december 2019 @ 18:23:13 #12
288245 crew  Moira
pi_190616101
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:20 schreef Puk1234 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit vind je: Rechtermuis knop op deze computer/eigenschappen/apparaatbeheer/,..,
omg ik zie het :o hij staat ertussen met een rood driehoekje. Ik ga het proberen, thanks!
Fuck the EBU.
  PR en moderator maandag 23 december 2019 @ 18:23:41 #13
288245 crew  Moira
pi_190616107
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Stuk is stuk.

Je hebt via apparaatbeheer zo te lezen al de boel opnieuw geinstalleerd, dat had afdoende moeten zijn, al was het maar voor tijdelijke werking.

Ik zou nog wat afwachten hier op tips, maar imho heb je het belangrijkste al gedaan.

Je zou garantie kunnen aanspreken, maar eerlijk? Voor een laptop gebruik ik zelf ook altijd een goeie wifi dongle.
Minder gedoe in mijn ervaring, vaak wat duurder en daardoor kwalitatief wat beter, maar dat is 1 mening.
Wat doet een wifi dongle eigenlijk precies?
Fuck the EBU.
  maandag 23 december 2019 @ 18:23:47 #14
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190616108
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:23 schreef Moira. het volgende:

[..]

omg ik zie het :o hij staat ertussen met een rood driehoekje. Ik ga het proberen, thanks!
asje o|O ^O^
  PR en moderator maandag 23 december 2019 @ 18:24:17 #15
288245 crew  Moira
pi_190616112
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Heeft ze in feite al gedaan door netwerkinstellingen te resetten, windows doet het dan voor je.
Dat nogmaals handmatig doen heeft geen toegevoegde waarde.
Dat dacht ik ook, maar via die andere instellingen staat die Wireless Intel er überhaupt niet bij om er wat mee te doen, in deze lijst wel (met een rood driehoekje) :Y
Fuck the EBU.
  PR en moderator maandag 23 december 2019 @ 18:30:55 #16
288245 crew  Moira
pi_190616192
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:23 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

asje o|O ^O^
Kak het werkt niet :'(
Na opnieuw opstarten staat 'ie wel weer opnieuw in de lijst, maar wederom met een rood driehoekje.
Als ik rechtermuisknop 'stuurprogramma's bijwerken' klik zegtie eerst dat hij al het beste stuurprogramma heeft, en toen ik 't net nog eens probeerde deed 'ie wel wat maar zeidie daarna dit:

Uitschakelen en opnieuw inschakelen haalt ook niks uit.

:'(
Fuck the EBU.
pi_190616193
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:23 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wat doet een wifi dongle eigenlijk precies?
ipv een interne wifi adapter in je computer is het een externe adapter die via USB werkt.
  PR en moderator maandag 23 december 2019 @ 18:32:10 #18
288245 crew  Moira
pi_190616207
Durf ik zoiets te downloaden? Zou dat wat uithalen?

https://driverpack.io/nl/(...)60?os=windows-10-x64
Fuck the EBU.
  PR en moderator maandag 23 december 2019 @ 18:32:40 #19
288245 crew  Moira
pi_190616215
quote:
6s.gif Op maandag 23 december 2019 18:30 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

ipv een interne wifi adapter in je computer is het een externe adapter die via USB werkt.
Is ook wel een optie ja. Maar ik zou het echt onzinnig vinden als de interne wifi adapter van m'n net nieuwe laptop nu al kapot is? :o
Fuck the EBU.
pi_190616224
Told ya.

Windows ziet dat wel hoor, ik heb ook oude wifi adapters helemaal uitgeschakeld en uit, als ik alles reset schakelt Windows het dan doodleuk weer in. (Vaak ook bij nieuwe windows installatie/grote versie update 2x per jaar)

Dongle is inderdaad gewoonweg een wifi adapter maar dan in een usb slot.
pi_190616232
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:32 schreef Moira. het volgende:

[..]

Is ook wel een optie ja. Maar ik zou het echt onzinnig vinden als de interne wifi adapter van m'n net nieuwe laptop nu al kapot is? :o
ja slaat nergens op maar dat krijg je met geprefacriceerde meuk
  PR en moderator maandag 23 december 2019 @ 18:34:18 #22
288245 crew  Moira
pi_190616243
Jullie zijn wel lekker deprimerend hoor jongons :'(
Fuck the EBU.
  maandag 23 december 2019 @ 18:34:37 #23
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190616246
quote:
9s.gif Op maandag 23 december 2019 18:30 schreef Moira. het volgende:

[..]

Kak het werkt niet :'(
Na opnieuw opstarten staat 'ie wel weer opnieuw in de lijst, maar wederom met een rood driehoekje.
Als ik rechtermuisknop 'stuurprogramma's bijwerken' klik zegtie eerst dat hij al het beste stuurprogramma heeft, en toen ik 't net nog eens probeerde deed 'ie wel wat maar zeidie daarna dit:

Uitschakelen en opnieuw inschakelen haalt ook niks uit.

:'(
ff c&p:
How to fix it:

Recommended troubleshooting steps:

1 Perform a cold reboot (hold the power button until the system powers off).
2 Reseat the battery if the unit is a laptop (remove and reinstall). Please refer to your system manufacturer for guidance.
3 Perform a Clean Installation of Wireless Drivers and reboot the computer
  maandag 23 december 2019 @ 18:35:45 #24
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190616258
Kan zijn dat er spanning ergens op het moederbord staat.
  PR en moderator maandag 23 december 2019 @ 18:36:14 #25
288245 crew  Moira
pi_190616265
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:34 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ik heb geen batterij/accu die eruit gehaald kan worden, of überhaupt een laptop die je als leek kunt openmaken ;(
Fuck the EBU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')