De vraag is natuurlijk hoeveel de bemanning er echt mee te maken heeft. Zeker cockpit enzo is helemaal niet bij het laadproces betrokken. Denk dat Argentinië iedereen vast houdt voorlopig omdat Nederland niet uitlevert (tenzij je Poch heet natuurlijk)quote:Op donderdag 16 januari 2020 08:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat dachten die lui, ajoh kan wel?!
Het zou mij niks verbazen als het regelmatig wel lukt. Denk wel eerder dat het locals waren dan de crewquote:Op donderdag 16 januari 2020 08:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat dachten die lui, ajoh kan wel?!
Zeker, dit is van alle tijden, en vaak zijn er KLM- of luchthavenmedewerkers bij betrokken. Snap Argentinië opzich wel.quote:Op donderdag 16 januari 2020 08:51 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het zou mij niks verbazen als het regelmatig wel lukt. Denk wel eerder dat het locals waren dan de crew
Ik kan me haast niet voorstellen dat je als piloot met zo'n wereldbaan (en niet slecht betaald als piloot van een 747) je laat verleiden tot dit soort dingen.quote:Op donderdag 16 januari 2020 08:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk hoeveel de bemanning er echt mee te maken heeft. Zeker cockpit enzo is helemaal niet bij het laadproces betrokken. Denk dat Argentinië iedereen vast houdt voorlopig omdat Nederland niet uitlevert (tenzij je Poch heet natuurlijk)
Er waren meerdere paarden aan boord, die hebben speciale begeleiding. Vandaar dus en er zijn rustruimtes met bedden aan boord.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:55 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik kan me haast niet voorstellen dat je als piloot met zo'n wereldbaan (en niet slecht betaald als piloot van een 747) je laat verleiden tot dit soort dingen.
Ze hebben het over 7 bemanning. Waarom eigenlijk zoveel op zo'n vlucht? En waar verblijven die allemaal in zo'n 747 vracht versie?
Ik ben erg benieuwd hoe dat laatste eruit ziet.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er waren meerdere paarden aan boord, die hebben speciale begeleiding. Vandaar dus en er zijn rustruimtes met bedden aan boord.
Bijvoorbeeld KLM 777, crewrest voor de cockpit:quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:23 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd hoe dat laatste eruit ziet.
Ja, Martinair vliegt nog 3x per week geloof ik op EZE en als ik me niet vergis ook nog met de MD11? Of zijn die bij Martinair er ook allemaal uit? Vandaar dat ik die KL747 zo raar vond, die heb ik nog niet eerder op EZE gezien (niet dat ik daar dagelijks kom overigens).quote:Op donderdag 16 januari 2020 07:48 schreef Viezze het volgende:
Martinair vliegt de vrachtvliegtuigen voor KLM. Dit was er een in KLM kleuren, maar er vliegt ook nog een in Martinair kleuren rond (PH-MPS). Martinair is volledig in eigendom van KLM.
Kan genoeg situaties/redenen bedenken waarom zo'n persoon zich wél laat verleiden.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:55 schreef Sunri5e het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat je als piloot met zo'n wereldbaan (en niet slecht betaald als piloot van een 747) je laat verleiden tot dit soort dingen.
3 crew en 4 grondmedewerkers.quote:Ze hebben het over 7 bemanning. Waarom eigenlijk zoveel op zo'n vlucht? En waar verblijven die allemaal in zo'n 747 vracht versie?
De Martinair MD-11's zijn al 3.5 jaar weg.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:44 schreef flipsen het volgende:
Ja, Martinair vliegt nog 3x per week geloof ik op EZE en als ik me niet vergis ook nog met de MD11? Of zijn die bij Martinair er ook allemaal uit? Vandaar dat ik die KL747 zo raar vond, die heb ik nog niet eerder op EZE gezien (niet dat ik daar dagelijks kom overigens).
Ik wou net zeggen, Argentinië en Nederland hebben toch samen wel een band wat betreft met piloten die wat stiekeme dingetjes doen...quote:Op donderdag 16 januari 2020 08:28 schreef Drekkoning het volgende:
Denk dat Argentinië iedereen vast houdt voorlopig omdat Nederland niet uitlevert
Touché, Nederland levert inderdaad wel uit aan Argentiniëquote:Op donderdag 16 januari 2020 13:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, Argentinië en Nederland hebben toch samen wel een band wat betreft met piloten die wat stiekeme dingetjes doen...
Nou ben ik heel benieuwd wat dat unieke dilemma isquote:Op donderdag 16 januari 2020 13:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Kan genoeg situaties/redenen bedenken waarom zo'n persoon zich wél laat verleiden.
[..]
3 crew en 4 grondmedewerkers.
Maar er kunnen wel meer mensen mee in een vracht 747; op het upper deck staan meestal een aantal stoelen en crew rests.
Bijvoorbeeld de 747-8F upper deck. Foto van voor naar achteren genomen.
Achterin de deur naar de bunk beds. Rechts nog net de trap naar main deck te zien:
[ afbeelding ]
Foto van achter naar voor. Links de deur naar de trap (en de zuurstofflessen) en de cockpit zonder deur voorin:
[ afbeelding ]
Deze ruimte is op de verbouwde 747's (van passagier naar vracht) wat groter aangezien daar het upper deck immers ook groter is.
(wat overigens een uniek 'dilemma' met zich mee brengt)
[..]
De Martinair MD-11's zijn al 3.5 jaar weg.
En de KLM cargo 747's komen daar zeer regelmatig.
Ja ik dus ookquote:Op donderdag 16 januari 2020 17:30 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nou ben ik heel benieuwd wat dat unieke dilemma is
Dit dus en daar zijn mensen die op het eerste oog álles hebben wat hun hartje begeert (een mooi gezin, groot huis, goed betaalde baan als piloot etc) echt geen uitzondering op.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Kan genoeg situaties/redenen bedenken waarom zo'n persoon zich wél laat verleiden.
[..]
Wat bedoel je qua performance? Want aldus @Iemand91 wordt de aerodynamica juist beter door het verlengde bovendek.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 08:03 schreef Viezze het volgende:
Overigens is qua performance een F of ERF veel beter dan een BCF. Die hoogte wordt toch lang niet altijd volledig benut, en daarmee is een “fabrieksfreighter” vrijwel altijd interessanter.
Iets beter ja.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 09:20 schreef derLudolf het volgende:
Wat bedoel je qua performance? Want aldus @:Iemand91 wordt de aerodynamica juist beter door het verlengde bovendek.
Je refereert naar een heel oud stereotiep. Relatief gezien betaald een baan als piloot allang niet meer zo goed als vroeger. De opleidingskosten zijn gigantisch en die worden niet meer vanzelfsprekend door de werkgever betaald.quote:Op donderdag 16 januari 2020 19:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dit dus en daar zijn mensen die op het eerste oog álles hebben wat hun hartje begeert (een mooi gezin, groot huis, goed betaalde baan als piloot etc) echt geen uitzondering op.
Maar die zullen niet ontslagen worden lijkt me. Als je dan wordt omgeschoold naar een 77W kunnen ze je niet zomaar in salaris omlaag gooien.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:51 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Je refereert naar een heel oud stereotiep. Relatief gezien betaald een baan als piloot allang niet meer zo goed als vroeger. De opleidingskosten zijn gigantisch en die worden niet meer vanzelfsprekend door de werkgever betaald.
Daarnaast is de toekomst van een 747 piloot allerminst rooskleurig: de pax toestellen vliegen naar berwachting volgend jaar hun laatste vlucht en voor het vrachtvervoer is het ook nog maar afwachten wat de toekomst is.
Serieuze vraag: de belabberde uitspraak van het Engels, is dat expres? Dat ze het over "tree" hebben en niet over "three", is dat soms om misverstanden te voorkomen? Ik stoor me er enorm aan en kan me niet voorstellen dat professionals die de hele dag in het Engels lullen, zo´n slecht accent hebben...quote:
Misschien klinkt three teveel als free? Geen ideequote:Op maandag 20 januari 2020 13:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Serieuze vraag: de belabberde uitspraak van het Engels, is dat expres? Dat ze het over "tree" hebben en niet over "three", is dat soms om misverstanden te voorkomen? Ik stoor me er enorm aan en kan me niet voorstellen dat professionals die de hele dag in het Engels lullen, zo´n slecht accent hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |