Waarom heb je zowel de wifi van het modem als de router ingeschakeld?quote:Op maandag 16 december 2019 21:15 schreef Nismo91 het volgende:
(wel een nieuw modem ivm verhuizing en ik heb mijn netwerk dezelfde naam en wachtwoord gegeven zoals met het oude modem) kan het daar aan liggen ?
Ik heb zo een standaard ding van kpn... dat is modem en router in een, ik heb er geen 2 aan staanquote:Op maandag 16 december 2019 21:49 schreef Eix het volgende:
[..]
Waarom heb je zowel de wifi van het modem als de router ingeschakeld?
Thanks ! Ga ik zo eens proberen.quote:Op maandag 16 december 2019 21:24 schreef borbit het volgende:
Denk inderdaad omdat je nieuwe router dezelfde naam heeft. Even op het wifi symbooltje klikken. En dan rechtsklikken op je wifi naam en forget indrukken.
Ik weet het niet zeker hoor. Ik heb meerdere routers op verschillende locaties met allemaal dezelfde naam/wachtwoord. En sinds een tijdje zie ik af en toe een 2tje erachter staan in Windows. Maar je pc zou zelf de beste connectie moeten pakken. En als er maar eentje is is dat natuurlijk de beste.quote:Op maandag 16 december 2019 21:52 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Ik heb zo een standaard ding van kpn... dat is modem en router in een, ik heb er geen 2 aan staan
[..]
Thanks ! Ga ik zo eens proberen.
De tv is ook verbonden uiteraard, maar daar staat geen 2 achter, lijkt mij logisch dat mijn laptop hem daarom niet vindt. Maar het stomme is dat het vorige week wel werkte (in hetzelfde huis, zelfde modem en dezelfde laptop) als dit nou direct na de verhuizing zo zou zijn dan is het logisch. Ik heb mijn WiFi dezelfde naam en wachtwoord gegeven zodat alle apparaten gelijk konden verbinden zonder dat alles opnieuw ingesteld hoefde te worden. Ik probeer zo even opnieuw in te loggen en dan laat ik het weten of het gewerkt heeft.quote:Op maandag 16 december 2019 22:08 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker hoor. Ik heb meerdere routers op verschillende locaties met allemaal dezelfde naam/wachtwoord. En sinds een tijdje zie ik af en toe een 2tje erachter staan in Windows. Maar je pc zou zelf de beste connectie moeten pakken. En als er maar eentje is is dat natuurlijk de beste.
Ik zou ook niet weten waarom je niet kan streamen. Daar zou dat 2tje niet voor uit moeten maken. Is je TV wel verbonden met je netwerk?
Dat 2tje is denk ik een nieuwe functie van Windows. Om het verschil aan te geven als je meerdere routers met dezelfde naam gebruikt. In een groot gebouw of iets. Normaal pakt je computer dan zelf de dichtstbijzijnde router.quote:Op maandag 16 december 2019 22:14 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
De tv is ook verbonden uiteraard, maar daar staat geen 2 achter, lijkt mij logisch dat mijn laptop hem daarom niet vindt. Maar het stomme is dat het vorige week wel werkte (in hetzelfde huis, zelfde modem en dezelfde laptop) als dit nou direct na de verhuizing zo zou zijn dan is het logisch. Ik heb mijn WiFi dezelfde naam en wachtwoord gegeven zodat alle apparaten gelijk konden verbinden zonder dat alles opnieuw ingesteld hoefde te worden. Ik probeer zo even opnieuw in te loggen en dan laat ik het weten of het gewerkt heeft.
Het werkte inderdaad niet... erg vervelend, had net dus de laptop naast de tv staan met HDMI kabel.. alsof je 10 jaar terug in de tijd gaatquote:Op maandag 16 december 2019 22:21 schreef borbit het volgende:
[..]
Dat 2tje is denk ik een nieuwe functie van Windows. Om het verschil aan te geven als je meerdere routers met dezelfde naam gebruikt. In een groot gebouw of iets. Normaal pakt je computer dan zelf de dichtstbijzijnde router.
Het is niet alsof de naam van WiFi verandert. Stel op je laptop heet het "netwerknaam2" en kijk je dan op je telefoon heet ie nog gewoon "netwerknaam"
Ik zou eigenlijk denken dat je een ander probleem hebt.
Hé Thanks man dit ga ik proberen, hoe doe ik datquote:Op dinsdag 17 december 2019 11:23 schreef Silven het volgende:
Dat streamen niet meer werkt (en het 2’tje) komt omdat je laptop toch ziet dat het een ander netwerk is (andere gateway e.d.). Je krijgt normaal een pop-up waar je kan kiezen of het een vertrouwd of openbaar netwerk is. Als je die negeert zal hij openbaar kiezen, firewall nagenoeg dicht gooien en dus ook de poorten die je gebruikt voor streaming. Even het netwerk weer alszijnde thuis/vertrouwd instellen en het moet weer werken.
Nee een probook van een jaar oud, maar het is gelukt ! Zat btw gewoon op 2.4quote:Op maandag 23 december 2019 22:19 schreef ZwangerPetro het volgende:
Heb je een oudere laptop? Wellicht heb je nu, met je nieuwe modem, een 2.4ghz en een 5ghz netwerk en is je laptop het enige apparaat dat geen 5ghz ondersteunt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |