abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_190577031
Waarom vraag je dat aan mij? Vraag het ze zou ik zeggen. Voornamelijk geld verdienen en weer terug naar Polen, terwijl ze wellicht met argusogen aankijken hoe hier de sociale cohesie afbreekt en het land omgevolkt wordt.
pi_190577092
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 16:20 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Waarom vraag je dat aan mij? Vraag het ze zou ik zeggen. Voornamelijk geld verdienen en weer terug naar Polen, terwijl ze wellicht met argusogen aankijken hoe hier de sociale cohesie afbreekt en het land omgevolkt wordt.
Ik kan geen pools verstaan.
Wat ik mooi vind is dat Polen anti-homoseksueel is maar ik vraag me af of dat komt door vreemdelingen- afschuw of uit Bijbelse normen.
pi_190577169
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 16:23 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik kan geen pools verstaan.
Wat ik mooi vind is dat Polen anti-homoseksueel is maar ik vraag me af of dat komt door vreemdelingen- afschuw of uit Bijbelse normen.
De meesten spreken ook wel (gebrekkig) Engels of Duits. Ik snap echter niet goed hoe je de connectie legt tussen vreemdelingen-afschuw (wat helemaal niet zo is, ze willen gewoon assimilatie en geen anti-Polen; zoals we hier het land wel laten vollopen met anti-Westerlingen/anti-Nederlanders) en anti-homoseksualiteit.
Dat laatste komt denk ik eerder voort uit Bijbelse normen en het feit dat ze zien wat er in Europa speelt, waar moreel-relativisme (en nee, normaal homo zijn valt daar imo niet onder) op een voetstuk wordt geplaatst.
pi_190577230
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 16:27 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:

[..]

De meesten spreken ook wel (gebrekkig) Engels of Duits. Ik snap echter niet goed hoe je de connectie legt tussen vreemdelingen-afschuw (wat helemaal niet zo is, ze willen gewoon assimilatie en geen anti-Polen; zoals we hier het land wel laten vollopen met anti-Westerlingen/anti-Nederlanders) en anti-homoseksualiteit.
Dat laatste komt denk ik eerder voort uit Bijbelse normen en het feit dat ze zien wat er in Europa speelt, waar moreel-relativisme (en nee, normaal homo zijn valt daar imo niet onder) op een voetstuk wordt geplaatst.
Ze willen enkel de lusten en niet de lasten, ze krijgen miljoenen geld en wat doen ze daarvoor, een geluidswal maken waar niemand aan heeft :') dan ben je toch wel |:( |:(
Dat laatste ben ik het met je eens Nederland en EU is een zinkend schip aan het worden maar om nu hetzelfde systeem als Polen in te gaan voeren...
  zaterdag 21 december 2019 @ 16:31:22 #30
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_190577244
Echte christenen zijn het ook niet. Ze zijn katholiek en volgen de paus (anti-Bijbelse doctrine) en dronkenschap is ook iets dat tegen Gods leer indruist. Het land is een puinzooi.

Een reformatie zou een goed iets zijn in Polen. Waarom heeft Polen nooit een Luther, Calvijn of Hus gekend?
pi_190577263
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 december 2019 16:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Echte christenen zijn het ook niet. Ze zijn katholiek en volgens de paus en dronkenschap is ook iets dat tegen Gods leer indruist. Het land is een puinzooi.

Een reformatie zou een goed iets zijn in Polen. Waarom heeft Polen nooit een Luther, Calvijn of Hus gekend?
Er zijn wel protestanten in Polen maar worden als ketters gezien net als Jehova's
Doordat die sentiment er is, zijn er ook weinig aansluitingen bang om represaille.
  zaterdag 21 december 2019 @ 16:33:56 #32
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_190577296
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 16:32 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Er zijn wel protestanten in Polen maar worden als ketters gezien net als Jehova's
Echte godsdienstvrijheid kent het land ook niet inderdaad. Een protestant is daar vogelvrij.

Katholicisme is een leer die zich tegen God en Jezus keert.
pi_190577329
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 december 2019 16:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Echte godsdienstvrijheid kent het land ook niet inderdaad. Een protestant is daar vogelvrij.

Katholicisme is een leer die zich tegen God en Jezus keert.
Ik geloof wel dat er bekeerde rooms-katholieken zijn ,maar om het nu verwachten van goede werken is een erg grote dwaling.
pi_190612571
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 december 2019 22:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De 'grote jongens' kunnen het zich niet permiteren om Polen te kwijt te raken.
Er bestaan geen verdragsregels een EU-lidstaat eruit te gooien. De enige macht die de EU overblijft als sanctie is het inhouden van EU-subsidies maar daarvoor moeten wel alle EU-listaten behalve het overtredende EU-land instemming verlenen. Dergelijke sancties komen er in dit geval dus niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 23-12-2019 15:06:45 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190612663
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2019 22:44 schreef Faux. het volgende:

[..]

Wie mee wil knikkeren met de grote jongens, moet zich ook aan de regels van de grote jongens houden.
Dat is niet het geval in de EU want de sanctiemogelijkheden van de EU zijn erg beperkt en vaak niet eens op te leggen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190626237
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 22:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Niks geen verregaande bemoeienis. Een ander land waar zulke wetten worden aangenomen zouden we juist maatregelen nemen, hier doen we niks. Dus juist een gebrek aan bemoeienis.

Je beseft je wat dit voor wet is?
Joh, Fvd/PVV/Trumpfans krijgen een stijfje van dit soort wetten. "Dan kunnen die linkse rechters eindelijk aangepakt worden".

Zo werkt dat.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_190647972
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 16:23 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik kan geen pools verstaan.
Wat ik mooi vind is dat Polen anti-homoseksueel is maar ik vraag me af of dat komt door vreemdelingen- afschuw of uit Bijbelse normen.
Interessante discussie. Als het gaat over het drastisch inperken van bv. abortus en tegen uitbreiding van homorechten zijn de Poolse regering en het Vaticaan het roerend met elkaar eens. En daar zijn meer liberale, gematigde katholieken in bv. West-Europa het niet mee eens.

Maar dezelfde liberale katholieken kunnen het dan wel weer eens zijn met de open houding van paus Franciscus jegens migranten, terwijl de ultraconservatieve Poolse regeringsvoerders daar niks van moeten hebben. Sterker nog, in Polen zijn juiste de praktiserende katholieken én ook de jongeren het meest islamofobisch: https://en.wikipedia.org/wiki/Islamophobia_in_Poland
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_190648051
Ontopic: ik vind de maatregelen van de Poolse regering nogal vergaand, al maak ik mij de laatste tijd wel een beetje zorgen over bv. de mate van rechterlijke invloed op politieke besluitvoering in Nederland (zie bv. de stikstofcrisis, de Urgenda zaak en dat de rechterlijke macht zich ook uitspraak over wel of niet IS strijders terughalen).

In Polen lijken ze kost voor kost die rechterlijke bemoeienis op politiek proberen te voorkomen, aangezien rechters (niet allemaal natuurlijk, maar wel redelijk wat) dikwijls politiek-correcte linkse standpunten hebben. Ze zijn er als de dood dat een bestuursrechter beslist dat het land meer moet dan aan klimaatmaatregelen of wellicht bv. meer vluchtelingen zou moeten toelaten, gelet op Europese wetgeving. Maar ondertussen leggen wij onszelf langzaam krom vanwege de stikstofcrisis, terwijl andere landen kennelijk doen waar ze zin in hebben.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_190649656
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 16:57 schreef StarmanFR het volgende:
Ontopic: ik vind de maatregelen van de Poolse regering nogal vergaand, al maak ik mij de laatste tijd wel een beetje zorgen over bv. de mate van rechterlijke invloed op politieke besluitvoering in Nederland (zie bv. de stikstofcrisis, de Urgenda zaak en dat de rechterlijke macht zich ook uitspraak over wel of niet IS strijders terughalen).

In Polen lijken ze kost voor kost die rechterlijke bemoeienis op politiek proberen te voorkomen, aangezien rechters (niet allemaal natuurlijk, maar wel redelijk wat) dikwijls politiek-correcte linkse standpunten hebben. Ze zijn er als de dood dat een bestuursrechter beslist dat het land meer moet dan aan klimaatmaatregelen of wellicht bv. meer vluchtelingen zou moeten toelaten, gelet op Europese wetgeving. Maar ondertussen leggen wij onszelf langzaam krom vanwege de stikstofcrisis, terwijl andere landen kennelijk doen waar ze zin in hebben.
Bron?

En stikstof is lokaal. Dus zelfs als de rest van Europa daar niets of nauwelijks aan doet (muv België en Duitsland, want onze grenslanden), pakken wij winst door wel regelgeving mbt stikstofuitstoot te handhaven.
"Pools are perfect for holding water"
pi_190649778
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 19:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Bron?

En stikstof is lokaal. Dus zelfs als de rest van Europa daar niets of nauwelijks aan doet (muv België en Duitsland, want onze grenslanden), pakken wij winst door wel regelgeving mbt stikstofuitstoot te handhaven.
Het is geen geheim dat zowel de media als de rechterlijke macht meer sympathie heeft voor linkse standpunten dan rechtse standpunten. En mbt stiktofbeleid snap ik dat er wat gedaan moet worden, maar dan moet niet al té rigide en plotseling snel gaan, je namelijk ook draagvlak nodig onder de bevolking.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_190651012
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 19:43 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Het is geen geheim dat zowel de media als de rechterlijke macht meer sympathie heeft voor linkse standpunten dan rechtse standpunten.
In Polen ja? Bron?
"Pools are perfect for holding water"
pi_190662782
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 21:20 schreef probeer het volgende:

[..]

In Polen ja? Bron?
https://www.volkskrant.nl(...)ntegriteit~bc8fd371/

'''We hebben rechters onafhankelijkheid gegeven, voordat we hun achtergrond fatsoenlijk checkten', tobt de presidentieel adviseur Zybertowicz. 'Veel rechters hebben communistische wortels. Anderen zijn zonen of kleinzonen van geheim agenten ten tijde van het communisme. Op die manier reproduceren oude elites zichzelf. Elites die gewend zijn onder de tafel deals te sluiten.''
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_190705980
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 14:33 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)ntegriteit~bc8fd371/

'''We hebben rechters onafhankelijkheid gegeven, voordat we hun achtergrond fatsoenlijk checkten', tobt de presidentieel adviseur Zybertowicz. 'Veel rechters hebben communistische wortels. Anderen zijn zonen of kleinzonen van geheim agenten ten tijde van het communisme. Op die manier reproduceren oude elites zichzelf. Elites die gewend zijn onder de tafel deals te sluiten.''
"Wij van WC-eend"...
Krekker is de bom!
pi_190706024
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 21:58 schreef trein2000 het volgende:
Schandalig inderdaad. Maar wat doe je er tegen. Voor serieuze maatregelen is unanimiteit nodig, en Hongarije blokkeert.
er is geen noodregel om 2/3 meerderheid te regelen en de rest kan de pot op?
  zaterdag 28 december 2019 @ 14:58:49 #45
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190707021
Misschien een idee om Polen tussen Rusland en Duitsland op te laten delen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 28 december 2019 @ 15:06:02 #46
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_190707172
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 14:58 schreef Klopkoek het volgende:
Misschien een idee om Polen tussen Rusland en Duitsland op te laten delen.
Ja en dan een muur bouwen of zo.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 28 december 2019 @ 22:03:29 #47
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190721223
pvdmeersch twitterde op zaterdag 28-12-2019 om 19:36:07 Nogal pijnlijk. Staatsomroep laat vriend van premier premier ‘interviewen’. Hongarije te Nederland. https://t.co/YDh4UAthoN reageer retweet
Polen en Hongarije komen naar Nederland. Het land van wegkijkers.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190722346
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 14:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

"Wij van WC-eend"...
Volkskrant, en dat is dan toch niet bepaald een uiterst rechtse krant als bron...Daar zal zeker een kern van waarheid inzitten.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Redactie Games zaterdag 28 december 2019 @ 22:46:36 #49
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_190722898
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:31 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Volkskrant, en dat is dan toch niet bepaald een uiterst rechtse krant als bron...Daar zal zeker een kern van waarheid inzitten.
Ik weiger te geloven dat je zo stom bent om je niet te realiseren dat er naar de geciteerde persoon wordt verwezen en niet de Volkskrant zelf.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_190725948
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:46 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ik weiger te geloven dat je zo stom bent om je niet te realiseren dat er naar de geciteerde persoon wordt verwezen en niet de Volkskrant zelf.
Ja ok, dat snap ik ook wel. Maar je kan mij iig niet aanvallen dat de bron zo 'rechts' is en dus niet objectief als het gaat over dit onderwerp. ;)
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')