Nope. En het is nu weer! Echt ongelooflijk. En die storingen duren ook 9 van de 10 keer echt uren. Veel hebben postnl checks op de planning, die kan je dus gewoon niet gaan doen met als gevolg dat je misschien niet eens je target kan halen voor de bonus.quote:Op vrijdag 6 december 2019 20:45 schreef loezzzje het volgende:
Hmm ligt dus niet aan mij. Ik kreeg de app al niet geopend.
Dank voor je reactie. Dat laatste valt mij inderdaad ook vaak op en is ook de reden waarom ik bij shifts niet meer dan vijf bundel. Ik heb inmiddels vaak genoeg gehad dat één bundel volledig afgekeurd werd en de volgende volledig goedgekeurd (door een andere reviewer), terwijl ik beide naar mijn idee op precies dezelfde manier beoordeeld heb. Vandaar dat ik dan eigenlijk ook geneigd ben om ze gewoon stuk voor stuk apart in te leveren, maar ik heb er ook begrip voor dat dat een stuk minder efficiënt is voor de reviewers mbt het nakijken. Maar het is wel opvallend dat de één een stuk strenger of op een andere manier nakijkt dan de ander.quote:Op zaterdag 7 december 2019 23:48 schreef Feestkabouter het volgende:
Ik heb wel eens vacatures zien langskomen, emails vanuit het bedrijf Roamler aan de Roamlers om te vragen wie interesse heeft in zo'n baan.
Ik ga er vanuit dat er een gewone sollicitatieprocedure volgt als je interesse toont.
De Roamler-ervaring verschilt inderdaad erg tussen de verschillende reviewers, maar besef ook dat het waarschijnlijk geen baan voor hoogvliegers is en er dus ook echt verschil in kwaliteit/capaciteit van denken/beoordelen aanwezig kan zijn. Ik neem aan dat de reviewers een instructie hebben per opdracht hoe ze die opdracht moeten beoordelen, maar naar mijn inschatting is het vooral ook de kwaliteit van die instructie die bepaalt hoe goed en consequent er kan worden beoordeeld.
Soms worden nagenoeg identieke inzendingen door verschillende reviewers erg verschillend beoordeeld.
Dat is wel netjes.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:13 schreef babbelaar92 het volgende:
[..]
¤7.5 minimaal. Als je 2 stuks of meer materiaal mag en kan plaatsen krijg je ¤5 bonus.
Eerder werd dit nog netjes gecommuniceerd, nu dien je er vanzelf achter te komen.quote:Op vrijdag 6 december 2019 19:51 schreef babbelaar92 het volgende:
Ik ben die storingen in de app nu wel echt zat. Het is de afgelopen 2 weken om de paar dagen raak.
Zoals nuquote:Op zondag 8 december 2019 11:30 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Er is maar zelden iets gecommuniceerd over storingen
Ik heb die mailtjes nooit voorbij zien komen maar was dat wel het geval geweest was ik opzich wel geïnteresseerd geweest, vandaar ook dat het me gister opviel dat een recente opdracht door een level-2 roamler was nagekeken (ging er eigenlijk een beetje vanuit dat je daarvoor jaren aan ervaring moest hebben).quote:Op zaterdag 7 december 2019 23:48 schreef Feestkabouter het volgende:
Ik heb wel eens vacatures zien langskomen, emails vanuit het bedrijf Roamler aan de Roamlers om te vragen wie interesse heeft in zo'n baan.
Ik ga er vanuit dat er een gewone sollicitatieprocedure volgt als je interesse toont.
Heb jij ook met de nieuwe update nog problemen? (behalve dat het geheel een stuk langzamer is dan je gewend bent).quote:
Ik zou sowieso mailen - wie niet waagt, wie niet wint.quote:Op zondag 8 december 2019 16:32 schreef RM94 het volgende:
[..]
Ik heb die mailtjes nooit voorbij zien komen maar was dat wel het geval geweest was ik opzich wel geïnteresseerd geweest, vandaar ook dat het me gister opviel dat een recente opdracht door een level-2 roamler was nagekeken (ging er eigenlijk een beetje vanuit dat je daarvoor jaren aan ervaring moest hebben).
Maar net even gegoogled en er staan zeker wat vacatures open, onder andere als reviewer. Vereiste is echter in of dichtbij Amsterdam wonen en dat is voor mij helaas niet het geval.
Waar haal je dat vandaan? Waar verwacht je de berichten over een storing?quote:Op zondag 8 december 2019 11:00 schreef K44S het volgende:
[..]
Dat is wel netjes.
[..]
Eerder werd dit nog netjes gecommuniceerd, nu dien je er vanzelf achter te komen.
Ik woon in Den Helder en was ook aangenomen.quote:Op zondag 8 december 2019 16:32 schreef RM94 het volgende:
[..]
Ik heb die mailtjes nooit voorbij zien komen maar was dat wel het geval geweest was ik opzich wel geïnteresseerd geweest, vandaar ook dat het me gister opviel dat een recente opdracht door een level-2 roamler was nagekeken (ging er eigenlijk een beetje vanuit dat je daarvoor jaren aan ervaring moest hebben).
Maar net even gegoogled en er staan zeker wat vacatures open, onder andere als reviewer. Vereiste is echter in of dichtbij Amsterdam wonen en dat is voor mij helaas niet het geval.
Ah okee! Ik woon nog wel iets verder weg en had afgaande op de eisen die gesteld worden in de vacature het beeld dat je wel wekelijks op kantoor moet verschijnen (dat is vanuit Groningen nogal een stukje, dus de reistijd gecompenseerd met wat je daadwerkelijk verdiend vind ik het dan weer net niet waard ) Maar misschien dat ik straks nog wel even een mailtje stuur.quote:Op zondag 8 december 2019 17:19 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Ik woon in Den Helder en was ook aangenomen.
was?quote:Op zondag 8 december 2019 17:19 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Ik woon in Den Helder en was ook aangenomen.
Wat ik dan wel weer gek vond afgelopen week was dat er een bundel etos - demomeubels was afgekeurd, waar ik overigens niet eens heel erg verbaasd over was, want dat is een shift die ik pas voor de 2e of 3e keer deed en ook duidelijke feedback op kreeg. Maar zoals eerder gezegd stuur ik ze dus vaak per vijf in, en gek genoeg werd de tweede bundel wel volledig goedgekeurd, door precies dezelfde reviewer (die mij dus ook van feedback had voorzien over de reden van afkeuring) als de eerste. Niets te klagen, maar wel bijzonder.quote:Op zondag 8 december 2019 17:36 schreef loezzzje het volgende:
[..]
Het valt me idd op dat de ene de shifts strenger nakijkt dan de ander. De shifts bundelen in max 5 is dan misschien wel slim ja. Ik denk daar zelf eigenlijk nooit zo over na. Ik begin aan shifts en als ik geen tijd meer heb of ze zijn op dan stuur ik ze in. Ik hoop dan natuurlijk dat ze gewoon goedgekeurd worden, niemand vind het leuk om veel tijd erin te steken en dan niks ervoor terug te krijgen.
Jazeker. We kwamen er niet uit. Niets raars ofzo hoor haha.quote:Op zondag 8 december 2019 17:36 schreef loezzzje het volgende:
[..]
was?
Het valt me idd op dat de ene de shifts strenger nakijkt dan de ander. De shifts bundelen in max 5 is dan misschien wel slim ja. Ik denk daar zelf eigenlijk nooit zo over na. Ik begin aan shifts en als ik geen tijd meer heb of ze zijn op dan stuur ik ze in. Ik hoop dan natuurlijk dat ze gewoon goedgekeurd worden, niemand vind het leuk om veel tijd erin te steken en dan niks ervoor terug te krijgen.
Oeh dat is wel een heel eind!quote:Op zondag 8 december 2019 17:31 schreef RM94 het volgende:
[..]
Ah okee! Ik woon nog wel iets verder weg en had afgaande op de eisen die gesteld worden in de vacature het beeld dat je wel wekelijks op kantoor moet verschijnen (dat is vanuit Groningen nogal een stukje, dus de reistijd gecompenseerd met wat je daadwerkelijk verdiend vind ik het dan weer net niet waard ) Maar misschien dat ik straks nog wel even een mailtje stuur.
@:Martijntj; Thanks voor je berichtje, heb inderdaad wel wat vraagjes maar kan je alleen nog niet antwoorden omdat ik me gister pas heb geregistreerd op fok en er blijkbaar een week overheen moet gaan voordat ik op die manier met anderen mag communiceren
Haha je bent me er één.quote:Op zondag 8 december 2019 20:42 schreef babbelaar92 het volgende:
Shifts worden ook heel langzaam nagekeken. Ik heb nu ook nog voor ¤30 openstaan van 2 dagen geleden. Tegenwoordig duurt het minimaal 3 dagen. En idd het komt nog best vaak voor dat de ene reviewer iets goedkeurt en een andere niet terwijl je de shift precies hetzelfde hebt gedaan.
Dat is idd wel gek ja, vooral als het dezelfde reviewer was. Ik heb idd wel eens gehad dat de ene de shifts afkeurt en de ander ze goedkeurt terwijl ze op dezelfde manier zijn gedaan. Ik heb ook wel eens dat ik van tevoren al dacht oh chips die gaat vast afgekeurd worden omdat ik de fout zelf al door had en dan word ie goedgekeurd dus je weet het gewoon nooit.quote:Op zondag 8 december 2019 17:41 schreef RM94 het volgende:
[..]
Wat ik dan wel weer gek vond afgelopen week was dat er een bundel etos - demomeubels was afgekeurd, waar ik overigens niet eens heel erg verbaasd over was, want dat is een shift die ik pas voor de 2e of 3e keer deed en ook duidelijke feedback op kreeg. Maar zoals eerder gezegd stuur ik ze dus vaak per vijf in, en gek genoeg werd de tweede bundel wel volledig goedgekeurd, door precies dezelfde reviewer (die mij dus ook van feedback had voorzien over de reden van afkeuring) als de eerste. Niets te klagen, maar wel bijzonder.
Ik denk er komt een heel interessant verhaal nu maar neequote:Op zondag 8 december 2019 18:14 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Jazeker. We kwamen er niet uit. Niets raars ofzo hoor haha.
Die problemen in de app zijn nog steeds niet volledig opgelost helaas. En ik doe zelf ook postnl checks dus heb er ook baat bij dat die app het weer eens een volledige dag fatsoenlijk doet. De afgelopen weken is het gewoon een beetje een puinzooi. Hopelijk is het vanaf komende week eindelijk weer eens normaal.quote:Op zondag 8 december 2019 22:49 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Haha je bent me er één.
Postnl check en de traagheid van de app gaat voor ben ik bang.
ik wist op dat moment dat mijn telefoon net weer een heleboel apps had geupdate, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heb gecheckt of Roamler daar toen bij zat. inmiddels zijn er weer de nodige apps geupdate, en ik zie nu dat ik de laatste versie van de Roamler app heb, maar ik weet dus niet zeker of die app in de eerste ronde of in de 2e is meegegaan qua updaten.quote:Op zondag 8 december 2019 16:41 schreef Martijntj het volgende:
[..]
Heb jij ook met de nieuwe update nog problemen? (behalve dat het geheel een stuk langzamer is dan je gewend bent).
Noem het dan geen 'vereiste' in de vacature, als je toch mensen gaat aanmoedigen om te mailen als ze aangeven echt niet in de buurt van Amsterdam te wonen.quote:Op zondag 8 december 2019 16:42 schreef Martijntj het volgende:
[..]
Ik zou sowieso mailen - wie niet waagt, wie niet wint.
Omdat dit eerder wel eens werd gecommuniceerd.quote:Op zondag 8 december 2019 17:18 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Waar verwacht je de berichten over een storing?
Onzin. Hoge uitzondering toch?quote:Op maandag 9 december 2019 01:09 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Noem het dan geen 'vereiste' in de vacature, als je toch mensen gaat aanmoedigen om te mailen als ze aangeven echt niet in de buurt van Amsterdam te wonen.
nou bij jou waren ze ermee akkoord en blijkbaar sluit Martijn niet uit dat ze er bij een ander ook mee akkoord gaan, dus 'uitzondering' lijkt me niet het goeie woord. dan is iets waarschijnlijk nog steeds een grote wens of een pre of een prioriteit, maar blijkbaar geen vereiste.quote:
Dat hij rekent vanuit thuis heb ik al een maand ofzo. Ik dacht dat dat een foutje in mijn telefoon was?quote:Op maandag 9 december 2019 11:36 schreef Feestkabouter het volgende:
er zitten weer wat nieuwe 'features' in de laatste versie (Android).
in de berichten kun je niet meer makkelijk zien welke berichten van jezelf waren, eerst waren die blauw en stonden ze links ipv grijs en rechts.
en in de lijst met opdrachten zie je alleen de afstanden tot je thuisadres, ook als je ver van huis bent. lekker handig...... not!
prima als ze willen dat we meer op basis van die kaart gaan werken, maar haal dan die afgrijselijke groepering van locaties eruit, ik ken echt letterlijk geen enkele andere app of website die op zo'n waardeloze en inconsequente (en onwerkbare) manier locaties groepeert op een kaart.
(en ja ik snap dat het geprogrammeerd is en dat het dus per definitie op een bepaalde manier wel consequent gebeurt, maar in het gewone gebruik is dat consequente niet te merken of te voorspellen)
Misschien is het dan bij mij ook al langer, maar ik zag het gisteren pas.quote:Op maandag 9 december 2019 14:08 schreef b-engel het volgende:
[..]
Dat hij rekent vanuit thuis heb ik al een maand ofzo. Ik dacht dat dat een foutje in mijn telefoon was?
Ik noem helemaal niets in een vacature en het enige dat ik iemand aanraad is "hey, als jij een super toffe job ziet en je hebt het gevoel dat je er helemaal bij past.. maak dat dan kenbaar. Niet geschoten is altijd mis. ".quote:Op maandag 9 december 2019 01:09 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Noem het dan geen 'vereiste' in de vacature, als je toch mensen gaat aanmoedigen om te mailen als ze aangeven echt niet in de buurt van Amsterdam te wonen.
ik bedoel ook helemaal niet dat jij het persoonlijk hebt genoemd natuurlijk. het gaat mij erom dat je als bedrijf iets als 'vereiste' definieert en als medewerker van dat bedrijf dan iemand die zelf aangeeft totaal niet aan die 'vereiste' te voldoen gaat lopen aanmoedigen om het toch te proberen. ik vind dat strijdig. en als jij weet (en inmiddels weten we dat via Smartroam) dat aan die 'vereiste' helemaal niet zo zwaar wordt getild, zie dit dan als suggestie om het anders te verwoorden in de vacature.quote:Op maandag 9 december 2019 17:00 schreef Martijntj het volgende:
[..]
Ik noem helemaal niets in een vacature en het enige dat ik iemand aanraad is "hey, als jij een super toffe job ziet en je hebt het gevoel dat je er helemaal bij past.. maak dat dan kenbaar. Niet geschoten is altijd mis. ".
Wel een beetje een rotstreek! Voortaan de opdracht toch maar direct accepteren om deze dingen te voorkomen. Een troost is dan wellicht dat die fotochecks nauwelijks gedaan worden. Als je ergens wat van zegt krijg je inderdaad vaak een dieptrieste reactie of triester nog je wordt uit slack getrapt zoals feestkabouter.quote:Op maandag 9 december 2019 16:28 schreef Infinti het volgende:
Ik begin mij steeds meer te scharen achter Feestkabouter, Roamler als organisatie heeft echt geen enkele vorm van zelfkritiek. Zo had ik een opdracht nauwkeurig doorgenomen (de fotocheck) waarin zelfs voorbeeld foto's waren gemaakt van een stelling die niet gespiegeld was, alle instructies nauwkeurig doorgenomen om de stelling met ijsthee en vleesconserven in beeld te brengen en heb ik dus de afweging gemaakt om er naar toe te rijden.
Eenmaal aangekomen de opdracht geaccepteerd (zodat ik meer tijd heb om de opdracht uit te voeren) krijg ik een andere opdracht omschrijving. Ik word hierin gevraagd om alle voorwerpen te gaan spiegelen met het merk naar voren en ook nog even een extra stelling met kruiden te fotograferen. Ik heb hier natuurlijk wat van gezegd en dan krijg je inderdaad dezelfde standaard reactie terug dat je de opdracht ook niet hoefde te accepteren, waarna ik aangaf dat ze wat minder arrogant moesten doen, en wat meer zelfkritiek moeten gaan ontwikkelen, hierop kreeg ik de reactie dat ik onredelijk was
Naar mijn idee is wat Roamler doet een vorm van contractbreuk en daarnaast als ik de vergoeding omreken zit je onder het minimumloon door dit soort geneuzel. Als voorbeeld je laat een bouwbedrijf een keuken verbouwen en wanneer ze bijna klaar zijn vraag je om ook een nieuwe vloer te leggen, voor uiteraard dezelfde vergoeding.
Daarnaast moet ik zeggen dat er de laatste tijd alleen maar ruk oprachten beschikbaar zijn welke behalve veel werk geen goede vergoeding opleveren.
Dank voor je support.quote:Op maandag 9 december 2019 16:28 schreef Infinti het volgende:
Ik begin mij steeds meer te scharen achter Feestkabouter, Roamler als organisatie heeft echt geen enkele vorm van zelfkritiek. Zo had ik een opdracht nauwkeurig doorgenomen (de fotocheck) waarin zelfs voorbeeld foto's waren gemaakt van een stelling die niet gespiegeld was, alle instructies nauwkeurig doorgenomen om de stelling met ijsthee en vleesconserven in beeld te brengen en heb ik dus de afweging gemaakt om er naar toe te rijden.
Eenmaal aangekomen de opdracht geaccepteerd (zodat ik meer tijd heb om de opdracht uit te voeren) krijg ik een andere opdracht omschrijving. Ik word hierin gevraagd om alle voorwerpen te gaan spiegelen met het merk naar voren en ook nog even een extra stelling met kruiden te fotograferen. Ik heb hier natuurlijk wat van gezegd en dan krijg je inderdaad dezelfde standaard reactie terug dat je de opdracht ook niet hoefde te accepteren, waarna ik aangaf dat ze wat minder arrogant moesten doen, en wat meer zelfkritiek moeten gaan ontwikkelen, hierop kreeg ik de reactie dat ik onredelijk was
Naar mijn idee is wat Roamler doet een vorm van contractbreuk en daarnaast als ik de vergoeding omreken zit je onder het minimumloon door dit soort geneuzel. Als voorbeeld je laat een bouwbedrijf een keuken verbouwen en wanneer ze bijna klaar zijn vraag je om ook een nieuwe vloer te leggen, voor uiteraard dezelfde vergoeding.
wel pas nadat ik eerst zo'n 20 of 30 'laatste' waarschuwingen had gehad hoor, dus zo'n vaart loopt dat ook niet.quote:Op maandag 9 december 2019 18:52 schreef babbelaar92 het volgende:
of triester nog je wordt uit slack getrapt zoals feestkabouter.
Volgens mij is er bij de postnl checks qua inhoud van de opdracht niets veranderd hoor.quote:Op maandag 9 december 2019 20:50 schreef b-engel het volgende:
Tja, dat soort aanvaringen heb ik ook wel eens.
Of dat je een paar opdrachten doet en ineens de opdracht veranderd wordt en je op routine doorgaat.(gebeurt nu ook met de Post NL)
Of dat je aangeeft dat er iets fout is, ze bij hoog en bij laag volhouden dat het goed is en dus afkeuren en dan bij een volgende ziet dat het toch veranderd is
Stel je niet zo aan. Hij geeft aan als je het leuk lijkt solliciteer gewoon wie weet..quote:Op maandag 9 december 2019 18:52 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik bedoel ook helemaal niet dat jij het persoonlijk hebt genoemd natuurlijk. het gaat mij erom dat je als bedrijf iets als 'vereiste' definieert en als medewerker van dat bedrijf dan iemand die zelf aangeeft totaal niet aan die 'vereiste' te voldoen gaat lopen aanmoedigen om het toch te proberen. ik vind dat strijdig. en als jij weet (en inmiddels weten we dat via Smartroam) dat aan die 'vereiste' helemaal niet zo zwaar wordt getild, zie dit dan als suggestie om het anders te verwoorden in de vacature.
Ik dacht serieus, ben ik nou de enige die zich hier weer aan ergert?quote:Op maandag 9 december 2019 20:56 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan. Hij geeft aan als je het leuk lijkt solliciteer gewoon wie weet..
Dat je hier zelfs iets negatiefs uit kan halen zegt veel over jou.
😂 klopt en de ene reviewer telt bijvoorbeeld een haarverzorging product wel mee onder bijv styling en de ander niet. Dat is dus altijd maar afwachten. Morgen is het 4 dagen dat ik wacht tot ze eens gaan beginnen met mijne nakijken.quote:Op maandag 9 december 2019 21:19 schreef loezzzje het volgende:
[..]
Ik dacht serieus, ben ik nou de enige die zich hier weer aan ergert?
Bij shifts vind ik het voornamelijk heel irritant als ze worden afgekeurd dat je het niet kunt nakijken. Je moet het dus maar van hun aannemen.
Ik vind Feestkabouter af en toe ook een muggenzifter maar hier ben ik het toch 100% met hem eens. Als er in een vacature staat dat het een vereiste is om in de buurt van Amsterdam te wonen dan laat dat geen ruimte voor andere woonplaatsen als Den Helder of Groningen. Dan moet je het gewoon anders formuleren, bijvoorbeeld door te zeggen dat het een pre is of de voorkeur heeft.quote:Op maandag 9 december 2019 20:56 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan. Hij geeft aan als je het leuk lijkt solliciteer gewoon wie weet..
Dat je hier zelfs iets negatiefs uit kan halen zegt veel over jou.
Hetzelfde met gestapelde producten. De ene rekent het fout als je de maandverband gestapeld telt en de ander niet. Ik vergeet elke keer weer wat ook weer goed was. Ohja heb ook nog 10 shifts open staan van vrijdag...quote:Op maandag 9 december 2019 22:06 schreef babbelaar92 het volgende:
[..]
😂 klopt en de ene reviewer telt bijvoorbeeld een haarverzorging product wel mee onder bijv styling en de ander niet. Dat is dus altijd maar afwachten. Morgen is het 4 dagen dat ik wacht tot ze eens gaan beginnen met mijne nakijken.
Jep, hier staat alles (15+) aan shifts ook nog open. Ben inmiddels gewend aan het feit dat het nakijken op z'n vroegst op dinsdag begint - en dat is dan nog snelquote:Op maandag 9 december 2019 23:58 schreef loezzzje het volgende:
[..]
Hetzelfde met gestapelde producten. De ene rekent het fout als je de maandverband gestapeld telt en de ander niet. Ik vergeet elke keer weer wat ook weer goed was. Ohja heb ook nog 10 shifts open staan van vrijdag...
Die je nu noemt vind ik nog niet eens zo schandalig vergeleken met die merken check.quote:Op dinsdag 10 december 2019 10:49 schreef K44S het volgende:
Ik ben het met een aantal van jullie eens dat je in feiten min of meer wordt onderbetaald.
Etos check: 20+ fotos + 10 vragen voor 7 euro.
Ik wacht wel weer een mooie check af, het heeft geen haast.
Ik ben inmiddels op het punt dat ik er naar neig om niet te reageren als iemand nieuwsgierig of enthousiast ergens over is (bijvoorbeeld in het geval van een vacature). De kans dat er weer iets "gezocht" wordt is zo groot terwijl de persoon op wie je reageert zo'n reactie misschien wel als een positief duwtje ziet.quote:Op maandag 9 december 2019 21:19 schreef loezzzje het volgende:
[..]
Ik dacht serieus, ben ik nou de enige die zich hier weer aan ergert?
24-36 uur.quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:09 schreef babbelaar92 het volgende:
Hoelang doen ze over het nakijken van die postnl checks? Ook weer schandalig lang (4+ dagen) of wel gewoon in een fatsoenlijk tempo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |