abonnement Unibet Coolblue
pi_190555075
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:14 schreef Klopkoek het volgende:
NadineBoke twitterde op vrijdag 20-12-2019 om 11:22:00 Even wat perspectief voor degenen die nu ongetwijfeld weer gaan roepen hoe belachelijk het is dat Nederland per se het braafste jongetje van de klas moet zijn. De realiteit: #urgenda https://t.co/wp5cXKuxhL reageer retweet
Nederland gekste jongetje van de klas.
I´m back.
pi_190555109
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 15:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik hoop dat ze in het gelijk worden gesteld. Niet omdat ik het extreem overtrokken milieubeleid steun, maar omdat ik vind dat de politiek eens moet leren de gevolgen van hun acties te overzien.

We zien het met CO2, Stikstof, PFAS etc. Allemaal crisissen die we zelf hebben gecreëerd doordat men goede sier wil maken met hoe groen men is door voor dit soort wetten te stemmen zonder na te denken wat de daadwerkelijke implicaties zijn. Laat de boel maar eens goed vast lopen en laat de verantwoordelijken dan maar in een parlementaire enquête uit komen leggen welke waanzin hen er toe gedreven heeft wetten en regels in te voeren waardoor we alles op slot zetten en onszelf in een crisis storten.
Ik ben geneigd hetzelfde te denken.

Laat alles dan maar ook naar de tering lopen. Fuck it.

En indirect gerelateerd, hetzelfde met alles met wat immigratie/integratie, en het Marrakesh pact bijvoorbeeld, te maken heeft. Laat maar gaan joh. We moeten echt geloven dat het ''allemaal goed gaat komen''. Nou prima, laten we gaan zien. Er valt toch weinig tegen te doen.

Uiteindelijk zal Europa toch wel aan zn ''opmerkelijke'' einde komen, hoe dan ook.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:24:33 #103
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_190555148
Te bedenken dat ik naar Nederland geëmigreerd ben om van het Belgische circus af te zijn! Krijgen we het afgelopen jaar de ene na de andere uitspraak op ons bord die enkel tot debieler beleid gaat leiden...

Misschien toch nadenken over een job in het ‘echte’ buitenland. Iedereen die dat kan zou dat moeten overwegen denk ik.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_190555160
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik ben geneigd hetzelfde te denken.

Laat alles dan maar ook naar de tering lopen. Fuck it.

En indirect gerelateerd, hetzelfde met alles met wat immigratie/integratie, en het Marrakesh pact bijvoorbeeld, te maken heeft. Laat maar gaan joh. We moeten echt geloven dat het ''allemaal goed gaat komen''. Nou prima, laten we gaan zien. Er valt toch weinig tegen te doen.

Uiteindelijk zal Europa toch wel aan zn ''opmerkelijke'' einde komen, hoe dan ook.
Er komt een moment waarop ook de mensen in het midden van het politieke spectrum op FvD of PVV gaan stemmen, vrees ik, en dan wordt het land voor zover het dat feitelijk al niet is onbestuurbaar. De puinhopen van 9 jaar Rutte zijn groter dan de puinhopen van 8 jaar Paars en daar zat de VVD ook al in.
I´m back.
pi_190555168
Ik riep hier wel eens dat mensenrechten moeten worden beperkt, en werd toen weggezet als wereldvreemd. Zie hier het resultaat van de inflatie van mensenrechten. De leek denkt dan gelijk aan democratie, vrijheid van meningsuiting en het martelverbod, maar die rechten gaan veel en veel verder. Ik noem het recht op een gezinsleven. Klinkt leuk, wie kan daar op tegen zijn? Niet wetende dat dit 'vluchtelingen' het recht geeft om een gezin van 20 naar Nederland te halen.

Voor deze zaak geldt hetzelfde. Die enorme wildgroei aan obscure Verdragen die de regering zonder het na te lezen ondertekenen kunnen niet zonder gevolgen blijven. De rechter zit niet op de stoel van de regering met deze uitspraak. De rechter houdt de rechter aan zijn eigen domme, kortzichtige verdragen!

Dit is dus een goede dag.
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:33:51 #106
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190555300
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er komt een moment waarop ook de mensen in het midden van het politieke spectrum op FvD of PVV gaan stemmen, vrees ik, en dan wordt het land voor zover het dat feitelijk al niet is onbestuurbaar. De puinhopen van 9 jaar Rutte zijn groter dan de puinhopen van 8 jaar Paars en daar zat de VVD ook al in.
Stemmen op de B-merken van de VVD, joepie. Die leven van onvrede en oppositie tegen jezelf voeren.

PVV stemde nota bene in 2015 vóór een forse inkrimping van de vee stapel.

Regen, drup.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190555318
quote:
D66 en ChristenUnie eisen ‘onmiddellijke actie’ om Urgenda-doel toch te halen

D66 en ChristenUnie willen alsnog tot het uiterste gaan om de broeikasgasuitstoot binnen een jaar fors te verlagen. De twee regeringspartijen hopen dat het dan alsnog mogelijk is de emissies in 2020 met een kwart terug te brengen ten opzichte van 1990. Die klimaatdoelstelling heeft de rechter de staat opgelegd in de Urgenda-rechtszaken.
:')
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:35:31 #108
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190555341
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:34 schreef Aquarii het volgende:

[..]

:')
Regeringspartijen die actie willen ondernemen -> :').
Liever gaan ze nog 10 jaar op hun handen zitten, niet waar?
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:35:32 #109
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190555342
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:26 schreef Confetti het volgende:
Ik riep hier wel eens dat mensenrechten moeten worden beperkt, en werd toen weggezet als wereldvreemd. Zie hier het resultaat van de inflatie van mensenrechten. De leek denkt dan gelijk aan democratie, vrijheid van meningsuiting en het martelverbod, maar die rechten gaan veel en veel verder. Ik noem het recht op een gezinsleven. Klinkt leuk, wie kan daar op tegen zijn? Niet wetende dat dit 'vluchtelingen' het recht geeft om een gezin van 20 naar Nederland te halen.

Voor deze zaak geldt hetzelfde. Die enorme wildgroei aan obscure Verdragen die de regering zonder het na te lezen ondertekenen kunnen niet zonder gevolgen blijven. De rechter zit niet op de stoel van de regering met deze uitspraak. De rechter houdt de rechter aan zijn eigen domme, kortzichtige verdragen!

Dit is dus een goede dag.
Gelul dat er een inflatie is van mensenrechten. De pendule slaat al een tijdje de andere kant op. Sinds Verdonk grofweg gezegd.

Verder zijn milieu clubs ook niet meer zo sterk als voorheen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:36:26 #110
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190555360
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:34 schreef Aquarii het volgende:

[..]

:')
Besef je wel dat al die verontreiniging ook voor veel aangeboren onrendabelen zorgt?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190555525
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:35 schreef VoMy het volgende:

[..]

Regeringspartijen die actie willen ondernemen -> :').
Liever gaan ze nog 10 jaar op hun handen zitten, niet waar?
Ach, dezelfde mensen die nu staan te juichen zie je over een jaar demonstreren op het Malieveld omdat de koopkracht is gedaald, de werkeloosheid is gestegen en de verzorgingsstaat nog wat verder uitgekleed gaat worden. Ik vind het prima hoor, maar niet gaan klagen straks.
pi_190555533
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is dan ook helemaal niet nodig, de overheid hoeft zijn beleid niet te verantwoorden tegenover een belangenclubje. Die 25% van Urgenda is nog veel minder onderbouwd.
Een democratisch gekozen bestuur heeft richting haar burgers altijd de verplichting beleidswijzigingen uit te leggen, zeker als het over wijzigingen met een potentieel enorm gevolg gaat en een wijziging die volgens de rechter niet had mogen plaatsvinden.

De situatie is nu dat er te weinig tijd is om op een fatsoenlijke manier dit rechterlijk bevel uit te voeren en dus kunnen er vreemde dingen gaan gebeuren. Maar de Nederlandse staat weet al jaren dat dit er aan zit te komen en ze hadden al veel meer kunnen doen om deze doelen te halen. In dat licht is bouw van nieuwe kolencentrales nog niet zo lang geleden pijnlijk.

Wat elke keer blijkt is dat overheden erg makkelijk handtekeningen zetten onder verdragen voor de goede sier terwijl de doelen bijna nooit gehaald worden. Als je de rapportages bij elke klimaatconferentie sinds de jaren 90 leest en daarbij ziet dat overheden alleen uit eigen belang handelen uit angst voor een klein beetje concurrentienadeel dan weet je dat er weinig hoop is dat ook maar in de buurt gebleven wordt van de afgesproken temperatuurgrenzen.
pi_190555540
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Besef je wel dat al die verontreiniging ook voor veel aangeboren onrendabelen zorgt?
Over welke vervuiling en welke onrendabelen heb je het dan precies? Over hoeveel onrendabelen hebben we het? Wat is "veel"?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:49:31 #114
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_190555587
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Over welke vervuiling en welke onrendabelen heb je het dan precies? Over hoeveel onrendabelen hebben we het? Wat is "veel"?
Begrijp dat dan, als we niet luisteren naar de klimaatgekkies gaan we er allemaal aan! :D
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:52:07 #115
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190555625
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:46 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Ach, dezelfde mensen die nu staan te juichen zie je over een jaar demonstreren op het Malieveld omdat de koopkracht is gedaald, de werkeloosheid is gestegen en de verzorgingsstaat nog wat verder uitgekleed gaat worden. Ik vind het prima hoor, maar niet gaan klagen straks.
Nee hoor.

Zelf met een hypothetische toekomstsituatie op de proppen komen om de tegenpartij van hypocrisie te kunnen beschuldigen. Dat zien we ook steeds vaker.
pi_190555651
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Stemmen op de B-merken van de VVD, joepie. Die leven van onvrede en oppositie tegen jezelf voeren.

PVV stemde nota bene in 2015 vóór een forse inkrimping van de vee stapel.

Regen, drup.
Regen, drup zal idd, maar ik voorspel evengoed dat het gaat gebeuren en dan zal de onbestuurbaarheid van NL alleen maar groter worden dus.
I´m back.
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:56:45 #117
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190555700
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Over welke vervuiling en welke onrendabelen heb je het dan precies? Over hoeveel onrendabelen hebben we het? Wat is "veel"?
Je zal het wel ontkennen of bagatelliseren, maar wat dacht je van dit.

https://www.eoswetenschap(...)oogt-kans-op-autisme

Dat is verloren potentieel én extra kosten.

Nederland is een klein land zonder noemenswaardige schaalvoordelen. Daar hoort derhalve een hoogwaardige economie bij.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:56:55 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190555702
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:46 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Een democratisch gekozen bestuur heeft richting haar burgers altijd de verplichting beleidswijzigingen uit te leggen, zeker als het over wijzigingen met een potentieel enorm gevolg
Aan burgers ja. Niet aan de rechter. De burgers stemmen.

quote:
Wat elke keer blijkt is dat overheden erg makkelijk handtekeningen zetten onder verdragen voor de goede sier terwijl de doelen bijna nooit gehaald worden.
Maar dat is hier dus helemaal niet relevant.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 20 december 2019 @ 14:02:25 #119
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_190555797
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee hoor.

Zelf met een hypothetische toekomstsituatie op de proppen komen om de tegenpartij van hypocrisie te kunnen beschuldigen. Dat zien we ook steeds vaker.
Het is wel realistisch. Om aan deze doelen te voldoen zal alleen een collectieve verarming volstaan. Of hoe denk je dat de overheid dit gaat aanpakken?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_190555818
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Voor een land als Zweden is het natuurlijk ook vele malen makkelijker om 'groene' energie op te wekken door die enorme bossen van hen op te stoken of gebruik te maken van waterkracht. Nederland heeft die opties niet en mist ook nog eens de ruimte
pi_190555957
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je zal het wel ontkennen of bagatelliseren, maar wat dacht je van dit.

https://www.eoswetenschap(...)oogt-kans-op-autisme

Dat is verloren potentieel én extra kosten.

Nederland is een klein land zonder noemenswaardige schaalvoordelen. Daar hoort derhalve een hoogwaardige economie bij.
Deze uitspraak gaat over CO2, het artikel over stikstofverbindingen en fijnstof. Heeft dus exact 0,0 met elkaar te maken.

Goed bezig Henk!
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 20 december 2019 @ 14:18:47 #122
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190556128
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 14:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Deze uitspraak gaat over CO2, het artikel over stikstofverbindingen en fijnstof. Heeft dus exact 0,0 met elkaar te maken.

Goed bezig Henk!
Zucht...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190556270
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 14:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zucht...
Tja, je kan er wel een discutabel onderzoekje bij zoeken dat een minimaal verband laat zien tussen autisme en giftige stoffen maar deze uitspraak gaat toch echt om co2.

Kun je heel pedant "zucht" zeggen maar je slaat de plank behoorlijk mis. Straks ga je het co2 beleid nog verdedigen met een rapport in de hand waarin staat dat asbest en benzeen kankerverwekkend zijn....allemaal waar, heeeft er alleen niks mee te maken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_190556465
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 12:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
*O*

Iedereen gefeliciteerd met de uitspraak!

Aan iedereen die over een jaar werkloos thuis zit: denk aan het grotere belang van minder dan 0,0007 graden opwarming van de aarde.

Gelukkig hebben wij een overheid met een lange termijnvisie die voordat ze vedragen of wetgeving ratificeren de implicaties van de verdragen en de onderlinge samenhang er van goed bestuderen zodat we niet met paniekmaatregelen de hele economie vastdraaien.

Nog een suggestie: iedereen thuis blijven met een uitkering. Files verdwijnen als sneeuw voor de zon, bedrijven kunnen sluiten en stoten dus geej co2 meer uit én geen stikstof, 2 vliegen in 1 klap. Scholen kunnen sluiten want als iedereen een uitkering krijgt hoef je ook niet meer veel te weten. Win win voor iedereen.
Lange termijnvisie zou zijn geweest om 20 jaar gelden te beginnen met een kleine stapjes. Maar geen van die kabinetten had zin om onpopulaire maatregels in te voeren. Nu moet uit doffe ellende en gaat het veel meer pijn doen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190556684
Klavers reactie:

jesseklaver twitterde op vrijdag 20-12-2019 om 11:29:37 Dit is historisch. De Hoge Raad heeft besloten: #Urgenda won de zaak tegen de overheid terecht. Jarenlang probeerden kabinetten Rutte hieronder uit te komen door in alles tegen te werken.Kabinet, stop met smoesjes en doe je werk. Zet kolencentrales uit. Halveer de veestapel. https://t.co/g88mUZSlnw reageer retweet
I´m back.
pi_190556780
De kolencentrales moeten ook gelijk uit, mare waar haal je anders je stroom vandaan ? Wind en zonne-energie zijn onbetrouwbare factoren om hele een land op energie te vol zien en dan nog met Elektrische auto`s die meer verbruiken per tank dan een alleenstaande in een hele maand.

Beetje een algemeen probleem bij de klimaatgekkies. Beetje toeteren en eisen stellen, maar de gevolgen voor hun mede mens boeit ze niet. Je kan wel roepen, Toekomst van mij kinderen. Maar dit soort gedrag help je toekomst van je kinderen eerder om zeep. Persoonlijk hoop ik dat de meeste van deze mensen zich niet voorplanten.
pi_190556809
Pak dit nou in godsnaam eens Europees aan in plaats van landelijk. Dat gestegen percentage is juist goed, maar laten we dan maar de energie gaan kopen van Duitse kolencentrales om aan ons doelstellinkje te voldoen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_190556825
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:05 schreef nostra het volgende:
Pak dit nou in godsnaam eens Europees aan in plaats van landelijk. Dat gestegen percentage is juist goed, maar laten we dan maar de energie gaan kopen van Duitse kolencentrales om aan ons doelstellinkje te voldoen.
Minder stikstof en een nog hoger energierekening ! Stem groenlinks en D66.
pi_190556852
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:06 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Minder stikstof en een nog hoger energierekening ! Stem groenlinks en D66.
Minder stikstof en een lagere energierekening: isoleer je woning en neem een warmtepomp.

Grote aanrader, want naast de lage energierekening is het ook nog eens bijzonder comfortabel in een goed geïsoleerde woning.
pi_190556932
I´m back.
  vrijdag 20 december 2019 @ 15:39:13 #131
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190557244
quote:
_O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190557351
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Uhmmm nee. Bevolkingsomvang heeft maar een zeer beperkte invloed.

Zweden heeft nog veel meer migranten opgenomen en die kunnen het wel.

Met een gezondere en vrolijkere bevolking als resultaat...
Dus wat zeg je nu, ook al pompen we NL vol met migranten dan heeft dat nauwelijks gevolgen voor de uitstoot?
I´m back.
  vrijdag 20 december 2019 @ 15:47:14 #133
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190557372
Waarom worden mijn posts verwijderd? Wat is dit voor onzin.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 20 december 2019 @ 15:47:37 #134
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190557378
Waarom de fuck is mijn reactie nou weer weg? Ik kwam nota bene met het nieuws dat het kabinet niks wil doen. Meer ontopic kan niet.

Ik vraag mij af hoe de rechter een nationale overheid wil dwingen. Boete opleggen? Zeker aangezien ze al heel wat doen om zsm een stikstofdaling voor elkaar te boksen. Meer dan nodig, eigenlijk.
pi_190557382
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:47 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom worden mijn posts verwijderd? Wat is dit voor onzin.
Vast rechtse infiltranten in het mod-team
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  vrijdag 20 december 2019 @ 15:48:29 #136
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190557391
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:05 schreef nostra het volgende:
Pak dit nou in godsnaam eens Europees aan in plaats van landelijk. Dat gestegen percentage is juist goed, maar laten we dan maar de energie gaan kopen van Duitse kolencentrales om aan ons doelstellinkje te voldoen.
Het wordt Europees aangepakt. Nederland heeft zich daaraan gecommitteerd en moet dus ook daaraan houden. Implementatie moet altijd door lidstaten gebeuren.

Verder is het ook nog eens zo dat dit een boel op levert voor de volksgezondheid.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190557689
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Minder stikstof en een lagere energierekening: isoleer je woning en neem een warmtepomp.

Grote aanrader, want naast de lage energierekening is het ook nog eens bijzonder comfortabel in een goed geïsoleerde woning.
Vertel hoe gaat me energierekening omlaag ? Als je deze 2 dingen al hebt. De vraag naar stroom gaat omhoog en dat betekend de prijs ook.

[ Bericht 4% gewijzigd door hunterrnl op 20-12-2019 16:16:03 ]
pi_190557895
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:48 schreef Klopkoek het volgende:
Het wordt Europees aangepakt. Nederland heeft zich daaraan gecommitteerd en moet dus ook daaraan houden. Implementatie moet altijd door lidstaten gebeuren.
En dat is dus vrij onbeholpen. Je kan niet een geliberaliseerde energiemarkt reguleren met nationale normen en dan verwachten dat de som der delen het beste resultaat laat zien.

Specifiek voor Nederland is er tijdens de klimaat- en energieverkenning vanuit gegaan dat het verlies van Nederlandse kolencentrales zou opgevangen worden door die energie bij Duitse kolencentrales in te kopen. Uiteindelijk is dat door marktontwikkelingen juist met name gebeurd bij Nederlandse gascentrales. Een schoner resultaat dus, maar een slechter rapportcijfer voor Nederland.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_190559419
quote:
Ik wist het wel, NL is een bananenrepubliek _O_
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190559570
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 15:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik hoop dat ze in het gelijk worden gesteld. Niet omdat ik het extreem overtrokken milieubeleid steun, maar omdat ik vind dat de politiek eens moet leren de gevolgen van hun acties te overzien.

We zien het met CO2, Stikstof, PFAS etc. Allemaal crisissen die we zelf hebben gecreëerd doordat men goede sier wil maken met hoe groen men is door voor dit soort wetten te stemmen zonder na te denken wat de daadwerkelijke implicaties zijn. Laat de boel maar eens goed vast lopen en laat de verantwoordelijken dan maar in een parlementaire enquête uit komen leggen welke waanzin hen er toe gedreven heeft wetten en regels in te voeren waardoor we alles op slot zetten en onszelf in een crisis storten.
Goede post.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_190559572
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 14:55 schreef Ryan3 het volgende:
Klavers reactie:

jesseklaver twitterde op vrijdag 20-12-2019 om 11:29:37 Dit is historisch. De Hoge Raad heeft besloten: #Urgenda won de zaak tegen de overheid terecht. Jarenlang probeerden kabinetten Rutte hieronder uit te komen door in alles tegen te werken.Kabinet, stop met smoesjes en doe je werk. Zet kolencentrales uit. Halveer de veestapel. https://t.co/g88mUZSlnw reageer retweet
Maar zodra Jesse het woord kernenergie hoort, begint meneer meteen tegen te sputteren. Waar wil Klaver de energie vandaan halen? Lekker roeptoeteren zonder oplossing.
٩๏̯͡๏)۶
pi_190559873
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Aha, de verstandigste landen staan onderaan! ^O^
pi_190560068
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

_O_
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik wist het wel, NL is een bananenrepubliek _O_
quote:
Rutte: 'Doel blijft om het doel te halen'
Premier Mark Rutte noemde de uitvoering van de Urgenda-uitspraak een "grote en ingewikkelde opgave".

"Het doel blijft om het doel te halen", zei de premier. Dat waren dezelfde woorden die hij begin dit jaar gebruikte toen het PBL een eerste waarschuwing gaf dat het Urgenda-doel waarschijnlijk niet wordt gehaald.
Zolang je een doel hebt doe je niets fout lijkt mij! ;)
  vrijdag 20 december 2019 @ 18:28:39 #144
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190560102
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 18:27 schreef Bocaj het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

Zolang je een doel hebt doe je niets fout lijkt mij! ;)
Precies, vandaar de _O_.

Geen noodzaak voor paniekvoetbal zoals de klimaatdrammers dat graag zouden zien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190561021
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 16:07 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Vertel hoe gaat me energierekening omlaag ? Als je deze 2 dingen al hebt. De vraag naar stroom gaat omhoog en dat betekend de prijs ook.
De prijs van stroom zal komende decennia nauwelijks stijgen. Zelf stroom opwekken en opslaan wordt immers steeds goedkoper. Als stroom van het stroomnet duurder gemaakt wordt is het binnen enige tijd niet meer concurrerend ten opzichte van zelfvoorzienend zijn.
  vrijdag 20 december 2019 @ 19:54:21 #146
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_190561752
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 19:12 schreef Ivo1985 het volgende:
De prijs van stroom zal komende decennia nauwelijks stijgen. Zelf stroom opwekken en opslaan wordt immers steeds goedkoper.
_O-

Hoe gaan mensen op 3 hoog achter in een flatje zelf stroom opwekken. Iedereen van het gas af betekent dat iedereen elektrisch gaat koken en verwarmen.
Als straks blijkt dat het elektriciteitsnet daar helemaal niet op berekend is gaat automatisch de prijs omhoog om het verbruik te beperken.

Behoorlijk naïef om te veronderstellen dat als straks iedereen afhankelijk is gemaakt van stroomvoorziening dat ze dan doodleuk ongeveer dezelfde prijs voor elektriciteit blijven vragen.
  vrijdag 20 december 2019 @ 20:00:53 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190561857
Ik denk ook dat de stroomprijs maximaal de inflatie zal volgen, maar stroom langere tijd opslaan als particulier blijft lastig
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 20 december 2019 @ 20:06:24 #148
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_190561961
25% reduceren in een jaar tijd... het realisme is weer eens ver te zoeken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_190561964
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 14:03 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Voor een land als Zweden is het natuurlijk ook vele malen makkelijker om 'groene' energie op te wekken door die enorme bossen van hen op te stoken of gebruik te maken van waterkracht. Nederland heeft die opties niet en mist ook nog eens de ruimte
Dit idd, dat lijstje is gewoon bijna identiek aan het bevolkingsdichtheid lijstje





Paar uitschieters maar in de grote lijnen komt het overeen.
pi_190563293
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 19:54 schreef Woelwater het volgende:

[..]

_O-

Hoe gaan mensen op 3 hoog achter in een flatje zelf stroom opwekken. Iedereen van het gas af betekent dat iedereen elektrisch gaat koken en verwarmen.
Als straks blijkt dat het elektriciteitsnet daar helemaal niet op berekend is gaat automatisch de prijs omhoog om het verbruik te beperken.

Behoorlijk naïef om te veronderstellen dat als straks iedereen afhankelijk is gemaakt van stroomvoorziening dat ze dan doodleuk ongeveer dezelfde prijs voor elektriciteit blijven vragen.
Voor bewoners van hoogbouw zal het lastiger zijn, maar ook daar is vaak nog heel veel winst te behalen. Ook een flatgebouw heeft een dak. Vaak nog plat ook, waardoor je zonnepanelen optimaal kunt positioneren en meer opbrengsten kunt genereren dan met een puntdak, wat vaak voor de helft niet zo gunstig ligt ten aanzien van zonnepanelen. Natuurlijk moet die hogere opbrengst wel over alle onderliggende woningen verdeeld worden. Maar denk ook eens aan gevelbekleding die deels uit zonnepanelen of warmte collectoren bestaat. 's Winters leveren vertikale panelen die gericht zijn op het zuiden meer op dan panelen op het dak, vanwege de laagstaande zo'n.

Nog een paar jaar en tweedehands accupacks zullen goed verkrijgbaar zijn. Veel auto's eindigen hun leven immers vroegtijdig als gevolg van een aanrijding. Ook elektrische auto's. Accu's zullen vaak nog goed zijn en het zal me niets verbazen dat er standaard kits op de markt komen waarmee je een accupack van een auto als thuisaccu kunt gaan inzetten.

De winterse behoefte aan verwarming via een warmtepomp ga je daarmee niet overbruggen.

Maar wie een beetje ruimte, een warmtepomp en een groot buffervat heeft, kan ook nog denken aan een een micro-Wkk op LPG. Paar uurtjes draaien en je hebt weer een volle thuisaccu, een warm huis én een goed opgewarmd buffervat.

Zover zie ik het echter niet snel komen, want zoals ik al schreef verwacht ik dat de stijgingen van elektra prijzen wel zullen meevallen juist omdat opwekking steeds goedkoper wordt.

Nadat heel Nederland is voorzien van een slimme meter, zie ik het nog wel gebeuren dat we variabele stroomprijzen krijgen. Duur op momenten van weinig groene opwekking, goedkoop op momenten van een overschot aan opwekking.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')