abonnement Unibet Coolblue
pi_190834529
Iemand collectiefoto's?
  Moderator woensdag 1 januari 2020 @ 21:35:41 #202
8781 crew  Frutsel
pi_190834532
Behoorlijk wat jankerds in de wijk hier als je rond half 8 een paar dingen aansteekt vanwege de mist van gister. Overal hoor je van alles de lucht in gaan. Maar ja. Klagen omdat het kan. Wat een klaagvolk worden we langzamerhand.
pi_190834577
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
Iemand collectiefoto's?
Nope.
pi_190834656
quote:
3s.gif Op woensdag 1 januari 2020 20:12 schreef Qunix het volgende:
Misschien toch maar zo'n dure Kiwa certificering doen...
Waarom zou je dat doen. Kost bergen geld om de 3 jaar weer als je aan de eisen blijft voldoen en geld zal je er niet mee verdien. Mocht het verboden worden in Nederland ga ik lekker naar het buitenland toe.
pi_190834736
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:35 schreef Frutsel het volgende:
Behoorlijk wat jankerds in de wijk hier als je rond half 8 een paar dingen aansteekt vanwege de mist van gister. Overal hoor je van alles de lucht in gaan. Maar ja. Klagen omdat het kan. Wat een klaagvolk worden we langzamerhand.
Waar klaagt men dan over?
pi_190835009
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 20:30 schreef BredeBroeder het volgende:

Ik ben trouwens tegen een verbod. Allemaal sneu natuurlijk die bezoeken aan het oogziekenhuis en dergelijke, maar het probleem is maar op een klein stukje NL geconcentreerd. Goed trouwens dat ze die thunderkings eruit halen, wel een stukje nostalgie dat verdwijnt.
Thunderkings O+ Gewoon open maken en dan had je praktisch een nitraat :P
Facts don't care about your feelings
pi_190835152
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen. Kost bergen geld om de 3 jaar weer als je aan de eisen blijft voldoen en geld zal je er niet mee verdien. Mocht het verboden worden in Nederland ga ik lekker naar het buitenland toe.
Ook zoiets inderdaad. Paar families/bedrijven die oppermachtig zijn en succesvol lobbyen... :X
  Moderator woensdag 1 januari 2020 @ 21:56:34 #208
8781 crew  Frutsel
pi_190835275
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:41 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Waar klaagt men dan over?
Ik heb een hond ( ja ik 2? )
Het mag niet ( ja maar mist? )
Ik ben klaar met vuurwerk ( ik niet? )
Kappen met die herrie, duurt al dagen.

Zoiets

Gewoon lui die anti vuurwerk zijn en die je op oudjaarsdag niet buiten ziet.
pi_190835400
quote:
3s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:53 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ook zoiets inderdaad. Paar families/bedrijven die oppermachtig zijn en succesvol lobbyen... :X
Niet alleen dat maar hoeveel echte prof shows heb je nog in Nederland. Het zijn vooral veel consumenten vuurwerk shows. Rond koningsdag en 5 mei gaan ook steeds meer shows weg vanwege het broedseizoen van de vogels ook dankzij de partij voor de dieren. Die branch leeft denk tegenwoordig vooral van alle demos die geschoten worden na de zomer, Daar worden de regels ook alleen maar steeds strenger.
pi_190836425
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Thunderkings O+ Gewoon open maken en dan had je praktisch een nitraat :P
daar had ik volgens mij een pakje van.. volgens mij ben ik daar wel een paar decibel door kwijtgeraakt.. iig voor mijn gevoel
pi_190836698
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
Iemand collectiefoto's?
collectie as in wat ik afgestoken heb?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190836717
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 20:10 schreef Adrie072 het volgende:
Die straat in Utrecht zojuist in het journaal, de tering!
??
pi_190836847
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:56 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik heb een hond ( ja ik 2? )
Het mag niet ( ja maar mist? )
Ik ben klaar met vuurwerk ( ik niet? )
Kappen met die herrie, duurt al dagen.

Zoiets

Gewoon lui die anti vuurwerk zijn en die je op oudjaarsdag niet buiten ziet.
Het probleem zit hem meer in te vroeg afsteken en vandalisme den ik.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 2 januari 2020 @ 05:27:38 #214
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_190838650
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:56 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik heb een hond ( ja ik 2? )
Het mag niet ( ja maar mist? )
Ik ben klaar met vuurwerk ( ik niet? )
Kappen met die herrie, duurt al dagen.

Zoiets

Gewoon lui die anti vuurwerk zijn en die je op oudjaarsdag niet buiten ziet.
Ze hebben gewoon wel een punt. Het is gewoon niet toegestaan. De afkeer voor vuurwerk wordt alleen maar meer aangewakkerd door het buiten de toegestane afsteektijden afsteken van vuurwerk.
Mist? Jouw probleem, bewaar het maar tot volgend jaar.
pi_190839128
Ik moet toch beamen dat ik toch best verbouwereerd ben over wat voor een idioten er rond lopen die niet fatsoenlijk kunnen omgaan met vuurwerk. :N
pi_190839799
quote:
10s.gif Op donderdag 2 januari 2020 08:29 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik moet toch beamen dat ik toch best verbouwereerd ben over wat voor een idioten er rond lopen die niet fatsoenlijk kunnen omgaan met vuurwerk. :N
Maar ja dat is met messen ook zo. Als er voetbal rellen zijn gaan er ook stoeptegels door de lucht. Om maar niet te spreken over teveel gebruik van alcohol
pi_190840165
Ik word ook moe van die argumenten die nu worden aangehaald waardoor vuurwerk zou moeten worden afgeschaft of de incidenten die plaatsvinden nu ineens allemaal het gevolg zijn van vuurwerk.. Bij een verbod zal de meerderheid die voor vuurwerk is alleen maar rancuneuzer worden en spul uit de buurlanden gaan halen.

Hier in de straat is er toch nog behoorlijk gestookt, ook het simpele Nederlandse knalvuurwerk. Vind het altijd wel wat hebben, de resten die je tegenkomt op straat :s)
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 12:08:25 #218
8781 crew  Frutsel
pi_190841144
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 05:27 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ze hebben gewoon wel een punt. Het is gewoon niet toegestaan. De afkeer voor vuurwerk wordt alleen maar meer aangewakkerd door het buiten de toegestane afsteektijden afsteken van vuurwerk.
Mist? Jouw probleem, bewaar het maar tot volgend jaar.
Ik zeg ook niet dat ze geen punt hebben. Maar een beetje begrip voor bijv de mist en liefhebbers is ook ver te zoeken. Tegenwoordig klagen, janken en zeiken we overal over. Men slaat volledig door.


De media helpt er aan bij want die laat geen enkele mogelijkheid onbenut om het in een kwaad daglicht te zetten.

Neemt niet weg dat ik ook voor harder en langer straffen ben voor tuig wat zich niet kan gedragen.
pi_190841170
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ze geen punt hebben. Maar een beetje begrip voor bijv de mist en liefhebbers is ook ver te zoeken. Tegenwoordig klagen, janken en zeiken we overal over. Men slaat volledig door.

De media helpt er aan bij want die laat geen enkele mogelijkheid onbenut om het in een kwaad daglicht te zetten.

Neemt niet weg dat ik ook voor harder en langer straffen ben voor tuig wat zich niet kan gedragen.
Ze hebben hier gister ook overdag en in de avond nog flink doorgestookt. Ikzelf vind het wel wat hebben hier en daar nog een verdwaalde knal op potje wat de lucht in gaat. Kan mij ook wel voorstellen dat het irritant gevonden wordt door mensen die er niets mee hebben.

Voor die ene keer in het jaar is het van beide kanten een beetje geven en nemen, maar zoals je zegt de politiek luistert vooral naar degene die er tegen zijn en bij een hoop dingen heeft dat al geleid tot een verbod of inperking van zaken, helaas.
  donderdag 2 januari 2020 @ 13:08:57 #220
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_190841806
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ze geen punt hebben. Maar een beetje begrip voor bijv de mist en liefhebbers is ook ver te zoeken. Tegenwoordig klagen, janken en zeiken we overal over. Men slaat volledig door.


De media helpt er aan bij want die laat geen enkele mogelijkheid onbenut om het in een kwaad daglicht te zetten.

Neemt niet weg dat ik ook voor harder en langer straffen ben voor tuig wat zich niet kan gedragen.
Tuig dat zich niet kan gedragen. En daar val jij natuurlijk niet onder? Houd je gewoon aan de toegestane tijden. Vuurwerk ligt al enorm onder een vergrootglas. Begrip is ver te zoeken, maar dat zal alleen maar erger worden wanneer er steeds meer handvatten zijn om een afkeer te hebben tegen vuurwerk.
pi_190841896
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2019 18:43 schreef Qunix het volgende:

[..]

Alsof de regering het zal afschaffen met zo veel gratis geld wat er binnenkomt...
Dat dacht ik eerst ook, maar ben benieuwd wat de kosten zijn die er tegenover staan. Schades, extra inzet aan manschappen etc.
pi_190841911
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:16 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook, maar ben benieuwd wat de kosten zijn die er tegenover staan. Schades, extra inzet aan manschappen etc.
Gaan we voetbal dan ook verbieden?
pi_190841927
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:18 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Gaan we voetbal dan ook verbieden?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor vuurwerk ;) Er komt een hoop geld binnen, maar als er hogere kosten tegenover staan, dan kan ik mij voorstellen dat de politiek dat ook aangrijpt om een verbod in te stellen. Dat heeft verder niet mijn voorkeur.
pi_190841937
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:16 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook, maar ben benieuwd wat de kosten zijn die er tegenover staan. Schades, extra inzet aan manschappen etc.
Ik denk dat zolang de VVD de grootste is, het niet volledig verboden gaat worden. Vuurwerkverkopers zijn ondernemers, VVD doet zich nog altijd voor als een ondernemerpartij. Als zij dan meewerken aan wetgeving die een hele branche kapot maakt, staan ze er een stuk slechter voor bij de ondernemers. Wie zegt dan dat ze dat niet ook bij een andere branche doen?

Ik ben wel benieuwd wat de voorstanders van een verbod denken dat er beter wordt als al het vuurwerk verboden is. Ze zijn toch niet werkelijk zo naïef om te denken dat dan spontaan alles opgelost is, en de politie wel gaat handhaven?
pi_190841976
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:21 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik denk dat zolang de VVD de grootste is, het niet volledig verboden gaat worden. Vuurwerkverkopers zijn ondernemers, VVD doet zich nog altijd voor als een ondernemerpartij. Als zij dan meewerken aan wetgeving die een hele branche kapot maakt, staan ze er een stuk slechter voor bij de ondernemers. Wie zegt dan dat ze dat niet ook bij een andere branche doen?

Ik ben wel benieuwd wat de voorstanders van een verbod denken dat er beter wordt als al het vuurwerk verboden is. Ze zijn toch niet werkelijk zo naïef om te denken dat dan spontaan alles opgelost is, en de politie wel gaat handhaven?
Ben ik met je eens. Mensen zullen naar andere oplossingen zoeken om het een 'leuk' feestje te laten zijn. Leuk is in dit geval relatief omdat iedereen zijn eigen interpretatie daaraan kan geven. Handhaven is sowieso niet te doen, al ben ik wel benieuwd hoeveel mensen er daadwerkelijk niet meer zullen afsteken als er daadwerkelijk een verbod wordt ingesteld. Mensen kunnen het ook teveel moeite vinden om toch over de grens iets te gaan halen waardoor de afstekende meute minder groot wordt en het dan wellicht (nooit helemaal) beter te handhaven is.
pi_190842269
Nog mensen die filmpjes hebben gemaakt van hun siervuurwerk?
pi_190842310
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:16 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook, maar ben benieuwd wat de kosten zijn die er tegenover staan. Schades, extra inzet aan manschappen etc.
Zoek naar een nieuwsbericht over hoeveel schade was afgelopen jaarwisseling en dan minus de 77 miljoen.
pi_190842323
https://www.dumpert.nl/item/7819129_106b14f0

Zulke gekken zullen meer komen als het vuurwerkverbod steeds serieuzer wordt.
pi_190842347
quote:
11s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:57 schreef Qunix het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/7819129_106b14f0

Zulke gekken zullen meer komen als het vuurwerkverbod steeds serieuzer wordt.
Holy shit |:( Half met zijn hoofd erboven hangen waardoor hij bijna zelf geraakt wordt. Ook nog een ziek dikke box die hij omgooit.. levensgevaarlijk..
pi_190842377
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:56 schreef Qunix het volgende:

[..]

Zoek naar een nieuwsbericht over hoeveel schade was afgelopen jaarwisseling en dan minus de 77 miljoen.
Net binnen: 15 miljoen.

62 miljoen dus voor de regering.
pi_190842385
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:02 schreef Qunix het volgende:

[..]

Net binnen: 15 miljoen.

62 miljoen dus voor de regering.
Tikt toch lekker aan voor 1 zo'n dagje.
pi_190842386
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:53 schreef HulkHeld het volgende:
Nog mensen die filmpjes hebben gemaakt van hun siervuurwerk?
Ja, zodra ik weer thuis ben eens op de pc kijken of de filmpjes beetje oké zijn, voordat ik ze upload. Staat al genoeg troep online :+
  donderdag 2 januari 2020 @ 14:05:53 #233
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_190842416
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:02 schreef Qunix het volgende:

[..]

Net binnen: 15 miljoen.

62 miljoen dus voor de regering.
Voor de regering?
Hoe kom je daar nou bij?
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:58:11 #234
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_190880497
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:02 schreef Qunix het volgende:

[..]

Net binnen: 15 miljoen.

62 miljoen dus voor de regering.
euhh.. nee zo werkt btw niet..
pi_190880829
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 21:39 schreef mschol het volgende:

[..]

euhh.. nee zo werkt btw niet..
Duh :')

13.4 miljoen is de btw van 77 miljoen, en 15 schade maakt ±1.6 miljoen wat ze erbij moeten doen. Maar het klinkt leuker als het 77-15=62 is.
pi_190884483
quote:
De tering sommige zijn wel heeeeeel slecht zeg. Ik volg het Nederlandse consumentenvuurwerk niet meer zo. Maar las ook ergens dat je een doos kon kopen met 9 stuks er in die ook mega slecht bleken te zijn. Als Funke deze kwaliteit blijft houden blijf ik toch bij dat merk. Alleen zal die Duitse en Belgische cakes van hun nooit door de Nederlandse keuring komen.
  zondag 5 januari 2020 @ 08:21:26 #239
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_190885753
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 01:26 schreef ipa84 het volgende:

[..]

De tering sommige zijn wel heeeeeel slecht zeg. Ik volg het Nederlandse consumentenvuurwerk niet meer zo. Maar las ook ergens dat je een doos kon kopen met 9 stuks er in die ook mega slecht bleken te zijn. Als Funke deze kwaliteit blijft houden blijf ik toch bij dat merk. Alleen zal die Duitse en Belgische cakes van hun nooit door de Nederlandse keuring komen.
Definieer slecht
pi_190886198
quote:
Mooie dingetjes wel! Wat kosten die eigenlijk per stuk ongeveer? Ik heb ze dit jaar niet gehad, maar als ik deze zo voorbij zie komen is het misschien toch wel de moeite waard.
pi_190887180
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:21 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Definieer slecht
Tja dat is persoonlijk maar ik kijk naar een paar dingen wat is het effect hoe is het uitgewerkt. Vergeet niet dat bijvoorbeeld met goudkleurige effecten je makkelijker een groot boeket kan maken dan met kleur. Als je kleur gebruikt moet het wel helder zijn en fel. Het is moeilijk om kleur te beoordelen van een video omdat de camara het niet altijd trekt. Zelfde dat goud ook vaak moeilijk te filmen is. Mocht je kennisen hebben die vuurwerk filmen vraag maar aan ze. Bijna iedereen gebruikt voor Italiaanse shows bijvoorbeeld andere instelling dan een Nederlandse show omdat dat vuurwerk zo fel is anders is het bijna altijd over belicht. Maar goed hier het lijstje heb de video ff opnieuw bekeken.

1 Slecht klein boeket heel snel uit echt het aan uit principe
2 leuke mooie blinkers wat redelijk blijft branden
3 leuke brocade mine met redelijk brocade boeket wat ff bljft hangen
4 leuk brocade met strobe pistel
5 goed groot boeket met brocade en strobe pistel (ik zou deze eerdere kopen dan 4)
6 redelijk die creakeling mine maar slecht effect klein snel uit niet fel kleur amper te zien
7 leuk/ goed goude mine met creakeling tail naar dahlia met goud en kleurtjes
8 leuk/goed goeie tail effect is verkeert gedraait dus kan niet echt zien wat het is maar dat flim effect is leuk en die comets met tail zijn ook leuk
9 vind ik niks alleen maar een red peony die erg hoog gaat klein is kleur is redelijk maar geen enkel bij effect
10 slecht tegenover nr 2 strobe wat een klein boeket is en zo weer uit
11 goed groot boeket mooie tail brocade met nog kleurtjes aan het eind

Zoals je ziet vind ik 5 7 8 en 11 goed. 2 3 em 4 vind ik redelijk weet niet wat de prijs is dat kan het nog veranderen naar goed of slecht. De rest vind ik gewoon slecht en een verspilling van grondstoffen. Zelfde over die Somet dingen wat ik las ten eerste zitten in veel de bombete los, Gaat erg hoog en klein effect en je betaalt er 60 euro voor. Kan je beter de Funke 38 mm hebben die wat lager klapt daardoor een groter effect lijkt en maar 4 voor 15 euro. Maar goed aankomende oud en nieuw mogen ze toch niet verkocht worden. Hopelijk heb je er wat aan.
pi_190894038
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:55 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Mooie dingetjes wel! Wat kosten die eigenlijk per stuk ongeveer? Ik heb ze dit jaar niet gehad, maar als ik deze zo voorbij zie komen is het misschien toch wel de moeite waard.
4 stuks van Fünke voor ¤15. De Big Chill was ¤5,95 per stuk en 3 halen 2 betalen.
pi_190901629
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:55 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Mooie dingetjes wel! Wat kosten die eigenlijk per stuk ongeveer? Ik heb ze dit jaar niet gehad, maar als ik deze zo voorbij zie komen is het misschien toch wel de moeite waard.
Dan heb je pech want ze zijn nu verboten
pi_190901822
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 09:58 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dan heb je pech want ze zijn nu verboten
Via Duitsland zijn ze vast wel te koop, maar inderdaad verboden vanaf nu.
  maandag 6 januari 2020 @ 10:23:35 #245
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_190901844
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 21:55 schreef Qunix het volgende:

[..]

Duh :')

13.4 miljoen is de btw van 77 miljoen, en 15 schade maakt ±1.6 miljoen wat ze erbij moeten doen. Maar het klinkt leuker als het 77-15=62 is.
Het btw tarief op vuurwerk zal wel wat hoger liggen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_190901937
Dit was mijn finale:
2x Rubro Transbomber in V shape
Daarna 2x Zena Shell kit + 3x Rapid Rampage

helaas door iemand gefilmd in VVS

  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 10:36:34 #247
8781 crew  Frutsel
pi_190901963
Ik had zelf de Ball Python (Luypaers Vuurwerk) en was er zeeeer tevreden mee.
pi_190902450
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 10:23 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Het btw tarief op vuurwerk zal wel wat hoger liggen.
21% door consumenten, van de importprijs en belastingen voor de importeurs heb ik geen idee.
  maandag 6 januari 2020 @ 16:55:37 #249
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_190906358
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 10:36 schreef Frutsel het volgende:
Ik had zelf de Ball Python (Luypaers Vuurwerk) en was er zeeeer tevreden mee.
Idem dit voor de Big Chill, poahhh wat een dingen waren dat zeg!
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 19:49:07 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190908655
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2020 10:21 schreef Qunix het volgende:

[..]

Via Duitsland zijn ze vast wel te koop, maar inderdaad verboden vanaf nu.
Waren die in Duitsland sowieso ach niet verboten?


Had ik al vermeld dat de Leslie VOC box erg gaaf was?
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')