Ik wil Zwift (indoor fietsen) afspelen met Apple TV 4kquote:Op woensdag 11 december 2019 19:21 schreef CoolGuy het volgende:
En wat wil je afspelen dan? Want je kunt beter een receivertje kopen denk ik.
Wat wil je hiermee? Een Xbox 360 AV connector is geen HDMI connector.quote:Op woensdag 11 december 2019 19:10 schreef Patroon het volgende:
Hallo,
Ik heb een monitor zonder ingebouwde speakers maar nog wel een HDMI2 uit/ingang. Nu wil ik op die monitor een Apple TV 4k aansluiten. Het idee was eerst om er een bluetooth speaker bij aan te sluiten, maar alle bluetooth slots zijn al vol (zitten maar 2 vrije bluetooth slots op).
Is het volgende idee mogelijk?
Ik koop deze: https://www.allekabels.nl(...)QkFfskhoCveIQAvD_BwE
Jij neemt nu maar eventjes aan dat je monitor signalen doorlust van HDMI1 (input) naar HDMI2 (output). Dat is een ongefundeerde aanname. Waar baseer je dat op? En wat is het merk en typenummer van je monitor?quote:of deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)i7HxLhhoCVfkQAvD_BwE
Die sluit ik aan op HDMI2 (apple tv zit al op HDMI1) en dan sluit ik daarop een speakersetje aan. Gaat dit werken of zie ik iets over het hoofd?
Ik neem dat aan je omdat ik hier totaal geen verstand van heb. Daarom kom ik die vraag hier ook stellenquote:Op woensdag 11 december 2019 20:35 schreef Riparius het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee? Een Xbox 360 AV connector is geen HDMI connector.
[..]
Jij neemt nu maar eventjes aan dat je monitor signalen doorlust van HDMI1 (input) naar HDMI2 (output). Dat is een ongefundeerde aanname. Waar baseer je dat op? En wat is het merk en typenummer van je monitor?
Prima, maar geef dan in ieder geval de gevraagde informatie, dus het merk en typenummer van je monitor.quote:Op woensdag 11 december 2019 22:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik neem dat aan omdat ik hier totaal geen verstand van heb. Daarom kom ik die vraag hier ook stellen
Bedankt. Ik hoef niet perse 4k geluid. Wat zijn die goedkopere opties?quote:Op donderdag 12 december 2019 00:09 schreef Riparius het volgende:
[..]
Prima, maar geef dan in ieder geval de gevraagde informatie, dus het merk en typenummer van je monitor.
Nog een tip: wat je zoekt is een HDMI audio extractor. Wel iets duurder dan je kennelijk in gedachten had, maar het werkt.
Edit: hier voordeliger én met betere specs (4K @ 60 Hz i.p.v. 30 Hz). Ik neem aan dat je 4K pass through wil hebben omdat je een Apple TV 4K wil gebruiken, maar als je geen 4K nodig hebt zijn er wel goedkopere oplossingen.
Weer een misverstand. Die 4K slaat op de resolutie van het beeld dat door het apparaatje kan passeren via de HDMI aansluitingen, vandaar dat ik het had over pass through. Omdat je nog steeds niet vertelt welk merk en type monitor je gebruikt, is niet te zeggen of je dit nodig hebt. Maar je wil het met een Apple TV 4K gebruiken, vandaar dat ik uitga van een HDMI extractor die ook 4K video kan doorgeven.quote:Op donderdag 12 december 2019 07:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bedankt. Ik hoef niet perse 4k geluid. Wat zijn die goedkopere opties?
Het hoeft geen hoogwaardig geluid te zijn.
Het gaat om een HP 27fw. Maar ik heb zojuist een nieuwe laptop gekocht:quote:Op donderdag 12 december 2019 14:59 schreef Riparius het volgende:
[..]
Weer een misverstand. Die 4K slaat op de resolutie van het beeld dat door het apparaatje kan passeren via de HDMI aansluitingen, vandaar dat ik het had over pass through. Omdat je nog steeds niet vertelt welk merk en type monitor je gebruikt, is niet te zeggen of je dit nodig hebt. Maar je wil het met een Apple TV 4K gebruiken, vandaar dat ik uitga van een HDMI extractor die ook 4K video kan doorgeven.
Het geluid wordt in het apparaatje omgezet van digitaal naar analoog zodat je een 3,5 mm stereo jack kabeltje kunt gebruiken tussen het apparaatje en je (computer)speakersetje. Moderne DAC's (digitaal naar analoog converters), ook de goedkope, zijn dusdanig goed dat je geen opmerkelijke verschillen zult horen met een eenvoudig setje speakers.
Je kunt hier kijken voor een aantal HDMI audio extractors. De goedkoopste is 23 euro, maar daar staat niet bij dat die HDCP ondersteunt. Je hebt echter wél een extractor nodig die HDCP ondersteunt, anders zal het niet werken in combinatie met de HDMI uitgang van je Apple TV 4K.
Je huidige monitor is geen 4K, dus dan was een HDMI audio extractor die 4K ondersteunt ook niet nodig geweest, maar tevens heb je dan ook niets aan de 4K resolutie die je Apple TV 4K te bieden heeft. Sowieso een beetje rare combinatie dus. Je Apple TV 4K komt het best tot zijn recht met een 4K UHD TV, maar dat weet je natuurlijk ook wel. Met de aanschaf van je nieuwe laptop is je geluidsprobleem ook opgelost en heb je geen extra apparaatje meer nodig.quote:Op donderdag 12 december 2019 15:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het gaat om een HP 27fw. Maar ik heb zojuist een nieuwe laptop gekocht:
https://www.bol.com/nl/p/(...)IzdXwDhoCR44QAvD_BwE
Mijn huidige laptop is 9 jaar oud en bij de Apple tv moest ik allemaal noodgrepen uithalen, dan kwam ik op 300 euro>. Daarbij de kans dat mijn huidige laptop alsnog stuk gaat en ik die ook moet vervangen, het maar in één keer goed gedaan.
Wat voor extractor had ik dan wel kunnen gebruiken?quote:Op donderdag 12 december 2019 15:46 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je huidige monitor is geen 4K, dus dan was een HDMI audio extractor die 4K ondersteunt ook niet nodig geweest, maar tevens heb je dan ook niets aan de 4K resolutie die je Apple TV 4K te bieden heeft. Sowieso een beetje rare combinatie dus. Je Apple TV 4K komt het best tot zijn recht met een 4K UHD TV, maar dat weet je natuurlijk ook wel. Met de aanschaf van je nieuwe laptop is je geluidsprobleem ook opgelost en heb je geen extra apparaatje meer nodig.
Elk van de extractors die op de site van onlinekabelshop staan is geschikt voor full HD (1080p).quote:Op donderdag 12 december 2019 17:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat voor extractor had ik dan wel kunnen gebruiken?
Het beeld wordt gewoon doorgegeven as is, daar heeft de extractor geen invloed op.quote:Het gaat mij niet zozeer om de graphics van 4k, maar dat het spel op de Apple TV 4k snel draait.
Correct. Bedenk wel dat de audio extractor ook nog voeding nodig heeft. Een USB kabeltje is bijgeleverd, maar een adaptor niet. Daarvoor kun je een willekeurige USB oplader gebruiken, of je sluit het USB kabeltje aan op een USB poort die dan als voedingsbron dient.quote:Als ik het dus goed begrijp plaats ik zo'n extractor tussen de Apple TV en het beeldscherm en dan met de audio uitgang naar de speakers?
quote:
Bedankt! Ik had de Apple tv al binnen en kon hem gratis testen, zal eens kijken hoe het bevalt.quote:Op donderdag 12 december 2019 18:10 schreef Riparius het volgende:
[..]
Elk van de extractors die op de site van onlinekabelshop staan is geschikt voor full HD (1080p).
[..]
Het beeld wordt gewoon doorgegeven as is, daar heeft de extractor geen invloed op.
[..]
Correct. Bedenk wel dat de audio extractor ook nog voeding nodig heeft. Een USB kabeltje is bijgeleverd, maar een adaptor niet. Daarvoor kun je een willekeurige USB oplader gebruiken, of je sluit het USB kabeltje aan op een USB poort die dan als voedingsbron dient.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |