abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Games dinsdag 17 december 2019 @ 22:49:16 #1
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_190506211

De Rijdende Rechter is een Nederlands televisieprogramma van de NCRV, bedacht door Erik Latour. In het televisieprogramma, dat sinds 1995 wordt uitgezonden, kunnen mensen en organisaties geschillen voorleggen aan een rechter die een bindende uitspraak doet.

Bij De Rijdende Rechter wordt niet officieel recht gesproken. Beide partijen tekenen een contract waarin zij aangeven akkoord te gaan met de uitspraak van een bindend adviseur. Voorheen was dit Mr. Frank Visser, die in 2016 werd vervangen door Mr. John Reid, werkzaam als kantonrechter in Alkmaar.

Veel van de voorgelegde geschillen zijn hoog opgelopen burenruzies die vaak betrekking hebben op geluidsoverlast, bomen die te dicht op de erfgrens staan, bomen die overlast veroorzaken door vallende bladeren en vruchten, schuttingen, schuurtjes en garages die niet precies op de erfgrens staan en blokkade/misbruik van het recht van overpad. Ook consumentenrecht komt vaak aan de orde.

John Reid brengt een bezoek aan de betreffende locatie en houdt een hoorzitting in een nabijgelegen wijkcentrum of buurthuis. Vaak heeft hij een deskundige uitgenodigd (bijv. een medewerker van het kadaster). De uitspraak volgt later in de studio.

Het programma wordt gepresenteerd door Jetske van den Elsen en wordt geproduceerd door IdtV.



De Rijdende Rechter wordt elke dinsdag uitgezonden om 22.20 uur op Nederland 1

De site van De Rijdende Rechter, met alle afleveringen en informatie over het programma.

Topicreeks

Opperbaas Johnnyboy is tegenwoordig de rechter. Alleen wel matig van zijn uitspraak; "en zo zit het". We zullen hem een betere frase moeten verzinnen, zodat hij een nog grotere baas dan frankieboy wordt. "Echter" is echter niet verloren gegaan.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Moderator dinsdag 17 december 2019 @ 22:49:46 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190506226
Wat een naar wief.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 17 december 2019 @ 22:50:28 #3
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_190506247
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 22:49 schreef derLudolf het volgende:
Wat een naar wief.
Beide hebben ze een plaat voor hun kop.
pi_190506288
Al een eerdere rechtzaak gehad. :D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_190506299
Brrr je zou met zo'n vrouw moeten werken of erger nog samenleven
pi_190506301
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 22:49 schreef derLudolf het volgende:
Wat een naar wief.
Ga je dat nu echt zeggen? })
  Eindredactie Games dinsdag 17 december 2019 @ 22:52:21 #7
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_190506304
Komt ie nou uit zijn rukbunker?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 17 december 2019 @ 22:52:29 #8
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_190506308
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 22:52 schreef JJ76 het volgende:
Brrr je zou met zo'n vrouw moeten werken of erger nog samenleven
Of seksen!
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  Eindredactie Games dinsdag 17 december 2019 @ 22:53:36 #9
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_190506339
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 22:52 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Of seksen!
Licht uit, dan merk je er niets van
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_190506391
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 22:52 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Of seksen!
En bedankt nu ben ik minstens 2 weken impotent en dat net voor kerst. Ik ga bij de rijdende rechter zaak aanspannen wegens gemis van kerstsex
  dinsdag 17 december 2019 @ 22:59:08 #11
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_190506520
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 22:55 schreef JJ76 het volgende:

[..]

En bedankt nu ben ik minstens 2 weken impotent en dat net voor kerst. Ik ga bij de rijdende rechter zaak aanspannen wegens gemis van kerstsex
Voor anderhalf miljoen kijkers vertellen dat je de pielemans niet werkend krijgt, inclusief waarneming ter plaatse van Reid. Ik kijk uit naar de rechtszaak ~:)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_190506756
Hoe is het afgelopen met die motor ?
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 17 december 2019 @ 23:44:27 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190507764
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 23:08 schreef Geerd het volgende:
Hoe is het afgelopen met die motor ?
Die staat zwaar bewaakt in een container, want de handlangers van die reparateur slopen anders de dynamo er uit. Althans volgens eiser en z'n enge vrouw. En zo zijn de boer zijn ganzen!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 18 december 2019 @ 09:59:47 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190511488
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 december 2019 23:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Die staat zwaar bewaakt in een container, want de handlangers van die reparateur slopen anders de dynamo er uit. Althans volgens eiser en z'n enge vrouw. En zo zijn de boer zijn ganzen!
Die man heeft echt last van paranoide waanideeen.. ik viel erbij in slaap :')
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_190524901
Die vrouw is een kruising tussen Ipie van Koefnoen en één van 'De dames' van Jiskefet.
  woensdag 18 december 2019 @ 21:53:53 #16
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_190527031
Wat een idioten die twee motormuizen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_190538337
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 december 2019 23:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Die staat zwaar bewaakt in een container, want de handlangers van die reparateur slopen anders de dynamo er uit. Althans volgens eiser en z'n enge vrouw. En zo zijn de boer zijn ganzen!
Volgens mij was dat gewoon een slecht grapje over het waarom dat die moter achter Reid stond. Voorspelbare uitslag wel.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_190538988
Net even gekeken in de herhaling. Beetje verwachte uitspraak wel.

Denk dat beide niet wat te verwijten was. Die eis van motermuis was wel overdreven.
Do what you love, love what you do!
pi_190539027
Jetske wel in strak leren broekje :D. Gehe ze is wel beetje oud aan het worden..
Do what you love, love what you do!
pi_190539090
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 16:43 schreef kree het volgende:
Jetske wel in strak leren broekje :D. Gehe ze is wel beetje oud aan het worden..
Nieuwe dynamo erin beetje voorzichtig niet op slaan
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_190539145
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 16:48 schreef Soury het volgende:

[..]

Nieuwe dynamo erin beetje voorzichtig niet op slaan
Lol :D
Do what you love, love what you do!
pi_191520605
Vanaf woensdag weer op de TV:
quote:
Meester John Reid krijgt een hoop eisen te horen. Het conflict speelt tussen een jong stel, Britt en Fabio, en hun huurbaas Edwin Lansbergen. Het stel is het achterstallige onderhoud in hun huis meer dan zat en eist dat Lansbergen in actie komt. Maar Lansbergen heeft nog wel een appeltje met hen te schillen. Ze zorgen voor overlast bij de buren met lawaai en wietlucht. Daarnaast is het onmogelijk om met het stel afspraken te maken om reparaties uit te voeren. Kunnen ze niet beter ergens anders gaan wonen? De Rijdende Rechter komt tussenbeide en zorgt voor een glasheldere juridische oplossing.
pi_191520741
Dank @Zipportal

Strontziek word je van die wisselvalligheid op de publieke omroep. Ik Vertrek is er ook soms ineens, dan weer niet en dan weer een herhaling. Op wisselende tijden en zenders. Met de RR net zo, ineens is het RR Wordt Vervolgd en dan weer terug op woensdag...
pi_191520999
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 15:08 schreef GereDathan het volgende:
Dank @:Zipportal

Strontziek word je van die wisselvalligheid op de publieke omroep. Ik Vertrek is er ook soms ineens, dan weer niet en dan weer een herhaling. Op wisselende tijden en zenders. Met de RR net zo, ineens is het RR Wordt Vervolgd en dan weer terug op woensdag...
Ja, het is goed dat het op zijn einde loopt. Op de commercielen is het nog erger, films daar worden hele stukken van overgeslgaen omdat anders de reclame niet past, SBS stopt er zelfs een heel ander programma middenin.

In Belgie hetzelfde. Ik ben voor de grap the a-team weer gaan kijken op VTM het gaat van aflevering 20 naar aflevering 11, naar afleveringen 14, dan nog een keer aflevering 20 opnieuw en dan aflevering 12 en 13.

Top Gear is nog erger, dat springt opeens twee hele seizoenen terug, dat die rooie er weer terug in zit. Dan niks, dan toch weel een aflevering twee seizoenen later.
Onder deze lijn niet schrijven
  Redactie Sport zaterdag 15 februari 2020 @ 16:18:30 #25
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191521439
Verplaatsen naar woensdag zal veroorzaakt zijn omdat de talkshow erna ruim een half uur vroeger is. Daardoor passen er geen twee programma's na Opsporing verzocht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')