Het probleem: Bij het opstarten van de computer wordt natuurlijk ook de modem opgestart. Het USB-lampje wordt rood en gaat knipperen...dat blijft het dan een poosje doen, totdat opeens het USB- en het ADSL-lampje groen worden voor enkele seconden en dan uitvallen om vervolgens weer overnieuw te beginnen met de cyclus: USB-lampje rood, daarna beide lampjes kortstondig groen.
Wat kan het probleem zijn? Moet ik een driver downloaden? Of ligt het probleem dieper? De versie van de software is 2.0. Modem is dus net nieuw en daar kan het niet aan liggen.
Aan mijn poorten kan het niet liggen, want mijn muis zit ook op
een USBpoort en die werkt dus wel gewoon op de manier waarop hij het zou moeten doen.
Heb een Dell Dimension XPS 450 of zo...enige nieuwe daaraan is de harde schijf en die is begin vorig jaar gekocht...
Dell heeft op zijn website een goede ondersteuning voor drivers. hier zijn de links, je moet een tag nummer invoeren daar. hier moet je wezen:
Download drivers, eerst tag invullen.
op deze site kun j eook een link vinden waar uitgelegd wordt waar je die tag op je pc vinden kunt.
speur hier eens rond voor die driver....ik heb er ook eentje en heb ook eerst drie nieuwere drivers moeten installeren voordat hij het fatsoenlijk deed.
Nieuwe driver werkt niet...type moederbord kan ik niet vinden. Zelfs niet na de kast opgemaakt te hebben...het kan gewoon niet aan de modem liggen, want die is nieuw...wat moet ik doen
als je met een oude ADSL modem wel verbinding kon krijgen, ligt het iig niet aan je foon lijn (of je moet er iets aan veranderd hebben?). het zou ook kunnen dat je al heel veel usb apparaten hebt aangesloten? de adsl modem heeft namelijk wel wat vermogen nodig om te kunnen werken...
Ik kan wel gewoon met de foonlijn op de interne modem inbellen, kan het dus ook niet aan liggen...
Nu blijkt gewoon dat ouwe zelfde probleem heeft als nieuwe modem. Moet wel hardware probleem zijn volgens mij. Ik weet bij god niet wat de moederbord is en waar ik drivers moet vinden. Wel heb ik wat nummers van de moederbord afgelezen. Misschien dat iemand daar wat meekan.
E139761, AA722396-106. Comp is een Dell Dimension XPS T450. Standaard configuratie.
Blijkt dat mijn oude modem onder win98 werkt. Tenminste, voor de helft. De modem connect met de computer (USB werkt) alleen blijft het ADSL lampje constant knipperen....kreeg ik het advies om een kortere kabel te nemne, dus heb ik de computer maar naar beneden verhuist en een kabel van 1 meter tussen mijn splitter en modem gelegd. Dat wil dus ook niet werken. Wat moet ik nu doen? Ben radeloos
opnieuw istalleren doet ook wonderen trouwens: Haal modem uit pc, deinstalleer software, installeer (nieuwste) software, sluit modem weer aan. (alleen in deze volgorde!!)
Het moet aan de software liggen daar ben ik nu wel achtergekomen...ik zal echter wel weer verder gaan met proberen....ik hou jullie op de hoogte...
quote:Nee als ie het op een andere pc ook precies zo slecht doet kun je er van uit gaan dat ie kapot is. Dat komt vrij vaak voor bij die usb modems kan ik je vertellen. Ik kan je idd zeer zeker een ethernet modem aanraden maar als je geen zin hebt nog meer geld uit te geven zou ik me beroepen op de garantie.
Op zaterdag 18 januari 2003 16:05 schreef Cart_man het volgende:
Op andere PC werkt deze ook niet.Het moet aan de software liggen daar ben ik nu wel achtergekomen...ik zal echter wel weer verder gaan met proberen....ik hou jullie op de hoogte...
[Dit bericht is gewijzigd door hercules op 18-01-2003 16:16]
Kabel is nu een meter....
quote:Als het line-sync lampje brand, is de kabel in principe goed, je kan het even testen door idd een kortere kabel te gebruiken. Gebruik sowieso bij zulke lengtes een twisted/gedraaide/ronde kabel, dus niet die platte.
Op zaterdag 18 januari 2003 16:18 schreef fotoloog het volgende:
heeft de lengte van je telefoonkabel ook iets te maken met de kwaliteit?
ik heb een kabel van beneden naar boven getrokken ca 20 meter
en als ik internet wil opstarten zegt ie dat ie de pagina niet kan vinden
terwijl alle3 de lampjes op m`n ethernetmodem branden.
iemand een idee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |