abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 december 2019 @ 16:53:52 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190250834
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 16:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Grofweg zijn het twee groepen. De eerste is klaar met het eindeloze geëmmer, is er klaar mee en wil gewoon dat ze opzouten. Dat geeft -tot op zekere hoogte- rust in de tent, en daar is als je ondernemer bent ook wel wat voor te zeggen.

De tweede bestaat uit Nexitadepten die geloven dat je land er zestien graden beter van wordt als je toch eindelijk verlost bent van die grote boze EU. Mensen die in de retoriek van Thierry en dus ook Johnson trappen, zeg maar.
Ik denk eigenlijk dat groep 2 gewoon betaald wordt door het
Kremlin om hier leugens te gaan trollen. Je kan het onderhand niet meer serieus nemen.
  dinsdag 3 december 2019 @ 16:54:58 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_190250851
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 16:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Grofweg zijn het twee groepen. De eerste is klaar met het eindeloze geëmmer, is er klaar mee en wil gewoon dat ze opzouten. Dat geeft -tot op zekere hoogte- rust in de tent, en daar is als je ondernemer bent ook wel wat voor te zeggen.

De tweede bestaat uit Nexitadepten die geloven dat je land er zestien graden beter van wordt als je toch eindelijk verlost bent van die grote boze EU. Mensen die in de retoriek van Thierry en dus ook Johnson trappen, zeg maar.
Ik reken me wel tot de eerste groep. Het liefst zou ik het anders zien maar gezien de dreigende verkiezingswinst van de Tories plus het feit dat de oppositie totaal verdeeld is, heb ik geen hoop meer op een betere uitkomst dan een zo snel mogelijke Brexit onder Johnson.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_190250912
Ik hoop nog steeds op een tweede referendum en dan gewoon geen brexit. Maar de tweede beste optie is een snelle brexit met een deal. Het meest dramatisch zou een parlement zijn wat weer niks kan beslissen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_190251207
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat groep 2 gewoon betaald wordt door het
Kremlin om hier leugens te gaan trollen.
En dan denk ik dat groep 2 betaald wordt door het kabinet van Frans Timmermans
pi_190251777
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 17:14 schreef riazop het volgende:

[..]

En dan denk ik dat groep 2 betaald wordt door het kabinet van Frans Timmermans
De reden dat de ideeën dat er hier trollen zijn die betaald worden door het Kremlin hier geopperd worden, al dan niet gekscherend, is omdat deze mensen elke logica ontberen.
Ze komen met kulargumenten, negeren alles wat dat weerlegt, missen ratio in hun redenatie en discussiëren niet te goede trouw. Dit in zo een mate dat het bijna niet voor te stellen is dat dit mensen zijn zoals waar we in het dagelijks leven mee omgaan.
Ikzelf sta hier anders in. Ik denk dat het wél mogelijk is dat mensen zó dom zijn.
  dinsdag 3 december 2019 @ 17:54:21 #131
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_190251964
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_190252196
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 17:42 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

De reden dat de ideeën dat er hier trollen zijn die betaald worden door het Kremlin hier geopperd worden, al dan niet gekscherend, is omdat deze mensen elke logica ontberen.
Ze komen met kulargumenten, negeren alles wat dat weerlegt, missen ratio in hun redenatie en discussiëren niet te goede trouw. Dit in zo een mate dat het bijna niet voor te stellen is dat dit mensen zijn zoals waar we in het dagelijks leven mee omgaan.
Ikzelf sta hier anders in. Ik denk dat het wél mogelijk is dat mensen zó dom zijn.
17,4 miljioen Britten "dom"

Goeie analyse man!
  dinsdag 3 december 2019 @ 18:12:14 #133
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190252303
ik ben niet voor Brexit en zou het ook jammer vinden mochten ze vertrekken maar een referendum wat ze zo serieus hebben genomen kan je nu niet afdoen als "ze wisten het niet", ook al klopt dat misschien.
pi_190252396
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:05 schreef riazop het volgende:

[..]

17,4 miljioen Britten "dom"

Goeie analyse man!
Dit bewijst dus precies mijn punt.
Dank daarvoor.
pi_190256522
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 16:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Grofweg zijn het twee groepen. De eerste is klaar met het eindeloze geëmmer, is er klaar mee en wil gewoon dat ze opzouten. Dat geeft -tot op zekere hoogte- rust in de tent, en daar is als je ondernemer bent ook wel wat voor te zeggen.

De tweede bestaat uit Nexitadepten die geloven dat je land er zestien graden beter van wordt als je toch eindelijk verlost bent van die grote boze EU. Mensen die in de retoriek van Thierry en dus ook Johnson trappen, zeg maar.
En in beide groepen, maar vooral in groep 2, lijken ook veel lieden te zitten die in een discussie iets polariserends willen zeggen. Degenen die in een topic over auto's steeds maar gaan roepen dat je zou moeten fietsen bv, dat eindeloos herhalend, zonder iets aan nieuwe info in te brengen maar vooral uit te zijn op reactie.
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:58:35 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190257660
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:48 schreef iteejer het volgende:

[..]

En in beide groepen, maar vooral in groep 2, lijken ook veel lieden te zitten die in een discussie iets polariserends willen zeggen. Degenen die in een topic over auto's steeds maar gaan roepen dat je zou moeten fietsen bv, dat eindeloos herhalend, zonder iets aan nieuwe info in te brengen maar vooral uit te zijn op reactie.
Ja sommige mensen hebben er nu eenmaal persoonlijk belang om propaganda op internet te pleuren. Wel sneu als je zo je inkomsten rond moet breien.
pi_190260461
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:05 schreef riazop het volgende:

[..]

17,4 miljioen Britten "dom"

Goeie analyse man!
Bewijs je nou expres zijn punt of ben je nog meer aan het trollen?
  woensdag 4 december 2019 @ 08:26:17 #138
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_190260569
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 16:37 schreef riazop het volgende:

[..]

Jij wil om de paar jaar een referendum over hetzelfde?
Met alle nieuwe informatie die erbij is gekomen zeker.

Maar dat was mijn punt niet. Het argument om geen nieuw referendum te houden kun je net zo makkelijk gebruiken om geen nieuwe verkiezingen te houden.

Vandaar dat ik dat een non-argument vind. Of je moet vinden dat mensen niet van gedachten kunnen veranderen in 3-4 jaar tijd?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 4 december 2019 @ 08:56:12 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190260803
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Met alle nieuwe informatie die erbij is gekomen zeker.

Maar dat was mijn punt niet. Het argument om geen nieuw referendum te houden kun je net zo makkelijk gebruiken om geen nieuwe verkiezingen te houden.

Vandaar dat ik dat een non-argument vind. Of je moet vinden dat mensen niet van gedachten kunnen veranderen in 3-4 jaar tijd?
je kan wel van gedachten veranderen maar verkiezingen zijn niet hetzelfde als 2 maal een referendum over hetzelfde onderwerp
  woensdag 4 december 2019 @ 09:03:13 #140
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_190260862
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

je kan wel van gedachten veranderen maar verkiezingen zijn niet hetzelfde als 2 maal een referendum over hetzelfde onderwerp
In principe wel natuurlijk. De programma's van de partijen zijn in 3 jaar tijd niet fundamenteel veranderd. Het enige wat veranderd is het vertrouwen in de mensen en je eigen inzicht in wat het land nodig heeft.

Dat is bij de Leave of Remain vraag niet anders.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_190260866
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

je kan wel van gedachten veranderen maar verkiezingen zijn niet hetzelfde als 2 maal een referendum over hetzelfde onderwerp
Ik vind het nu toch wel te rechtvaardigen. De politiek ruziet al 3 jaar over het onderwerp, de af te sluiten deal is niet wat er van verwacht werd tijdens het referendum en ook het mogelijke uiteenvallen van de unie is er bij gekomen. Lijkt me genoeg grond om het nogmaals te vragen. Zeker omdat de rechter het vorige referendum stevig heeft bekritiseerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 4 december 2019 @ 09:06:52 #142
408813 crew  trein2000
pi_190260910
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 09:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het nu toch wel te rechtvaardigen. De politiek ruziet al 3 jaar over het onderwerp, de af te sluiten deal is niet wat er van verwacht werd tijdens het referendum en ook het mogelijke uiteenvallen van de unie is er bij gekomen. Lijkt me genoeg grond om het nogmaals te vragen. Zeker omdat de rechter het vorige referendum stevig heeft bekritiseerd.
Ik zou hem op dat laatste insteken. Gewoon uitspreken dat het vorige referendum “null and void” is vanwege door de rechter bevestigde schendingen van het recht. En als reactie daar op een nieuw referendum uitschrijven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 4 december 2019 @ 09:07:04 #143
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190260912
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 09:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het nu toch wel te rechtvaardigen. De politiek ruziet al 3 jaar over het onderwerp, de af te sluiten deal is niet wat er van verwacht werd tijdens het referendum en ook het mogelijke uiteenvallen van de unie is er bij gekomen. Lijkt me genoeg grond om het nogmaals te vragen. Zeker omdat de rechter het vorige referendum stevig heeft bekritiseerd.
wel gedeeltelijk met je eens maar zolang de regering(en) en bepaalde partijen maar stug vol blijven houden dat ze Brexit gaan uitvoeren heeft dat weinig zin
  woensdag 4 december 2019 @ 09:08:51 #144
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_190260940
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 09:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zou hem op dat laatste insteken. Gewoon uitspreken dat het vorige referendum “null and void” is vanwege door de rechter bevestigde schendingen van het recht. En als reactie daar op een nieuw referendum uitschrijven.
Is dat niet wat aan de late kant?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 4 december 2019 @ 09:09:50 #145
408813 crew  trein2000
pi_190260954
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 09:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Is dat niet wat aan de late kant?
Ja en nee. Ja het had eerder gekund. Nee, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_190261668
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

je kan wel van gedachten veranderen maar verkiezingen zijn niet hetzelfde als 2 maal een referendum over hetzelfde onderwerp
Belangrijk verschil is dat er nu natuurlijk een WA ligt. Als een referendum over het verlaten van de EU een goed idee* is, waarom is een referendum over de WA dan geen goed idee?
Sterker nog: als er na de WA straks een handelsakkoord met de EU komt, is het in feite net zo'n goed idee om daarover een referendum te houden.
Waarom wel een referendum over een erg ingrijpende beslissing, maar geen referendum over hoe dat dan uitgewerkt wordt? En dat daarbij dan het argument wordt gegeven dat het niet democratisch zou zijn om er nogmaals over te stemmen, slaat al helemaal nergens op.

De argumentatie dat een referendum maar eens in een generatie zou mogen, houdt ook geen stand, als er nu voor de derde keer binnen 5 jaar verkiezingen worden gehouden, terwijl je dat normaal elke 5 jaar doet.

*wat het naar mijn mening niet is, maar dat even terzijde
in a crowd you lose humanity
  woensdag 4 december 2019 @ 11:10:17 #147
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190262358
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Belangrijk verschil is dat er nu natuurlijk een WA ligt. Als een referendum over het verlaten van de EU een goed idee* is, waarom is een referendum over de WA dan geen goed idee?
Sterker nog: als er na de WA straks een handelsakkoord met de EU komt, is het in feite net zo'n goed idee om daarover een referendum te houden.
Waarom wel een referendum over een erg ingrijpende beslissing, maar geen referendum over hoe dat dan uitgewerkt wordt? En dat daarbij dan het argument wordt gegeven dat het niet democratisch zou zijn om er nogmaals over te stemmen, slaat al helemaal nergens op.

De argumentatie dat een referendum maar eens in een generatie zou mogen, houdt ook geen stand, als er nu voor de derde keer binnen 5 jaar verkiezingen worden gehouden, terwijl je dat normaal elke 5 jaar doet.

*wat het naar mijn mening niet is, maar dat even terzijde
Ik begrijp allemaal wel dat de sentimenten nu anders liggen en dat uitvoering van de Brexit veel moeilijker is dan ook de voorstanders voor mogelijk hadden gehouden maar dan nog is het niet uitgevoerd. Dus het blijft in mijn ogen vreemd dat de bevolking ergens voor stemt, de regering voordat die het plan uitvoert het opnieuw ter stemming brengt.

Dit staat helemaal los van het feit dat ik die Brexit niet zo'n goed idee vind en dat die WA ook pas de eerste Brexit stap is, hierna begint het echte onderhandelen pas.
pi_190262592
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik begrijp allemaal wel dat de sentimenten nu anders liggen en dat uitvoering van de Brexit veel moeilijker is dan ook de voorstanders voor mogelijk hadden gehouden maar dan nog is het niet uitgevoerd. Dus het blijft in mijn ogen vreemd dat de bevolking ergens voor stemt, de regering voordat die het plan uitvoert het opnieuw ter stemming brengt.

Ik vind het juist volkomen logisch om die uitvoering ter stemming te brengen.
Zijn allemaal logische stappen:
1. We willen uit de EU maar weten nog niet hoe en wat
2. We weten al hoe we eruit gaan
3. We hebben een nieuwe relatie met de EU
Volkomen logisch wmb om dan voor elke stap een referendum te houden. En al helemaal al tijdens het komen van 1 naar 2 de gevolgen van 1 anders blijken te liggen. Het Brexitkamp heeft namelijk van te voren gezegd dat het VK in de common market zou blijven en dat het supermakkelijk zou zijn om tot een handelsakkoord te komen. Dat blijkt niet zo te zijn. Dus dan is het goed om te bepalen de de WA overeenkomt met de wens van de kiezer.

En je zegt "de regering die het plan uitvoert", dat is nou net het punt. Er was nog helemaal geen plan! Er was alleen nog maar een idee. En nu het idee is uitgewerkt, moet je over het plan gaan stemmen.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 4 december 2019 @ 11:37:01 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190262698
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik vind het juist volkomen logisch om die uitvoering ter stemming te brengen.
Zijn allemaal logische stappen:
1. We willen uit de EU maar weten nog niet hoe en wat
2. We weten al hoe we eruit gaan
3. We hebben een nieuwe relatie met de EU
Volkomen logisch wmb om dan voor elke stap een referendum te houden. En al helemaal al tijdens het komen van 1 naar 2 de gevolgen van 1 anders blijken te liggen. Het Brexitkamp heeft namelijk van te voren gezegd dat het VK in de common market zou blijven en dat het supermakkelijk zou zijn om tot een handelsakkoord te komen. Dat blijkt niet zo te zijn. Dus dan is het goed om te bepalen de de WA overeenkomt met de wens van de kiezer.

En je zegt "de regering die het plan uitvoert", dat is nou net het punt. Er was nog helemaal geen plan! Er was alleen nog maar een idee. En nu het idee is uitgewerkt, moet je over het plan gaan stemmen.
logica en politiek, dat gaat nooit zo lekker samen :)
pi_190262782
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

logica en politiek, dat gaat nooit zo lekker samen :)
is een perfecte omgekeerde evenredigheid
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')