abonnement Unibet Coolblue
pi_190672499
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 02:16 schreef dellipder het volgende:

[..]

Welnee. Justitie is in een strafrechtelijk onderzoek niet gebonden aan een enkele onderzoeksopdracht.
https://abcnews.go.com/Po(...)aw/story?id=65849857

quote:
The Department of Justice revealed Wednesday that the whistleblower complaint related to President Trump's controversial phone call with the Ukrainian president sparked a referral to the DOJ's criminal division about whether Trump potentially violated campaign finance law.

However, the criminal division, after reviewing the matter, determined there was no campaign finance violation and "has concluded the matter," a DOJ spokesperson Kerri Kupec said Wednesday. The news comes as Trump faces an impeachment inquiry in the House and a growing number of House Democrats who support such an investigation.

A Justice Department official told reporters that the DOJ spoke to "knowledgeable people in the White House" but their determination that there was no criminal violation was primarily based off a memorandum of the call, released by the White House. Questions regarding the Trump Administration's hold-up of military aid was not a factor in their investigation at all, the official explained, saying they see that as more of a foreign policy issue.
Voor de 3de keer: hun conclusie was puur gebaseerd of er geknoeid was met campaign geld. Wat dat te maken heeft met Trump die Oekraine vraagt om Biden te onderzoeken en hulp op te houden: geen idee. Ik zeg weinig tot geen verband en dat maakt DOJ's conclusie totaal niet relevant.

Als jij bewijs hebt dat de conclusie van de DOJ daadwerkelijk relevant is voor deze zaak dan zie ik ze graag.
  vrijdag 27 december 2019 @ 02:32:29 #152
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190672562
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 02:21 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

https://abcnews.go.com/Po(...)aw/story?id=65849857
[..]

Voor de 3de keer: hun conclusie was puur gebaseerd of er geknoeid was met campaign geld. Wat dat te maken heeft met Trump die Oekraine vraagt om Biden te onderzoeken en hulp op te houden: geen idee. Ik zeg weinig tot geen verband en dat maakt DOJ's conclusie totaal niet relevant.

Als jij bewijs hebt dat de conclusie van de DOJ daadwerkelijk relevant is voor deze zaak dan zie ik ze graag.
Ik denk niet dat jij het begrijpt. Campaign finance law is niet "knoeien met campagnegeld" noch is dit een FEC-onderzoek.
De kwestie is koppeling onthouden hulp met onderzoek; de quid pro quo om een stok tussen de spaken van Joe Biden te stoppen so to speak.
Dit is kern van de whistleblower complaint.
Criminele divisie van de DoJ onderzoekt transcript van het telefoongesprek en concludeert: er is geen reden een onderzoek in te stellen.
Dit is een foreign policy issue.

Ik vind het heel bijzonder hoe jij dan bij de conclusie komt dat de uitspraak van de DoJ niets met dit alles van doen heeft, eerlijk gezegd.
Best bizar, zeg maar
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190672618
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 02:32 schreef dellipder het volgende:

Campaign finance law is niet "knoeien met campagnegeld"
"Knoeien met campaign geld" is een vrij voor de hand liggende manier om "campaign finance laws" te breken. Wat volgens het DOJ niet is gebeurd.

quote:
De kwestie is koppeling onthouden hulp met onderzoek; de quid pro quo om een stok tussen de spaken van Joe Biden te stoppen so to speak.
Dit is kern van de whistleblower complaint.
Criminele divisie van de DoJ onderzoekt transcript van het telefoongesprek en concludeert: er is geen reden een onderzoek in te stellen.
En de "reden" die zij zochten was het breken van "finance campaign laws". Wat dat met de whistleblower complaint te maken heeft is mij nog steeds niet duidelijk en heb jij nog steeds niet aangetoond.

quote:
Dit is een foreign policy issue.
Nee, dat staat er niet. Ze zeggen letterlijk dat het ophouden van hulp niet eens een factor heeft gespeeld in hun onderzoek, omdat ze dat als foreign policy issue beschouwen. Snap je het verschil?

[ Bericht 11% gewijzigd door IndoorKite op 27-12-2019 02:49:38 ]
  vrijdag 27 december 2019 @ 02:53:18 #154
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190672682
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 02:44 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

"Knoeien met campaign geld" is een vrij voor de hand liggende manier om "campaign finance laws" te breken. Wat volgens het DOJ niet is gebeurd.
[..]

En de "reden" die zij zochten was het breken van "finance campaign laws". Wat dat met de whistleblower complaint te maken heeft is mij nog steeds niet duidelijk en heb jij nog steeds niet aangetoond.
[..]

Nee, dat staat er niet. Ze zeggen letterlijk dat het ophouden van hulp niet eens een factor heeft gespeeld in hun onderzoek, omdat ze dat als foreign policy issue beschouwen. Snap je het verschil?
Hier gaat het over activiteiten die in-kind contributies zijn. Hence campaign finance law.
Zoals ik het al eerder heb uitlegd; koppeling ophouden hulpgeld in ruil voor onderzoek naar Joe Biden om daarmee de verkiezingen te beïnvloeden.
Ik heb het nu in 3 of 4 verschillende vormen uitgelegd.
Er moet iets blijven hangen of dat kwartje vallen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190672723
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 02:53 schreef dellipder het volgende:

Hier gaat het over activiteiten die in-kind contributies zijn.
Valt daar - (een poging tot) zwartmaken van een politieke rivaal (met financieel hulp als wederdienst) - ook onder, denk je?

quote:
Zoals ik het al eerder heb uitlegd; koppeling ophouden hulpgeld in ruil voor onderzoek naar Joe Biden om daarmee de verkiezingen te beïnvloeden.
Ik heb het nu in 3 of 4 verschillende vormen uitgelegd.
Er moet iets blijven hangen of dat kwartje vallen.
Gast, ze zeggen letterlijk dat ze niet eens hebben gekeken naar het ophouden van het geld in hun "onderzoek". M.a.w. hun conclusie staat sowieso totaal los van het ophouden van geld. Wat, zoals je zelf al erkent, een vrij belangrijk onderdeel is van het whistleblower complaint over Trump. Redelijk essentieel.

[ Bericht 10% gewijzigd door IndoorKite op 27-12-2019 03:06:06 ]
  vrijdag 27 december 2019 @ 03:05:56 #156
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190672772
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 02:58 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Gast, ze zeggen letterlijk dat ze niet eens hebben gekeken naar het ophouden van het geld in hun "onderzoek". M.a.w. hun conclusie staat sowieso totaal los van het ophouden van geld. Wat, zoals je zelf al erkent, een vrij belangrijk onderdeel is van het whistleblower complaint over Trump. Redelijk essentieel.
Dit klopt sowieso niet want de DoJ zegt hierover in jouw bron dat ze dit meer een foreign policy issue vinden.
Daar heeft de DoJ dus naar gekeken.
Potentiële campaign finance law violation, dat was de referral, is in deze kwestie een in-kind contributie.
Justitie heeft verder geen exclusieve enkele onderzoeksopdracht. Als er iets anders strafrechtelijke overtreding was gevonden was deze natuurlijk onderzocht.
Maar er was geen enkele reden een onderzoek te openen.
Ik begrijp gewoon niet dat je dit niet snapt.
Noch dat je vindt dat het oordeel van DoJ niets met dit alles van doen heeft.
Bizar.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190672799
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 03:05 schreef dellipder het volgende:

Dit klopt sowieso niet want de DoJ zegt hierover in jouw bron dat ze dit meer een foreign policy issue vinden.
Daar heeft de DoJ dus naar gekeken.
Nogmaals, ze zeggen letterlijk dat het geen factor heeft gespeeld in hun "onderzoek" omdat ze het beschouwen als een foreign policy issue. M.a.w. het hele punt van financieel hulp ophouden is geen onderdeel van hun onderzoek en geen onderdeel van hun conclusie. Dus nogmaals, waarom zou hun conclusie relevant zijn als we praten over
quote:
De kwestie is koppeling onthouden hulp met onderzoek; de quid pro quo om een stok tussen de spaken van Joe Biden te stoppen so to speak.
?

quote:
Potentiële campaign finance law violation, dat was de referral, is in deze kwestie een in-kind contributie.
Wel lastig om dit goed te beoordelen als je het financieel hulp stuk niet eens als factor meeneemt in je onderzoek, of niet?

En valt daar - (een poging tot) zwartmaken van een politieke rivaal (met financieel hulp als wederdienst) - ook onder, volgens jou?
  vrijdag 27 december 2019 @ 03:17:09 #158
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190672837
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 02:58 schreef IndoorKite het volgende:


Valt daar - (een poging tot) zwartmaken van een politieke rivaal (met financieel hulp als wederdienst) - ook onder, denk je?

Kijk het probleem dat ik hiermee heb is dat je wel erg graag een aantijging gelijk wil stellen met een veroordeling.
Dit was een referral. Dit maakt het niet instant een voldongen feit/waarheid.

Verder heb ik hierover eerder ingebracht dat er geen concreet en direct bewijs is dat het onthouden hulp aan onderzoek koppelt.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190672874
Je slaat een heel stuk over?

quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 03:17 schreef dellipder het volgende:

Kijk het probleem dat ik hiermee heb is dat je wel erg graag een aantijging gelijk wil stellen met een veroordeling.
In jouw woorden dan: valt een koppeling tussen onderzoek en ophouden hulp wel onder een in-kind contribution? Even afgezien van het feit of dat is wat er is gebeurd: valt het onder in-kind contribution?

quote:
Dit was een referral. Dit maakt het niet instant een voldongen feit/waarheid.
Nee, dus? Zeg ik dat dan? We hebben het nu over de "conclusie" van het "onderzoek" van het DOJ.
  vrijdag 27 december 2019 @ 03:28:52 #160
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190672894
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 03:10 schreef IndoorKite het volgende:

[..]


Wel lastig om dit goed te beoordelen als je het financieel hulp stuk niet eens als factor meeneemt in je onderzoek, of niet?

En valt daar - (een poging tot) zwartmaken van een politieke rivaal (met financieel hulp als wederdienst) - ook onder, volgens jou?
Het komt bij jou ook niet op dat de whistleblower complaint compleet bogus is.
Het bericht van The Washington Post vertelt ook dat DoJ GEEN ENKELE REDEN vond een onderzoek in te stellen.
Als Justitie een strafrechtelijke overtreding had gevonden in de transcriptie van wat dan ook had ze ook dit kunnen vervolgen ook al was de referral gericht op zorgen over schending campaign finance law.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 27 december 2019 @ 03:33:01 #161
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190672916
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 03:24 schreef IndoorKite het volgende:
Je slaat een heel stuk over?
[..]

In jouw woorden dan: valt een koppeling tussen onderzoek en ophouden hulp wel onder een in-kind contribution? Even afgezien van het feit of dat is wat er is gebeurd: valt het onder in-kind contribution?
[..]

Nee, dus? Zeg ik dat dan? We hebben het nu over de "conclusie" van het "onderzoek" van het DOJ.
Het gaat om de referral met dat onderwerp. Dit is de aantijging/zorgen. Daarmee wordt de DoJ aan het werk gezet.
Daaruit is het talking point van de Democrats ontstaan dat Donald Trump Oekraïne of all places nodig heeft om van Joe Biden te kunnen winnen.
In feite zegt de DoJ dit is bogus.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190673021
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 03:33 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het gaat om de referral met dat onderwerp. Dit is de aantijging/zorgen. Daarmee wordt de DoJ aan het werk gezet.
Daaruit is het talking point van de Democrats ontstaan dat Donald Trump Oekraïne of all places nodig heeft om van Joe Biden te kunnen winnen.
In feite zegt de DoJ dit is bogus.
Zucht. Nav die referral concludeerde het DOJ dat er geen onderzoek nodig was en dát is nu juist het bogus-verhaal hier omdat ze dat uitsluitend deden op basis van 'het transcript' van het telefoongesprek na wat gesprekken met officials in het WH (die natuurlijk beweerd hebben dat er geen enkel verband was met het blokkeren van de militaire hulp). En dat is dan hét bewijs dat zo'n verband er niet was? Over bewijzen gesproken! Niet erg geloofwaardig vind je wel?

Dus heeft het Huis die taak vervolgens op zich genomen om het wél grondig te onderzoeken en heeft uiteindelijk geconcludeerd dat er overtuigend bewijs is van een verband tussen de eis van een onderzoek naar de Bidens en het blokkeren van de militaire hulp.

Daarbij gelden bv de getuigenissen onder ede in het Huis als direct bewijs en was het ook zo belangrijk dat deze in eerste instantie achter gesloten deuren plaatsvonden om te voorkomen dat ze op elkaar afgestemd konden worden. Voorbeeld: als verschillende getuigen, onafhankelijk van elkaar, onder ede verklaren dat het regende op een bepaalde dag dan geldt dat als direct bewijs dat het daadwerkelijk regende die dag. Dus dat er geen direct bewijs zou zijn is mss een misvatting van jouw kant wat daaronder verstaan moet worden?

En afgezien daarvan, er hoeft niet eens direct bewijs te zijn om iets te kunnen bewijzen. Dat kan ook op basis van voldoende ondersteunende indirecte bewijsvoering als directe bewijzen niet mogelijk zijn omdat, zoals in dit geval, medewerking geweigerd wordt door Trump & Co door relevante documenten en getuigenverklaringen te blokkeren. Zelfs zonder dat was er genoeg bewijs, kan je nagaan!

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 27-12-2019 08:41:52 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 27 december 2019 @ 07:45:23 #163
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190673453
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 december 2019 04:16 schreef Kijkertje het volgende:

<knip>

• Congres heeft geen strafrechtelijke bevoegdheden. De DoJ heeft deze wel en die concluderen na review; er is geen enkele reden überhaupt een crimineel onderzoek te openen.
En nee, het is niet zo dat wanneer het onderwerp van de referral campaign finance law betreft dat Justitie dan strikt gebonden is het strafrechtelijke vatbare alleen daarin te mogen zoeken.
• Er is op de dag van vandaag geen concreet en direct bewijs dat ophouden hulp koppelt aan onderzoek.
• Dit hele gedoe (botched inquiry, urgent, urgent, urgent.....maar nu eerst reces en de artikelen; nah... we kijken wel wanneer we die naar de Senaat sturen) is een make believe fairytale dat volkomen bogus en bijzonder lame is.
• Het werkelijke onderwerp is USAID dat in corrupte zakken terecht kwam, maar daar is blijkbaar teveel nog niet aan toe.
Dit onderwerp is veel meer interessant dan dit domme impeachment-geleuter make believe fairyrtale en een strafrechtelijk onderzoek.

[ Bericht 4% gewijzigd door dellipder op 27-12-2019 08:10:45 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190674776
Gast, dit vraag ik toch niet in mijn post? Geef eens antwoord op mijn vragen?

quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 03:28 schreef dellipder het volgende:

Het bericht van The Washington Post vertelt ook dat DoJ GEEN ENKELE REDEN vond een onderzoek in te stellen.
Ja, onderzoek waarnaar vraag ik mij dan af? Niet om de koppeling tussen onderzoek en stoppen met hulp, waar jij en ik het over hebben. Ze zeggen letterlijk dat het stoppen met hulp geen factor heeft gespeeld in hun "onderzoek", dus ook hun "conclusie" niet. Wat voor relevantie heeft het dan nog als we willen weten over de koppeling tussen onderzoek en stoppen met hulp? Vertel mij dat eens? Dit vraag ik nu al de hele tijd aan je. Kan je eens een keer antwoord geven?

Je zit al 10 threads datzelfde stuk te posten en ik vraag me elke keer af waarom het relevant is?

quote:
Daaruit is het talking point van de Democrats ontstaan dat Donald Trump Oekraïne of all places nodig heeft om van Joe Biden te kunnen winnen.
In feite zegt de DoJ dit is bogus.
Gast, kunnen we weer focussen op koppeling tussen onderzoek en het stoppen van financieel hulp? Daar hadden we het over, weet je nog? Je antwoord voelt een beetje als de doelpalen verplaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door IndoorKite op 27-12-2019 10:36:06 ]
  vrijdag 27 december 2019 @ 11:03:03 #165
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190675445
Jij begrijpt niet dat de DoJ ook hetgeen ze geen factor laten spelen toetsen aan de referentie campaign finance law -de referral, maar dat ze dit een foreign policy issue vinden. Jij suggereert dat Justitie de transcriptie toetsen en dan een blind oog hebben voor die ene zin. En dat is onzin, want ze hebben daarover wel degelijk een mening geuit laat jouw bron zien.
Bovendien heeft Justitie geen beperkte onderzoeksopdracht anders dan alleen de referral. Anders gezegd als er een andere strafbaar feit was geconstateerd was dit vervolgd.

Hence dit is enkel politiek ver-pissen en er zit niets strafrechtelijk aan dit make believe fairytale
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 27 december 2019 @ 11:13:10 #166
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190675596
Sowieso alles wat het Congres doet is per definitie politiek, omdat ze dit lichaam geen strafrechtelijke bevoegdheden heeft.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 27 december 2019 @ 11:44:10 #167
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_190676197
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:13 schreef dellipder het volgende:
Sowieso alles wat het Congres doet is per definitie politiek, omdat ze dit lichaam geen strafrechtelijke bevoegdheden heeft.
Waarom trek je dat hele strafrechtelijke er dan steeds bij de haren bij?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 27 december 2019 @ 12:00:11 #168
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190676501
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom trek je dat hele strafrechtelijke er dan steeds bij de haren bij?
Dit moet je aan degene vragen die mijn initiële bericht een paar reply's terug in twijfel trok.
Ik ben consistent in de beantwoording daarvan.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190677952
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:03 schreef dellipder het volgende:
Jij suggereert dat Justitie de transcriptie toetsen en dan een blind oog hebben voor die ene zin. En dat is onzin, want ze hebben daarover wel degelijk een mening geuit laat jouw bron zien.
De enige mening die ze erover uiten is dat het geen factor heeft gespeeld in hun onderzoek en dus ook niet in hun conclusie. Dat zeggen ze letterlijk: het stoppen van het financieel hulp is geen factor geweest in hun onderzoek..naar een koppeling tussen het onderzoek op Bidens en financieel hulp stoppen.

Aangezien het stoppen van financieel hulp redelijk essentieel is in deze vraagstelling, vraag ik mij wederom af waarom hun onderzoek en conclusie relevant is aangezien ze blijkbaar een kernstuk van de vraagstelling niet eens, in hun eigen woorden, als een factor hebben meegenomen in hun onderzoek?
  vrijdag 27 december 2019 @ 13:32:07 #170
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190678075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 13:27 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

De enige mening die ze erover uiten is dat het geen factor heeft gespeeld in hun onderzoek en dus ook niet in hun conclusie. Dat zeggen ze letterlijk: het stoppen van het financieel hulp is geen factor geweest in hun onderzoek..naar een koppeling tussen het onderzoek op Bidens en financieel hulp stoppen.

Aangezien het stoppen van financieel hulp redelijk essentieel is in deze vraagstelling, vraag ik mij wederom af waarom hun onderzoek en conclusie relevant is aangezien ze blijkbaar een kernstuk van de vraagstelling niet eens, in hun eigen woorden, als een factor hebben meegenomen in hun onderzoek?
Nee, want de DoJ stelt dat dit een foreign policy issue is dus dat is getoetst aan de referentie van de referral.
Zo mogelijk is het niet.
En bovendien kan ik dit blijven copy pasten, dus succes!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190679463
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 13:32 schreef dellipder het volgende:

[..]

Nee, want de DoJ stelt dat dit een foreign policy issue is dus dat is getoetst aan de referentie van de referral.
Zo mogelijk is het niet.
En bovendien kan ik dit blijven copy pasten, dus succes!
Weet niet wat "getoetst" betekent, maar ze hebben het sowieso niet meegenomen in hun onderzoek en dus ook niet hun conclusie. Zeggen ze letterlijk. Dus nogmaals, waarom is hun onderzoek en conclusie relevant als ze een essentieel onderdeel van het vraagstuk niet onderzocht hebben?

Valt trouwens "buitenlandse partij verzoeken om een politieke rivaal te onderzoeken en zwart proberen te maken door het openen van het onderzoek aan het volk bekend te maken" onder in-kind contributions? Indien je nee zegt, heb ik daadwerkelijk geen flauw idee wat DOJ nu precies "onderzocht" heeft en waarom hun reactie relevant is.

[ Bericht 15% gewijzigd door IndoorKite op 27-12-2019 14:35:12 ]
  vrijdag 27 december 2019 @ 15:01:59 #172
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190680547
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 14:22 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Weet niet wat "getoetst" betekent, maar ze hebben het sowieso niet meegenomen in hun onderzoek en dus ook niet hun conclusie. Zeggen ze letterlijk. Dus nogmaals, waarom is hun onderzoek en conclusie relevant als ze een essentieel onderdeel van het vraagstuk niet onderzocht hebben?

Valt trouwens "buitenlandse partij verzoeken om een politieke rivaal te onderzoeken en zwart proberen te maken door het openen van het onderzoek aan het volk bekend te maken" onder in-kind contributions? Indien je nee zegt, heb ik daadwerkelijk geen flauw idee wat DOJ nu precies "onderzocht" heeft en waarom hun reactie relevant is.
Jouw suggestie dat de DoJ alles uit de transcriptie heeft bekeken, maar hun oogjes hebben dicht gedaan precies bij het ene zinnetje dat betrekking heeft op de koppeling hulp en onderzoek is gebaseerd op jouw verkeerde interpretatie.
quote:
they see that as more of a foreign policy issue.
"...zij zien dat meer als een foreign policy issue"...
Dit betekent dat de DoJ dit in beschouwing heeft genomen, maar in relatie tot campaign finance law bogus vinden.
Bovendien heeft de DoJ de bevoegdheid om de onderzoeksopdracht uit te breiden als er een strafbaar feit wordt geconstateerd anders dan gerelateerd aan campaign finance law. Ja, duuuh...
Echter...

Het is wat het is. Hoe graag je dit ook wil spinnen. De rest is make believe fairy tale, want het Congres is nu eenmaal geen verlengstuk van het openbaar ministerie.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 27 december 2019 @ 15:13:18 #173
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_190680874
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:01 schreef dellipder het volgende:

[..]

Jouw suggestie dat de DoJ alles uit de transcriptie heeft bekeken, maar hun oogjes hebben dicht gedaan precies bij het ene zinnetje dat betrekking heeft op de koppeling hulp en onderzoek is gebaseerd op jouw verkeerde interpretatie.
[..]

"...zij zien dat meer als een foreign policy issue"...
Dit betekent dat de DoJ dit in beschouwing heeft genomen, maar in relatie tot campaign finance law bogus vinden.
Bovendien heeft de DoJ de bevoegdheid om de onderzoeksopdracht uit te breiden als er een strafbaar feit wordt geconstateerd anders dan gerelateerd aan campaign finance law. Ja, duuuh...
Echter...
[ afbeelding ]
Het is wat het is. Hoe graag je dit ook wil spinnen. De rest is make believe fairy tale, want het Congres is nu eenmaal geen verlengstuk van het openbaar ministerie.
Nee, hier spreek je direct tegen wat ze er zelf over zeggen...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 27 december 2019 @ 15:15:03 #174
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190680914
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee, hier spreek je direct tegen wat ze er zelf over zeggen...
Welnee. En weer geen substantie in jouw bericht. Dat is een terugkerend thema bij jou.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190680996
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:01 schreef dellipder het volgende:

Jouw suggestie dat de DoJ alles uit de transcriptie heeft bekeken, maar hun oogjes hebben dicht gedaan precies bij het ene zinnetje dat betrekking heeft op de koppeling hulp en onderzoek is gebaseerd op jouw verkeerde interpretatie.
Dat het geen factor heeft gespeeld in hun onderzoek zeggen ze letterlijk. Ik weet niet in hoeveel manieren je dat "verkeerd kan interpreteren" behalve dat het totaal geen factor heeft gespeeld in hun onderzoek m.a.w. dat ze dat stuk niet onderzocht hebben.

quote:
"...zij zien dat meer als een foreign policy issue"...
Dit betekent dat de DoJ dit in beschouwing heeft genomen, maar in relatie tot campaign finance law bogus vinden.
"In beschouwing genomen" en "getoetst". Allemaal heel leuk allemaal, maar ze hebben dat stuk niet daadwerkelijk onderzocht. Snap je dat? Nog 1 keer: ze hebben het stopzetten van financieel hulp niet meegenomen in hun onderzoek. Dus hun onderzoek, whatever it is, is totaal niet relevant voor het bepalen van de koppeling tussen het onderzoek van Bidens en het stopzetten van financieel hulp.

quote:
Het is wat het is. Hoe graag je dit ook wil spinnen.
Ik spin niets, ik herhaal wat zij zeggen: het stopzetten van het financieel hulp is niet onderzocht: het is geen factor geweest in hun "onderzoek". Dat is het kernpunt. Ze hebben het niet onderzocht. Punt.
pi_190681029
Hoe ver moet de steun nog groeien voordat de senaat het af mag wijzen?
  vrijdag 27 december 2019 @ 15:20:22 #177
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190681052
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:18 schreef IndoorKite het volgende:


Ik spin niets, ik herhaal wat zij zeggen: het stopzetten van het financieel hulp is niet onderzocht: het is geen factor geweest in hun "onderzoek". Dat is het kernpunt. Ze hebben het niet onderzocht. Punt.
Jij interpreteert het verkeerd. Er moet simpelweg eerst probable cause worden vastgesteld. er kan niet zomaar lukraak worden onerzocht.
Dit heeft de FBI gedaan bij de Trump-campagne door misleiding, liegen en vervalsing bij de FISC, maar dat is niet de norm.
En daar kun jij je hoofd maar niet achter krijgen.

Heel bizar.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190681163
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:20 schreef dellipder het volgende:

Jij interpreteert het verkeerd. Er moet simpelweg eerst probable cause worden vastgesteld. er kan niet zomaar lukraak worden onerzocht.
Mijn interpretatie dat ze het niet hebben onderzocht is verkeerd, want ze hebben het niet onderzocht omdat er eerst een probable cause vastgesteld moet worden?

?

Ze hebben het dus niet onderzocht. Dat snap je nu eindelijk? Financieel hulp stopzetten was geen onderdeel van hun onderzoek en geen onderdeel van hun conclusie. Dit snap je nu eindelijk? Ja of nee? Probeer het makkelijk te maken voor je.
  vrijdag 27 december 2019 @ 15:23:54 #179
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190681167
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:19 schreef Nober het volgende:
Hoe ver moet de steun nog groeien voordat de senaat het af mag wijzen?
Eerst moet Nancy Pelosi de artikelen naar de Senaat sturen. De rechtszaak van Bolton, Mulvaney en Kupperman werd niet afgewacht want de zaak was zo urgent.
En toen werd er geëist dat de Senaat precies moest doen wat de House Democrats willen. En daarna ging men op reces.
Zodra de artikelen de Senaat bereiken volgt naar mijn vermoeden een motion to dismiss van de verdediging. En ik vermoed ook dat de uitspraak in bovengenoemde rechtszaak een factor gaat spelen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 27 december 2019 @ 15:25:36 #180
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190681206
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:23 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Mijn interpretatie dat ze het niet hebben onderzocht is verkeerd, want ze hebben het niet onderzocht omdat er eerst een probable cause vastgesteld moet worden?

?

Ze hebben het dus niet onderzocht. Dat snap je nu eindelijk? Financieel hulp stopzetten was geen onderdeel van hun onderzoek en geen onderdeel van hun conclusie. Dit snap je nu eindelijk? Ja of nee? Probeer het makkelijk te maken voor je.
Er wordt eerst bekeken of er probable cause is en daarmee wordt alles in beschouwing genomen. Dit gebeurt bij elke zaak.
Wat precies begrijp je hieraan niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door dellipder op 27-12-2019 15:30:44 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190681464
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:25 schreef dellipder het volgende:

Er wordt eerst bekeken of er probable cause is en daarmee wordt alles in beschouwing genomen. Dit gebeurt bij elke zaak.
Wat precies begrijp je hieraan niet?
Dat "financieel hulp stopzetten" (wat feitelijk is gebeurd trouwens) geen onderdeel is van dat onderzoek. Dus whatever hun "onderzoek" en "conclusie" ook is, wat je al 10 threads zit te posten alsof het iets betekent, is totaal niet relevant voor het vraagstuk omtrent koppeling onderzoek naar de Bidens en het stopzetten van financieel hulp. Wat snap jij hieraan niet?
  vrijdag 27 december 2019 @ 15:38:45 #182
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190681580
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:34 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Dat "financieel hulp stopzetten" (wat feitelijk is gebeurd trouwens) geen onderdeel is van dat onderzoek. Dus whatever hun "onderzoek" en "conclusie" ook is wat je al 10 threads zit te posten alsof het iets betekent, is totaal niet relevant voor het vraagstuk omtrent koppeling onderzoek naar de Bidens en het stopzetten van financieel hulp. Wat snap jij hieraan niet?
Er is geen direct of concreet bewijs dat de hulp koppelt aan onderzoek, zoveel heeft het make believe fairytale in het Huis laten zien.
En dat dit hele onzingebeuren van Pelosi cs enkel politiek is, is omdat het Congres nu eenmaal geen verlengstuk is van het openbaar ministerie.
Voor de DoJ was er not sufficient cause om een onderzoek te beginnen.



Wat precies begrijp jij hieraan niet?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190681680
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:38 schreef dellipder het volgende:
Wat precies begrijp jij hieraan niet?
Ik begrijp dat die conclusie gebaseerd is op een "onderzoek" waarbij "het stopzetten van financieel hulp" geen onderdeel is geweest. Begrijp jij dit ook? Of niet? Ja of nee?

Dus waarom zou ik deze "conclusie" serieus nemen, als ze een essentieel component niet hebben onderzocht?
  vrijdag 27 december 2019 @ 15:44:06 #184
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190681711
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:42 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Ik begrijp dat die conclusie gebaseerd is op een "onderzoek" waarbij "het stopzetten van financieel hulp" geen onderdeel is geweest. Begrijp jij dit ook? Of niet? Ja of nee?

Dus waarom zou ik deze "conclusie" serieus nemen, als ze een essentieel component niet hebben onderzocht?
Jij begrijpt deze hele kwestie niet.
Eerst probable cause, dan onderzoek.
Het is niet zo dat de DoJ daarvoor de hele transcriptie in beschouwing neemt behalve de passage koppeling hulp en onderzoek.
Dit is jouw verkeerde interpretatie.
Geeft niks. Jouw fout.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190681852
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:44 schreef dellipder het volgende:

Het is niet zo dat de DoJ daarvoor de hele transcriptie in beschouwing neemt behalve de passage koppeling hulp en onderzoek.
Ze hebben geen "probable cause" gevonden voor een (groter) onderzoek op basis van "campaign finance laws", maar het daadwerkelijke stuk van "financieel hulp stopzetten" was geen onderdeel van hun "onderzoek" voor "probable cause". En dat is een essentieel component van het vraagstuk omtrent koppeling onderzoek naar Bidens en stopzetten van financieel hulp.

Dat jij je onzin blijft herhalen is jouw zaak, maar de DOJ heeft al gezegd dat het stopzetten van financieel hulp geen rol speelde in hun "onderzoek". Dus hun "onderzoek" en "conclusie" is niet relevant.
  vrijdag 27 december 2019 @ 15:51:15 #186
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190681907
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:49 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Ze hebben geen "probable cause" gevonden voor een (groter) onderzoek op basis van "campaign finance laws", maar het daadwerkelijke stuk van "financieel hulp stopzetten" was geen onderdeel van hun "onderzoek" voor "probable cause". En dat is een essentieel componnent van het vraagstuk omtrent koppeling onderzoek naar Bidens en stopzetten van financieel hulp.

Dat jij je onzin blijft herhalen is jouw zaak, maar de DOJ heeft al gezegd dat het stopzetten van financieel hulp geen rol speelde in hun "onderzoek". Dus hun "onderzoek" en "conclusie" is niet relevant.
Niet spinnen! Dit is nergens voor nodig!
Wetshandhaving kan niet lukraak gaan onderzoeken. Eerst moet probable cause worden vastgesteld.



"not sufficient cause"...

Zo moeilijk is het niet.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190681988
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:51 schreef dellipder het volgende:

[..]

Niet spinnen! Dit is nergens voor nodig!
Wetshandhaving kan niet lukraak gaan onderzoeken. Eerst moet probable cause worden vastgesteld.

[ afbeelding ]

"not sufficient cause"...

Zo moeilijk is het niet.
Als ze het stopzetten van financieel hulp niet hebben meegerekend in het bepalen van probable cause, is het inderdaad niet moeilijk om tot deze conclusie te komen over het breken van "campaign finance laws". Echter heeft het ook totaal geen relevantie, aangezien het stopzetten van financieel hulp een essentieel component is :)

DOJ had net zo goed geen onderzoek kunnen doen, als ze het belangrijkste element weglaten :')
  vrijdag 27 december 2019 @ 15:59:30 #188
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190682154
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:54 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Als ze het stopzetten van financieel hulp niet hebben meegerekend in het bepalen van probable cause, is het inderdaad niet moeilijk om tot deze conclusie te komen over het breken van "campaign finance laws". Echter heeft het ook totaal geen relevantie, aangezien het stopzetten van financieel hulp een essentieel component is :)

DOJ had net zo goed geen onderzoek kunnen doen, als ze het belangrijkste element weglaten :')
Dit komt volgens de DoJ niet boven de drempel dat er cause is om een onderzoek te starten.
Zo simpel is het.
Dit heeft de DoJ wel in beschouwing genomen, want daarover zeggen ze
quote:
they see that as more of a foreign policy issue.
Het is gewoon wat het is.
Dit hele make believe fairytale gedoe is enkel politiek en niets dat met het stafrecht te maken heeft.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190682306
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:59 schreef dellipder het volgende:

Dit komt volgens de DoJ niet boven de drempel dat er cause is om een onderzoek te starten.
Zo simpel is het.
Dit heeft de DoJ wel in beschouwing genomen, want daarover zeggen ze
Het was geen factor in hun "onderzoek" om te bepalen of er een "probable cause" was. Staat in het bericht.

quote:
Het is gewoon wat het is.
Wat het is, is een "onderzoek" waarbij een essentieel component van het vraagstuk niet als factor is meegenomen. Dat is wat het is. Dat zijn de feiten en daarom is hun "conclusie" waardeloos.
  vrijdag 27 december 2019 @ 16:06:32 #190
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190682353
Nee, er staat zoveel dat er geen enkele reden was om maar te overwegen een onderzoek in te stellen.
Dat hele campaign finance law BS-aantijging als zijnde dat er een strafbaar feit was gepleegd is gewoon bogus, alsdus de DoJ.

Wat rest voor de Democrats is wat politiek gedoe; een make believe farytale.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190682421
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 16:06 schreef dellipder het volgende:
Nee, er staat zoveel dat er geen enkele reden was om maar te overwegen een onderzoek in te stellen.
Dat hele campaign finance law BS-aantijging als zijnde dat er een strafbaar feit was gepleegd is gewoon bogus, alsdus de DoJ.

Wat rest voor de Democrats is wat politiek gedoe; een make believe farytale.
Vallen de laatste 20 ofzo posts in herhaling, maar ik blijf het herhalen want dit zijn de feiten:
Het DOJ "onderzoek" is een onderzoek waarbij een essentieel component van het vraagstuk niet als factor is meegenomen. Dat is wat het is. Dat zijn de feiten en daarom is hun "conclusie" ook waardeloos.

Over dit onderwerp gesproken, jij en het DOJ staan nu wel een beetje voor schut, nu het bekend is geworden dat het WH 2 keer verzocht heeft financieel hulp stop te zetten op dezelfde dag als het telefoongesprek. 2 keer. "No probable cause"? :')

[ Bericht 14% gewijzigd door IndoorKite op 27-12-2019 16:16:27 ]
  vrijdag 27 december 2019 @ 16:30:50 #192
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_190683075
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:38 schreef dellipder het volgende:

[..]

Er is geen direct of concreet bewijs dat de hulp koppelt aan onderzoek, zoveel heeft het make believe fairytale in het Huis laten zien.
En dat dit hele onzingebeuren van Pelosi cs enkel politiek is, is omdat het Congres nu eenmaal geen verlengstuk is van het openbaar ministerie.
Voor de DoJ was er not sufficient cause om een onderzoek te beginnen.

[ afbeelding ]

Wat precies begrijp jij hieraan niet?
Beantwoord de vraag nou gewoon, want op deze manier draai je er alleen maar omheen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 27 december 2019 @ 16:32:47 #193
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_190683128
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 16:06 schreef dellipder het volgende:
Nee, er staat zoveel dat er geen enkele reden was om maar te overwegen een onderzoek in te stellen.
Dat hele campaign finance law BS-aantijging als zijnde dat er een strafbaar feit was gepleegd is gewoon bogus, alsdus de DoJ.

Wat rest voor de Democrats is wat politiek gedoe; een make believe farytale.
En dat verzin je er zelf bij.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 31 december 2019 @ 12:34:31 #194
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190802489

Al paar weekjes oud, maar die eerste 14 seconden zijn geweldig.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:05:44 #195
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190856977
Ondertussen spelen er nog wat dingetjes....

Er loopt dus een rechtszaak tegen Hunter Biden, aangespannen door Lunden Roberts. Biden jr. heeft deze mevrouw bezwangerd, maar ontkende alles en was dus niet bereid alimentatie te betalen. Roberts heeft toen Hunter Biden verplicht tot een DNA-test, waarbij bleek dat Hunter inderdaad de biologische vader is van Roberts' kind. Omdat het hier om alimentatie naar draagkracht gaat, wil het kamp-Roberts inzage in alle officieel geregistreerde bankrekeningen van Hunter, maar ook duidelijkheid in de minder zichtbare belangen die Hunter heeft, bijvoorbeeld de investeringsfirma's waarvan hij mede-eigenaar is en of er misschien wel verborgen bankrekeningen zijn waar men in de VS geen zicht op heeft.

De kans is dus aanwezig dat er dingen boven water komen waaruit de rol van Biden jr. en Biden sr. blijkt inzake Burisma en wie weet wat nog meer. Het worst case scenario voor de Bidens en de DNC zou zijn dat er actieve corruptie heeft plaatsgevonden met Amerikaans belastinggeld wat in de verkeerde zakken terecht kwam, waaronder die van Amerikaanse gezagdragers en hun familie en dat dat zelfs met de mantel der liefde bedekt is door de destijds verantwoordelijke politici en officials. In dat geval zal de meest prominente DNC-presidentskandidaat zijn campagne moeten stoppen en zal het ook voor de rest dramatische gevolgen hebben. Maar het kan ook dat Hunter en zijn pa helemaal niks verkeerd hebben gedaan in de Oekraine, maar dat er wel andere dingen te vinden zijn in Hunters boekhoudingen. De man is immers een niksnut die zijn vader al heel lang als kruiwagentje heeft gebruikt voor lucratieve baantjes en verder door de mand gevallen is als drugsgebruiker. De belangen zijn dus best groot.

Onlangs heeft er een derde partij zich aangemeld als partij in de bestaande rechtszaak, 'fraude-onderzoeker' Joel Caplan, wiens motieven tot nu toe onduidelijk zijn. Het zou kunnen dat deze handelt in opdracht van pro-GOP of pro-Trump krachten, maar misschien probeert hij er een financieel slaatje uit te slaan. Mocht kamp-Biden proberen de zaak af te kopen door Lunden Roberts een zeer goed bod te doen, dan kan Caplan dat misschien wel dwarsbomen.

Nu heeft de rechter die de zaak onder zijn beheer heeft, besloten zich zonder uitleg uit deze zaak terug te trekken. Erg interessant.

https://www.foxnews.com/p(...)ptly-recuses-himself

https://www.dailymail.co.(...)ns-bank-records.html
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_190945555
Laatste updates: McConnell heeft genoeg stemmen in het Senaat voor een resolutie om de trial regels te bepalen zodra Pelosi de artikelen overdraagt. Dit houd in dat hij niet met Pelosi hoeft te onderhandelen over de vorm van het proces.

Het proces zal dezelfde vorm hebben als bij Clinton en bestaan uit 2 fases. In de eerste fase mogen de aanklagers en de verdediging hun argumenten aandragen en mogen de senatoren vragen stellen. In de 2de fase is er een mogelijkheid om getuigen op te roepen.

De verwachting is dat het niet lang meer zal duren voordat Pelosi de artikelen overdraagt en de trial in het Senaat kan beginnen.

quote:
McConnell Will Move Ahead With Impeachment Trial Rules Without Democrats' Support.

Senate Majority Leader Mitch McConnell, R-Ky., says he has the votes to establish rules for the Senate impeachment trial of President Trump without support from Democrats.

McConnell told reporters Tuesday that he has abandoned attempts to reach an agreement with Senate Minority Leader Chuck Schumer, D-N.Y., after weeks of public bickering over Democrats' demands to agree on a set of witnesses and rules for evidence in the trial. The decision to move ahead with the rules puts new pressure on House Speaker Nancy Pelosi, D-Calif., to release the House-passed articles of impeachment so that a trial may begin.

"We have the votes once the impeachment trial has begun to pass a resolution essentially the same, very similar to the 100-to-nothing vote in the Clinton trial, which sets up as you may recall what could best be described as a maybe a phase one," McConnell said about the process. He said the resolution would lay out a process for arguments from the prosecution, arguments from the president's defense team and written questions from senators.

McConnell noted he is modeling the rules on the 1999 trial of President Bill Clinton. At the time, senators voted unanimously to approve a basic outline of how the trial would be conducted. They saved the question of witnesses and evidence for a second set of rules that were later approved along party lines. McConnell said he anticipated addressing questions about witnesses after the first phase of the trial was complete.

But Senate Democrats say the facts and circumstances of the Trump impeachment process cannot be compared to the Clinton trial. They say that the White House blocked key witnesses from appearing before the House and that they need to be vetted in the Senate.

"Democrats believe that a fair trial means that all of the relevant facts come out," Schumer said. "And witnesses and documents are part of that fair process."

Senate Democrats have refused to agree to that two-step process, saying it makes it less likely that any new witnesses will be called. Schumer has called it "a poorly disguised trap."

Schumer and other Democrats say they need to hear from four witnesses who refused to testify before the House. The list includes acting White House Chief of Staff Mick Mulvaney and former national security adviser John Bolton. Their demands were heightened this week after Bolton announced he would testify under a Senate subpoena.

"Momentum for uncovering the truth in a Senate trial continues," Schumer said in a statement following Bolton's announcement. "If any Senate Republican opposes issuing subpoenas to the four witnesses and documents, we have requested they would make absolutely clear they are participating in a cover-up."

McConnell said the Senate cannot move ahead with a vote on the resolution until Pelosi sends the articles over from the House.

Schumer suggested that he believes Pelosi will do so soon and maintained that her strategy helped put pressure on Republicans to answer questions about witnesses. Pelosi's office declined to comment on her plans.

Under existing Senate rules, Democrats can still try to call witnesses once a trial has begun, but they would need 51 votes to do so. That means persuading four Republicans to agree, a high bar in the political trial of a GOP president.

McConnell's decision to forgo further negotiations on the rules also signals that he believes that at least 51 of the 53 Senate Republicans will vote to support his plan. Sen. Kevin Cramer, R-N.D., told reporters Tuesday that McConnell has been clear about his plans and that top Senate GOP leaders have been counting votes for the rules in recent days.

"He's made no bones about his desire to do it that way and he has made the case to us privately, to the country publicly," Cramer said. "His floor speeches have been filled with that and so he's been very transparent about the process."

Democrats had hoped to persuade some moderate Republicans, like Sens. Lisa Murkowski, R-Alaska, Susan Collins, R-Maine, and Mitt Romney, R-Utah, to push for a bipartisan process. Collins and Murkowski in particular have said they are uncomfortable with statements McConnell has made about being "in lockstep with the White House" on impeachment.

But in recent weeks, most Republicans, including moderates like Collins and Murkowski, have said they support McConnell's plan to base the process on the Clinton trial.

Collins told Maine Public Radio that she would like the rules to be adopted with unanimous bipartisan support, but she "can't imagine anything like that happening today, regrettably."

McConnell did not provide a timeline for voting on the rules, but by simply establishing a plan, he now shifts greater pressure on Pelosi to release the articles of impeachment. Pelosi has said she is withholding the articles to try to pressure McConnell to agree to Schumer's request for witnesses.

The Senate is scheduled to consider judicial nominations for the remainder of the week but could interrupt their plans to vote on the rules once the articles of impeachment are received.
https://text.npr.org/s.php?sId=794254074
  donderdag 9 januari 2020 @ 09:01:19 #197
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190945724
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 08:39 schreef Sjemmert het volgende:
Dit houd in dat hij niet met Pelosi hoeft te onderhandelen over de vorm van het proces.

Dit hoefde sowieso al niet, maar je werd weer entertaint door de zogenaamde experts en hun domme narratief dat Mitch McConnell geen eerlijk porces nastreefde als hij niet getuigen zou oproepen die de Democrats en Nancy Pelosi alsnog wilden ondervragen.
Dit was allemaal dikke BS.
Het Huis van Afgevaardigden heeft "the sole power to impeach" en de Senaat heeft "the sole power to try the impeachment".
Dit is het. Period.

senatemajldr twitterde op woensdag 08-01-2020 om 22:00:36 There will be no haggling with the House over Senate procedure. We will not cede our authority to try this impeachment. The House Democrats’ turn is over. The Senate has made its decision. This is for the Senate, and the Senate only, to decide. reageer retweet
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  woensdag 15 januari 2020 @ 14:21:18 #198
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191042260
@dellipder wat maak jij hier van:

https://www.volkskrant.nl(...)mentproces~b38a89f0/

https://edition.cnn.com/2(...)stigators/index.html

Is dit een potentieel probleem voor team Trump? Ik heb er nog geen berichtgeving over gezien in de conservatieve of unbiased media gezien.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_191042295
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:21 schreef EdvandeBerg het volgende:
Is dit een potentieel probleem voor team Trump? Ik heb er nog geen berichtgeving over gezien in de conservatieve of unbiased media gezien.
Dan is het dus een probleem voor Trump. Anders waren de conservatieve media er wel mee aan de haal gaan.

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben: vind jij het een probleem voor Trump? Met andere woorden: hoe kijk jij aan tegen deze onthullingen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 15 januari 2020 @ 14:42:00 #200
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191042493
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan is het dus een probleem voor Trump. Anders waren de conservatieve media er wel mee aan de haal gaan.

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben: vind jij het een probleem voor Trump? Met andere woorden: hoe kijk jij aan tegen deze onthullingen?
Ik wil eerst wat betrouwbaardere bronnen raadplegen. De bekende Amerikaanse media outlets brengen al jaren op grote schaal hele leugens en halve waarheden en de Democraten waar ze hun berichten op baseren zijn zelf acteurs in het hele drama. We hebben 3 jaar lang de grootste onzinverhalen gekregen via de media.
Scratch a liberal and you will find a fascist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')