abonnement Unibet Coolblue
pi_190965630
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 19:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik zie dat eerlijk gezegd niet helemaal voor me. Wel vanuit het oog op slot restricties op vakantievluchten vanuit een hub als Schiphol, maar...

• Hoeveel populaire vakantiebestemmingen beschikken over de infrastructuur om een A380 af te kunnen handelen? Je hebt het hier toch vaak over de meer lokale vliegvelden zonder de (financiële) middelen van de grote hubs.
Populaire bestemmingen als Antalya en Gran Canaria hebben hem als eens te gast gehad.

Kost natuurlijk wel meer tijd om het vliegtuig weer klaar te krijgen om terug te vliegen, maar het is niet onmogelijk.
quote:
• Een maatschappij moet dat ding dan wel door het jaar heen kunnen vullen, en niet alleen in het hoogseizoen. Want dan wordt het wel een heel duur geintje om 'm 7 maanden per jaar in de woestijn te parkeren. Dan kan je 'm beter bij HiFly leasen, en dat loopt ook geen storm.
Dat is nog wel een dingetje idd.
So we just called him Fred too
pi_190965759
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 07:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Juist bij een hub-spoke netwerk wil je je klant liefst meerdere tijdstippen per dag aanbieden. Dus de A380 past daar niet in. En een oplossing voor het tekort aan slots is het niet, want je zal toch een minimale beladingsgraad moeten halen om je vluchten rendabel te maken.
Je kan wel leuk meerdere keren per dag willen vliegen, maar dan moet je wel voldoende slots hebben. Die worden schaarser en dus duurder en dan komt er vanzelf een moment dat het rendabel is om twee 777 vluchten samen te voegen tot één A380 vlucht.
En hadden airlines vastgehouden aan het model dat voor verre vluchten eerst de passagiers op een hub worden verzameld en dan met een groot toestel naar een ander continent worden gevlogen, om daar met een regionale vlucht naar de eindbestemming te gaan, dán was er werk genoeg voor de A380.
Maar nu er de voorkeur aan wordt gegeven om steeds meer directe vluchten uit te voeren droogt het snel op en is er pas weer werk als al die individuele directe vluchten zo'n volume halen dat het niet meer past in een 787/777/A350/A330

quote:
Het gemiddelde charterveld is niet geschikt voor de A380 en gaat dat ook nooit worden.
Zie mijn vorige post, je komt op meer plaatsen dan je denkt met een A380 ;)
So we just called him Fred too
pi_190965777
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:57 schreef derLudolf het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)_HE_eQ4808yQ5ErbWK8A

737NG's worden nog geld waard denk ik (als in: maatschappijen die willen uitbreiden of een vervangend toestel zoeken)

Zal de 737MAX dit jaar nog vliegen? Of nooit?
Ik zie het nog wel gebeuren dat de PH-BCL de titel "laatst geleverde 737NG" weer moet inleveren.
So we just called him Fred too
  vrijdag 10 januari 2020 @ 16:48:22 #154
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190965799
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 16:43 schreef Fred2 het volgende:

Je kan wel leuk meerdere keren per dag willen vliegen, maar dan moet je wel voldoende slots hebben. Die worden schaarser en dus duurder en dan komt er vanzelf een moment dat het rendabel is om twee 777 vluchten samen te voegen tot één A380 vlucht.
Maar blijkbaar is dat niet zo, want niemand wil dat ding hebben.

quote:
En hadden airlines vastgehouden aan het model dat voor verre vluchten eerst de passagiers op een hub worden verzameld en dan met een groot toestel naar een ander continent worden gevlogen, om daar met een regionale vlucht naar de eindbestemming te gaan, dán was er werk genoeg voor de A380.
As is verbrande turf. Het hub-spoke systeem is te kwetsbaar voor verstoringen.

quote:
Zie mijn vorige post, je komt op meer plaatsen dan je denkt met een A380 ;)
Je hebt twee bestemmingen gevonden waar hij incidenteel een keer is geweest. Blijkbaar niet genoeg om het bestaan van de A380 te continueren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190965812
We zullen zien wie gelijk krijgt :D
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 januari 2020 @ 18:30:57 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190967061
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:57 schreef derLudolf het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)_HE_eQ4808yQ5ErbWK8A

737NG's worden nog geld waard denk ik (als in: maatschappijen die willen uitbreiden of een vervangend toestel zoeken)

Zal de 737MAX dit jaar nog vliegen? Of nooit?
Die vliegt dit jaar wel weer. Wel zal er veel werk zitten in het weer in de lucht krijgen van die dingen: onderhoud, technische verbeteringen en trainingen.

Dit ondanks de top van Boeing.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190976541
Iran erkent neerhalen Oekraïens vliegtuig door menselijke fout https://www.nu.nl/buitenl(...)menselijke-fout.html

Indirect geven ze nog wel de Amerikanen de schuld.
So we just called him Fred too
  zaterdag 11 januari 2020 @ 11:05:15 #158
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_190976616
Wel typisch dat de MH17 boven de Oekraïne was neergehaald... en nu een Oekraïnse kist elders. ;(

Eerst ook superstellig ontkennen en nu 'foutje, bedankt'. Dafuq. :{
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_190978621
Ik mag toch aannemen dat niemand anders had verwacht.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 11 januari 2020 @ 14:00:40 #160
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_190978734
Nou ja... Boeing zit natuurlijk wel in een slecht nieuws put, dus dat kon er ook nog wel bovenop.
Maar de timing... en omstandigheden waren wel wat verdacht ja.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_190984898
Dramaserie ‘Hoogvliegers’ over opleiding F-16 piloten
quote:
Zaterdagavond is de eerste aflevering te zien van de serie ‘Hoogvliegers’, een dramaserie over aankomend F-16 vliegers. De achtdelige serie wordt wekelijks uitgezonden door de EO op NPO1 en is geproduceerd in samenwerking met de luchtmacht.

Ambitie
De hoofdpersonen zijn drie jonge mensen (gespeeld door Sinem Kavus, Soy Kroon en Josha Stradowski), met de ambitie om F-16 vlieger te worden. Voor de serie zijn opnamen gemaakt op de Koninklijke Militaire Academie in Breda en op de vliegbasis Woensdrecht. Ook is er gefilmd op de vliegbasis Tucson in Arizona, waar Nederlandse kandidaat-F-16 vliegers een deel van hun opleiding krijgen.

Arizona
Overste Joost ‘Niki’ Luijsterburg is commandant van het Nederlandse opleidingsdetachement in Arizona en werkte intensief mee aan de serie. Zo coördineerde hij alle vliegbewegingen tijdens de opnamen. In ‘De Vliegende Hollander’, het personeelsblad van de luchtmacht, vertelt Luijsterburg: “Ik kende het script van voor tot achter. We hanteerden het verzoek van de luchtmacht: het is op basis van realiteit maar niet waargebeurd. Filmisch zijn zaken dus wat in extreem getrokken om het geschikt te maken voor tv.”

Publiek
De luchtmacht werkte vooral mee om een nieuw publiek aan te boren. “Een dramaserie is voor ons nieuw concept. Mogelijk creëert het meer draagvlak. Als we de kijker kunnen inspireren is dat mooi meegenomen, maar werving van personeel is geen hoofddoel”, stelt overste Sidney Plankman, hoofd communicatie luchtmacht in De Defensiekrant.
Straks om 21:50 op NPO1.

In other news:


breakingavnews twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 12:40:48 Dubai airport flights delayed, canceled due to flooding. https://t.co/YZmO3wOyoa https://t.co/Z5CpXHgKqd reageer retweet
pi_190985400
quote:
Onderwerp is natuurlijk heel tof, maar Nederlandse series blijven voor mij tenenkrommend slecht zowel qua schrijfwerk en qua acteerwerk. En als ik de reclames hier zo van zag dan zal dat in deze serie niet anders zijn, helaas.
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 22:27:54 #163
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_190986212
Emirates 2411 Super, position D24, information November, request oceanic clearance.
ATC: Uhhh... Emirates 2411, I don't have your flightplan here, where are you going?
Oh, just over to the maintenance hanger, Emirates 2411
ATC: In that case, just follow the follow me... it's the jetski coming up on your left
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 12 januari 2020 @ 00:50:09 #164
6941 APK
Factual, I think.
pi_190989396
Ik zag op het nieuws van RTL4 dat die regen in Dubai veroorzaakt is door cloud seeding. Gisteren had ik een tussenstop in Doha en daar regende het ook behoorlijk, iemand een idee of dat ook een gevolg was van die actie? :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_191019244
Ik weet niet of dit al was gemeld. De laatste KLM 747 vlucht is gepland

KLM, zwanen en 747s, een klassieke combinatie. Ik vlieg helemaal nooit KLM en de nieuwere modellen zijn natuurlijk veel beter. Maar het bovendek van een KLM 747 heeft toch echt wel een bepaald koninklijk gevoel, wat je anders als gewone sterveling niet vaak mee maakt.

quote:
You have just about one year left to fly on one of the prettiest combinations of airplane and livery in the skies. Dutch flag carrier KLM is retiring its Boeing 747s; the last flight will be in January 2021. It’s another episode in the long goodbye to the airplane known as the Queen of the Skies, a legendary machine that’s being phased out in favor of more fuel-efficient but far less iconic twin-engined jets.

According to KLM schedules, the airline’s last service will be flight KL644 from New York JFK to Amsterdam on January 3, 2021.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 12:46:27 #166
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_191023479
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 04:40 schreef Shivo het volgende:
Ik weet niet of dit al was gemeld. De laatste KLM 747 vlucht is gepland

KLM, zwanen en 747s, een klassieke combinatie. Ik vlieg helemaal nooit KLM en de nieuwere modellen zijn natuurlijk veel beter. Maar het bovendek van een KLM 747 heeft toch echt wel een bepaald koninklijk gevoel, wat je anders als gewone sterveling niet vaak mee maakt.
[..]

Die zal binnen no time vol zitten denk ik zo
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_191023956
Ik gok dat er nog wel een afscheidsvlucht komt.
pi_191024023
De laatste combi-vlucht. De full-pax vliegen nog iets langer door.
Overigens is het nog niet helemaal duidelijk. Ik zie de 747-400M ook nog op latere vluchten in de planning staan.

Zou dus nog niet direct een ticket boeken voor die dag/vlucht. ;)
  dinsdag 14 januari 2020 @ 15:26:31 #169
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_191025673
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 13:24 schreef Iemand91 het volgende:
De laatste combi-vlucht. De full-pax vliegen nog iets langer door.
Overigens is het nog niet helemaal duidelijk. Ik zie de 747-400M ook nog op latere vluchten in de planning staan.

Zou dus nog niet direct een ticket boeken voor die dag/vlucht. ;)
Te laat |:( :X :{w

Yeah right hehe
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_191026785
Laatste KLM 747 vlucht lijkt dit te worden:

Oud-piloten besturen nog éénmaal de Boeing 747 van KLM: "Voelt weer helemaal goed!"
quote:
KLM'er Van De Ven zal de laatste lijnvlucht ooit met een passagiers-Boeing 747-400 voor zijn rekening nemen. Die vlucht, van Paramaribo naar Amsterdam, zal eind mei 2021 plaatsvinden.
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:00:07 #171
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191040745
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 16:49 schreef Fred2 het volgende:
We zullen zien wie gelijk krijgt :D
De productie wordt volgend jaar gestopt, dus ik durf hem wel aan: ik.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 15 januari 2020 @ 23:28:55 #172
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_191050945
MennoSwart twitterde op woensdag 15-01-2020 om 23:26:36 Coke in de CKA! Drugsvondst 80 kilo cocaïne in @KLM 747 in Buenos Aires 🇦🇷 7 arrestaties: piloot en bemanningsleden, onder wie 3 Nederlanders. PH-CKA zou naar AMS vliegen maar staat nog op EZE ✈👉 https://t.co/nKqbd5oB9O#aviation #avgeek #planespotting #MP6912 #KLM https://t.co/RymfaYLy5a reageer retweet
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 00:16:00 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191051242
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2020 23:28 schreef Pino112 het volgende:
MennoSwart twitterde op woensdag 15-01-2020 om 23:26:36 Coke in de CKA! Drugsvondst 80 kilo cocaïne in @:KLM 747 in Buenos Aires 🇦🇷 7 arrestaties: piloot en bemanningsleden, onder wie 3 Nederlanders. PH-CKA zou naar AMS vliegen maar staat nog op EZE ✈👉 https://t.co/nKqbd5oB9O#aviation #avgeek #planespotting #MP6912 #KLM https://t.co/RymfaYLy5a reageer retweet
:o
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 16 januari 2020 @ 02:51:06 #174
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_191051592
Wat doet een 747 op EZE :? Daar vliegt KLM alleen met de 777 en 787 op. Of was het vracht? Dacht dat Martinair dat deed voor ze? Vragen, vragen... had het hier (met een schuin oog) wel op het nieuws gezien, maar niet gezien dat het een KL was.

Edit: ah, KLM toestel gecharterd door Martinair dus, als ik het zo snel goed las?

Edit2: zeer onduidelijk filmpje van het gebeuren bij het nieuwsbericht te zien: https://tn.com.ar/policia(...)ar-de-ezeiza_1026140

[ Bericht 19% gewijzigd door flipsen op 16-01-2020 02:58:11 ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_191052166
Martinair vliegt de vrachtvliegtuigen voor KLM. Dit was er een in KLM kleuren, maar er vliegt ook nog een in Martinair kleuren rond (PH-MPS). Martinair is volledig in eigendom van KLM.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')