Als ik op straat loop dan ben ik voortdurend op de hoede voor idioten en junks en nog meer. Vooral in Heerlen heb ik daar last van omdat het daar nogal een zooitje is.
In het verleden ben ik een keer beroofd geworden en dat zit nog altijd in mijn achterhoofd.
Gisteren weer een of andere gek tegen gekomen die super agressief stond te schreeuwen op straat. Hij schold tegen auto's en voorbij gangers. Toen ik langs hem liep toen probeerde ik hem maar te negeren en naar beneden te kijken. Hij was nota bene 1 1/2 kop groter dan mij. Ook tegen mij was ie agressief aan het schreeuwen. Als ie me zou aanvallen dan was ik niet opgebrand tegen hem. Omdat ie groter, breder en agressiever was.
Een ploertendoder heb ik een tijd geleden willen aanschaffen, vlak nadat ik met een mes beroofd en bedreigd ben geweest. Maar wapenbezit dat mag niet en ook uit principe wil ik dat niet.
Een vechtsport zoals judo of boksen is misschien een alternatief om me te kunnen verdedigen en wat veiliger te voelen op straat.
Op straat voel ik me dus niet altijd even prettig. Ben niet smal maar ook niet super groot en breed.
Maarja, als je neergestoken wordt door een junk of iets anders dan gebeurt het toch wel. Sommige dingen heb je niet onder controle. Maar het is juist die controle en veiligheid die ik wil.
In Amsterdam voel ik me trouwens wel op mijn gemak. Hoe dat komt weet ik niet, misschien is het het sfeertje en alles wat erom heen hangt.
Nog iemand last hiervan
Ik ben altijd op mijn hoede en kijk iedere 5 seconden achterom.
Maar ik denk dat als iemand me iets aan wil doen dat ik niet meer voor mezelf in sta, daarom loop ik altijd wijselijk verder.
maargoed ik zit nu op Kickboxen.....
moet je ook doen joh, je uitstraling word daar ook heel anders door...
Toen ik beroofd werd met een mes toen heb ik gescholden en gescholden. Ze waren met z'n drieen toen maar ik gaf mijn beurs niet af. Ik moest met de taxi terug omdat ik mijn vrienden was kwijt geraakt. Zonder geld moest ik lopen en met bezopen kop doe je al snel gekke dingen. De politie kwam gelukkig op tijd aanrijden en die klootzakken namen het hazenpad.
Achteraf had ik beter mijn beurs kunnen afgeven omdat de kans er altijd inzat dat ik een mes tussen mijn ribben kreeg.
Toch wel een trauma opgelopen heb ik ervan. Vooral als ik in Heerlen rondloop.
Dat geeft je wellicht wat zelfvertrouwen.
quote:Ik zit al een hele tijd erover te denken om ook op een vechtsport te gaan. Als je van jezelf weet dat je rake klappen kan uitdelen als het nodig is dan straal je dat ook uit.
Op zondag 12 januari 2003 19:39 schreef Divine het volgende:
Yep, heb ik ook last van... Ik ben al een keer in elkaar geslagen door een groepje 'mensen' waar ik te dicht langs liep ofzo...maargoed ik zit nu op Kickboxen.....
En zelfverdediging vind ik gewoon belangrijk. Dat je zelf je eigen wapen bent en dat je geen echt wapen nodig hebt.
En vechtsport is goed voor de lenigheid en conditie dus je slaat meerdere vliegen in een klap.
quote:ik doe helemaal niks
Op zondag 12 januari 2003 19:44 schreef Conflict het volgende:
Ik kijk dagelijks freefight video's....Best een goede leerschool
quote:Heerlen is inderdaad een klote stad
Op zondag 12 januari 2003 19:47 schreef spineshank het volgende:
vind je het gek? in heerlen! daar leven zoveel junks! daar wordt je niet goed van! de hele nacht aan het rondlopen en schreeuwen... ik deed geen oog dicht de hele nacht...
Volgens mij de misselijkste stad van heel Nederland. Ik zal daar ook nooit gaan wonen. Die stad blijft verrot.
Ik woon niet in Heerlen maar wel dicht in de buurt. En het winkelscentrum van Heerlen blijft leuker dan het winkelcentrum waar ik woon. Het uitgaanswereldje is ook leuker. Ondanks de junks, dealers en nog meer waar je altijd voor moet uitkijken.
quote:vooral dat naar beneden kijken is niet goed, dan neem je een 'onderdanige' houding aan, kijk gewoon voor je uit of naar dingen die je ziet (bijv. in een etalage) en loop gewoon in de richting waar je naar toe wilt.
Op zondag 12 januari 2003 19:30 schreef yingyang het volgende:
Toen ik langs hem liep toen probeerde ik hem maar te negeren en naar beneden te kijken.
quote:Ik werd ook een keer bijna in elkaar geslagen door een groepje niet nader te omschrijven "mensen" omdat ik te dicht in hun territorium liep. Ze begonnen te schelden en me te achtervolgen. Eentje wilde al pootje lappen maar dat was niet gelukt omdat ik te snel was.
Op zondag 12 januari 2003 19:39 schreef Divine het volgende:
Yep, heb ik ook last van... Ik ben al een keer in elkaar geslagen door een groepje 'mensen' waar ik te dicht langs liep ofzo...maargoed ik zit nu op Kickboxen.....
Ze waren met zijn 10'n dus ben ik snel naar een taxi gerend waar vrienden al stonden te wachten.
En ook al heb je de zwarte band. In zulke situaties tijdens het uitgaan ben je machteloos. En ik vertik het om de straat over te steken om ze te ontwijken. En als ze zien dat je de straat express oversteekt dan heb je nog kans dat ze je achterna komen.
quote:Dat klopt. Dan zet je jezelf in de mindere postitie.
Op zondag 12 januari 2003 19:56 schreef hoe-die-nie het volgende:[..]
vooral dat naar beneden kijken is niet goed, dan neem je een 'onderdanige' houding aan, kijk gewoon voor je uit of naar dingen die je ziet (bijv. in een etalage) en loop gewoon in de richting waar je naar toe wilt.
Ik heb ook vaker geprobeerd om mensen aan te kijken als ik iemand niet vertrouw maar dan gaan ze ook tekeer van. " Kijk me niet zo dom aan, met af en toe klootzak erachter aan".
Gewoon star vooruit staren is dan ook het beste lijkt me. En niet laten zien dat je bang of zenuwachtig bent.
Gelukkig komt het niet zo heel vaak voor. Maar toch op zijn tijd wel eens. Het vertrouwen in mensen daalt dan wel eens want dan ga ik vooroordelen. Dan denk ik wel eens dat iemand gevaarlijk kan zijn maar dat klopt dan niet.
Maar als ik de straat opga dan ga ik meestal wel met een goed gevoel de deur uit. Tenzij er een gek voorbij komt, die agressief doet. Of junks die zichzelf niet onder controle hebben.
quote:iemand aankijken is ook een confrontatie aangaan, en kan in zo'n situatie als agressief worden ervaren.
Op zondag 12 januari 2003 20:02 schreef yingyang het volgende:[..]
Ik heb ook vaker geprobeerd om mensen aan te kijken als ik iemand niet vertrouw maar dan gaan ze ook tekeer van. " Kijk me niet zo dom aan, met af en toe klootzak erachter aan".
quote:Klopt, je moet mensen niet uitdagen, doe of je ze niet ziet en loop door.
Op zondag 12 januari 2003 20:06 schreef hoe-die-nie het volgende:[..]
iemand aankijken is ook een confrontatie aangaan, en kan in zo'n situatie als agressief worden ervaren.
Ik heb er zelf ook goede en slechte ervaringen mee.
Ik ben echt een week helemaal in de war geweest wat goor ik kijk dus wel uit...
quote:-edit; geen ongein svp -
Op zondag 12 januari 2003 19:30 schreef yingyang het volgende:Op straat voel ik me dus niet altijd even prettig. Ben niet smal maar ook niet super groot en breed.
Maarja, als je neergestoken wordt door een junk of iets anders dan gebeurt het toch wel. Sommige dingen heb je niet onder controle. Maar het is juist die controle en veiligheid die ik wil.
[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 12-01-2003 20:16]
quote:Dat is echt verschrikkelijk!
Op zondag 12 januari 2003 20:11 schreef Luchtbel het volgende:
Sinds een of andere gore crack trut in me nek heeft gekotst in de metro, lees in m'n haren en via m'n t shirt over m'n rug en in m'n broek.....let ik ook overal op... En ik ga echt nooit meer zitten in de metro met het geluid van m'n discman op veel te hard
zow goor....toen ik me omdraaide van schrik pakte ze me nog vast bij me schouders ook en zei toen sorry ik voel me zo beroerd kun je me helpen
Ik ben echt een week helemaal in de war geweest wat goor
ik kijk dus wel uit...
maar ik blijf toch bij mijn Kickboxen
ECHT DOEN HOOR!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Divine op 12-01-2003 20:19]
quote:Nou jah er zijn wel ergere dingen dacht ik zo he, maar verschikkelijk goor dat wel...
Op zondag 12 januari 2003 20:14 schreef Conflict het volgende:[..]
Dat is echt verschrikkelijk!
gewoon doorlopen, wat ze ook schreeuwen. Als je ze over een paar maanden stervend in de goot ziet liggen, al bedelend om die 20 eurocent, dan weet je dat jij aan 't langste eind trekt.
Maar ga NOOIT in op wat ze te zeggen hebben. Toen ik met een aantal maten naar een feest ben gegaan zaten we op 't station te wachten toen er zo'n gek op ons afkwam. Bleef maar zeggen dat we hem in elkaar mochten slaan en dat ie niks terug zou doen. Nadat ie na 10 min zeiken door had dat we 'm echt niet zonder reden om zijn bek zouden slaan liep ie weg, en heeft voor het station iemand neer gestoken....
Je hebt er gekken tussen zit zeg.
quote:je vraagt je af wat zo iemand bezielt. Alsof ze niet ergens anders had kunnen kotsen.
Op zondag 12 januari 2003 20:19 schreef Luchtbel het volgende:Nou jah er zijn wel ergere dingen dacht ik zo he, maar verschikkelijk goor dat wel...
alsof ze hulp verwacht als ze iemand onderkotst
quote:Ik heb er eigenlijk best zin in, in dat kickboxen.
Op zondag 12 januari 2003 20:18 schreef Divine het volgende:
GATVERDAMME in je nek gekotst?!?![]()
![]()
maar ik blijf toch bij mijn Kickboxen
ECHT DOEN HOOR!!!
Maar het is niet te hopen dat ik tanden ga verliezen door die sport of een gekneusde neus. Of een ontplofte zak
Waar je wel 'bang' voor moet zijn is de SPIERPIJN die je eerst hebt....
maar sterkte!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |