abonnement Unibet Coolblue
pi_190177146
Een Duitse koper heeft mij benaderd en wilt iets van mij overnemen. Dit gaat via een Duitse marktplaats. Zijn bod is 1800 euro inclusief verzending. Dit vind ik prima. Maar hij wilt dat ik Paypal aanbiedt als betaalmiddel. En dat wil ik weer niet. Wegens hoge kosten en verdere gedoe. Hij zegt het volgende.

quote:
Ok das können wir machen, aber ich brauche irgend eine Sicherheit, wenn ich Dir das Geld vorab überweisen soll.
Eine unterschriebene Privatverkaufsrechnung wäre zum Beispiel ok. Dazu brauche ich einen Identitätsnachweis.
Arbeitest Du in irgend einem Studio oder einer Firma wo ich Dich im Netz finde? Ansosten brauche ich eine Kopie Deines Personalausweises.
Beste Grüße,
quote:
Eine Rechnung kannst Du problemlos auch als Privatmann ausstellen. Das nennt sich Privatverkaufsrechnung. Du hast dadurch keine Nachteile (Steuer, Gewährleistung). Ich kann Dir gerne einen Vordruck schicken.
Wat bedoelt hij hiermee. Is dit gebruikelijk in Duitsland?

De reden dat ik geen Paypal aanbiedt zijn voornamelijk de kosten aan Paypal. En ik ben bang dat als de koper na ontvangst moeilijk gaat lopen doen. Ik dan opeens moet terugbetalen. En in het ergste geval ook mijn item kwijt ben. Al weet ik niet precies hoe makkelijk dit gaat voor eventuele oplichters.
Try again?
pi_190177182
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:54 schreef Sub4ethnicmale het volgende:
Een Duitse koper heeft mij benaderd en wilt iets van mij overnemen. Het betreft een Duitse marktplaats. Zijn bod is 1800 euro inclusief verzending. Dit vind ik prima. Maar hij wilt dat ik Paypal aanbiedt als betaalmiddel. En dat wil ik weer niet wegens hoge fooien en verdere gedoe. Hij zegt het volgende.
[..]

[..]

Wat bedoelt hij hiermee. Is dit gebruikelijk in Duitsland?

De reden dat ik geen Paypal aanbiedt zijn voornamelijk de kosten aan Paypal. En ik ben bang dat als de koper na ontvangst moeilijk gaat doen. Ik dan opeens moet terugbetalen. En ik in het ergste geval ook mijn item kwijt ben. Al weet ik niet precies hoe makkelijk dit gaat voor eventuele oplichters.
Welke kosten aan Paypal?

Ik gebruik Paypal al jaren, maar het is bij mij gratis.
pi_190177292
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Welke kosten aan Paypal?

Ik gebruik Paypal al jaren, maar het is bij mij gratis.
Voor ontvangst van een betaling ben ik tot 250 euro fooi kwijt voor Paypal. En ik heb de ervaring dat Paypal zomaar dagen of weken een betaling kan vasthouden voordat het wordt vrijgegeven. Ik heb denk ik ook een ontvangstlimiet tot 2500 euro. Dit soort regeltjes wordt ik als verkoper kriegelig van.
Try again?
pi_190177309
Welke kosten?
pi_190177326
Lekker niet doen.
pi_190177327
Abholen.
pi_190177342
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:00 schreef Sub4ethnicmale het volgende:

[..]

Voor ontvangst van een betaling ben ik tot 250 euro fooi kwijt voor Paypal. En ik heb de ervaring dat Paypal zomaar dagen of weken een betaling kan vasthouden voordat het wordt vrijgegeven. Ik heb denk ik ook een ontvangstlimiet tot 2500 euro. Dit soort regeltjes wordt ik als verkoper kriegelig van.
De Duitser wil ¤1800 betalen, dat valt dus ruim onder jouw ontvangstlimiet van ¤2500.

Om een of andere reden vertrouw jij Paypal niet, maar mijn ervaring is alleen maar positief.

Goed, ze kunnen het geld wel een paar dagen vasthouden, maar wat geeft dat?
pi_190177352
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Welke kosten aan Paypal?

