abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage woensdag 15 januari 2020 @ 22:49:30 #101
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191050307
Afgelopen 1,5 jaar ivm revalidatie een schoonmaakster gehad die elke week 3 uur kwam, op zich wel praktisch en dan vooral voor de kloteklusjes waar je zelf nooit zin in hebt (badkamer, ramen zemen, kasten opruimen etc.). Aan de ene kant mis ik het wel een beetje, maar vind het toch te prijzig nu ik het zelf moet betalen dus mag ik weer alles zelf doen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191092869
Ik had ooit 1x in de week een poets. Ze klaagde dat ze niks te doen had omdat ik het zelf altijd deed :') dus toen maar mee gestopt. Ze heeft nog wel een tijdje voor me gestreken, dan bracht ik het naar haar toe en haalde het weer op. De tijd die ik daaraan kwijt was,was meer dan wanneer ik het zelf deed dus ook daar maar mee gestopt.
Zou wel heel graag iemand hebben die strijkt, ramen lapt en de badkamer poetst maar ik vind het niet prettig om iemand in m`n huis te hebben dus doe ik het maar zelf ;(
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_191173344
Ik heb een huishoudelijke hulp via ZINN. Kan zélf niet alles meer doen en deze vrouw komt elke 14 dagen 3 uur om mijn hele huis te doen. Soppen, stofzuigen. De rest houd ik zelf bij. Moest er erg aan wennen dat een ander voor mij moest schoonmaken maar zij werkt nu inmiddels ruim 7 jaar voor mij en is een vriendin geworden. Heb er nu geen moeite meer mee het uit handen te geven maar bedank haar nog elke keer als ze geweest is. Doordat de Gemeente het merendeel betaald voor haar is het voor mij goed op te brengen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Chea49 op 24-01-2020 13:05:22 ]
  Moderator / Miss SHO dinsdag 28 januari 2020 @ 20:31:54 #104
22592 crew  Ole
pi_191238450
Sinds kort weer *O*
We zijn hier allebei aartslui als we vrij zijn. Gaan nu wel zelf weggooien en ruimen. Maar ik zag door de bomen het bos niet meer.. Vind eeen schoon huis wel fijn!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_191239598
Wij hadden er ook eentje maar waren we niet zo tevreden over uiteindelijk. Dus we doen het nu zelf en dat gaat ook prima.
  Moderator / Miss SHO woensdag 29 januari 2020 @ 05:12:53 #106
22592 crew  Ole
pi_191243366
heb ook meerdere gehad. Eindelijk een fijne nu.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_191293346
1x in de twee weken komt een poets over de vloer voor de grote klussen (badkamer, dweilen, wc's, trappen en de tijd die over is wisselend andere dingen).
Heerlijk. Ik zou het zelf kunnen doen, maar vind het een genot dat ik het niet hoef te doen.
Succesmodel
pi_191293707
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 08:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, dit.

Ik heb heus wel tijd om te poetsen, maar ik verkeer gelukkig in de luxe positie dat ik niet hoef te poetsen als ik het niet wil O+

En ik heb héél veel jaren wél gepoetst. Maar ik heb mezelf uitgekocht :') O+
Een schoonmaker is niet zo duur toch? Tientje per uur of zo?

Ik ben nauwelijks thuis, maar een schoonmaker inhuren zou voor mij niet goed voelen. Ik kan niet uitleggen waarom.
pi_191298528
Ik vind het wel altijd lastig om een goede schoonmaker te vinden. Ik heb er in mijn leven verschillende gehad, maar nog nooit één die echt alles goed doet...
Hoeveel sturen jullie je schoonmaker? Laat je een briefje achter met wat er moet gebeuren? Of vraag je hen om specifieke dingen op een bepaalde manier te doen? Of laat je het aan henzelf over?
pi_191298973
Ik woon in een appartement met een baby en een man die 5 dagen per week van 7.30 tot 18 uur werkt. Ik werk 24 uur onregelmatig en eens in de 2 weken komt de schoonmaakmevrouw 3 uur tekeer gaan. Ze stofzuigt, dweilt, sopt de badkamer en keuken, stofzuigt de bank en doet klusjes als de vaatwasser uitruimen of de vuilnisbakken legen als ze tijd over heeft.
Ze werkt hier in het portiek bij 5 van de 8 appartementen en houdt ook het trappenhuis schoon. We betalen 15 euro/uur en dat is ze meer dan waard O+
  zaterdag 1 februari 2020 @ 20:41:27 #111
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191299542
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:38 schreef dodoria het volgende:
Ik vind het wel altijd lastig om een goede schoonmaker te vinden. Ik heb er in mijn leven verschillende gehad, maar nog nooit één die echt alles goed doet...
Hoeveel sturen jullie je schoonmaker? Laat je een briefje achter met wat er moet gebeuren? Of vraag je hen om specifieke dingen op een bepaalde manier te doen? Of laat je het aan henzelf over?
Mijn man schrijft elke week briefje. Dat bevat vaak iets extra’s wat aandacht behoeft naast de standaard zaken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator / Miss SHO zaterdag 1 februari 2020 @ 21:11:31 #112
22592 crew  Ole
pi_191300075
standaard badkamer toilet en woonkamervloer. Verder wisselend. Afgelopen keer keukenkastjes. Volgende keer slaapkamer, andere keer ramen..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO dinsdag 4 februari 2020 @ 19:54:03 #113
22592 crew  Ole
pi_191350021
Ze is weer geweest O+
Ook goed voor mijn hoofd een schoon en net huis.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_191372040
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 06:36 schreef dodoria het volgende:

[..]

Maar dat geldt dus alleen voor degenen die een paar uur vrije tijd over hebben. Niet iedereen heeft die luxe.
Dit vind ik altijd zo een gelul. Hoe lastig is het om ergens in de week wat tijd te vinden om iets in het huishouden te doen. Een schoonmaker pak je uit luxe en daar is niks mis mee, meer geen tijd hebben om te poetsen is een keuze want je kunt vast iets andere laten als je het echt zou willen.
pi_191372098
Nou bij vermoeidheid door ziekte of lichamelijke beperking is een hulp erg fijn.
En ook als je zestig uur per week werkt en alles aan kant wil hebben en ook nog wil leven.
pi_191372159
Zijn er hier mensen met een witte werker/werkster? Betaal je dan ook vakantiedagen en/of bij ziekte? Wat is het voordeel voor de werknemer of de werkgever?

Die van ons (niet-wit) gaat over een paar maanden met zwangerschapsverlof. Dus ik vraag me af hoe op te vangen.
pi_191372215
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 07:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zijn er hier mensen met een witte werker/werkster? Betaal je dan ook vakantiedagen en/of bij ziekte? Wat is het voordeel voor de werknemer of de werkgever?

Die van ons (niet-wit) gaat over een paar maanden met zwangerschapsverlof. Dus ik vraag me af hoe op te vangen.
Ik heb een grijze werkster. Ik betaal aan het bemiddelingsbureau en zij betalen haar uurtarief.
Als ze een doktersbriefje heeft moet ik bij ziekte doorbetalen tot maximaal 6 weken en regelt het bureau een vervanger (als deze er is). Maar mijn werkster levert zulke briefjes nooit in dus dan krijgt ze niet betaald.
Geeft haar ook de vrijheid om niet te komen als dat niet uitkomt.
En dat vind ik prima, ze is voor mij een stukje luxe en ik kan ook prima zelf poetsen.

Al ben ik blij dat ze, na zes weken afwezigheid ivm persoonlijke omstandigheden, vandaag weer komt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191372277
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 06:46 schreef quirina het volgende:
Nou bij vermoeidheid door ziekte of lichamelijke beperking is een hulp erg fijn.
En ook als je zestig uur per week werkt en alles aan kant wil hebben en ook nog wil leven.
Helemaal mooi maar zeg niet dat je geen tijd hebt want tijd kun je maken. De meeste hier besteden 1x per 2 weken een paar uur uit. Dat kun je echt wel ergens zelf doen als je het echt zou willen. Snap dat je er geen zin in hebt of het fijn vindt dat iemand het voor je doet.
  donderdag 6 februari 2020 @ 20:07:47 #119
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191381610
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 19:54 schreef Ole het volgende:
Ze is weer geweest O+
Ook goed voor mijn hoofd een schoon en net huis.
Ja heerlijk hè altijd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 6 februari 2020 @ 20:09:11 #120
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191381630
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 07:37 schreef Questular het volgende:

[..]

Helemaal mooi maar zeg niet dat je geen tijd hebt want tijd kun je maken. De meeste hier besteden 1x per 2 weken een paar uur uit. Dat kun je echt wel ergens zelf doen als je het echt zou willen. Snap dat je er geen zin in hebt of het fijn vindt dat iemand het voor je doet.
Soms heb je alle tijd maar lukt het je niet zelf om te doen. Maar goed ik heb ook een andere situatie, ik krijg het ook vergoed uit de wmo.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 6 februari 2020 @ 20:32:38 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_191382066
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 20:09 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Soms heb je alle tijd maar lukt het je niet zelf om te doen. Maar goed ik heb ook een andere situatie, ik krijg het ook vergoed uit de wmo.
Maar dat zegt ie ook een paar keer. Fysiek niet kunnen is compleet iets anders dan heb tijd hebben ;)
disclaimer
  donderdag 6 februari 2020 @ 21:00:47 #122
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191382606
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 20:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar dat zegt ie ook een paar keer. Fysiek niet kunnen is compleet iets anders dan heb tijd hebben ;)
Oh had ik niet gelezen. :@ vergeet dan maar wat ik zei _O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  Moderator / Miss SHO donderdag 6 februari 2020 @ 21:11:39 #123
22592 crew  Ole
pi_191382810
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:38 schreef dodoria het volgende:
Ik vind het wel altijd lastig om een goede schoonmaker te vinden. Ik heb er in mijn leven verschillende gehad, maar nog nooit één die echt alles goed doet...
Hoeveel sturen jullie je schoonmaker? Laat je een briefje achter met wat er moet gebeuren? Of vraag je hen om specifieke dingen op een bepaalde manier te doen? Of laat je het aan henzelf over?
Ik ben daar heel relaxt in. Er is in elk geval een hoop gedaan en dan zijn die paar dingetjes peanuts. Ik vraag dan wel of ze volgende keer op wil letten. Juist eigenlijk omdat ik ergens heel perfectionistisch ben doe ik veel te weinig ( en heb ook fysiek en mentaal best zwaar werk. soms 6 dagen per week )
Nu pak ik die dingetjes zelf even aan. (bijvoorbeeld niet goed onder bank geveegd of zo)

Heb ook schoonmaakster gehad die dan weer héél precies was, maar die was dan een uur! met alleen ramen van de woonkamer bezig (ok wel allemaal kleine raampjes in aluminium kozijn..)
Je moet gewoon flexibel zijn en bij mij is sowieso alles al beter dan niks.
En het is ook gewoon een gezellig en fijn mens die me nu helpt. Vind ik dan ook weer belangrijk.
eerdere schoonmaakster ging als ik ziek op bed lag om mij heen in mijn slaapkamer schoonmaken alsof ik er niet was.. Tuurlijk na één keer niet meer. Die ik nu heb snapt dat gewoon. Er is altijd wel een extra klusje zoals kastjes, koelkast dat soort dingen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Ole op 06-02-2020 21:24:49 ]
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 6 februari 2020 @ 21:23:28 #124
22592 crew  Ole
pi_191383051
trouwens ook een keer eentje gehad die ik 50 euro betaalde voor 3 uur werken.. ging ze na 2 uur weg. Dus gaf haar 30 toen ze weer eerder wegging. Mevrouw was nog beledigd ook,
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_191383069
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 06:29 schreef Questular het volgende:

[..]

Dit vind ik altijd zo een gelul. Hoe lastig is het om ergens in de week wat tijd te vinden om iets in het huishouden te doen. Een schoonmaker pak je uit luxe en daar is niks mis mee, meer geen tijd hebben om te poetsen is een keuze want je kunt vast iets andere laten als je het echt zou willen.
Daarom zeg ik ook vrije tijd, niet iedereen heeft vrije tijd.
Je kunt altijd bijvoorbeeld 3 uur per week minder slapen, of gewoon 3 uurtjes minder werken bijvoorbeeld, daar heb je gelijk in. In het tweede geval ben je dan financieel minder goed af, maar dat is dan inderdaad de keuze die je maakt. En 3 uur minder slapen kan dan weer minder prettig zijn voor je gezondheid, afhankelijk van of je al genoeg slaapt of niet.
Maar als de keuze is tussen eten maken voor je kinderen en schoonmaken, dan is die keuze toch snel gemaakt? Maar je hebt gelijk, in feite is het wel een keuze ja.
pi_191389508
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 07:37 schreef Questular het volgende:

[..]

Helemaal mooi maar zeg niet dat je geen tijd hebt want tijd kun je maken. De meeste hier besteden 1x per 2 weken een paar uur uit. Dat kun je echt wel ergens zelf doen als je het echt zou willen. Snap dat je er geen zin in hebt of het fijn vindt dat iemand het voor je doet.
Ik kan best mijn huis zelf schoonmaken. Maar daar zou ik fulltime mee bezig zijn. Door pijn in het lijf moet ik vaak stoppen en bijkomen. Dus nee, ik heb er geen tijd voor, ik heb geen tijd om 4 uur (want dat duurt het bijna) mijn badkamer schoon te maken (en daarna een dag lang nauwelijks een glas water kan vasthouden), terwijl mijn hulp dat in hooguit 20-30 minuten doet.
We have far more in common than that which devides us..
pi_191499286
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:38 schreef dodoria het volgende:
Ik vind het wel altijd lastig om een goede schoonmaker te vinden. Ik heb er in mijn leven verschillende gehad, maar nog nooit één die echt alles goed doet...
Hoeveel sturen jullie je schoonmaker? Laat je een briefje achter met wat er moet gebeuren? Of vraag je hen om specifieke dingen op een bepaalde manier te doen? Of laat je het aan henzelf over?
Je kunt diegene toch gewoon laten weten wat er wekelijks of om de 14 dagen moet gebeuren? Dan wordt het vanzelf wel duidelijk en hoef je ook geen briefje achter te laten. Mocht er eens een ander klusje opdoemen dan kun je hem/haar dat ff melden. Mijn huishoudster heeft vaste klussen maar af en toe een extra klusje en laat ze een minder belangrijk klusje liggen voor de volgende keer. Ik ben trouwens altijd thuis als zij komt dus dat is wel handiger.
pi_191499297
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 07:37 schreef Questular het volgende:

[..]

Helemaal mooi maar zeg niet dat je geen tijd hebt want tijd kun je maken. De meeste hier besteden 1x per 2 weken een paar uur uit. Dat kun je echt wel ergens zelf doen als je het echt zou willen. Snap dat je er geen zin in hebt of het fijn vindt dat iemand het voor je doet.
Heb deze hulp omdat ik niet alles zelf meer kan door fibromyalgie. Maar dat is dus 1x in de 14 dagen en ik onderhoud alles netjes als zij er niet is zoals de afwas, was en her en der eens een doekje overheen halen. Nu heb ik geen kids meer rondrennen in huis en heb ook geen huisdieren of partner meer. Echt smerig wordt het dus echt niet.
pi_191499301
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 20:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar dat zegt ie ook een paar keer. Fysiek niet kunnen is compleet iets anders dan heb tijd hebben ;)
Dat is inderdaad een groot verschil: geen tijd, geen zin of zelf niet kunnen door handicap of ziekte.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 09:17:28 #130
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191500350
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 05:41 schreef Chea49 het volgende:

[..]

Je kunt diegene toch gewoon laten weten wat er wekelijks of om de 14 dagen moet gebeuren? Dan wordt het vanzelf wel duidelijk en hoef je ook geen briefje achter te laten. Mocht er eens een ander klusje opdoemen dan kun je hem/haar dat ff melden. Mijn huishoudster heeft vaste klussen maar af en toe een extra klusje en laat ze een minder belangrijk klusje liggen voor de volgende keer. Ik ben trouwens altijd thuis als zij komt dus dat is wel handiger.
Hier ook inderdaad, nu ben ik ook altijd thuis maar ik hoef verder niks meer te zeggen, die van mij weet precies wat er moet gebeuren.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_191749574
Er komt zo een schoonmaakster bij ons op gesprek, die ook al bij vrienden van ons schoon maakt. We willen haar vragen voor 1 x in de maand en dan 4 uur. Maar wat kan je verwachten van iemand om in 4 uur allemaal te doen? Ik dacht in ieder geval aan stofzuigen, dweilen, keuken, wc, badkamer. Maar dan ben je er misschien ook al wel? Of zou er dan nog ruimte zijn voor iets extra's? Ik heb geen idee :')
  zaterdag 29 februari 2020 @ 10:54:13 #132
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191749724
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 10:40 schreef Aure het volgende:
Er komt zo een schoonmaakster bij ons op gesprek, die ook al bij vrienden van ons schoon maakt. We willen haar vragen voor 1 x in de maand en dan 4 uur. Maar wat kan je verwachten van iemand om in 4 uur allemaal te doen? Ik dacht in ieder geval aan stofzuigen, dweilen, keuken, wc, badkamer. Maar dan ben je er misschien ook al wel? Of zou er dan nog ruimte zijn voor iets extra's? Ik heb geen idee :')
Dat doet de mijne in 2 uur elke week.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191749790
Ah dan ga ik nog meer verzinnen :P
  zaterdag 29 februari 2020 @ 11:06:11 #134
342418 VKV
Plausibel
pi_191749911
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 10:59 schreef Aure het volgende:
Ah dan ga ik nog meer verzinnen :P
Bij ons doet ze in 3 uur wat jij al noemt plus was opvouwen, bedden opmaken, oppervlaktes afstoffen. Bij tijd over zeemt ze de ramen aan de binnenkant.
pi_191751057
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 10:59 schreef Aure het volgende:
Ah dan ga ik nog meer verzinnen :P
Hou er wel rekening mee dat het wel viezer wordt als ze het maandelijks doet. Misschien beter 2 uur om de week?
  zaterdag 29 februari 2020 @ 12:32:08 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_191751058
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 10:54 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat doet de mijne in 2 uur elke week.
Ja, maar na een week is het significant minder goor dan na een maand. Dus dan klopt het ook weer wel.
disclaimer
pi_191751250
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hou er wel rekening mee dat het wel viezer wordt als ze het maandelijks doet. Misschien beter 2 uur om de week?
Och, we doen het nu ook maar half lafjes, dus ik vind dit sowieso al beter dan nu. Ze had trouwens ook alleen maar ruimte voor 1 x per maand nu :P
pi_191751562
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:43 schreef Aure het volgende:

[..]

Och, we doen het nu ook maar half lafjes, dus ik vind dit sowieso al beter dan nu. Ze had trouwens ook alleen maar ruimte voor 1 x per maand nu :P
Wij doen 2 uur per week en het is echt fantastisch!
pi_191751661
Bij mij komt mijn poets 1 x in de week, op woensdagmiddag, voor 2 uurtjes O+, want ik heb maar een appartement van ongeveer 80m2, met 1 grote slaapkamer en een klein kamertje (voor de kat).

Ik vind dat altijd zo heerlijk thuiskomen; alles weer spic en span.

Afwas en was doe ik trouwens gewoon wel zelf. Opruimen idem dito; de woensdagmiddag is dan meteen mijn stok achter de deur dat ik alles weer even écht goed opruim. Ze komt dus echt alleen om te poetsen.

Ik heb trouwens verschillende poetsvrouwen gehad, maar deze dame is echt de beste ooit.
Ik ben er daarom al zo'n 4 jaar zeer content mee en vind het mijn geld ook dubbel en dwars waard.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:14:32 #140
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_191751739
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:08 schreef Anne het volgende:
Bij mij komt mijn poets 1 x in de week, op woensdagmiddag, voor 2 uurtjes O+, want ik heb maar een appartement van ongeveer 80m2, met 1 grote slaapkamer en een klein kamertje (voor de kat).

Ik vind dat altijd zo heerlijk thuiskomen; alles weer spic en span.

Afwas en was doe ik trouwens gewoon wel zelf. Opruimen idem dito; de woensdagmiddag is dan meteen mijn stok achter de deur dat ik alles weer even écht goed opruim. Ze komt dus echt alleen om te poetsen.

Ik heb trouwens verschillende poetsvrouwen gehad, maar deze dame is echt de beste ooit.
Ik ben er daarom al zo'n 4 jaar zeer content mee en vind het mijn geld ook dubbel en dwars waard.
Ik wil jou als schoonmaakster.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191751803
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:14 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ik wil jou als schoonmaakster.
Ik pas.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:38 schreef dodoria het volgende:
Ik vind het wel altijd lastig om een goede schoonmaker te vinden. Ik heb er in mijn leven verschillende gehad, maar nog nooit één die echt alles goed doet...
Hoeveel sturen jullie je schoonmaker? Laat je een briefje achter met wat er moet gebeuren? Of vraag je hen om specifieke dingen op een bepaalde manier te doen? Of laat je het aan henzelf over?
Ik had in het begin een heel schema met dingen die dagelijks, wekelijks en maandelijks gedaan moesten worden.
Totdat ik doorkreeg dat ze zelf wel zag wat extra aandacht nodig had die week. Ze deed meestal ook meer dan wat ik op dat schema had staan voor die dag.

Dat schema ligt dus tegenwoordig in de papierbak; ze doet gewoon haar ding ^O^.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:23:50 #142
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191751841
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, maar na een week is het significant minder goor dan na een maand. Dus dan klopt het ook weer wel.
True hoewel mijn badkamer en keuken ook door onszelf wel bijgehouden worden.
Ik denk dan eerder aan te stoffen oppervlaktes die echt viezer zijn.

Binnen die twee uur is er meestal wel tijd voor iets extra’s nog ook.

Was etc doe ik ook allemaal zelf.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191780069
Ik heb haar verteld wat we het liefst allemaal gedaan zien en ze gaat kijken of het haalbaar is.

Ze had in eerste instantie gezegd dat ze alleen maar een plekje had voor 1x per maand maar volgens mij is er toch wel ruimte voor vaker. Dus misschien dat we, als het bevalt, vragen of ze om de week kan komen.
pi_191928970
Omg, dat ik dit al die tijd gemist heb in mijn leven. Dat was echt fijn thuis komen vandaag O+
  donderdag 12 maart 2020 @ 09:46:12 #145
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_191975746
Gewoon niet teveel rotzooi op je af halen.

Geen dieren in huis.
Niet je huis volstouwen met troep die je niet nodig hebt.
etc...
Gelieve verwijderen
  donderdag 12 maart 2020 @ 10:31:52 #146
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191976354
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:46 schreef Fernweh het volgende:
Gewoon niet teveel rotzooi op je af halen.

Geen dieren in huis.
Niet je huis volstouwen met troep die je niet nodig hebt.
etc...
Als je alleen je zolderkamer hoeft te stofzuigen hoef je inderdaad geen schoonmaker in dienst te nemen. O+
  donderdag 12 maart 2020 @ 10:59:04 #147
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_191976715
Wij hadden ook een schoonmaakster in huis, maar aangezien ik sinds januari niet meer samenwoon, heb ik dat niet meer. Mijn ex houdt het gewoon aan.

Ik vond dat echt zooo fijn. Eerder zaten we altijd tegen dat poetsen aan te hikken in het weekend, werd mijn vriendin er strontchagrijnig van en werkte zij ook nog vaak in het weekend. Dus niets fijner dan thuiskomen en je huis is al volledig gepoetst en ook nog beter dan je het zelf zou doen :) Voor mijn nieuwe huis eens kijken, waarschijnlijk zit het er qua budget niet in, dan maar wat robotstofzuigers :P
Don't let my username fool you...
  donderdag 12 maart 2020 @ 11:00:47 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_191976743
Voor de prijs van "wat robotstofzuigers" kun je anders een flink aantal maanden wekelijks een poets laten komen. En die doet ook nog eens flink wat meer dan alleen stofzuigen :+
disclaimer
  donderdag 12 maart 2020 @ 11:03:10 #149
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_191976785
Gewoon twee keer per jaar stofzuigen. Voor de rest iedere dag zelfde pan / bord/ bestek gebruiken. Ik heb het wel constant benauwd omdat het altijd zo stoffig is. Maar daarom ga soms een stukje buiten lopen.
pi_192336881
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2019 11:51 schreef Ifrane het volgende:
Of doe je het zelf?

Ik merk dat steeds meer vrienden frequent een schoonmaakster langs laten komen gezien het gemak en betaalbaarheid (maar vooral luiheid geloof ik :+) , maar de klein huishoudelijke taken zoals de was en vaat zelf doen.

Ik doe het complete huishouden liever zelf.

Als een schoonmaakster mijn privéleven ontdekt door bepaalde bezittingen, dan wordt het awkward. :')
Wat zouden ze dan ontdekken?

Lekker laten poetsen door een ander, als de corona weer weg is komt de schoonmaakster hier maar een paar keer extra.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')