abonnement Unibet Coolblue
  PR/Manusje van alles donderdag 16 januari 2020 @ 08:14:48 #176
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_191052364
Wat dachten die lui, ajoh kan wel?!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 16 januari 2020 @ 08:28:04 #177
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191052446
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2020 08:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat dachten die lui, ajoh kan wel?!
De vraag is natuurlijk hoeveel de bemanning er echt mee te maken heeft. Zeker cockpit enzo is helemaal niet bij het laadproces betrokken. Denk dat Argentinië iedereen vast houdt voorlopig omdat Nederland niet uitlevert (tenzij je Poch heet natuurlijk)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_191052653
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2020 08:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat dachten die lui, ajoh kan wel?!
Het zou mij niks verbazen als het regelmatig wel lukt. Denk wel eerder dat het locals waren dan de crew
  donderdag 16 januari 2020 @ 08:54:49 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191052700
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 08:51 schreef Viezze het volgende:

[..]

Het zou mij niks verbazen als het regelmatig wel lukt. Denk wel eerder dat het locals waren dan de crew
Zeker, dit is van alle tijden, en vaak zijn er KLM- of luchthavenmedewerkers bij betrokken. Snap Argentinië opzich wel.

Bagagemedewerkers:
https://www.luchtvaartnie(...)vanwege-drugssmokkel

Onderhoudsmonteurs:
https://www.parool.nl/nie(...)ijn-runden~b069cb66/

Etc
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 16 januari 2020 @ 11:55:25 #180
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_191055468
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 08:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk hoeveel de bemanning er echt mee te maken heeft. Zeker cockpit enzo is helemaal niet bij het laadproces betrokken. Denk dat Argentinië iedereen vast houdt voorlopig omdat Nederland niet uitlevert (tenzij je Poch heet natuurlijk)
Ik kan me haast niet voorstellen dat je als piloot met zo'n wereldbaan (en niet slecht betaald als piloot van een 747) je laat verleiden tot dit soort dingen.

Ze hebben het over 7 bemanning. Waarom eigenlijk zoveel op zo'n vlucht? En waar verblijven die allemaal in zo'n 747 vracht versie?
  donderdag 16 januari 2020 @ 12:01:40 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191055560
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:55 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik kan me haast niet voorstellen dat je als piloot met zo'n wereldbaan (en niet slecht betaald als piloot van een 747) je laat verleiden tot dit soort dingen.

Ze hebben het over 7 bemanning. Waarom eigenlijk zoveel op zo'n vlucht? En waar verblijven die allemaal in zo'n 747 vracht versie?
Er waren meerdere paarden aan boord, die hebben speciale begeleiding. Vandaar dus :) en er zijn rustruimtes met bedden aan boord.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 16 januari 2020 @ 12:23:10 #182
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_191055799
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er waren meerdere paarden aan boord, die hebben speciale begeleiding. Vandaar dus :) en er zijn rustruimtes met bedden aan boord.
Ik ben erg benieuwd hoe dat laatste eruit ziet.
  donderdag 16 januari 2020 @ 12:38:57 #183
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191056051
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:23 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd hoe dat laatste eruit ziet.
Bijvoorbeeld KLM 777, crewrest voor de cockpit:


En de cabine bemanning:


Van de KLM/Martinair freighters kan ik zo snel geen foto vinden, maar het zal niet veel verschillen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 16 januari 2020 @ 12:44:06 #184
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_191056121
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 07:48 schreef Viezze het volgende:
Martinair vliegt de vrachtvliegtuigen voor KLM. Dit was er een in KLM kleuren, maar er vliegt ook nog een in Martinair kleuren rond (PH-MPS). Martinair is volledig in eigendom van KLM.
Ja, Martinair vliegt nog 3x per week geloof ik op EZE en als ik me niet vergis ook nog met de MD11? Of zijn die bij Martinair er ook allemaal uit? Vandaar dat ik die KL747 zo raar vond, die heb ik nog niet eerder op EZE gezien (niet dat ik daar dagelijks kom overigens).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_191056575
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:55 schreef Sunri5e het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat je als piloot met zo'n wereldbaan (en niet slecht betaald als piloot van een 747) je laat verleiden tot dit soort dingen.
Kan genoeg situaties/redenen bedenken waarom zo'n persoon zich wél laat verleiden.
quote:
Ze hebben het over 7 bemanning. Waarom eigenlijk zoveel op zo'n vlucht? En waar verblijven die allemaal in zo'n 747 vracht versie?
3 crew en 4 grondmedewerkers.

Maar er kunnen wel meer mensen mee in een vracht 747; op het upper deck staan meestal een aantal stoelen en crew rests.

Bijvoorbeeld de 747-8F upper deck. Foto van voor naar achteren genomen.
Achterin de deur naar de bunk beds. Rechts nog net de trap naar main deck te zien:



Foto van achter naar voor. Links de deur naar de trap (en de zuurstofflessen) en de cockpit zonder deur voorin:



Deze ruimte is op de verbouwde 747's (van passagier naar vracht) wat groter aangezien daar het upper deck immers ook groter is.
(wat overigens een uniek 'dilemma' met zich mee brengt)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:44 schreef flipsen het volgende:
Ja, Martinair vliegt nog 3x per week geloof ik op EZE en als ik me niet vergis ook nog met de MD11? Of zijn die bij Martinair er ook allemaal uit? Vandaar dat ik die KL747 zo raar vond, die heb ik nog niet eerder op EZE gezien (niet dat ik daar dagelijks kom overigens).
De Martinair MD-11's zijn al 3.5 jaar weg. ;)
En de KLM cargo 747's komen daar zeer regelmatig.

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 16-01-2020 13:49:13 ]
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 13:19:47 #186
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191056595
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 08:28 schreef Drekkoning het volgende:
Denk dat Argentinië iedereen vast houdt voorlopig omdat Nederland niet uitlevert
Ik wou net zeggen, Argentinië en Nederland hebben toch samen wel een band wat betreft met piloten die wat stiekeme dingetjes doen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:22:21 #187
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191056629
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen, Argentinië en Nederland hebben toch samen wel een band wat betreft met piloten die wat stiekeme dingetjes doen...
Touché, Nederland levert inderdaad wel uit aan Argentinië :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_191060319
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:18 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Kan genoeg situaties/redenen bedenken waarom zo'n persoon zich wél laat verleiden.
[..]

3 crew en 4 grondmedewerkers.

Maar er kunnen wel meer mensen mee in een vracht 747; op het upper deck staan meestal een aantal stoelen en crew rests.

Bijvoorbeeld de 747-8F upper deck. Foto van voor naar achteren genomen.
Achterin de deur naar de bunk beds. Rechts nog net de trap naar main deck te zien:

[ afbeelding ]

Foto van achter naar voor. Links de deur naar de trap (en de zuurstofflessen) en de cockpit zonder deur voorin:

[ afbeelding ]

Deze ruimte is op de verbouwde 747's (van passagier naar vracht) wat groter aangezien daar het upper deck immers ook groter is.
(wat overigens een uniek 'dilemma' met zich mee brengt)
[..]

De Martinair MD-11's zijn al 3.5 jaar weg. ;)
En de KLM cargo 747's komen daar zeer regelmatig.
Nou ben ik heel benieuwd wat dat unieke dilemma is
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 18:50:07 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191061638
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 17:30 schreef Viezze het volgende:

[..]

Nou ben ik heel benieuwd wat dat unieke dilemma is
Ja ik dus ook :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 16 januari 2020 @ 19:26:12 #190
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_191062196
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:18 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Kan genoeg situaties/redenen bedenken waarom zo'n persoon zich wél laat verleiden.
[..]
Dit dus en daar zijn mensen die op het eerste oog álles hebben wat hun hartje begeert (een mooi gezin, groot huis, goed betaalde baan als piloot etc) echt geen uitzondering op.
pi_191064929
Dilemma is een groot woord, had ik beter anders kunnen verwoorden.
Maar plafondhoogte op main deck van de 747 is onder het upper deck ongeveer een halve meter lager is dan verder achterin, omdat daar immers de vloer zit van het upper deck.
Dat betekent dat er daar ook minder (hoge) vracht mee kan; en dus verlies aan vrachtruimte.
Ook dat de vracht die je via de deur aan de zijkant een halve meter hoger mag zijn dan vracht die via de neus geladen wordt.

Echter qua aerodynamica is het langere upper deck (van de reguliere passagier 747-300/-400 en -8i) beter, zelfs als je het hogere gewicht van dat langere dek meerekent.

Dus qua vrachtruimte wil je het upper deck zo kort mogelijk hebben, zoals bij de factory-build freighters (de -400F/ERF en 8F). Maar qua efficiëntie liever dus zo lang als de pax-747's.

Bij de 747-400's die ze hebben omgebouwd van pax naar cargo (de 747-400BCF) hebben ze het zo opgelost dat het achterste stuk van het upper deck vloer wordt verwijderd.
Upper deck van omgebouwde pax-cargo 747 is dus minder lang/groot dan een pax 747-400.

Je kunt bij die kisten natuurlijk moeilijk een deel van het upper deck romp verwijderen om die te verkorten, dus dan maar intern verkorten. :P

Het hoogte verschil kun je op deze foto zien:

pi_191067856
Ah dat is best interessant! Ik heb wel eens in zowel een ERF als een BCF gestaan, maar het is me niet opgevallen. Wel dat het upper deck veel groter is, lijkt wel een balzaal zoveel ruimte heb je daar :P

Overigens is qua performance een F of ERF veel beter dan een BCF. Die hoogte wordt toch lang niet altijd volledig benut, en daarmee is een “fabrieksfreighter” vrijwel altijd interessanter.
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 09:20:24 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191068450
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 08:03 schreef Viezze het volgende:

Overigens is qua performance een F of ERF veel beter dan een BCF. Die hoogte wordt toch lang niet altijd volledig benut, en daarmee is een “fabrieksfreighter” vrijwel altijd interessanter.
Wat bedoel je qua performance? Want aldus @Iemand91 wordt de aerodynamica juist beter door het verlengde bovendek.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191070273
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 09:20 schreef derLudolf het volgende:
Wat bedoel je qua performance? Want aldus @:Iemand91 wordt de aerodynamica juist beter door het verlengde bovendek.
Iets beter ja.
Maar dat weegt niet op tegen de extra ruimte die je krijgt in de factory-build 747-400F/-ERF.
pi_191070577
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 19:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dit dus en daar zijn mensen die op het eerste oog álles hebben wat hun hartje begeert (een mooi gezin, groot huis, goed betaalde baan als piloot etc) echt geen uitzondering op.
Je refereert naar een heel oud stereotiep. Relatief gezien betaald een baan als piloot allang niet meer zo goed als vroeger. De opleidingskosten zijn gigantisch en die worden niet meer vanzelfsprekend door de werkgever betaald.
Daarnaast is de toekomst van een 747 piloot allerminst rooskleurig: de pax toestellen vliegen naar berwachting volgend jaar hun laatste vlucht en voor het vrachtvervoer is het ook nog maar afwachten wat de toekomst is.
So we just called him Fred too
  vrijdag 17 januari 2020 @ 12:25:46 #196
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_191071161
KLM heeft er voor het eerst een tweede hands 777 bij en mogelijk ook extra slots op Schiphol door de overname van de Nederlandse spullenboel van Jet Airways:
https://www.telegraaf.nl/(...)srechten-jet-airways

https://www.nu.nl/economi(...)pij-jet-airways.html
So we just called him Fred
  Moderator maandag 20 januari 2020 @ 13:37:41 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191114695
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 11:51 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Je refereert naar een heel oud stereotiep. Relatief gezien betaald een baan als piloot allang niet meer zo goed als vroeger. De opleidingskosten zijn gigantisch en die worden niet meer vanzelfsprekend door de werkgever betaald.
Daarnaast is de toekomst van een 747 piloot allerminst rooskleurig: de pax toestellen vliegen naar berwachting volgend jaar hun laatste vlucht en voor het vrachtvervoer is het ook nog maar afwachten wat de toekomst is.
Maar die zullen niet ontslagen worden lijkt me. Als je dan wordt omgeschoold naar een 77W kunnen ze je niet zomaar in salaris omlaag gooien.

Zit er echt zo'n verschil tussen iemand op een A330 en een 747 qua salaris trouwens? Bij een 747 kunnen twee motoren stuk gaan voordat je enigszins angstscheetjes begint te laten, bij de meeste andere toestellen heb je dan een groot probleem :P

Tuurlijk, de opleidingskosten zijn enorm, maar na een jaar of tien werken hoef je denk ik weinig medelijden meer te hebben met die gasten ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 20 januari 2020 @ 13:47:16 #199
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_191114817
quote:
Serieuze vraag: de belabberde uitspraak van het Engels, is dat expres? Dat ze het over "tree" hebben en niet over "three", is dat soms om misverstanden te voorkomen? Ik stoor me er enorm aan en kan me niet voorstellen dat professionals die de hele dag in het Engels lullen, zo´n slecht accent hebben...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator maandag 20 januari 2020 @ 13:48:56 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191114835
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:47 schreef flipsen het volgende:

[..]

Serieuze vraag: de belabberde uitspraak van het Engels, is dat expres? Dat ze het over "tree" hebben en niet over "three", is dat soms om misverstanden te voorkomen? Ik stoor me er enorm aan en kan me niet voorstellen dat professionals die de hele dag in het Engels lullen, zo´n slecht accent hebben...
Misschien klinkt three teveel als free? Geen idee
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')