Ik gebruik Paypal al jaren, maar het is bij mij gratis.
Hoe makkelijk of moeilijk is het voor een koper met slechte intenties. Stel ik ga akkoord en biedt Paypal als betaalmiddel. De koper betaalt. Ik stuur de item op met tracking. De koper is niet tevreden. Wat kan er dan gebeuren voor mij in het ergste geval?

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:03 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

De Duitser wil ¤1800 betalen, dat valt dus ruim onder jouw ontvangstlimiet van ¤2500.
Je ontvangen betalingen worden bijmekaar opgeteld volgens mij. Ik weet niet meer of ik dit heb opgeheven. Waar kun je dit zien?
Try again?
pi_190177415
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:03 schreef Sub4ethnicmale het volgende:

[..]

Hoe makkelijk of moeilijk is het voor een koper met slechte intenties. Stel ik ga akkoord en biedt Paypal als betaalmiddel. De koper betaalt. Ik stuur de item op met tracking. De koper is niet tevreden. Wat kan er dan gebeuren voor mij in het ergste geval?
Tja, dat weet ik niet.

Maar het probleem zit hem blijkbaar in de onzekerheid die jij hebt over de kwaliteit van het product dat jij te koop hebt. Misschien is het dan toch beter om de koop in persona te regelen: dus jij naar Duitsland of hij naar Nederland of afspreken ergens halverwege. Of in Nederland een koper zoeken.

Om welk artikel gaat het eigenlijk?
pi_190177437
Ik bespeur wel een hoop wantrouwen:

1. Je vertrouwt Paypal niet.

2. Je vertrouwt de koper niet.

Zoals de waard...
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 november 2019 @ 23:09:17 #11
408813 crew  trein2000
pi_190177468
Bij twijfel niet inhalen. Niet doen
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_190177475
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Tja, dat weet ik niet.

Maar het probleem zit hem blijkbaar in de onzekerheid die jij hebt over de kwaliteit van het product dat jij te koop hebt. Misschien is het dan toch beter om de koop in persona te regelen: dus jij naar Duitsland of hij naar Nederland of afspreken ergens halverwege. Of in Nederland een koper zoeken.

Om welk artikel gaat het eigenlijk?
Dat vertel ik liever niet. Ik heb het object naar waarheid omschreven met fotos erbij. Het gaat om een retro machine. En ik ben bang dat ik bakstenen of een kapot model terugkrijg dat soort dingen. Het is nogal zeldzaam.

Wie weet wat de koper bedoelt met rekening sturen als particulier met kopie ID?

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:09 schreef trein2000 het volgende:
Bij twijfel niet inhalen. Niet doen
Ja dat snap ik. Mijn topic gaat eigenlijk over wat hij bedoelt met de rekening naar hem opsturen met kopie van mijn ID. Ik begrijp dat niet. De koper zegt dat hij een architectenbureau heeft. Wie weet dit dan leer ik weer iets nieuws :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Sub4ethnicmale op 28-11-2019 23:18:18 (Verkeerde persoon gequote) ]
Try again?
pi_190177572
Kopie ID met BSN nummer weggehaald is geen probleem.
pi_190177597
Spreek in Berlijn af om je product in persoon af te geven. Dat is het veiligste. Je kunt er meteen een dagtripje van maken.
  donderdag 28 november 2019 @ 23:17:28 #15
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_190177601
Ik zou er niet aan beginnen...
  donderdag 28 november 2019 @ 23:21:11 #16
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_190177666
Bij dit soort handel is een zware dosis wantrouwen helemaal geen slechte zaak.

Als je niet weet wie de andere persoon is, kan liegen over alles in principe en wanneer je hem niet eens in de ogen kunt kijken moet je bij iedere stap rekening houden met het slechtste scenario.
  donderdag 28 november 2019 @ 23:22:28 #17
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_190177687
1 ding: STUUR NIET JE ID.

Ook al heb je een heel sterk "Ja maar" argument.
Don't do it!
pi_190178049
Nofi, maar als je zo weinig vertrouweb hebt in online kopers en betaaldiensten, waarom verkoop je het dan online? En dan ook nog eens in het buitenland.
Dan maak je je hetzelf wel moeilijk.
So we just called him Fred too
pi_190178058
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:22 schreef Ixnay het volgende:
1 ding: STUUR NIET JE ID.

Ook al heb je een heel sterk "Ja maar" argument.
Don't do it!
Dit. Er was pas een item op Radio 1 over identiteitsfraude, ook in Duitsland. Een mevrouw ging voor schut omdat er allemaal dingen zijn gekocht op haar naam. En ook als Nederlander ben je gewoon de lul.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_190178172
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:50 schreef Fred2 het volgende:
Nofi, maar als je zo weinig vertrouweb hebt in online kopers en betaaldiensten, waarom verkoop je het dan online? En dan ook nog eens in het buitenland.
Dan maak je je hetzelf wel moeilijk.
Ik gok dat hij er in principe wel vertrouwen in heeft, maar dat de koper nu met argwaan oproepende voorstellen aankomt. Dan zou ik ook voorzichtig worden. Maar vaak voel je het wel aan, of een koper/verkoper een beetje te vertrouwen is.

@TS, voor een goede extra dosis wantrouwen, zoek op Google maar eens het filmpje op van omroep Brabant, in een interview met een student die een oplichter op marktplaats op het spoor kwam. Is nu een maandje oud ofzo.
Somebody that I used to know
pi_190178369
Je kan best een kopie van je id sturen zodat hij weet met wie hij te maken heeft, maar sommige zaken hoeft hij niet te weten. Maak je foto onherkenbaar en maak (een deel van) je bsn onleesbaar. Schreef voor de zekerheid met viltstift iets van de datum oid op je kopie.

Zo weet je zeker dat jouw kopie niet misbruikt kan worden en weet de koper dat hij met dezelfde persoon te maken heeft waar hij het geld naar toe stuurt.

Wat betreft PayPal: dat is voor jou als verkoper nadelig. Bepaal zelf of dat het voor jou het waard is. Als je iets verstuurt terwijl je PayPal accepteert zorg dan dat het aangetekend en verzekerd verstuurt word.
Dat laatste lijkt me sowieso verstandig als het om zo'n waarde gaat.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190179516
Watermerk eroverheen met de naam van de ontvanger. Zeker weten dat hij er geen rottigheid mee uithaalt als z'n eigen naam erop staat.
jeuk aan mn zak..
pi_190179707
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 06:52 schreef GeoffreyCLN het volgende:
Watermerk eroverheen met de naam van de ontvanger. Zeker weten dat hij er geen rottigheid mee uithaalt als z'n eigen naam erop staat.
Als wat hij zegt in ieder geval zijn echte naam is
  Redactie Frontpage vrijdag 29 november 2019 @ 07:50:40 #24
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_190179764
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:00 schreef Sub4ethnicmale het volgende:

[..]

Voor ontvangst van een betaling ben ik tot 250 euro fooi kwijt voor Paypal. En ik heb de ervaring dat Paypal zomaar dagen of weken een betaling kan vasthouden voordat het wordt vrijgegeven. Ik heb denk ik ook een ontvangstlimiet tot 2500 euro. Dit soort regeltjes wordt ik als verkoper kriegelig van.
Hij kan het toch overmaken tussen 'vrienden', of hoe die optie ook heet. Zolang het niet als handelstransactie wordt aangevinkt door koper/verkoper dan hoef je niets aan Paypal af te dragen.

Daarnaast zijn Duitsers een wantrouwend volk wanneer het om internetaankopen gaat. Een familielid van mij heeft een grote Duitse webshop en vertrouwen is daar alles. Dat is wellicht de reden waarom hij om een kopie van je ID vraagt. Ik zou het niet geven trouwens.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage vrijdag 29 november 2019 @ 07:52:28 #25
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_190179781
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 november 2019 07:42 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Als wat hij zegt in ieder geval zijn echte naam is
Laat de koper dan ook een kopie van zijn ID sturen, kan je zijn naam er als watermerk op zetten :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')