abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 december 2019 @ 17:27:03 #101
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_190439634
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 16:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen niet kunnen leven van drie kwart van hun huidige salaris.

Maar goed, laat lekker iedereen zelf bepalen hoe veel ze willen werken.
We wonen in één van de meest welvarende landen ter wereld maar mensen zouden niet van drie kwart van hun salaris kunnen leven?
Klinkt wat ongeloofwaardig vind je niet?
Ik was gisteren in de Action. Het publiek wat daar komt, inclusief ikzelf, zijn niet de meest kapitaalkrachtigen maar als je ziet wat daar aan karren vol pleuriszooi mee naar buiten werd gesleept, wat dag in dag uit uit het vervuilende China met vervuilende boten en vliegtuigen hierheen komt, kan het volgens mij echt wel een beetje minder zonder daar voor kwaliteit aan leven voor in te moeten leveren. Ik zeg dit zijnde een tegenstander van de klimaathysterie en de daaruit voortvloeiende maatregelen

Maar goed. We zijn het er over eens dat ieder zelf moet bepalen hoeveel hij werkt. Een stap naar normalisering van de dertig urige werkweek lijkt me dan een stap op de goede weg. Niet meer als halve kracht worden gezien en behandelt als je een juiste balans tussen werk en prive wil en de mogelijkheid voor de rupsjes nooit genoeg als daar mogelijkheden voor zijn om er meer te maken
  zaterdag 14 december 2019 @ 17:31:32 #102
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_190439756
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:27 schreef the-eye het volgende:

[..]

We wonen in één van de meest welvarende landen ter wereld maar mensen zouden niet van drie kwart van hun salaris kunnen leven?
Klinkt wat ongeloofwaardig vind je niet?
Ik was gisteren in de Action. Het publiek wat daar komt, inclusief ikzelf, zijn niet de meest kapitaalkrachtigen maar als je ziet wat daar aan karren vol pleuriszooi mee naar buiten werd gesleept, wat dag in dag uit uit het vervuilende China met vervuilende boten en vliegtuigen hierheen komt, kan het volgens mij echt wel een beetje minder zonder daar voor kwaliteit aan leven voor in te moeten leveren. Ik zeg dit zijnde een tegenstander van de klimaathysterie en de daaruit voortvloeiende maatregelen

Maar goed. We zijn het er over eens dat ieder zelf moet bepalen hoeveel hij werkt. Een stap naar normalisering van de dertig urige werkweek lijkt me dan een stap op de goede weg. Niet meer als halve kracht worden gezien en behandelt als je een juiste balans tussen werk en prive wil en de mogelijkheid voor de rupsjes nooit genoeg als daar mogelijkheden voor zijn om er meer te maken
Het feit dat mensen naar de Action gaan voor die meuk lijkt me juist het bewijs dat ze maar weinig vrij besteedbaar budget hebben.
pi_190439829
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:27 schreef the-eye het volgende:

[..]

We wonen in één van de meest welvarende landen ter wereld maar mensen zouden niet van drie kwart van hun salaris kunnen leven?
Klinkt wat ongeloofwaardig vind je niet?
Ik was gisteren in de Action. Het publiek wat daar komt, inclusief ikzelf, zijn niet de meest kapitaalkrachtigen maar als je ziet wat daar aan karren vol pleuriszooi mee naar buiten werd gesleept, wat dag in dag uit uit het vervuilende China met vervuilende boten en vliegtuigen hierheen komt, kan het volgens mij echt wel een beetje minder zonder daar voor kwaliteit aan leven voor in te moeten leveren. Ik zeg dit zijnde een tegenstander van de klimaathysterie en de daaruit voortvloeiende maatregelen

Maar goed. We zijn het er over eens dat ieder zelf moet bepalen hoeveel hij werkt. Een stap naar normalisering van de dertig urige werkweek lijkt me dan een stap op de goede weg. Niet meer als halve kracht worden gezien en behandelt als je een juiste balans tussen werk en prive wil en de mogelijkheid voor de rupsjes nooit genoeg als daar mogelijkheden voor zijn om er meer te maken
Als alleenstaande als arbeider is dat nauwelijks mogelijk. Een alleenstaande heeft een groot voordeel. Hij of zij hoeft niet rekening te houden met een partner en eventueel kinderen. Voor al het andere is het een probleem voor de modale alleenstaande inwoner.
pi_190439929
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 14:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gelukkig bepaal ik lekker zelf dat ik 60-70 uur per week werk.
FoK-ken telt niet als werken, he ;)
pi_190439933
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 15:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De invloed van China voelen we hier. Ik stel ook niet voor om ook maar 72 uur te gaan werken. Maar een beetje realisme is niets mis mee.
Als het te veel wordt gaan mensen gewoon stoppen met werken.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_190440105
Niet echt nieuws. Dit is al jaren bekend en bijvoorbeeld in japan is er een bedrijf die zijn arbeidsproductiviteit met 40% zag toenemen toen hij al zijn werknemers parttime liet werken.

Ik zelf heb ook altijd moeite met 40 uur per week en 8 uur per dag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190440136
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 14:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gelukkig bepaal ik lekker zelf dat ik 60-70 uur per week werk.
Jij wel, er zijn zat mensen die liever 30 uur per week willen werken en die dat niet mogen van de werkgever.
Laatst een onderzoek gelezen dat in de huidige tijd nog altijd 40% van de bedrijven mensen niet parttime laat werken. Ik heb er zelf ook bij 1 gewerkt. Nam je bv ouderschapsverlof op dan waren je carriere mogelijkheden verdwenen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190440171
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 16:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen niet kunnen leven van drie kwart van hun huidige salaris.

Maar goed, laat lekker iedereen zelf bepalen hoe veel ze willen werken.
En dat laatste gebeurt dus volop niet. Het is bij velen 40 uur of niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 14 december 2019 @ 18:06:43 #109
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190440367
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En dat laatste gebeurt dus volop niet. Het is bij velen 40 uur of niet.
Het recht op deeltijdwerken is in de wet vastgelegd. Het recht om daarbij je functie te behouden overigens niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190440371
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Wetenschappelijke en economische lezingen volgen. Diverse talen aanleren. Op fok rondhangen. Bij goed weer op de elektrische fiets de veluwe rondtrekken. Dingen bedenken en uitproberen om met zo weinig mogelijk euros zo veel mogelijk voor elkaar te krijgen.
Ik geef toe, klinkt niet eens zo heel slecht. Maar ik denk dat ik me snel zou vervelen. Ik verveel me nu al wel eens als ik vrij ben. Laat staan als ik minder zou gaan werken.
pi_190440460
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 16:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen niet kunnen leven van drie kwart van hun huidige salaris.

Maar goed, laat lekker iedereen zelf bepalen hoe veel ze willen werken.
Onzin. Is een kwestie van keuze. Minder materie - meer vrijheid. Meer materie - meer werken.
pi_190440515
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:27 schreef the-eye het volgende:

[..]

We wonen in één van de meest welvarende landen ter wereld maar mensen zouden niet van drie kwart van hun salaris kunnen leven?
Klinkt wat ongeloofwaardig vind je niet?
Ik was gisteren in de Action. Het publiek wat daar komt, inclusief ikzelf, zijn niet de meest kapitaalkrachtigen maar als je ziet wat daar aan karren vol pleuriszooi mee naar buiten werd gesleept, wat dag in dag uit uit het vervuilende China met vervuilende boten en vliegtuigen hierheen komt, kan het volgens mij echt wel een beetje minder zonder daar voor kwaliteit aan leven voor in te moeten leveren. Ik zeg dit zijnde een tegenstander van de klimaathysterie en de daaruit voortvloeiende maatregelen

Maar goed. We zijn het er over eens dat ieder zelf moet bepalen hoeveel hij werkt. Een stap naar normalisering van de dertig urige werkweek lijkt me dan een stap op de goede weg. Niet meer als halve kracht worden gezien en behandelt als je een juiste balans tussen werk en prive wil en de mogelijkheid voor de rupsjes nooit genoeg als daar mogelijkheden voor zijn om er meer te maken
Ondanks dat we in een van de welvarendste landen zouden wonen, leven er velen welke weinig tot geen koopkracht hebben om een leuk leven te hebben. Er zijn namelijk velen die niet naar de knappe hoeren kunnen, om daar hun behoefte te doen. Zodat de knappe hoeren ook eens diversiteit zouden hebben.
pi_190440517
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het recht op deeltijdwerken is in de wet vastgelegd. Het recht om daarbij je functie te behouden overigens niet.
Ouderschapsverlof heet dat, maar als je nu geen kinderen hebt.... of ze zijn te oud....

https://www.rijksoverheid(...)f-minder-uren-werken
Werkgever mag dus gewoon weigeren, wat volop gebeurt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 14 december 2019 @ 18:23:00 #115
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_190440550
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:19 schreef torentje het volgende:

[..]

Ondanks dat we in een van de welvarendste landen zouden wonen, leven er velen welke weinig tot geen koopkracht hebben om een leuk leven te hebben. Er zijn namelijk velen die niet naar de knappe hoeren kunnen, om daar hun behoefte te doen. Zodat de knappe hoeren ook eens diversiteit zouden hebben.
Moet ik nu medelijden met knappe hoeren gaan krijgen? :D
Ik heb altijd het idee dat die wel de centjes weten te pakken.
pi_190440577
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ouderschapsverlof heet dat, maar als je nu geen kinderen hebt.... of ze zijn te oud....
Het is bij de wet vast gelegd. Maar of je dan je functie kunt behouden is nog maar de vraag. Toen ik in de engineering werkte was het onmogelijk om minder dan 40 uur te werken. Dat kon alleen als ik een andere functie zou aannemen. Maar daar had ik sowieso geen trek in. Waar ik nu werk mag ik zonder probleem een 24 uur contract afsluiten en mijn functie behouden. Minder dan 24 uur is niet mogelijk om mijn huidige functie te behouden. Dan moet ik een andere functie zoeken binnen de organisatie. Maar daar trek ik niet aan.
pi_190440594
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 december 2019 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Niet echt, dan word je gedemoniseerd.
[..]

Ik denk niet dat ik veel waarde hecht aan de woorden van een minister van de partij die “bezit moet lonen” als motto heeft boven “werk moet lonen”.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  zaterdag 14 december 2019 @ 18:28:15 #118
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_190440610
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 16:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen niet kunnen leven van drie kwart van hun huidige salaris.

Maar goed, laat lekker iedereen zelf bepalen hoe veel ze willen werken.
Dat kunnen ze niet vrij bepalen want ze moeten hun rekeningen betalen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 14 december 2019 @ 18:32:43 #119
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_190440659
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:40 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Als het te veel wordt gaan mensen gewoon stoppen met werken.
Omdat ze dood neervallen bedoel je? Karoshi.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_190440705
quote:
Dat kan alleen werken als je alleen die taken verricht die echt noodzakelijk zijn. Als je een ontwerper bent en kan 5 uur echt engineren en echt geconcentreerd met je ontwerp bezig zijn lukt dat. Het probleem zijn al die neventaken zoals telefoonrapportjes schrijven, uren nutteloos vergaderen en overleg plegen, honderden e-mails verwerken die totaal niets te maken hebben met je kerntaak etc. Men heeft de laatste pak weg 30 jaar een partij bullshit baantjes gecreëerd die je het werken onmogelijk maken waardoor je nog tijd te kort komt ook. Dat gaat ook nog ten koste van je kerntaak als engineer namelijk een technische tekening maken van je ontwerp.

Dat is dan mijn ervaring. En als ik mijn partner hoor, hoe het in de zorg werkt gaat het daar niet anders.
pi_190440766
Mooi, zo'n 30-urige werkweek. Dat zou dus voor mij betekenen dat ik twee werkweken in 1 week kan doen.

Het zou leuker kunnen wanneer ze overwerk niet zo achterlijk zouden belasten.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 14 december 2019 @ 18:47:29 #122
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_190440805
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 16:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat we een kopie van China moeten worden. Dat wordt ervan gemaakt om mijn argumentatie te bestrijden. Maar dat is gewoon flauw.
Volgens mij verdraai je zelf een paar posts nu, of zit je te trollen
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  zaterdag 14 december 2019 @ 19:11:02 #123
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_190441150
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:47 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Volgens mij verdraai je zelf een paar posts nu, of zit je te trollen
Nee, hij is een hypocriete liegende neoliberale propagandist. Die doen dit zo.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_190441292
Weet je wat, laten we 8 uur per week gaan werken. Dat is nog veel relaxter en bijna geen burn-outs meer ! Wel met behoud van een vol salaris.
Er zal vast wel ergen een dik betaald onderzoek ergens in de la liggen wat aangeeft dat dit kan.
_O_
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 14 december 2019 @ 19:29:35 #125
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_190441472
Uiteraard zou dit slecht zijn voor de materiële welvaart. Maar wat vind je nou echt belangrijk, elk jaar een nieuwe Iphone of wat meer genieten van het (niet-materiële) leven? Natuurlijk zijn werkgevers tegen, die zijn ingehuurd door aandeelhouders en die kijken alleen naar wat het meeste opbrengt.

En voor mensen die de hypotheek/huur nu al nauwelijks kunnen betalen: je leeft te duur, en als iedereen minder verdient gaan de huizenprijzen/huren vanzelf omlaag, vanwege vraag/aanbod economie 101
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')