Wat?!? Lekkere verzekering is dat...quote:Op zondag 9 februari 2020 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
De verzekeraar is natuurlijk niet te bereiken omdat het zondag is. Lekker dan. Toch maar alvast een dakdekkersbedrijf regelen? Ik ben bang dat ik anders achteraan een lange rij beland.
Hebben ze ook (ANWB). En dan hoor ik dat ze op zondag gesloten zijn...quote:Op zondag 9 februari 2020 16:51 schreef Angelfrouk het volgende:
Dubbel post; een verzekering hoort gewoon een nood nummer te hebben wat je kunt bellen.
Ik zou verhuizenquote:Op zondag 9 februari 2020 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben de trampoline verankerd. Maar goed, net blijkt dat-ie kapot is door een dakpan.
Ik moet zeggen dat we hier niet lekker zitten, want het is een levensgevaarlijke situatie zo.
Ik wou alleen een aannemer die z'n werk goed deed.quote:
Ik heb m'n burgerplicht gedaan en gebeld. Ik werd doorverbonden met de brandweer en die vroeg of de pannen op de weg kwamen. Dat is niet het geval, dus ze doen niets.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:37 schreef NedKelly het volgende:
Door gemeente Rotterdam wordt dit plaatje verspreid met waar je heen moet bellen. Lijkt me in andere plaatsen dan niet veel anders.
Je dakpan kan ook bij anderen schade veroorzaken (hebben wij vroeger gehad met bitumen wat van de overkant door onze ramen kwam waaien).
[ afbeelding ]
Heb je in ieder geval dat afgedekt.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb m'n burgerplicht gedaan en gebeld. Ik werd doorverbonden met de brandweer en die vroeg of de pannen op de weg kwamen. Dat is niet het geval, dus ze doen niets.
Je moet hem de kans geven om het te herstellen wil je financieel iets kunnen verhalen. Ik zou hem nu bellen en verzoeken te komen repareren ivm gevaarlijke situatie.quote:Op zondag 9 februari 2020 16:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zou jij daarop wachten? Ik wil zelf dat iemand het z.s.m. komt repareren. De aannemer heeft nooit op zo'n korte termijn tijd. Ik lees ergens dat stormschade wordt gedekt door de opstalverzekering, dus ik zou een ander bedrijf kunnen vragen om langs te komen. Dan kan dat bedrijf meteen kijken of de dakpannen wel goed liggen.
Snap ik, maar tegelijk kunnen we niet wachten met zoiets. Ik vind het maar lastig, hoor. Morgenvroeg even Eigen Huis bellen voor advies. De aannemer is geïnformeerd via e-mail. Die neemt niet op (doet-ie nooit). En in het verleden is gebleken dat hij nooit met spoed langskomt.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:54 schreef Puala het volgende:
[..]
Je moet hem de kans geven om het te herstellen wil je financieel iets kunnen verhalen.
Bel je dan met 088 - 269 28 88 ?quote:Op zondag 9 februari 2020 16:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hebben ze ook (ANWB). En dan hoor ik dat ze op zondag gesloten zijn...
Raar. Dat is de alarmcentrale voor alle ANWB diensten, dus ook de wegenwacht enzo. Die moeten op zondag toch bereikbaar zijn? Wellicht hangt de bereikbaarheid af van de keuzes die je in het keuzemenu maakt ofzo...quote:
Doorkiesnummer 1 is voor de Wegenwacht, nummer 2 voor als je in het buitenland zit en nummer 3 voor 'overige'. En nummer 3 is dus dicht. Maar ik kon wel online de schade rapporteren en aangeven 'we lossen het probleem op via de partner van de ANWB". Dus ik kon wel meteen iets regelen, wat heel fijn is. De partnerdienst was namelijk wel bereikbaar.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:43 schreef XanderH het volgende:
[..]
Raar. Dat is de alarmcentrale voor alle ANWB diensten, dus ook de wegenwacht enzo. Die moeten op zondag toch bereikbaar zijn? Wellicht hangt de bereikbaarheid af van de keuzes die je in het keuzemenu maakt ofzo...
Ja, geen idee hoe dat dan werkt.quote:Zou daar maandag toch eens navraag naar doen. Wat als je huis op zondag afbrandt en je tijdelijk verblijf, direct nieuwe kleding enzo nodig hebt? Dan heb je toch graag een verzekeraar die je kunt bereiken.
Misschien toch tijd voor een verzekeraar die wel bereikbaar is als je hem nodig hebt?quote:Op zondag 9 februari 2020 18:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doorkiesnummer 1 is voor de Wegenwacht, nummer 2 voor als je in het buitenland zit en nummer 3 voor 'overige'. En nummer 3 is dus dicht. Maar ik kon wel online de schade rapporteren en aangeven 'we lossen het probleem op via de partner van de ANWB". Dus ik kon wel meteen iets regelen, wat heel fijn is. De partnerdienst was namelijk wel bereikbaar.
[..]
Ja, geen idee hoe dat dan werkt.
Ik heb nog nooit in m'n leven gebruik hoeven of kunnen maken van een verzekering, dus voor mij is het allemaal heel nieuw. Ik ga wel even bij de ANWB hierover informeren.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:49 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Misschien toch tijd voor een verzekeraar die wel bereikbaar is als je hem nodig hebt?
Eh, de ANWB biedt gewoon woonpakketten. En door de Consumentenbond wordt de opstalverzekering van de ANWB met een cijfer hoger dan een 8 beoordeeld (waarmee die tot de beste opstalverzekeringen behoort).quote:Op zondag 9 februari 2020 20:09 schreef PJ het volgende:
ANWB = Algemene Nederlandsche Wielrijders-Bond
Misschien niet helemaal voor dingutjes met je huis ....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |