Troost je met de gedachte dat het grootste deel van Nederland er nog steeds niet naar luistert. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:07 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik schaam me er een beetje voor dat ik pas sinds dit jaar naar ze ben gaan luisteren.
Op zijn Keke Rosberg's: niet gewonnen bij juryvote of televote maar wel in het algemeen klassement.quote:Op donderdag 5 december 2019 13:55 schreef MTheBassman het volgende:
Oh boy, ik zie dat Arcade ook nog wel vies hoog binnenkomen, vooral gezien het feit dat we met dat nummer op een miraculeuze wijze het songfestival gewonnen hebben. (Ik vond het zelf niks bijzonders namelijk)
Da’s meer op z’n Carlos Sastre’squote:Op donderdag 5 december 2019 15:29 schreef Sabata het volgende:
[..]
Op zijn Keke Rosberg's: niet gewonnen bij juryvote of televote maar wel in het algemeen klassement.
Och, is ook wel fijn voor je, toch? Kun jij je lekker verheven voelen boven het gewone volkquote:Op donderdag 5 december 2019 13:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wat een walgelijke top 10 zeg.
Nederland is muzikaal failliet.
Verheven boven het klootjesvolk voel ik me sowieso, desondanks zou het toch wel prettig zijn als het volk wat smaak kweekt. Indirect heb je toch last van die inferieure smaak, aan het eind van ieder jaar bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Och, is ook wel fijn voor je, toch? Kun jij je lekker verheven voelen boven het gewone volk
Die lijst kan ik niet serieus nemen, sorry.quote:
Staat belachelijk laag. Maar het feit dat de lijst kut is, maakt voor de pracht van Gypsy (quote:Op donderdag 5 december 2019 15:45 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Die lijst kan ik niet serieus nemen, sorry.
Er is maar één lijst.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:45 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Die van Schindler?quote:
Joh de Snob 2000 mag ook, dan kan ik past echt pronken met het feit dat ik naar semi-obscure muziek luisterquote:
Ja oké. De Snob 2000 heeft nog wel bestaansrecht. De rest (Top 4000, Evergreen, et cetera) is allemaal een slap aftreksel.quote:Op donderdag 5 december 2019 16:21 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Joh de Snob 2000 mag ook, dan kan ik past echt pronken met het feit dat ik naar semi-obscure muziek luister
Waarschijnlijk wel, een van de 10 meest gestreamde nummers van 2019 in Nederland, blijkbaar.quote:Op donderdag 5 december 2019 16:22 schreef MielMonteur het volgende:
Lewis Capaldi, zou die erin komen?
Mooisten van Damien Rice en Editorsquote:Op donderdag 5 december 2019 16:30 schreef cafca het volgende:
Nou nog maar een lijstje dan:
The Box Tops -The Letter
Duncan Browne - The Wild Places
Roxy Music - If There Is Something
The Kinks - You Really Got Me
Kirsty MacColl - A New England
Echo And The Bunnymen - Seven Seas
The Police - Roxanne
Damien Rice - The Blower's Daughter
Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
Status Quo - Roll Over Lay Down (Live)
David Bowie - Golden Years
Blur - Parklife
Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
Leonard Cohen - Suzanne
Pink Floyd - See Emily Play
Fischer-Z - So Long
Pulp - Common People
Faithless - Insomnia
Deep Purple - Child In Time
Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence
Nick Lowe - I Love The Sound Of Breaking Glass
Big Star - Thirteen
Jethro Tul - Locomotive Breath
Hothouse Flowers - Don't Go
The Temptations - Get Ready
Del Shannon - Runaway
Love - Alone Again Or
Suzanne Vega - Marlene On The Wall
Jefferson Airplane - Somebody To Love
The Doors - Riders On The Storm
Editors - Ocean of Night
The Byrds - Turn Turn Turn (To Everything There Is A Season)
Billie Holiday - Strange Fruit
The Style Council - My Ever Changing Moods
Belle and Sebastian - Funny Little Frog
Het nummer dat sinds de vorige editie het record in handen heeft van het nummer dat in elke editie in de top2000 stond met de allerlaagste hoogste positie (1077)quote:Op donderdag 5 december 2019 16:35 schreef MielMonteur het volgende:
Man man man ik ben Skandal Im Sperrbezirk vergeten
Voor dit soort feitjes kun je me echt 's nachts wakker makenquote:Op donderdag 5 december 2019 16:42 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Het nummer dat sinds de vorige editie het record in handen heeft van het nummer dat in elke editie in de top2000 stond met de allerlaagste hoogste positie (1077)
Andere nummers die in elke editie stonden maar nooit bij de bovenste 1000:
Gute Nacht Freunde (HP 1032)
Midnight Train To Georgia (HP 1055)
Daar mag je wel van uitgaan ja. Ik vrees ook met grote vrezen voor Suzan & Freekquote:Op donderdag 5 december 2019 16:22 schreef MielMonteur het volgende:
Lewis Capaldi, zou die erin komen?
In feite is dat zo'n beetje de Top 40 allertijden lijst. Misschien wat overbodig, maar staat toch genoeg mooie muziek in.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:45 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Voor allebei hangt het wel in grote mate af van de hele jonge stemmer dus waarschijnlijk ergens in het onderste kwart, want bij de ouwe lullen komen ze allebei tot op heden nauwelijks voorbij. In tegenstelling tot Danny, Duncan, Billie en Lauren...quote:Op donderdag 5 december 2019 17:00 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Daar mag je wel van uitgaan ja. Ik vrees ook met grote vrezen voor Suzan & Freek
In de Evergreen top hoor je die nummers, die je anders nooit meer hoort, die je vroeger in de top 2000 nog hoorde. Nadeel van die lijst is dat het bijna allemáál van die oubollige nummers zijn...quote:Op donderdag 5 december 2019 16:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
De evergreen top 1000 is net zo relevant als de Q-music top 1000 in de zin dat ze een totaal ander publiek bedienen.
Soms kan ik wel lachen om je onbeschaamde arrogantiequote:Op donderdag 5 december 2019 15:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Verheven boven het klootjesvolk voel ik me sowieso, desondanks zou het toch wel prettig zijn als het volk wat smaak kweekt. Indirect heb je toch last van die inferieure smaak, aan het eind van ieder jaar bijvoorbeeld.
Ik ken 1 fan van Suzan en Freek en die is ruim 50+, ik gok dat ze wel in haar stemlijst staan. Ik heb ooit een nummer van ze gehoord, wat een gezemelquote:Op donderdag 5 december 2019 17:02 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Voor allebei hangt het wel in grote mate af van de hele jonge stemmer dus waarschijnlijk ergens in het onderste kwart, want bij de ouwe lullen komen ze allebei tot op heden nauwelijks voorbij. In tegenstelling tot Danny, Duncan, Billie en Lauren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |