abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190418904
Ik wilde dit eerst in KLB openen, maar eigenlijk is het wat serieuzer dus daarom maar hier.

Vorige week heb ik mijn auto weggebracht voor een onderhoudsbeurt+APK. Niet bij een dealer, gewoon bij een BOVAG-garagebedrijf. Afgesproken dat als er meer dan 300 euro 'extra' kosten zouden komen bovenop de beurt, dat ze even zouden bellen.

Zo gezegd zo gedaan. Toen ik aan het werk was werd ik gebeld. Banden voor waren redelijk ver versleten, en achter zou ook geen 10.000 KM meer duren. Voorstel om ze allemaal te vervangen voor 380 euro. Prima, wat moet dat moet.

Verder geen aandacht aan besteed, ik geef weinig om auto's verder. Vandaag is het wat regenachtig weer, en ik merkt dat mijn voorwielen slipte met optrekken. Gekeken, hebben ze er een of ander gek chinees bandenmerk onder gelegd. :( :( :(
Levensgevaarlijk.

Gelijk de garage gebeld, waarom ze dit gedaan hebben. "Ja, het is een wat oudere auto". Pardon? Is veiligheid dan niet meer belangrijk? Ze willen de banden niet terugnemen omdat ik er al op gereden heb, en akkoord gegeven heb voor banden.

Natuurlijk is dit mijn schuld, ik had me hier in moeten verdiepen. Maar ik ging er vanuit dat ze er gewoon normale banden onder zouden leggen. Niet per se het beste van het beste, maar ook geen Chinese banden. Er lagen continental banden onder, dus lijkt me logisch deze te vervangen voor een soortgelijk iets, ook al hebben we daar niets over besproken. Ik denk dat ze deze banden nog hadden liggen en er vanaf moesten of zo.

In ieder geval, garagist wil me niet helpen.

380 euro is toch een aardig bedrag, dus gelijk vervangen vind ik eigenlijk zonde van mijn geld. Zou het al helpen om alleen de voorbanden te wisselen voor normale banden, of ontkom ik er niet aan alles te vervangen en 380 weg te gooien? ;(
pi_190418918
Jammer maar helaas, je hebt de opdracht goedgekeurd. Achteraf kijk je een koe in de kont ;) , volgende keer beter opletten

welk merk ligt er op?

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2019 15:41:33 ]
pi_190418980
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 15:41 schreef Dries4Ever het volgende:
Jammer maar helaas, je hebt de opdracht goedgekeurd. Achteraf kijk je een koe in de kont ;) , volgende keer beter opletten

welk merk ligt er op?
Durf ik uit mijn hoofd niet te zeggen. Een Engels aandoende naam. Iets van landwind of zoiets volgens mij. Had gegoogled en het was in ieder geval Chinees.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 15:41 schreef Dries4Ever het volgende:
, volgende keer beter opletten
Ja blijkbaar. Ik had vertrouwen in deze garage, maar dat blijkt dus een lelijke vergissing.
Ik ga daar natuurlijk nooit meer naar toe, maar daar koop ik nu niets voor.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2019 15:46:47 ]
pi_190419151
En dan ook nog eens voor het dubbele verkopen!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_190419314
Waarschijnlijk hifli ofzo.
Dat is tegenwoordig het huismerk van de meeste universele garages. En huismerk banden worden vaak omgelegd bij mensen zonder speciale wensen.
pi_190419361
Vindt iemand 100 e per band veel?

Ik had voor 75 ps vredesteins erop liggen...
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_190419367
Jezus voor dat geld mag je wel Michelin all-season banden verwachten :')

Je bent wel genaaid maar kan er waarschijnlijk niks aan doen, volgende keer specifiek vragen naar het merk. Ben nog wel benieuwd wat voor banden je er nu onder hebt zitten en of je niet gewoon bevooroordeeld bent omdat het een Chinees merk is, misschien komen ze gewoon goed uit tests?
pi_190419389
Zelfs Kwikfit is goedkoper met 4 Bridgestone banden inclusief montage en bandgarantie :'(
pi_190419410
Ik geef altijd zelf aan welke banden ik wil hebben, geen discussie over.

En voor maar iets meer dan dat bedrag had ik Michelin CrossClimates ....
pi_190419437
Zullen wel Landsail banden zijn. Misschien kan je nog aan de garagist voorleggen dat als je nieuwe banden bij hem er onder laat zetten, dat hij de montagekosten achterwege laat. Dan verkoop je de banden op MP en dan nemen jullie allebei wat verlies.

En ongevraagd dat soort banden erop zetten zou ik ook niet blij mee zijn.
pi_190419476
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 16:22 schreef MoriniStylr het volgende:
Misschien kan je nog aan de garagist voorleggen dat als je nieuwe banden bij hem er onder laat zetten, dat hij de montagekosten achterwege laat.
Met zo'n beunhaas valt niet te onderhandelen lijkt me. En waarom zou je hem ook nog de marge op nieuwe banden gunnen. Landsail bandjes hebben een verkoopprijs van rond de ¤40 per stuk :')
pi_190419556
quote:
Zullen wel Landsail banden zijn.
Net gekeken. Precies die dus!!
pi_190419585
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 16:14 schreef Filosoofert het volgende:
Vindt iemand 100 e per band veel?

Ik had voor 75 ps vredesteins erop liggen...
Ik heb redelijk brede banden, dat maakt het wel iets duurder misschien. Maar ik had graag een paar tientjes bijgelegd voor normale banden. Want nu moet ik er zoals het er naar uit ziet 38 tientjes bijleggen. :(

quote:
Misschien kan je nog aan de garagist voorleggen dat als je nieuwe banden bij hem er onder laat zetten, dat hij de montagekosten achterwege laat
Ik kan me niet voorstellen dat mensen 2e hands banden kopen van een Chinees merk, daarbij wil ik deze garage echt geen omzet meer gunnen.
pi_190419707
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 16:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik heb redelijk brede banden, dat maakt het wel iets duurder misschien. Maar ik had graag een paar tientjes bijgelegd voor normale banden. Want nu moet ik er zoals het er naar uit ziet 38 tientjes bijleggen. :(
[..]

Ik kan me niet voorstellen dat mensen 2e hands banden kopen van een Chinees merk, daarbij wil ik deze garage echt geen omzet meer gunnen.
Verlies nemen, niet meer naar terug gaan.

En dan de keuze maken of je hiermee wil blijven doorrijden of niet...
pi_190420055
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 16:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
En dan de keuze maken of je hiermee wil blijven doorrijden of niet...
Hoe gevaarlijk is het denk je?
De EU heeft regels voor hoe krom een komkommer mag zijn, dus ik ga ervan uit dat er nog wel iets van een veiligheids eis is voor autobanden in de EU?

En helpt het vervangen van de helft van de banden?
pi_190420584
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 17:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoe gevaarlijk is het denk je?
De EU heeft regels voor hoe krom een komkommer mag zijn, dus ik ga ervan uit dat er nog wel iets van een veiligheids eis is voor autobanden in de EU?
Als je zelf al merkt dat je minder grip hebt dan kan je daar op anticiperen door rustiger te gaan rijden, meer afstand te houden, etc.

Als je dat niet van plan bent zou ik naar andere banden kijken.
Zonde als je straks je no-claim kwijt bent vanwege een paar Chinese Landglij banden.

quote:
En helpt het vervangen van de helft van de banden?
Zou er niet aan beginnen. Knal je een keer een afrit af als het regent, komt je achterkant je voorbij of gaat je voorkant er vandoor...
  vrijdag 13 december 2019 @ 17:41:00 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190420639
De naam is dus wel spot-on.

Dit is natuurlijk een naaistreek van jewelste. Zou dit toch even bij Bovag melden.
And so is the past
pi_190420747
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 december 2019 17:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
De naam is dus wel spot-on.

Dit is natuurlijk een naaistreek van jewelste. Zou dit toch even bij Bovag melden.
Bogo garantie?
  vrijdag 13 december 2019 @ 17:52:47 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190420810
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 17:49 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Bogo garantie?
Geen idee. Ik heb een mannetje die weet dat hij mij niet moet naaien. :7.
And so is the past
pi_190420873
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2019 17:52 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb een mannetje die weet dat hij mij niet moet naaien. :7.
BochtOmGarantieOm

Ik weet het :')
pi_190421106
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 december 2019 17:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Zou dit toch even bij Bovag melden.
Mogen Bovag bedrijven dit soort dubieuze banden eigenlijk überhaupt wel verkopen?
  vrijdag 13 december 2019 @ 18:11:41 #22
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190421126
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Mogen Bovag bedrijven dit soort dubieuze banden eigenlijk überhaupt wel verkopen?
Nou kan mij niet voorstellen dat ze er blij mee zijn. Dat geld voor die banden is gewoon regelrechte oplichting.
And so is the past
pi_190421455
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Alleen profieldiepte is van belang voor de wet.
Ik heb ze ook een keer gehad, levensgevaarlijk bij regen.
pi_190421483
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:34 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Alleen profieldiepte is van belang voor de wet.
Ik heb ze ook een keer gehad, levensgevaarlijk bij regen.
Wat heb je er mee gedaan? Je verlies genomen en iets anders gekocht?
pi_190421487
Nieuwe gevaarlijke banden bestaan niet. Gevaarlijk rijgedrag en gevaarlijke omstandigheden wél.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')