Nu je het zegt: dat weet ik niet. Er zit een grote, stalen balk boven de pui. Ze konden er in ieder geval niet boren, maar ik neem aan dat het isolatiemateriaal overal komt waar een opening is? Wat is je redenering precies dat het juist nu boven komt drijven? D.w.z., waar zou het vocht (als dat het is) vandaan komen?quote:Op donderdag 26 december 2019 14:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me geen toeval. Is je gevel isolatie ook gedaan boven je pui? Zou mogelijk verklaren waarom dit juist nu boven komt drijven.
Wat is poederen precies? De verf komt los en vormt een soort blaas die ik in kan drukken.quote:Op donderdag 26 december 2019 15:06 schreef PJ het volgende:
Bladdert het of poedert het? Als het poeder is de muur en/of stucwerk nooit goed droog geweest toen er gelatexed is. Kwestie van laten drogen en over tijdje weer kwasten.
Het zou kunnen dat het vocht voorheen wel zijn weg vond, terwijl het nu niet meer weg kan door de isolatie. Of zoiets?quote:Op donderdag 26 december 2019 15:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nu je het zegt: dat weet ik niet. Er zit een grote, stalen balk boven de pui. Ze konden er in ieder geval niet boren, maar ik neem aan dat het isolatiemateriaal overal komt waar een opening is? Wat is je redenering precies dat het juist nu boven komt drijven? D.w.z., waar zou het vocht (als dat het is) vandaan komen?
Wat zou jij adviseren? Ik heb er niet zo'n goed beeld van bij wie ik aan moet kloppen: schilder, isolatiebedrijf, aannemer?
Poeder letterlijk wat het is: je wrijft met je hand erover en er komt poeder los. Blazen horen daar niet bij. Dat klinkt meer als vocht wat niet voldoende wegkan. Heeft de muur daarboven of onder een tijdje opgelegen (en dan met name het buiten spouwblad)?quote:Op donderdag 26 december 2019 22:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is poederen precies? De verf komt los en vormt een soort blaas die ik in kan drukken.
Misschien is het zinnig om eerst eens het vochtgehalte in de muur te meten?
De muur voelt alleen niet vochtig en ik zie ook geen vochtplekken. Het is wel zo dat er twee weken lang boorgaten in de gevel hebben gezeten (toen de spouwmuurisolatie niet in twee dagen af kwam); ik sluit niet uit dat daar regen doorheen is gekomen. Alleen zou ik dan ook op andere delen van de muur zulke plekken verwachten.quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:17 schreef PJ het volgende:
[..]
Poeder letterlijk wat het is: je wrijft met je hand erover en er komt poeder los. Blazen horen daar niet bij. Dat klinkt meer als vocht wat niet voldoende wegkan. Heeft de muur daarboven of onder een tijdje opgelegen (en dan met name het buiten spouwblad)?
Heb ik gedaan. Zal wel even duren voor ik antwoord krijg. Ik ben een beetje ongeduldig wat dit soort dingen betreft. Eigenlijk wil ik meteen een oplossing.quote:Op donderdag 26 december 2019 23:03 schreef Puala het volgende:
Vocht is echt een heel lastig probleem en kan helaas prima dit soort dingen veroorzaken. Ik zou beginnen bij de schilder. Als die het niet is wijst hij je wel verder waar je heen moet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onze dochter laat zich erdoor inspireren als ze schildert:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens zijn we net een fantastisch deel van ons uitzicht kwijtgeraakt: de wolkenfabriek.![]()
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op zaterdag 28 december 2019 00:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik probeer me er trouwens wel wat minder druk om te maken dan ik vroeger zou doen. Het is nu eenmaal een oud huis, dus er zal wel vaker wat zijn. We kunnen het ons gelukkig permitteren, mocht het nodig zijn, om iemand in te huren om onze problemen voor ons op te lossen.![]()
Wat ook goed helpt: genieten van de omgeving. Deze foto's heb ik vandaag van de directe omgeving gemaakt (ik stap de deur uit en dit is mijn uitzicht):
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onze dochter laat zich erdoor inspireren als ze schildert:MooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens zijn we net een fantastisch deel van ons uitzicht kwijtgeraakt: de wolkenfabriek.![]()
[ afbeelding ]![]()
Vind je het echt jammer van de wolkenfabriek?Resistance is futile.
Oh ja, voor het beeld wel. Maar het is natuurlijk beter dat we van de kolencentrale af zijn.quote:Op zaterdag 28 december 2019 09:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi![]()
Vind je het echt jammer van de wolkenfabriek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |