Dat ja.quote:Op dinsdag 17 december 2019 21:49 schreef Peter het volgende:
Waarom zou je moeten aangeven waarom je wil switchen?
Ik heb me bij een nieuwe praktijk aangemeld via de website, binnen 2 dagen een bevestiging en daarna heb ik de oude praktijk gemeld waar mijn dossier heen moest.
Geen enkele uitleg gegeven.
Ik ook, als reden verhuizing opgegeven. Kon ons zo inschrijven.quote:Op dinsdag 17 december 2019 21:49 schreef Peter het volgende:
Waarom zou je moeten aangeven waarom je wil switchen?
Ik heb me bij een nieuwe praktijk aangemeld via de website, binnen 2 dagen een bevestiging en daarna heb ik de oude praktijk gemeld waar mijn dossier heen moest.
Geen enkele uitleg gegeven.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cht-weigeren-enquetequote:Een huisarts mag alleen iemand weigeren in de volgende situaties:
- De praktijk zit vol
- De patiënt heeft een reisafstand langer dan vijftien minuten tot de praktijk
- Er is een verschil in visie op zorg tussen de patiënt en de huisarts (bijvoorbeeld bij abortus)
In alle andere situaties is de huisarts in overtreding.
Nou, voor een huisarts ligt dat iets genuanceerder:quote:Op woensdag 18 december 2019 10:54 schreef Queryn het volgende:
Je mag je in principe overal inschrijven. Ik zit bij de tandarts 3 dorpen verderop. Onze huisartsenpraktijk in ons dorp heeft 7 huisartsen, daar heb ik ook nooit een vaste huisarts.
Bron: https://www.rijksoverheid(...)nder-ik-van-huisartsquote:Huisarts kan patiënt weigeren
De huisarts die u kiest mag u weigeren als nieuwe patiënt wanneer:
• u te ver weg woont;
• zijn praktijk vol is;
• hij niet kan instemmen met bepaalde zorgwensen, bijvoorbeeld een verzoek voor euthanasie.
Het heeft bij mij 5 jaar geduurd voor ik een huisarts had in mijn nieuwe woonplaats. Regelmatig contact gezocht met de huisartsen maar alles zat vol.quote:Op woensdag 18 december 2019 12:50 schreef Djurres het volgende:
Ik volg. Zit in hetzelfde schuitje.
5 maanden geleden verhuisd en alle 14 huisartsen zeggen hier, sorry we nemen geen nieuwe patiënten aan want we zitten vol.
Mijn beste vriendin is in Vlaardingen gaan wonen, en echt exact hetzelfde. Zat huisartsenpraktijken, maar allemaal vol.quote:Op woensdag 18 december 2019 12:50 schreef Djurres het volgende:
5 maanden geleden verhuisd en alle 14 huisartsen zeggen hier, sorry we nemen geen nieuwe patiënten aan want we zitten vol.
Die hebben ze het liefst. Want daar krijgen ze geld voor elke maand.quote:Op woensdag 18 december 2019 18:14 schreef Eendjes het volgende:
Ik had hetzelfde. De huisarts waar ik heen wilde deed eerst heel moeilijk omdat ik niet in het postcodegebied woonde, terwijl hij wel het dichtste bij zit. Ik woon net in nieuwe postcodegebied. Na veel zeuren werd ik toch toegelaten. Ik vermoed dat dit komt omdat ik een jonge man met (praktisch ) geen zorgvraag.
Kwartaalquote:Op vrijdag 20 december 2019 08:19 schreef Chinless het volgende:
[..]
Die hebben ze het liefst. Want daar krijgen ze geld voor elke maand.
Ze krijgen anders ook geld voor mensen die wél op spreekuur komen.quote:Op vrijdag 20 december 2019 08:19 schreef Chinless het volgende:
[..]
Die hebben ze het liefst. Want daar krijgen ze geld voor elke maand.
Helaas doe je er niks aan. Je kan proberen voor een bemiddeling met je zorgverzekeraar, maar dat hoeft nite altijd te lukken.quote:Op woensdag 18 december 2019 12:50 schreef Djurres het volgende:
dat ga ik dan zeker even proberen.quote:Op woensdag 25 december 2019 18:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Helaas doe je er niks aan. Je kan proberen voor een bemiddeling met je zorgverzekeraar, maar dat hoeft nite altijd te lukken.
Een huisarts mag geen patienten aannemen die meer dan x aantal minuten van je vandaan woont.quote:Op donderdag 26 december 2019 13:04 schreef imgoddamnugly het volgende:
Ik wil ook van huisarts veranderen. Ik vind dat ze totaal niet meedenkt met mij als patient. Ik voel me een cashcow die maar wat pijnstillers en ontsekingremmers meekrijgt. Dat is toch geen zorg. Maar ook andere artsen zijn zo. Laatst bij de dematologe in het ziekenhuis. De trut zit maar met de handen tussen de benen een beetje ja te knikken. En ze komt over alsof ze eigenlijk totaal niets weet van dermatologie. Alsof ze PABO heeft gedaan en verder niets. Ze schrijft maar wat standaard zalfjes voor en klaar.
Ik zag ooit een huisarts op tv die in opspraak kwam over teveel declareren. En leek ondanks dat wel mee te denken met patienten. Een vlogger een testosteron spuit geven om te proberen dat soort dingen. Zoiets zullen de andere huisartsen nooit doen. Hij woont in een hele andere provincie. Maar als hij het waard is betaal ik wel contant als dit moet. Als ik maar hulp krijg. Kan dit?
Ik durf niet te bellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |