abonnement Unibet Coolblue
pi_190437924
Ik zat me zo af te vragen na voor de 56e keer voor "nazi" uitgescholden te zijn op het internet.

Welke partijen waren in Nederland vanaf ongeveer 1950 eigenlijk extreem-rechts?

...en waarom?

Ik bedoel eigenlijk 'wat zijn eigenlijk de belangrijkste verschillen tussen "extreem-rechts" en " gewoon rechts"?

Om ze even duidelijk op een rijtje te hebben.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 14 december 2019 @ 15:59:32 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_190438046
Extreemrechts wordt puur mee bedoeld dat ze aan de meest rechtse zijde van het spectrum zitten waarom `normaal' rechts en links gematigd zijn en dus ook meer richting het midden liggen qua denkbeelden en politieke visie. Volgens mij heeft Nederland alleen in de NVU een extreemrechtse partij gehad in het verleden.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Redactie Games zaterdag 14 december 2019 @ 16:03:42 #3
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_190438096
Erkenbrand is ook extreemrechts, maar dat is een "studiegenootschap". FvD flirt wel heel veel met extreemrechts, maar is de jure geen extreemrechtse partij.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_190438110
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 15:59 schreef Fok-it het volgende:
Extreemrechts wordt puur mee bedoeld dat ze aan de meest rechtse zijde van het spectrum zitten waarom `normaal' rechts en links gematigd zijn en dus ook meer richting het midden liggen qua denkbeelden en politieke visie. Volgens mij heeft Nederland alleen in de NVU een extreemrechtse partij gehad in het verleden.
NSB zou ik in elk geval ook extreem rechts noemen. En de Centrumpartij (ondanks hun naam) ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_190438155
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 16:03 schreef Puddington het volgende:
Erkenbrand is ook extreemrechts, maar dat is een "studiegenootschap". FvD flirt wel heel veel met extreemrechts, maar is de jure geen extreemrechtse partij.
Dus als je ermee flirt of een paar euh........"opmerkelijke' uitspraken doet, ben je niet extreem-rechts.

Of ja, het is in dat geval maar net aan wie je het vraagt, denk ik.

Maar objectief gezien niet. In ieder geval.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_190438225
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 16:03 schreef Puddington het volgende:
FvD flirt wel heel veel met extreemrechts, maar is de jure geen extreemrechtse partij.
Niet met de definitie van de wetenschap, in elk geval. Ze zitten wel het meest extreem aan de rechterkant van alle partijen, zoals de SP het meest extreem aan de linkerkant zit, zonder echt aan de definitie van extreemlinks te voldoen. En dat bedoelen de meeste mensen: je zit het verst rechts van het midden dat je kunt zitten met FvD. En dat is in een land waar de meerderheid gelukkig vooral de middenpartijen steunt gewoon opvallend.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 14 december 2019 @ 16:51:50 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_190438869
Daar is niet één definitie voor. Dathangt er dus van af aan wie je het vraagt.
Laffe huichelaar
pi_190440242
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 15:49 schreef tesssssssss het volgende:
Ik zat me zo af te vragen na voor de 56e keer voor "nazi" uitgescholden te zijn op het internet.

Welke partijen waren in Nederland vanaf ongeveer 1950 eigenlijk extreem-rechts?

...en waarom?

Ik bedoel eigenlijk 'wat zijn eigenlijk de belangrijkste verschillen tussen "extreem-rechts" en " gewoon rechts"?

Om ze even duidelijk op een rijtje te hebben.
Dan moet je eerst weten wat extreem-rechts betekent en wat rechts betekent.

Extreem-rechts wordt veelal gezien als racistisch en rechts als conservatief, maar beiden hoeven niet perse waar te zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190466145
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan moet je eerst weten wat extreem-rechts betekent en wat rechts betekent.

Extreem-rechts wordt veelal gezien als racistisch en rechts als conservatief, maar beiden hoeven niet perse waar te zijn.
Volgens mij wordt rechts vooal gezien als kapitalisme en liberaal. Dat rechts gezien wordt als condervatief lijkt mij sowieso niet te kloppen.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')