abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 maart 2020 @ 15:40:33 #151
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_191866499
Dat is wel channant...

Sorry, kon het niet laten :@
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator vrijdag 6 maart 2020 @ 16:01:00 #152
45833 crew  Fogel
pi_191866802
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef Hi_flyer het volgende:
Doorgaand ticket. Ik probeer nu Lufthansa te bellen, maar blijkbaar ben ik niet de enige. Na het keuzemenu gebeurt er helemaal niets...
Online kan je niks aanpaasen zelf?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 6 maart 2020 @ 18:41:13 #153
204633 Fred2
Kritisch
pi_191868892
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef Hi_flyer het volgende:
Doorgaand ticket. Ik probeer nu Lufthansa te bellen, maar blijkbaar ben ik niet de enige. Na het keuzemenu gebeurt er helemaal niets...
Je zou ook in kunnen loggen op de site van Frankfurt met je boekingscode en/of vluchtnummer.
So we just called him Fred too
  vrijdag 6 maart 2020 @ 19:55:53 #154
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_191870043
Lufthansa heeft aangekondigd om 50% van de vluchten te annuleren, dus ja hun service center is wat overbelast, want je zal niet de enige persoon zijn die getroffen is.

In dit soort tijdens is de Platinum Servicelijn van KLM een uitkomst, want ook hier sta je in de wacht maar mijn gewenste aanpassing is uiteindelijk binnen totaal 12 minuten geregeld.

Tip, al ken ik de openingstijden van Lufthansa niet, om in de nacht te bellen, dan kom je er vaak wel door. Al komt dat niet altijd uit natuurlijk. Maar om iets geregeld te krijgen is het wel zaak om zo snel mogelijk te bellen omdat vluchten juist door annuleringen ook weer sneller vol zitten. Aanpassing moet trouwens geen probleem zijn, want anders moet Lufthansa hotelkosten en dergelijke betalen. En gezien je maandag al vertrekt zou de EU261 regeling van toepassing kunnen zijn, al zal Lufthansa die standaard afwijzen dan wordt je doorverwezen naar de geschillencommissie.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 20:22:55 #155
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_191870528
Als ik zo even kijk, kan ik maandag gewoon vertrekken (taxi om 4:15 ligt ook al vast) en regelen ze in Frankfurt maar een hotel en eten. Een dagje werken vanuit een hotelkamer is geen probleem. Als ik het goed begrijp, krijg ik sowieso 600 euro compensatie voor de eerste vlucht.
pi_191887974
hoe kan ik mijn voornaam wijzigen bij klm?
dus ja ja wil ik wijzigen in nee ja.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 22:06:47 #157
204633 Fred2
Kritisch
pi_191891043
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:45 schreef Chunees het volgende:
hoe kan ik mijn voornaam wijzigen bij klm?
dus ja ja wil ik wijzigen in nee ja.
Volgens de voorwaarden niet.
So we just called him Fred too
  maandag 9 maart 2020 @ 09:44:04 #158
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_191917649
Ben netjes omgeboekt door Lufthansa via Delhi. 8 uurtjes vertraging. Beter dan een dag ^O^
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:08:42 #159
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_191949729
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:06 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Volgens de voorwaarden niet.
Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat de wijziging betreft. Als het een erg kleine wijziging is en ook een logische vergissing is, henkjan moet zijn Henk-Jan dan zal men daar niet moeilijk over doen, het gaat immers duidelijk om dezelfde persoon.
Als Henk-Jan is geboekt en het moet Dirk-Jan worden, tja dat is al een heel ander persoon..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 10:41:49 #160
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_192022025
Ik zou vanavond via Kuala Lumpur met KLM/Malaysia Airlines naar Auckland vliegen en daar maandag aankomen, vanwege de 14 dagen dat je in self-quarantaine (vanaf maandag 00:00 :'( )moet blijven mijn vriendin en ik in Nederland. Nu krijg ik KLM op geen enkele manier aan de telefoon (lijn is bezet) en ik ga niet uit van een snelle reactie op whatsapp of twitter. Kan ik nadat de vlucht vertrokken is (maar wij niet meegegaan zijn) ook nog een refund aanvragen?
pi_192022999
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 10:41 schreef boriq het volgende:
Ik zou vanavond via Kuala Lumpur met KLM/Malaysia Airlines naar Auckland vliegen en daar maandag aankomen, vanwege de 14 dagen dat je in self-quarantaine (vanaf maandag 00:00 :'( )moet blijven mijn vriendin en ik in Nederland. Nu krijg ik KLM op geen enkele manier aan de telefoon (lijn is bezet) en ik ga niet uit van een snelle reactie op whatsapp of twitter. Kan ik nadat de vlucht vertrokken is (maar wij niet meegegaan zijn) ook nog een refund aanvragen?
In mijn ervaring, bedraagt de reactietijd op WhatsApp momenteel 32 uur. Ik zou ervoor zorgen dat je ruim voor vertrektijd van de vlucht iets schriftelijk/elektronisch hebt staan waarin je de voucher aanvraagt om bovengenoemde reden.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:14:25 #162
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_192023576
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:40 schreef exelletor het volgende:

[..]

In mijn ervaring, bedraagt de reactietijd op WhatsApp momenteel 32 uur. Ik zou ervoor zorgen dat je ruim voor vertrektijd van de vlucht iets schriftelijk/elektronisch hebt staan waarin je de voucher aanvraagt om bovengenoemde reden.
Dus een email of iets dergelijks? Of is een bericht op Whatsapp genoeg?
En een refund is alleen als voucher mogelijk?
pi_192023907
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:14 schreef boriq het volgende:

[..]

Dus een email of iets dergelijks? Of is een bericht op Whatsapp genoeg?
En een refund is alleen als voucher mogelijk?
Ik werk niet bij KLM, dus een garantie kan ik je niet geven. Momenteel zie ik geen specifieke policy online staan voor Nieuw Zeeland. Hun algemene beleid momenteel is of een voucher (12 maanden geldig) of vertrekdatum wijzigen.

Volgens hun FAQ, dien je contact op te nemen met de klantenservice. Whatsapp is een van de mogelijkheden en ik zie niet waarom dat niet genoeg zou zijn. Ik zou dan wel je boekingscode + contactgegevens (achternaam) meesturen, zodat ze je kunnen herkennen.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:29:46 #164
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_192024958
Thanks, ga ik dat proberen!
Hopelijk kunnen we ergens dit jaar nog een keer naar Nieuw-Zeeland, had na twee omboekingen al de hoop dat drie maal scheepsrecht zou mogen zijn, maar helaas...
pi_192027395
Als je niet gaat en je hebt niets van tevoren zwart op wit ben je denk ik gewoon een no show en ben je je geld kwijt
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_192031881
https://www.sgr.nl/reisor(...)lering-of-omboeking/

Mocht je pakket reis hebben geboekt :0)
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:32:39 #167
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_192032284
Direct bij KLM geboekt, nu maar een verzoek tot teruggave gedaan, dan hebben we in elk geval iets op papier en in het systeem.
pi_192123693
Wilde vanavond mijn vluch met KLM (direct bij KLM geboekt) van a.s. vrijdag omboeken. Nu kreeg ik een mailtje dat ie gecancelled is. Prima, niet zo erg dus.

Maar er staat dus in:
De omboekmogelijkheid blijft beschikbaar voor 6 maanden, dus u kunt erop vertrouwen dat u op een later moment kunt reizen.

Betekent dat dat ik de vlucht mag omboeken naar een andere tijdstip dat binnen 6 maanden plaats vindt, of mag ik de komende 6 maanden nog omboeken?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_192124470
Ik ben benieuwd hoe de maatschappijen hun frequent flyer programmas gaan aanpassen. Op twee na zijn al mijn trips in de eerste paar maanden gecanceled en het is onwaarschijnlijk dat ik dat nog kan inhalen. Velen met mij. Raken we nu onze status kwijt? Lijkt me ook niet in het voordeel van de maatschappij, nauwelijks klanten in de hoogste categorieen.
Jesus saves but death prevails.
pi_192124684
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:04 schreef Shivo het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de maatschappijen hun frequent flyer programmas gaan aanpassen. Op twee na zijn al mijn trips in de eerste paar maanden gecanceled en het is onwaarschijnlijk dat ik dat nog kan inhalen. Velen met mij. Raken we nu onze status kwijt? Lijkt me ook niet in het voordeel van de maatschappij, nauwelijks klanten in de hoogste categorieen.
Een aantal hebben je loyalty al verlengd met een jaar (Cathay e.a.). Andere zullen nog wel even afwachten en het over 1-2 maanden ook doen.

Zelfde als de Hiltons en Marriots etc. Ben Diamond en Titanium en bijna onmogelijk om de nachten te behalen dit jaar dus denk dat ze OF je een target geven van 20-25-30% less of dat ze het gewoon voor iedereen met een jaar gaan verlengen. Zoiets zullen de airlines ook wel doen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:37:05 #171
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192125212
Ryanair heeft alle vluchten gecanceld. Ik had er een geboekt voor 25 april tot 28 april. Ik kan alleen niet zien tot wanneer ze alles eruit hebben gegooid. Iemand een idee? En heeft iemand een idee hoe het dan zit met het hotel dat wij geboekt hebben?
pi_192125375
Vandaag 1 vlucht omgeboekt naar september (Dublin met Air Lingus) en 4 vluchten geannuleerd (Etihad, Virgin Australia, Quantas en Air Caledonia). Benieuwd of/hoeveel geld ik terug ga zien. :{
pi_192125466
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:37 schreef Sunri5e het volgende:
Ryanair heeft alle vluchten gecanceld. Ik had er een geboekt voor 25 april tot 28 april. Ik kan alleen niet zien tot wanneer ze alles eruit hebben gegooid. Iemand een idee? En heeft iemand een idee hoe het dan zit met het hotel dat wij geboekt hebben?
Hebben ze niet aangegeven. Ze geven je gratis de mogelijkheid tot verplaatsing voor de maand van April dus daar kan je gebruik van maken. Gewoon wachten tot je e-mail krijgt van ze.

Wat heeft je hotel ermee te maken? Staat toch los van je vlucht?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 19:10:05 #174
9859 crew  Karina
Woman
pi_192126062
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:47 schreef RipCity het volgende:
Wat heeft je hotel ermee te maken? Staat toch los van je vlucht?
Als het geen pakket is wel inderdaad. Ik heb mijn hotel eind april ook geannuleerd en krijg al mijn geld terug (was onder normale omstandigheden ook het geval geweest trouwens). Wat betreft mijn vlucht wacht ik gewoon af.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_192127801
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:04 schreef Shivo het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de maatschappijen hun frequent flyer programmas gaan aanpassen. Op twee na zijn al mijn trips in de eerste paar maanden gecanceled en het is onwaarschijnlijk dat ik dat nog kan inhalen. Velen met mij. Raken we nu onze status kwijt? Lijkt me ook niet in het voordeel van de maatschappij, nauwelijks klanten in de hoogste categorieen.
Das wel iets om je druk over te maken ja :{

Na april krijg je dezelfde status als alle andere passagiers: Corona Surviver
So we just called him Fred too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')