abonnement Unibet Coolblue
pi_194744838
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 13:50 schreef Breuls het volgende:

[..]

Oh!

Ik dus helemaal niet en ik heb er toen ook niemand anders over gehoord. Was dat gewoon in Nederland?
[..]

Was het de nieuwe WW84-trailer, of de oude? (De oude is met de Blue Monday-cover.)
Ja bij de 3D IMAX Amsterdam arena.

Geen idee of het een oude of nieuwe was. Was iig voor de 4dx versie
pi_194745073
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:51 schreef zipcon het volgende:
Welke teasers worden getoond vlak voor de film? Zit Dune daar bij? Dat werd toch geruime tijd gespeculeerd maar met de veranderende schema's kan dat weg zijn.
Uit m'n hoofd, The New Mutants, The King's Man, Wonder Woman 1984, een of andere horrorfilm. Dune heb ik niet gezien.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 13:50 schreef Breuls het volgende:
Was het de nieuwe WW84-trailer, of de oude? (De oude is met de Blue Monday-cover.)
De nieuwe.

quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:18 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Deze rap rotzooi zit toch niet in de film mag ik hopen?

Alleen onder de credits. Is ook gelijk het enige niet-OST-nummer.
pi_194745091
Ontopic:
Ik heb hem gisteravond gezien. Ik denk dat ik hem nog een keer moet kijken voordat ik een goed oordeel kan vellen. Al vind ik wel al dat hij niet kan tippen aan Interstellar.
pi_194755382
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194755575
Op dit moment een 8,2 op IMDB.
Tenet (2020) - IMDb
pi_194755951
Ik snapte er niks van :')
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:50:45 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194757262
Gezien in Dolby Cinema, was sowieso al een erg gave beleving _O_

Wel een film waar je op moet blijven letten want het gaat best snel en vereist wel een gedachtensprongetje de hele tijd... dus zeker geen hapklare actiefilm (gelukkig niet ;))

Ga hem nog een keer kijken om alle details wat beter te bevatten :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:52:18 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194757274
Overigens, zoals het Nolan betaamt is er bijna geen greenscreen en CGI gebruikt:


_O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194757339
Gistermiddag eindelijk gezien. Bedoeling was om tenet te zien in pathe imax schouwburgplein. Het geluid in de imax voorstelling was zo ondraaglijk hard dat de film voor mij niet te volgen was. Snap niet dat mensen zo'n geluidsvolume 2.5 u volhouden. Besloten om na 3 minuten de zaal te verlaten. Aangegeven bij pathe medewerker en netjes ons geld terug gekregen. Doorgereden naar de voorstelling van 16u in kinepolis breda. Hier heerlijk genoten van de film. Een typische Nolan film. Visueel verbluffend waarbij de soundtrack je adrenaline naar een hoger niveau brengt. Inception blijft voor mij zijn beste maar ook een iets mindere Nolan blijft heerlijk popcorn vermaak! 8/10
  Admin vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:47:47 #60
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_194757625
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 23:15 schreef zipcon het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooh, thanks! Die naam was ik vergeten. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_194757744
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 08:03 schreef Ynnor het volgende:
Gistermiddag eindelijk gezien. Bedoeling was om tenet te zien in pathe imax schouwburgplein. Het geluid in de imax voorstelling was zo ondraaglijk hard dat de film voor mij niet te volgen was. Snap niet dat mensen zo'n geluidsvolume 2.5 u volhouden. Besloten om na 3 minuten de zaal te verlaten. Aangegeven bij pathe medewerker en netjes ons geld terug gekregen. Doorgereden naar de voorstelling van 16u in kinepolis breda. Hier heerlijk genoten van de film. Een typische Nolan film. Visueel verbluffend waarbij de soundtrack je adrenaline naar een hoger niveau brengt. Inception blijft voor mij zijn beste maar ook een iets mindere Nolan blijft heerlijk popcorn vermaak! 8/10
Imax staat altijd te hard, daar ook eens batman gezien en deed echt pijn. Nu in Vue gekeken waar het ook vrij hard stond maar het ging nog net.
Facts don't care about your feelings
pi_194758489
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 07:52 schreef Drekkoning het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat verklaart waarom ik het er zo realistisch vond uitzien :P

Over het geluid: blijkbaar zijn er issues om de dialogen te verstaan en verhogen bepaalde zalen daarom danig het volume, maar ze beslissen dat grotendeels zelf. Ik weet wel dat de IMAX-lui soms zelf de instellingen bepalen en dan staat de zaaleigenaar daar ook maar te knarsetanden, dus het is niet 100% vast te pinnen wie het "te luid" zet.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:02:41 #63
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_194758542
Goede film! Heerlijke actie, dat het geen CGI is voel je gewoon en wat ziet dat er indrukwekkend uit. Complex verhaal waardoor je interesse er bij blijft en je de aandacht niet kan laten verslappen. Tempo in mijn optiek wat te hoog en de bekende Nolan-problematiek met afstandelijke, toch wat koude karakters. De gimmick gaat boven de personages. Bij Memento, Inception en Interstellar had Nolan dit beter in balans. Daarom een 8-. Geen meesterwerk maar actiethriller die de middelmaat ruim ontstijgt.
pi_194762388
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:02 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Imax staat altijd te hard, daar ook eens batman gezien en deed echt pijn. Nu in Vue gekeken waar het ook vrij hard stond maar het ging nog net.
Normaal heb ik geen problemen met hard geluid maar dit was wel echt te veel van het goede. Ik zag zelfs mensen in de zaal zitten met oordopjes(gehoorbescherming) in, lijkt mij niet dat je dan optimaal van de film kan genieten.
pi_194770492
Ook net gezien, prachtig gemaakte thriller die aardig wegkijkt. Een stevige 7, kan niet tippen aan Interstellar die het geheel toch een stuk eleganter brengt. Op de een of andere manier blijft er een soort van Matrix Reloaded smaakje aan hangen, interessant doen om het interessant doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Theebag op 28-08-2020 23:56:18 ]
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_194771512
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:33 schreef Ynnor het volgende:

[..]

Normaal heb ik geen problemen met hard geluid maar dit was wel echt te veel van het goede. Ik zag zelfs mensen in de zaal zitten met oordopjes(gehoorbescherming) in, lijkt mij niet dat je dan optimaal van de film kan genieten.
Herkenbaar, Ik verliet de zaal na drie kwartier (kreeg letterlijk hartkloppingen door het geweld). Was nog nooit naar een Imax voorstelling gegaan. Behoorlijk over de top en overrated IMO :') Ben maar naar de 2D voorstelling een uur later gegaan.

Wat betreft de film voelt het aan als Netflix' "Dark" on steroids. Waar Dark er 3 seizoenen over doet, probeert Tenet dit in 2,5 uur. Tenet bevat een simpel plot (misschien iets te simpel), wat zelfs voor Nolan overdreven lastig gemaakt wordt voor de gemiddelde kijker. Voor de gemiddelde huis tuin en keuken filmkijker wordt het moeilijk in elkaar gezette, beduidend simpele, plot weliswaar met prachtige en realistische actie rechtgetrokken, zodat je er toch een fijn gevoel aan overhoudt.

Inception for the win.

Ben benieuwd wat de box office doet. Net break-even gok ik! :)
Ik krijg nog geld van je.
pi_194772250
Ik heb de film net gezien ... in het kort .... een meesterwerk waar we nog jaren over gaan discussiėren. Ik denk dat ik de film nog een paar keer moet zien om alles te bevatten maar .... dames en heren .... een meesterwerk in onze tijd !
pi_194800816
Mbt de stator square kwam ik dit tegen:

Het SATOR-vierkant is vooral bekend binnen de Kabbalistische traditie, en is later overgenomen binnen de christelijke esoterie en de alchemie.

SATOR = de zaaier. In de christelijke traditie staat Sator voor de Schepper.

AREPO = op het veld, op de akker, op een lapje grond.

TENET = houdt vast (werkwoord tenere, derde persoon enkelvoud). Let op het TENET-kruis.

OPERA = door zijn arbeid (woord in de ablatiefvorm). Binnen de alchemie staat het voor de Steen der Wijzen die gewoon metaal in goud verandert en de bron is van het Levenselixer.

ROTAS = de wielen (lijdend voorwerp meervoud). Het Wiel van de tijd of de seizoenen die steeds doordraaien.

De betekenis van het palindroom is, dat de zaaier door zijn arbeid op het veld meewerkt aan de opbrengst van de seizoenen. M.a.w. de zaaier moet op tijd zaaien om in het najaar de vruchten ervan te kunnen oogsten. Wie zaait (op tijd), zal oogsten. Wil men in het volwassen leven (herfst=oogsttijd) iets bereiken, zal men daarvoor in de jonge jaren (lente=zaaitijd) de nodige inspanningen moeten doen.

In christelijke zin: dat de Schepper van het leven (de zaaier) alles in de gaten houdt en met zorg alles in goede banen leidt. De Schepper is ook de schepper van de Goddelijke Voorzienigheid. Binnen de Alchemie is SATOR de alchemist die het zaaigoed, het werk en het wiel in de hand heeft; hij bereikt alles wat hij wil op materieel vlak.

AREPO is de ablatiefvorm van ofwel 'arepus' (mannelijk) ofwel 'arepum' (onzijdig). Het woord is niet te vinden in het klassieke Latijnse woordenboek. Verondersteld wordt dat het woord behoord heeft tot de alledaagse volkstaal van de Romeinen, misschien zelfs een plaatselijk dialectwoord.

AREPO heeft wel een taalrelatie met het woord AREPENNIS, een woord dat we vinden in het boek De Re Rustica (over de landbouw) van Lucius Columella (1-ste nC). Volgens Columella is AREPENNIS een verlatijnst Gallisch woord. Het is hetzelfde als een semi-jugerum. Een jugerum is een morgenland, een akker die een landbouwer kon bewerken in een voormiddag. Volgens Columella zijn de afmetingen 240 x 120 Romeinse voet. Een Romeinse voet is gelijk aan circa 0,2964 m. In ons modern maatstelsel: 240 x 120 x 0,2964² = 2530m², afgerond 25 are. Een semi-jugerum (= arepennis) is dus de helft, 12 ą 13 are, slechts een lapje grond.

Het woord are (100m²) vindt zijn oorsprong in arepennis. De Franse woorden arpent (lengte van 150m), arpenteur (landmeter), arpenter (opmeten) e.a. vinden hier hun etymologische verklaring. Van jugerum is ook het woord juk afgeleid, omdat de Romeinse ploeg werd getrokken door een ossenspan waarop het 'juk' gelegd werd.

TENERE ROTAS is een Latijnse uitdrukking. Letterlijk: de wielen (stevig) draaiend houden. Maar in figuurlijke zin wordt bedoeld het eeuwig ronddraaiend rad van de seizoenkringloop. Het Latijn heeft geen apart woord voor seizoen: het wordt omschreven als 'anni tempus', de tijd van het jaar. Het woord zaad (zaaien) heeft een taalverband met de Latijnse sator en het woord seizoen vindt zijn oorsprong in het Latijnse 'sationes' of zaaitijden (zie ook Frans saison). Winter is 'hibernus, hiems', lente is 'primum tempus, primum ver', zomer is 'aestas', herfst is 'autumnus'. Hiervan zijn de Franse woorden hiver, printemps, été, automne afgeleid.

Lucretius (1-ste eeuw vC) schreef in zijn De Rerum Natura (over de natuur van de dingen), boek II vers 991, 992, deze toepasselijke tekst: 'Denique caelesti sumus omnes semine oriundi, omnibus ille idem pater est (...)'. Ten slotte zijn we allen geboren uit het hemelse zaad en hebben we allen dezelfde vader (...).
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194801092
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 02:20 schreef CANARIS het volgende:
Ik heb de film net gezien ... in het kort .... een meesterwerk waar we nog jaren over gaan discussiėren. Ik denk dat ik de film nog een paar keer moet zien om alles te bevatten maar .... dames en heren .... een meesterwerk in onze tijd !
Er is een verschil tussen een mening en een feit. Het feit dat er jaren over gediscussieerd gaat worden wil niet zeggen dat het een meesterwerk is. Ik vind het geen meesterwerk en als ik de recensies zo zie dan de meeste met mij ook niet. Bij IMDB daalt het ook al en zit nu op een 8 dus zal wel rond de 7.5 eindigen. Bij critics zijn de meningen ook verdeeld.
Facts don't care about your feelings
  maandag 31 augustus 2020 @ 11:16:37 #70
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_194807217
Dit weekend gezien in een Duits nagesynchroniseerde versie. Prima actiefilm, maar vond de dialogen moeilijk te verstaan (heb ik normaal geen moeite mee in Duitsland).
Vond het verhaal onderhoudend en knap gedraaid. Mistte chemie tussen gansterliefje en protagonist
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:12:50 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194826357
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:16 schreef Tinkepink het volgende:
Dit weekend gezien in een Duits nagesynchroniseerde versie. Prima actiefilm, maar vond de dialogen moeilijk te verstaan (heb ik normaal geen moeite mee in Duitsland).
Vond het verhaal onderhoudend en knap gedraaid. Mistte chemie tussen gansterliefje en protagonist
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194828288
Over een uurtje ga ik m zien. *O*

Eindelijk weer eens naar de film. *O*
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194839643
Zoals altijd wel het geval is met Nolan films, is ook deze weer erg intrigerend. Vooral genoten van de opzet van het verhaal (voor zover ik het kon volgen), ingenieuze vondsten (de scčne waarin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bijvoorbeeld), special effects en score. Acteerwerk vond ik redelijk, en de dialogen typisch op z'n "Nolan's". Iets te veel "typisch op z'n Nolan's" eigenlijk, veel en erg snelle uitleg over het hoe en wat, die deels dan weer ook erg cryptisch overkomt, met afstandelijke vorm van communicatie.

Voor mij zorgde dat er voor dat ik vrij weinig binding had met de personages. Het hoofdpersonage zelf, de naamloze "protagonist" heeft nauwelijks achtergrond en de emotionele band (
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
) werkten niet echt voor mij. Tel daar bij op de vele verwarrende aspecten en het hoge tempo, en ik bleef toch vooral hangen in een "het zal allemaal wel" vibe, ondanks het veelal verbluffende getoonde spektakel.

Wel mooi dat zo'n eigenwijze, haast non-hollywood achtige regisseur zo populair is. Een voorliefde voor complexe ideeėn en praktische effecten en niet bang om het (zijn?) publiek uit te dagen. Maar zijn films zijn vaak wel geheide blockbusters, vaak ook dankzij een uitgekiende media hype.

Leuk vond ik ook de wijze van de introductie van de protagonist; al slapend achter in een bus. Vond ik een leuke knipoog naar Inception.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 2 september 2020 @ 19:29:55 #74
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_194851351
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar zet je me aan het denken....
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 3 september 2020 @ 18:03:33 #75
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194869174
Vond het zeker een leuke film, maar absoluut niet een nieuwe favoriet. Ik voelde inderdaad amper wat voor de personages en het leek voornamelijk te draaien om het ''hoe kunnen we dit zo ingewikkeld mogelijk maken'' aspect. Snapte de belangrijkste elementen wel, maar de echte details kwamen niet binnen. Nog maar eens een keer kijken over een tijdje. Op een gegeven moment zat ik er inderdaad meer bij met de houding ''het zal allemaal wel''. Zag er fantastisch uit allemaal, maar het werd me net wat te ingewikkeld. Kon wel zien dat er was nagedacht over het verhaal, dus het zal vast logisch zijn voor anderen. Inception blijft toch m'n favoriet van hem.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194880638
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is online inderdaad de theorie. :)
pi_194880838
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 11:39 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Dat is online inderdaad de theorie. :)
Een zinloze theorie, want er zijn genoeg voors en tegens te bedenken dus de enige die weet of dat waar is is Nolan zelf. Verder is het ook niet echt relevant voor het verhaal. Als je dat als schrijver het zo zou willen laten lijken had dan op z'n minst die gast geen Neil genoemd en het jochie Max.
Facts don't care about your feelings
pi_194880998
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 11:51 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Een zinloze theorie, want er zijn genoeg voors en tegens te bedenken dus de enige die weet of dat waar is is Nolan zelf. Verder is het ook niet echt relevant voor het verhaal. Als je dat als schrijver het zo zou willen laten lijken had dan op z'n minst die gast geen Neil genoemd en het jochie Max.
:')

Het is geen bridget jones.
pi_194889741
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 12:00 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

:')

Het is geen bridget jones.
Waarom dan van die theorieėn gaan bedenken over wie het kind is :')
Facts don't care about your feelings
pi_194891325
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:34 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Waarom dan van die theorieėn gaan bedenken over wie het kind is :')
Omdat dat leuk is. En Nolan weet dit, dat men dit leuk vind.

Nolan plaatst niet voor niets her en der puzzelstukjes, net niet genoeg om een sluitend antwoord te krijgen, maar wel net genoeg om de theorie zoekers aan het werk te zetten en de discussie en de hype rondom de film (oftewel; gratis reclame) op te stuwen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194925663
Viel me nogal op dat de actrice van die vrouw
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195140085
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 11:51 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Een zinloze theorie, want er zijn genoeg voors en tegens te bedenken dus de enige die weet of dat waar is is Nolan zelf. Verder is het ook niet echt relevant voor het verhaal. Als je dat als schrijver het zo zou willen laten lijken had dan op z'n minst die gast geen Neil genoemd en het jochie Max.
Maar wat als Max een afkorting is van Maximilien en je de laatste 4 letters andersom leest? :P
pi_195147631
Nog niet gecheckt , is het wat?
pi_195147795
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 16:14 schreef Paszzz het volgende:
Nog niet gecheckt , is het wat?
Persoonlijk snap ik de "ophef" erover niet zo. Ik vond het maar een middelmatige film als ik heel eerlijk ben. Met nogal een voorspelbaar script. Althans het duurde niet lang voor ik door had hoe de vork in de steel zat.

Ga hem zeker niet nog een keer kijken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195147834
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 16:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Persoonlijk snap ik de "ophef" erover niet zo. Ik vond het maar een middelmatige film als ik heel eerlijk ben. Met nogal een voorspelbaar script. Althans het duurde niet lang voor ik door had hoe de vork in de steel zat.

Ga hem zeker niet nog een keer kijken.
Ah, thanks. Dit al een paar x gehoord inderdaad.
Misschien komt het ook wel een beetje door die regisseur. Die is nog beroemder dan de acteurs die in de film spelen.
pi_195147846
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 16:32 schreef Paszzz het volgende:

[..]

Ah, thanks. Dit al een paar x gehoord inderdaad.
Misschien komt het ook wel een beetje door die regisseur. Die is nog beroemder dan de acteurs die in de film spelen.
Maargoed, avondje bios met wat alcoholische versnapering en wat te knagen erbij is nooit weg natuurlijk. Ook als de film zelf een beetje tegenvalt. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195147866
Zou hem wel in de bios pakken ja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195148066
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 16:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Persoonlijk snap ik de "ophef" erover niet zo. Ik vond het maar een middelmatige film als ik heel eerlijk ben. Met nogal een voorspelbaar script. Althans het duurde niet lang voor ik door had hoe de vork in de steel zat.

Ga hem zeker niet nog een keer kijken.
Als jij na 1 keer kijken en zonder voorkennis precies doorhad hoe de vork in de steel zit behoor je denk ik toch tot een kleine minderheid. Ik denk (afgaande op de reacties van mijn medekijkers) toch dat minstens 90% van de bioscoopbezoekers dat niet zou kunnen zeggen na 1 keer kijken.

Ik ging zelf er 100% blanco in (ook geen trailers gezien) en heb zelf ook wel wat lijntjes gemist, vooral door het tempo had ik weinig tijd om bepaalde gebeurtenissen even te laten bezinken. Pas achteraf na het lezen van wat Reddit posts en het kijken van een Youtube-video met uitleg vielen zo'n beetje alle puzzelstukjes wel in elkaar, en nog steeds heb ik wel wat vragen.

Kwam deze tijdlijn tegen op Reddit voor degenen die nog niet alles hebben kunnen plaatsen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195151050
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:57 schreef Tourniquet het volgende:

Maar wat als Max een afkorting is van Maximilien en je de laatste 4 letters andersom leest? :P
Vind ik ook wel wat ver gezocht. Volgens mij is het toch meestal Maximilian. Als dat Nolan z'n intentie was had ie toch wel wat betere namen kunnen bedenken daarvoor?
Facts don't care about your feelings
pi_195152413
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 19:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Vind ik ook wel wat ver gezocht. Volgens mij is het toch meestal Maximilian. Als dat Nolan z'n intentie was had ie toch wel wat betere namen kunnen bedenken daarvoor?
Maximilian komt vaker voor, maar Maximilien heeft alsnog 6,8 miljoen hits op Google. Ik vind het juist wel iets voor Nolan om zoiets erin te stoppen waar nog jaren over gespeculeerd kan worden door de fans. Voor de Max = Neil theorie zijn zoveel aanknopingspunten te vinden dat het wel heel toevallig zou zijn als ze niet minstens bewust zo door Nolan in de film zijn gestopt. Of het speculeren 'zinloos' is omdat we waarschijnlijk nooit achter zullen komen? Misschien wel, maar ik vind dat juist leuk aan Nolan's films.

pi_195153964
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 16:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Maargoed, avondje bios met wat alcoholische versnapering en wat te knagen erbij is nooit weg natuurlijk. Ook als de film zelf een beetje tegenvalt. :)
Jaa eens :)
Zal ook wel ff checken binnenkort.

Kan pattinson nog een beetje acteren? Hij is de nieuwe Batman toch?
pi_195802707
instagram
  Admin vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:13:26 #93
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_195804814
quote:
quote:
Christopher Nolan’s actiethriller “Tenet” heeft een box office record gevestigd in Nederland.

Na acht weken heeft de film een totale opbrengst van 7.110.000 Euro. Daarmee verbreekt Nolan zijn vorige record voor “Inception” uit 2010 (7.096.000 Euro).

“Tenet” heeft momenteel de op een-na-hoogste box office van het jaar 2020 in Nederland.
(uit het persbericht)

De film is allerminst een financieel succes, maar het is gelukkig ook niet helemaal mislukt. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_195805122
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:37 schreef Paszzz het volgende:

Kan pattinson nog een beetje acteren? Hij is de nieuwe Batman toch?
Jazeker, hij heeft zich ontpopt tot een sterke acteur en verdient imo ook veel respect voor de keuzes fie hij maakt om overwegend te werken aan kleine films die niet voor de mainstream zijn terwijl hij er ook voor zou kunnen kiezen om te gaan voor commerciėle hersenloze shite om zo makkelijk te cashen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195805166
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:13 schreef Breuls het volgende:

De film is allerminst een financieel succes, maar het is gelukkig ook niet helemaal mislukt. :P
True maar kennelijk is dit zo'n beetje het maximale wat er te halen valt onder deze corona toestanden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Admin vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:00:38 #96
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_195805792
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

Jazeker, hij heeft zich ontpopt tot een sterke acteur en verdient imo ook veel respect voor de keuzes fie hij maakt om overwegend te werken aan kleine films die niet voor de mainstream zijn terwijl hij er ook voor zou kunnen kiezen om te gaan voor commerciėle hersenloze shite om zo makkelijk te cashen
Hij is ook uiterst neerbuigend richting die Twilight-films in interviews. :P

quote:
10s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

True maar kennelijk is dit zo'n beetje het maximale wat er te halen valt onder deze corona toestanden.
Ja, dat denk ik ook wel. Vooral als zelfs grote zalen met 600 stoelen maar 30 personen mogen ontvangen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:10:32 #97
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_195805967
ik vond het een toffe film
soms inderdaad een beetje voorspelbaar, maar dat maakte het niet minder leuk
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
pi_195806525
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:00 schreef Breuls het volgende:

[..]

Hij is ook uiterst neerbuigend richting die Twilight-films in interviews. :P
Geef hem eens ongelijk :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Admin maandag 26 oktober 2020 @ 09:12:29 #99
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_195861072
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

Geef hem eens ongelijk :p
Ik geloof hem graag, maar ik heb de films niet gezien, dus ik kan er niet over meepraten. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_195874088
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:12 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik geloof hem graag, maar ik heb de films niet gezien, dus ik kan er niet over meepraten. :P
Had ooit deel 1 gezien uit nieuwsgierigheid, na het eerste deel was ik niet meer zo nieuwsgierig naar de overige delen :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')