abonnement Unibet Coolblue
pi_190282989
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dom zaken doen is op zich niet verboden. Als zou blijken dat hij opzettelijk loonbelasting aan het ontduiken is, kan er sprake zijn van een strafbaar feit.

Hij heeft de kennis waarschijnlijk niet om te bedenken dat de Belastingdienst op een gegeven moment geld wilt zien. Niet snugger, misschien dom, maar niet per se strafbaar.
Maar wel wanbeleid en daar kom je niet weg met "ik wist het niet".

Je wordt geacht het te weten en als je het niet weet moet je een deskundige inschakelen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_190283044
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:09 schreef PiyeReloaded het volgende:
Voor deel 1 van het verhaal had ook wel iets beter onderzoek gedaan mogen worden. Een bedrijf van negen maanden oud, met tien werknemers bijna allemaal in een leasebak en de eigenaar in een audi klinkt al direct een beetje te mooi om waar te zijn.
Mee eens, maar de media is in beginsel gek op dat soort succesverhalen. Dan krijg je dus dat soort kritiekloze hijgerige verhalen vol cliches.
pi_190283047
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dom zaken doen is op zich niet verboden. Als zou blijken dat hij opzettelijk loonbelasting aan het ontduiken is, kan er sprake zijn van een strafbaar feit.

Hij heeft de kennis waarschijnlijk niet om te bedenken dat de Belastingdienst op een gegeven moment geld wilt zien. Niet snugger, misschien dom, maar niet per se strafbaar.
Je hoeft dan ook niet strafbaar bezig te zijn om als bestuurder hoofdelijk aansprakelijk gehouden te kunnen worden bij een failissement van een BV.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_190283072
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet zo moeilijk als je het bestaan van loonbelasting vergeet en iedereen een auto van de zaak geeft, en jezelf een Q7. Maar wie gaat de vordering instellen? Hoeveel is er te halen en wat kost de curator per uur? De belastingdienst lijkt de aangewezen instantie maar die heeft al voorrang op de boedel.
Plus dat een eigenaar van een B.V. de betalingsonmacht aan de fiscus niet meldt binnen zes weken na de aangifteperiode, dat hij dan in privé aansprakelijk gesteld kan worden voor de achterstallige loonheffing en omzetbelasting.

In casu: kun je de loonheffing en omzetbelasting van de BV over oktober niet betalen, dan moet je dit melden bij de fiscus voor 14 december, als je niet privé verantwoordelijk gesteld wilt worden..
pi_190302734
Ik ken hem. Een echte kneus. Ook ik krijg nog geld van hem. Vooral veel grote praatjes, maar weinig daden.
pi_190302891
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:22 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad wel de conclusie zijn, jeugdige overmoed ofzo. En dan krijgt Roderick nog wat vaderlijk advies van de rechter en hij kan weer elders schulden gaan maken. De belastingdienst greep naast de centen, maar waarschijnlijk ook het leasebedrijf van de Q7 en eventueel ook nog andere kleine leveranciers.

Blijkbaar is de wet wel veranderd en was het vroeger veel makkelijker om steeds nieuwe BV'tjes op te richten.
Je benodigde eigen vermogen is wel omlaag gegaan voor een bv.
pi_190302917
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 20:57 schreef Zlatan51 het volgende:
Ik ken hem. Een echte kneus. Ook ik krijg nog geld van hem. Vooral veel grote praatjes, maar weinig daden.
Waarom heb je geld aan hem gegeven dan?
  vrijdag 6 december 2019 @ 21:07:17 #33
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_190302945
Misschien moet je geen bedrijf beginnen als je te dom bent om de middelbare school af te maken :D

Zijn er geen vereisten om zomaar een BV te beginnen? In België moet je op z’n minst een redelijk startkapitaal hebben & een attest (soort mini diploma) bedrijfsbeheer (oa om accounting te leren...).
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_190303877
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 13:55 schreef YebCar het volgende:
schuldeiser is de Belastingdienst.
Veel startende ondernemingen houden totaal geen rekening met belastingen... Meestal komen die aanslagen ook pas achteraf... in jaar 2... en dan kan het snel gaan!
pi_190304177
'Roderick'

hahahaha
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_190304459
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 21:07 schreef Lothiriel het volgende:
Misschien moet je geen bedrijf beginnen als je te dom bent om de middelbare school af te maken :D

Zijn er geen vereisten om zomaar een BV te beginnen? In België moet je op z’n minst een redelijk startkapitaal hebben & een attest (soort mini diploma) bedrijfsbeheer (oa om accounting te leren...).
Vroeger was het in Nederland 18k, maar dat is teruggebracht tot 1 cent.
pi_190305055
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 21:56 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Veel startende ondernemingen houden totaal geen rekening met belastingen... Meestal komen die aanslagen ook pas achteraf... in jaar 2... en dan kan het snel gaan!
:D
Wat? na 1 jaar pas belasting betalen? Dan doe jij of je boekhouder toch iets niet goed.
Als je veel met import export werkt, kan ik mij voorstellen dat het voorkomt. Maar een gewoon mediabedrijf hoort zijn boekhouding per kwartaal op order te hebben.
pi_190305076
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2019 23:04 schreef YebCar het volgende:

[..]

:D
Wat? na 1 jaar pas belasting betalen? Dan doe jij of je boekhouder toch iets niet goed.
Aanslagen komen toch meestal achteraf?!
pi_190305360
Ik vermoed dat Roderick deze manier van zakendoen van zijn VVD-vader heeft geleerd.
pi_190305426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:50 schreef Jantje2k het volgende:
Sowieso vind ik het stom dat zulke "ondernemers" altijd zo worden gehypet. Het kan best dat er een keer een geniale jongen (of meisje) tussen zit, maar de meeste bedrijven halen de 5 jaar niet.
Dit verhaal doet me denken aan de 15-jarige ‘brommobielkoning’.
https://www.dvhn.nl/drent(...)bin-R.-21783657.html

8 jaar eerder:
https://www.businessinsid(...)et-meer-naar-school/
pi_190314871
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 00:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ja, in ons land is de belastingdruk nu eenmaal bizar hoog. Al die linkse hobbies moeten ergens van betaald worden.
Onzin, deze gast was gewoon dom. Je kan niet alles aan belastingen wijten
  zaterdag 7 december 2019 @ 18:23:48 #42
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190315018
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 18:15 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Onzin, deze gast was gewoon dom. Je kan niet alles aan belastingen wijten
En na 30 jaar rechts beleid die belastingen al helemaal niet aan ‘linkse hobbies’.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 7 december 2019 @ 18:58:15 #43
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_190315601
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2019 23:28 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Dit verhaal doet me denken aan de 15-jarige ‘brommobielkoning’.
https://www.dvhn.nl/drent(...)bin-R.-21783657.html

8 jaar eerder:
https://www.businessinsid(...)et-meer-naar-school/
Haha en ik moest weer denken aan de jonge mest zwendelaar (15):
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 7 december 2019 @ 19:03:33 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190315719
Succesondernemer :')

Elon Musk is succesondernemer. Zo'n kutkind die ten koste van zn bedrijf dikke auto's koopt is geen succesondernemer
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 8 december 2019 @ 00:39:23 #45
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_190320866
Kutkind dat.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_190439229
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 21:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Waarom heb je geld aan hem gegeven dan?
Omdat ik hier pas later achterkwam. Op het eerste oog, leek het me wel een goede vent.
pi_190439289
Ach z'n ouders helpen hem wel met een nieuw bedrijfje, hij heeft nog genoeg white privilege over voor een tweede poging.
pi_190440846
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 18:58 schreef Plots het volgende:

[..]

Haha en ik moest weer denken aan de jonge mest zwendelaar (15):
Was die handel niet eerlijk dan?
.
pi_190441312
Oprotten met zulk pretentieus tuig. 100% dat zijn ouders hem financieren.
pi_190441906
Wat een naam ook :')

Kutkakker. En die schulden worden gewoon kwijtgescholden onder het mom van; 'ja, failliet pech gehad, doei?'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')