abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 december 2019 @ 17:44:07 #151
488538 Lakeman
De onderste steen moet boven
pi_190499241
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2019 17:35 schreef Cyad het volgende:

[..]

Thanks voor je uitgebreide antwoord en, ja, dat klinkt inderdaad logisch; het zou anders wel een enorm rommeltje worden . . .

Echter, Wat ik vergat te vermelden, is dat het logboek van de telefoon wél de handmatig ingestelde datum en tijd van de telefoon overnam. Dus theoretisch gezien zou dat kunnen betekenen, mits er geen verbinding met een mast is geweest ná 1 april, dat de tijden van de oproepen niet kloppen, of denk ik nu te simpel?
Als ze dat uit de telefoons gelezen hebben ipv de mast wel, zou je zeggen. Interessante optie.
pi_190499491
De twee mannen, met wie ze vermoedelijk geluncht hebben bij Nelvis, zouden dat dezelfde mannen kunnen zijn als met wie ze op de ‘zwemfoto’ te zien zijn, of is dit uitgesloten?

Wat ik ook vreemd vind, is dat de lunch eerst op 1 april plaatsgevonden zou hebben en dat, dat later is teruggedraaid naar 31 maart . . .
pi_190501459
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2019 17:59 schreef Cyad het volgende:
De twee mannen, met wie ze vermoedelijk geluncht hebben bij Nelvis, zouden dat dezelfde mannen kunnen zijn als met wie ze op de ‘zwemfoto’ te zien zijn, of is dit uitgesloten?

Wat ik ook vreemd vind, is dat de lunch eerst op 1 april plaatsgevonden zou hebben en dat, dat later is teruggedraaid naar 31 maart . . .
Het zou zeker zo kunnen zijn dat het dezelfde mannen waren met wie zij ook op de zwemfoto staan.

Verder denk ik dat de restauranthouder het ontkent dat K&L daar met twee jongemannen hebben geluncht omdat zijn zoon connecties heeft met deze knapen.
pi_190502296
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2019 17:59 schreef Cyad het volgende:
De twee mannen, met wie ze vermoedelijk geluncht hebben bij Nelvis, zouden dat dezelfde mannen kunnen zijn als met wie ze op de ‘zwemfoto’ te zien zijn, of is dit uitgesloten?

Wat ik ook vreemd vind, is dat de lunch eerst op 1 april plaatsgevonden zou hebben en dat, dat later is teruggedraaid naar 31 maart . . .
Volgens mij luncht iedereen elke dag, het was weekend.
Vaak toeristenwissel, je loopt als expeditiebureau en gidsen achter de feiten aan als je pas dinsdagmorgen gaat kijken of er nog iemand die week op excursie wilt gaan.
pi_190502347
Plinio zat ook vaak in Nelvis en de bistro.
In die bistro hebben ze een menukaart met allerlei uitstapjes. Voor gidsen de meest makkelijke manier om contact te leggen met potentiële klanten.

Iemand kijkt op die kaart en je spreekt ze aan. Afspraak is zo gemaakt en gewoon mondeling.
pi_190502546
Een aardig onsamenhangend verhaal, maar dit zijn globaal mijn ideeën, met de informatie die ik nu heb:

Kris en Lisanne zijn tijdens het lunchen, bij Nelvis, in contact gekomen met twee jongens. (31 maart of 1 april, maakt niet uit.)

Jongens hebben ze uitgenodigd om samen een leuke dag te gaan hebben. Eerst hiken en eventueel aansluitend zwemmen (vandaar de bikini’s).

Ze zijn bij de Mirador doorgelopen, met een smoes of uit onwetendheid, en toen is het gigantisch misgegaan.

1: Ze hebben zich verzet en mede daardoor zijn ze (onbedoeld) om het leven gekomen. (Oproepen en nachtfoto’s zijn niet door Kris en en/of Lisanne gemaakt.)

2: Ze waren gewond en/of in shock en daardoor niet in staat om zelfstandig terug te keren. (Oproepen en nachtfoto’s zijn door Kris en/of Lisanne gemaakt zijn.)

3: Ze zijn ergens naar beneden gevallen, geduwd of zelf gesprongen in een poging te ontsnappen. Dit hebben ze, of één van hen, misschien overleefd, misschien ook niet . . . (Oproepen en nachtfoto’s kunnen door Kris en/of Lisanne zijn gemaakt.)

Ik denk dat F. in vertrouwen is genomen of hier vrij snel lucht van heeft gekregen (kleine en hechte gemeenschap) en toen meteen, op zijn manier, is gaan handelen. Dit kan zijn uit bescherming, schuldgevoel of een combinatie van beide.

Uit angst dat er vroeg of laat toch iemand zou gaan praten, zou kunnen verklaren waarom er een aantal, mogelijk betrokken, mensen op mysterieuze wijze het leven hebben gelaten.

Boquete staat/stond bekend als een veilig, idyllisch en klein bergdorpje. Deze reputatie wil je natuurlijk graag behouden; zeker als, in het geval van F., je qua inkomsten vrijwel volledig afhankelijk bent van toerisme.

Wat betreft de locaties van de gevonden spullen/resten:

Neem als voorbeeld het handelen van Michael P., in de zaak Anne Faber, en hoe hij meermaals het lichaam en spullen heeft verplaatst. Dit kan natuurlijk ook bij Kris en Lisanne het geval zijn geweest.

Of de onderste steen ooit boven komt . . . geen idee . . . Maar wat er ook is gebeurd, voor mij is het 99% zeker dat er andere mensen betrokken zijn bij de verdwijning van Kris en Lisanne en dat het geen simpele verdwaling of noodlottig ongeval is geweest, waarbij twee mensen om het leven zijn gekomen.
pi_190502827
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:27 schreef Cyad het volgende:
Een aardig onsamenhangend verhaal, maar dit zijn globaal mijn ideeën, met de informatie die ik nu heb:

Kris en Lisanne zijn tijdens het lunchen, bij Nelvis, in contact gekomen met twee jongens. (31 maart of 1 april, maakt niet uit.)

Jongens hebben ze uitgenodigd om samen een leuke dag te gaan hebben. Eerst hiken en eventueel aansluitend zwemmen (vandaar de bikini’s).

Ze zijn bij de Mirador doorgelopen, met een smoes of uit onwetendheid, en toen is het gigantisch misgegaan.

1: Ze hebben zich verzet en mede daardoor zijn ze (onbedoeld) om het leven gekomen. (Oproepen en nachtfoto’s zijn niet door Kris en en/of Lisanne gemaakt.)

2: Ze waren gewond en/of in shock en daardoor niet in staat om zelfstandig terug te keren. (Oproepen en nachtfoto’s zijn door Kris en/of Lisanne gemaakt zijn.)

3: Ze zijn ergens naar beneden gevallen, geduwd of zelf gesprongen in een poging te ontsnappen. Dit hebben ze, of één van hen, misschien overleefd, misschien ook niet . . . (Oproepen en nachtfoto’s kunnen door Kris en/of Lisanne zijn gemaakt.)

Ik denk dat F. in vertrouwen is genomen of hier vrij snel lucht van heeft gekregen (kleine en hechte gemeenschap) en toen meteen, op zijn manier, is gaan handelen. Dit kan zijn uit bescherming, schuldgevoel of een combinatie van beide.

Uit angst dat er vroeg of laat toch iemand zou gaan praten, zou kunnen verklaren waarom er een aantal, mogelijk betrokken, mensen op mysterieuze wijze het leven hebben gelaten.

Boquete staat/stond bekend als een veilig, idyllisch en klein bergdorpje. Deze reputatie wil je natuurlijk graag behouden; zeker als, in het geval van F., je qua inkomsten vrijwel volledig afhankelijk bent van toerisme.

Wat betreft de locaties van de gevonden spullen/resten:

Neem als voorbeeld het handelen van Michael P., in de zaak Anne Faber, en hoe hij meermaals het lichaam en spullen heeft verplaatst. Dit kan natuurlijk ook bij Kris en Lisanne het geval zijn geweest.

Of de onderste steen ooit boven komt . . . geen idee . . . Maar wat er ook is gebeurd, voor mij is het 99% zeker dat er andere mensen betrokken zijn bij de verdwijning van Kris en Lisanne en dat het geen simpele verdwaling of noodlottig ongeval is geweest, waarbij twee mensen om het leven zijn gekomen.
^O^ da's een aardige klus geweest!

Probeer even het stukje van Feliciano wat verder uit te werken.
Rond dinsdagavond 16:30/18:00 is er wat gebeurt met de meiden.
Om 08:00 woensdagmorgen stond Feliciano voor de deur bij Eileen.

Die jongens zijn naar huis gegaan, Feliciano moest in de morgen de dieren nog voeren. Dus zo'n 09:00 om te bedenken dat hij die kamer in moest.

Waarom? Hij had ook kunnen wachten tot Myriam alarm zou slaan.

Hoe denk jij daarover?
pi_190504036
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

^O^ da's een aardige klus geweest!

Probeer even het stukje van Feliciano wat verder uit te werken.
Rond dinsdagavond 16:30/18:00 is er wat gebeurt met de meiden.
Om 08:00 woensdagmorgen stond Feliciano voor de deur bij Eileen.

Die jongens zijn naar huis gegaan, Feliciano moest in de morgen de dieren nog voeren. Dus zo'n 09:00 om te bedenken dat hij die kamer in moest.

Waarom? Hij had ook kunnen wachten tot Myriam alarm zou slaan.

Hoe denk jij daarover?
Lastig, lastig . . . Ik ga er vanuit dat F. wist dat de meiden niet meer terug zouden keren naar hun logeeradres, of dat die kans nihil was.

Als de lunch inderdaad op 31 maart plaats heeft gevonden, één dag voor hun verdwijning, dan denk ik persoonlijk dat hij zeker wilde weten dat er niks op hun kamer lag wat gelinkt kon worden aan ‘de jongens’.

F. heeft inderdaad ruim voldoende tijd gehad om een plan te bedenken. Het achterlaten van een visitekaartje en alles wat daarop volgde, is onderdeel van dat plan.
pi_190504233
Ik denk dat die meiden op zondag in Boquete centrum die jongens hebben gesproken maar dat de daadwerkelijke afspraak pas gemaakt is op maandagmiddag.

Zondag waren ze nog in de veronderstelling dat ze gingen werken.
pi_190504314
Daarom ben ik ook heel benieuwd naar de werkplekken van José en Osman.

Osman ooit treetrack
José nabij de Caldera.
pi_190504553
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 21:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik denk dat die meiden op zondag in Boquete centrum die jongens hebben gesproken maar dat de daadwerkelijke afspraak pas gemaakt is op maandagmiddag.

Zondag waren ze nog in de veronderstelling dat ze gingen werken.
Zeer plausibel . . .

Hoe is het eigenlijk gesteld met de (particuliere) beveiligingscamera's in en rondom Boquete? Is hier destijds onderzoek naar gedaan / zijn er beelden bekeken? Of is hier niks over bekend?
pi_190505047
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2019 21:46 schreef Cyad het volgende:

[..]

Zeer plausibel . . .

Hoe is het eigenlijk gesteld met de (particuliere) beveiligingscamera's in en rondom Boquete? Is hier destijds onderzoek naar gedaan / zijn er beelden bekeken? Of is hier niks over bekend?
Alles verdwijnt daar als het er al was, per ongeluk of express
pi_190505165
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 22:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Alles verdwijnt daar als het er al was, per ongeluk of express
🧐
pi_190505423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 12:28 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

En wat is de crime rate van het dorpje zelf?

About 2 years ago two young Dutch women went hiking and disappeared. After some time and no quality investigation the girls families brought a large team from their country with dogs. The found one foot a and a boot. The police do not have the training, equipment or desire to investigate these things. Gangs are a problem. Usually they drive up from David` and perform home invasions. The expats there don't talk about these things with strangers because it would effect them selling their home or their neighbor's.

Te expats and EXTREMELY cliche-ish. I found that most live with their heads in the clouds, denial and just don't want to know because then they'd have to admit it to themselves and families back home who may be worried about them. Moving in is doable, moving out is very difficult and expensive. Much more expensive. Most people find it cost prohibitive and sell everything.

Visit... take a vacation. Or rent but I do not recommend buying for at least one year... if you truly feel that you want to. The ONLY way you'll learn and know things is to be on the ground, you won't find it in a newspaper.

So many things happened and continue to happen there and in Panama as a whole. The ONLY way to know anything (and never the whole story) is to be there... listening, asking and observing. I constructed an 8 foot iron security fence around my property eventually. It had 4" knife like blades on the top... this is in addition to the security bars on my windows and doors.
I am not paranoid but a woman who lived alone 80% of the time and am retired law enforcement. Would I live there again? No. Would I return for a vacation to see good friends? Yes.
  dinsdag 17 december 2019 @ 22:27:00 #165
488538 Lakeman
De onderste steen moet boven
pi_190505564
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

^O^ da's een aardige klus geweest!

Probeer even het stukje van Feliciano wat verder uit te werken.
Rond dinsdagavond 16:30/18:00 is er wat gebeurt met de meiden.
Om 08:00 woensdagmorgen stond Feliciano voor de deur bij Eileen.

Die jongens zijn naar huis gegaan, Feliciano moest in de morgen de dieren nog voeren. Dus zo'n 09:00 om te bedenken dat hij die kamer in moest.

Waarom? Hij had ook kunnen wachten tot Myriam alarm zou slaan.

Hoe denk jij daarover?
Ik kan het stuk aardig volgen. Ik ga voor optie 1, overigens.

Grotendeels met Cyad eens.

Er gebeurt iets op de berg. Uiteindelijk komt het nieuws bij F. terecht, ergens in de avond, als de eerste van de bende terug is beneden (kan net voor het donker) of per telefoon van de Mirador.

F. hoort dat zijn zoon erbij betrokken was. Hij kwam in actie om H. te dekken. Dus 's ochtends eerst naar Eileen, om zijn zorgen te uiten. Waar zijn ze toch? Hij gaat de kamer binnen om te kijken of er niets was dat naar H. verwees en om een kaartje te planten om zo de aandacht van H. af te leiden. Er moet iets geweest zijn waarom ze dachten dat er iets belastends in hun kamers kon zijn. Misschien had H. hen wel een kaartje gegeven op de 31e en hen uitgenodigd.

Ze hadden de hele nacht om een cover story te verzinnen, dus het kan heel goed dat hij nog wat uit de tassen heeft gegraaid om in de rugzak te steken (geld, paspoort, verzekeringspasje) omdat ze al bedacht hadden dat ze een verdwaalscenario in scene zouden zetten.

Mijn eigen idee hierbij is nog steeds dat de overheid hierbij betrokken is, op een of andere manier, om het toerisme te beschermen. Kan zelfs zijn dat F. van iemand van de lokale overheid de opdracht kreeg een covers story op te zetten en de kamer binnen te gaan om te checken of er iets belastends lag, wel wetende dat ze nooit forensisch onderzoek zouden gaan doen. En zou F. dan wel de bende zelf met zo'n idee op de proppen komen?

Zodra ze klaar waren met de telefoons en de camera hebben ze een gunstig moment in het onderzoek afgewacht en de rugzak en de resten geplant.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lakeman op 17-12-2019 22:41:31 ]
pi_190506125
In ieder geval blij met verfrissende varianten op de valkloof.

Volgens mij moet die puzzel best op te lossen zijn
  dinsdag 17 december 2019 @ 22:49:14 #167
488538 Lakeman
De onderste steen moet boven
pi_190506210
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 22:46 schreef ootjekatootje het volgende:
In ieder geval blij met verfrissende varianten op de valkloof.

Volgens mij moet die puzzel best op te lossen zijn
Als je wilt kunnen we iemand van H's bende in een kloof laten vallen? :-)
pi_190506241
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 22:27 schreef Lakeman het volgende:

[..]

Ik kan het stuk aardig volgen. Ik ga voor optie 1, overigens.

Grotendeels met Cyad eens.

Er gebeurt iets op de berg. Uiteindelijk komt het nieuws bij F. terecht, ergens in de avond, als de eerste van de bende terug is beneden (kan net voor het donker) of per telefoon van de Mirador.

F. hoort dat zijn zoon erbij betrokken was. Hij kwam in actie om H. te dekken. Dus 's ochtends eerst naar Eileen, om zijn zorgen te uiten. Waar zijn ze toch? Hij gaat de kamer binnen om te kijken of er niets was dat naar H. verwees en om een kaartje te planten om zo de aandacht van H. af te leiden. Er moet iets geweest zijn waarom ze dachten dat er iets belastends in hun kamers kon zijn. Misschien had H. hen wel een kaartje gegeven op de 31e en hen uitgenodigd.

Ze hadden de hele nacht om een cover story te verzinnen, dus het kan heel goed dat hij nog wat uit de tassen heeft gegraaid om in de rugzak te steken (geld, paspoort, verzekeringspasje) omdat ze al bedacht hadden dat ze een verdwaalscenario in scene zouden zetten.

Mijn eigen idee hierbij is nog steeds dat de overheid hierbij betrokken is, op een of andere manier, om het toerisme te beschermen. Kan zelfs zijn dat F. van iemand van de lokale overheid de opdracht kreeg een covers story op te zetten en de kamer binnen te gaan om te checken of er iets belastends lag, wel wetende dat ze nooit forensisch onderzoek zouden gaan doen. En zou F. dan wel de bende zelf met zo'n idee op de proppen komen?

Zodra ze klaar waren met de telefoons en de camera hebben ze een gunstig moment in het onderzoek afgewacht en de rugzak en de resten geplant.
En wanneer zijn ze wezen zwemmen? Zondag?
pi_190506256
En Leo?
pi_190506311
Ik blijf erbij dat ze zijn gaan zwemmen na de hike. Leo was de chauffeur en ze zijn door meerdere personen gezien in de middag onderaan de Pianista.

Ik heb altijd hetzelfde gedacht maar sinds de laatste weken ben ik toch overgestapt op een ander scenario.
pi_190506426
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 22:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik blijf erbij dat ze zijn gaan zwemmen na de hike. Leo was de chauffeur en ze zijn door meerdere personen gezien in de middag onderaan de Pianista.

Ik heb altijd hetzelfde gedacht maar sinds de laatste weken ben ik toch overgestapt op een ander scenario.
Denk jij dat Leo dan ook de persoon is geweest die de zwemfoto heeft gemaakt?
pi_190506791
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2019 22:55 schreef Cyad het volgende:

[..]

Denk jij dat Leo dan ook de persoon is geweest die de zwemfoto heeft gemaakt?
Nee, henry
pi_190506802
Als drukmiddel
pi_190506913
Ik schrok nogal van het artikel wat ik al jaren geleden gelezen heb, en laatst terug vond van die baas van E. 23 april 2014 in David.

E bleek afgelopen jaar een bitchfight te hebben op Social media. E zit in de vriendengroep van Henry.

Toen viel er wel een kwartje.
pi_190507036
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 23:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Als drukmiddel
Dus, als ik het goed begrijp, ga jij ervan uit dat H. op dat moment wist dat de meiden daar niet levend vandaan zouden komen? Een vooropgezet plan?
pi_190507569
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 december 2019 23:17 schreef Cyad het volgende:

[..]

Dus, als ik het goed begrijp, ga jij ervan uit dat H. op dat moment wist dat de meiden daar niet levend vandaan zouden komen? Een vooropgezet plan?
Yep

En ik ben er nog niet achter wat de rol van de rest is.
José, Osman en Edwin. Die waren online in ieder geval niet zo agressief en duidelijk.

Ik ben er wel zeker van dat ze op advies van iemand zijn doorgelopen, pfff flutbeekje en terug naar de parkeerplaats bij il Pianista.
pi_190507684
En lekker zwemmen met twee mooi boys.

En stel je voor, twee meiden met een top vakantie in Bocas. En dan naar het suffe Boquete.

Wat doen de jonge mensen daar? Zwemmen bij de watervallen en zippline, bqq in de jungle en de ervaring van de vulkaan proeven. Het hete water in, in de rivier en afkoelen in de stroming. Een well-Ness is er niets bij.

Ik geloof meteen dat ze een hike hebben geboekt voor de vulkaan voor zaterdag.
Zeker in combinatie met het warme water van dezelfde vulkaan in de rivier Caldera.

It's AMAZING! Dat is toch wat ze zochten?
pi_190507740
Kijk en nog iets, in de taalschool in Bocas was het druk. Gezellig, veel jongelui. Drie Nederlandse jongens mee als bodyguards en gezelligheid.

Beetje koude douche in Boquete, en ze moesten nog vier weken in pensionadocity.

Die hebben imo gewoon vol vertrouwen aangepakt met de locals van hun leeftijd.
Ging in Bocas ook goed... Taalschool was leeg.
Tja Eileen... Die was er zelf ook net drie dagen.

Pensionadocity, die oudjes gaan niet wonen in een dorp waar het crimineel is...
Toch?
pi_190507801
En waar is Alex gebleven????
  woensdag 18 december 2019 @ 02:18:47 #180
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_190509626
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Kijk en nog iets, in de taalschool in Bocas was het druk. Gezellig, veel jongelui. Drie Nederlandse jongens mee als bodyguards en gezelligheid.

Beetje koude douche in Boquete, en ze moesten nog vier weken in pensionadocity.
Het is duidelijk dat dit Lisanne te veel werd ja. Niks meer lekker 's avonds uitgaan tot 4 uur in die Aqua Lounge.. maar op de bank bij Myriam met wie ze nauwelijks iets kon vertellen..

Maarja, die jongens in Bocas waren lekker veilig Nederlands of internationaal student.. en daar in Boquete hebben ze allemaal een juridisch dossiertje.

Ook frappant dat die Franse toeristen vertellen over die getuige die ze op 4 april spraken bij Cerro Punta, die het had over twee meiden die gilden, met daarna een harde klap van een val in een ravijn.. met drie jongens op het pad die wegliepen..
pi_190509723
Toch wil ik graag het volgende weten:
- Waar is de tweede foto van Osman?
- Wat is de inhoud vd ontbrekende foto 509?
(Beide foto's of een van beide zou afgeleverd worden bij Perico?)
- Wie is degene die foto 509 zou hebben gemaakt en vervolgens heeft doorgenummerd tot 7000?
pi_190509823
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Kijk en nog iets, in de taalschool in Bocas was het druk. Gezellig, veel jongelui. Drie Nederlandse jongens mee als bodyguards en gezelligheid.

Die hebben imo gewoon vol vertrouwen aangepakt met de locals van hun leeftijd.
Ging in Bocas ook goed... Taalschool was leeg.
Tja Eileen... Die was er zelf ook net drie dagen.

Dit.
pi_190509824
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 23:46 schreef ootjekatootje het volgende:
En waar is Alex gebleven????
En dit...
  woensdag 18 december 2019 @ 07:33:07 #184
488538 Lakeman
De onderste steen moet boven
pi_190510118
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 23:40 schreef ootjekatootje het volgende:
En lekker zwemmen met twee mooi boys.

En stel je voor, twee meiden met een top vakantie in Bocas. En dan naar het suffe Boquete.

Wat doen de jonge mensen daar? Zwemmen bij de watervallen en zippline, bqq in de jungle en de ervaring van de vulkaan proeven. Het hete water in, in de rivier en afkoelen in de stroming. Een well-Ness is er niets bij.

Ik geloof meteen dat ze een hike hebben geboekt voor de vulkaan voor zaterdag.
Zeker in combinatie met het warme water van dezelfde vulkaan in de rivier Caldera.

It's AMAZING! Dat is toch wat ze zochten?
Maar hoe zie jij de time line dan? Ik zie ze best meelopen met een stel leuke boys, de berg op, of met Henry mee die zegt dat ze allemaal aan het zwemmen zijn bij die geheime waterval. Daar zouden ze dan na 2-en zijn, dan weer terug (toch ruim een uur) na de Mirador, anderhalf uur naar beneden. Dan is het half 5. Om dan nog te gaan zwemmen? Het zou kunnen, even een snelle duik om af te koelen voor het donker, zegt Henry. Kan. Maar die noodoproep dan? Is die eerste dan al fake?
pi_190510226
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 02:18 schreef Perico het volgende:

[..]

Ook frappant dat die Franse toeristen vertellen over die getuige die ze op 4 april spraken bij Cerro Punta, die het had over twee meiden die gilden, met daarna een harde klap van een val in een ravijn.. met drie jongens op het pad die wegliepen..
Pianista, The Lost Waterfalls vervolgens Cerro Punta. Ligt wel in de lijn.

Het bovenstaande dat je schreef zou dan betrekking kunnen hebben op K&L.
  woensdag 18 december 2019 @ 08:05:56 #186
488538 Lakeman
De onderste steen moet boven
pi_190510287
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 07:59 schreef gynaika het volgende:

[..]

Pianista, The Lost Waterfalls vervolgens Cerro Punta. Ligt wel in de lijn.

Ligt de vulkaan daar niet tussen? De kortste weg tussen Cerro Punta en de Waterfalls loopt om de vulkaan heen over de CD en dan weer terug. Misschien loopt er een pad.
pi_190512651
Naast de gang van H zijn er meer factoren die een rol gespeeld kunnen hebben: ze zijn bv per ongeiluk drugrunners tegengekomen van het Sinaloa kartel, dronken Ngobe Bugle inheemsen, of plantagemdewerkers. Omdat hun leefgebied toentertijd wrd aangetast door de bouw van de Barro Blancom dam, waren er onlusten in het gebied. Nederlandse banken spelen een actieve rol bij het laten verdwijnen van hun wereld. Alles blijft zonder hard bewijs: speculatie.

Persoonlijk kan ik mee gaan in het scenario dat de meiden met die mooi boys gingen zwemmen, die handtastelijk werden en dat het toen mis ging. En dat F veegploeg speelde.

Als je toen in 2014 en 2015 las hoeveel jongeren op bizarre wijze daar de dood vonden, plus allerlei toeristen, kun je spreken van drugs, armoede, veel geweld en tiert de misdaad daar welig. De dood van K en L zijn daar in dat licht bezien niet uitzonderlijk geweest.

Ootje, je geeft aan dat je denkt dat deze puzzel op te lossen is: kun je wellicht aangeven hoe je dat ziet gebeuren?
pi_190513091
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 03:30 schreef RapaNui het volgende:
Toch wil ik graag het volgende weten:
- Waar is de tweede foto van Osman?
- Wat is de inhoud vd ontbrekende foto 509?
(Beide foto's of een van beide zou afgeleverd worden bij Perico?)
- Wie is degene die foto 509 zou hebben gemaakt en vervolgens heeft doorgenummerd tot 7000?
1 er is maar een foto, jij zei zelf dat er dan een tweede moest zijn op de Mirador.
2 dat was een vuil grapje van een bepaalde user die er nu niet meer is
3 geen idee
pi_190513352
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 07:33 schreef Lakeman het volgende:

[..]

Maar hoe zie jij de time line dan? Ik zie ze best meelopen met een stel leuke boys, de berg op, of met Henry mee die zegt dat ze allemaal aan het zwemmen zijn bij die geheime waterval. Daar zouden ze dan na 2-en zijn, dan weer terug (toch ruim een uur) na de Mirador, anderhalf uur naar beneden. Dan is het half 5. Om dan nog te gaan zwemmen? Het zou kunnen, even een snelle duik om af te koelen voor het donker, zegt Henry. Kan. Maar die noodoproep dan? Is die eerste dan al fake?
10:00 met taxi Leo naar ingang Pianista
Lekker relaxt aan de wandel, ze wisten de weg naar boven van de jongens.
Leuke foto's op de Mirador. Op de heenweg nog Plinio tegengekomen, dag dames straks ff rechts aanhouden! Ok!

Op advies van de jongens uit het restaurant door de geul gelopen naar de beek, en die viel een beetje tegen. Dus weer terug.
Om 15:00 alweer beneden, en wachten op de taxichauffeur Leo, die zou ze om 15:30 ophalen. Daarom liepen ze er wat op en neer en dat hebben die locals dus gezien.

Om 15:30 in de taxi naar de Caldera om te zwemmen. Daar maakt Henry die foto vanaf de andere kant van het strand.

Ik denk serieus dat die meiden zelf zijn gaan wandelen, opgehaald zijn met de taxi met die twee panamezen erin (Osman en José) en dat ze voor de hele dag inclusief zelf wandelen, taxi's, zwemmen op de mooiste plekken, BBQ aan de rivier, $40,- pp betaald hebben.

Ze moesten tenslotte ook nog eten en BBQ op kampvuren doen ze daar regelmatig.

De noodoproepen en het wisselen van foto 510 (bijvoorbeeld 510 tot 520) en alles daarna is nep.
Alles van na de beek is later gedaan.

[ Bericht 13% gewijzigd door ootjekatootje op 18-12-2019 11:46:31 ]
pi_190513700
De puzzel is bij alle scenario's op het lossen door het volgende te vinden:
1 hoe wist Feliciano dat die meiden vermist waren op woensdagmorgen?
2 waarom zijn die jongens op de zwemfoto met kris en Lisanne dood? Net als hun chauffeur?
3 wat is de link tussen die jongens en Feliciano?
pi_190513748
Zijn ze meegenomen door anderen naar David?
Of heeft Henry ze na het zwemmen meegenomen?
pi_190513848
Bij gedegen onderzoek was het volgende onderzocht:
De folder op het bed, zaten daar überhaupt vingerafdrukken van de meiden op.

In de gevonden tas, zouden logischer wijs alleen afdrukken van Kris en Lisanne gezeten hebben, en van degene die de tas vond en alles erin bekeek.

Het briefgeld, zaten daar überhaupt vingerafdrukken van de meiden op.

De gevonden broek... Blijft vreemd verhaal.
pi_190513954


[ Bericht 100% gewijzigd door gynaika op 18-12-2019 12:04:45 ]
pi_190513994
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 12:03 schreef gynaika het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als je ze wil linken aan de foto, is het probleem dat het water daar niet overeenkomt met het water op de foto, dat is een breed zwemwater.
En alle getuigen van het eerste uur...
En de taxi..
pi_190514270
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 08:05 schreef Lakeman het volgende:

[..]

Ligt de vulkaan daar niet tussen? De kortste weg tussen Cerro Punta en de Waterfalls loopt om de vulkaan heen over de CD en dan weer terug. Misschien loopt er een pad.
pi_190514387
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 12:18 schreef gynaika het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
In vier dag tijd is dat met de auto ook te doen
pi_190514493
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 11:03 schreef Poekje01 het volgende:
Naast de gang van H zijn er meer factoren die een rol gespeeld kunnen hebben: ze zijn bv per ongeiluk drugrunners tegengekomen van het Sinaloa kartel, dronken Ngobe Bugle inheemsen, of plantagemdewerkers. Omdat hun leefgebied toentertijd wrd aangetast door de bouw van de Barro Blancom dam, waren er onlusten in het gebied. Nederlandse banken spelen een actieve rol bij het laten verdwijnen van hun wereld. Alles blijft zonder hard bewijs: speculatie.

Persoonlijk kan ik mee gaan in het scenario dat de meiden met die mooi boys gingen zwemmen, die handtastelijk werden en dat het toen mis ging. En dat F veegploeg speelde.

Als je toen in 2014 en 2015 las hoeveel jongeren op bizarre wijze daar de dood vonden, plus allerlei toeristen, kun je spreken van drugs, armoede, veel geweld en tiert de misdaad daar welig. De dood van K en L zijn daar in dat licht bezien niet uitzonderlijk geweest.

Ootje, je geeft aan dat je denkt dat deze puzzel op te lossen is: kun je wellicht aangeven hoe je dat ziet gebeuren?
Het probleem bij indianen, drugs runners en ander gespuis is nog steeds, waarom moest Feliciano met zoveel moeite die kamer in?

Edit:
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-lisanne~afdfbb5c/

Deze link is ook opmerkelijk, de erkende gidsen kregen een kaartje. In de hoop dat gidsen minder competitief zouden zijn..

[ Bericht 10% gewijzigd door ootjekatootje op 18-12-2019 12:32:37 ]
pi_190514612
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 12:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als je ze wil linken aan de foto, is het probleem dat het water daar niet overeenkomt met het water op de foto, dat is een breed zwemwater.
En alle getuigen van het eerste uur...
En de taxi..
Ik denk ook niet dat zij bij The Lost Waterfalls zijn geweest, Rio Caldera lijkt mij aannemelijk.
pi_190517067
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 11:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Zijn ze meegenomen door anderen naar David?
Of heeft Henry ze na het zwemmen meegenomen?
Ik denk door anderen.
pi_190518995
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 14:17 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik denk door anderen.
Dan blijf ik de combi met Feliciano vreemd vinden.
Dat doe je toch niet voor vriendjes van je zoontje?
Dan ren je toch direct naar de politie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')