abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190146381
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

dus 't klopt dat een ton best gewoon is?
elite heeft juist weinig liquide middelen vanwege tax, veel zit in bedrijven etcetera.

Is dat laatste van toepassing op de onderlaag of eveneens voor hogeropgeleide? Schrok toen ze zeiden dat een hbo'er na anderhalf jaar op gemiddeld 2500 bruto zit en dat dat nog fors meer is dan sommige andere. Hoe komen die personen dan rond?

Ben zelf in negen jaar een maal op vakantie gegaan maar veelal is een maal per jaar wel minimum.
Je hebt gewoon een onrealistisch beeld van wat 'normaal' is. Lees artikelen, kijk naar statistieken of vraag gewone mensen. Een ton is niet zomaar voor iedereen weg gelegd.
pi_190146383
quote:

[..]

elite heeft juist weinig liquide middelen vanwege tax, veel zit in bedrijven etcetera.

Is dat laatste van toepassing op de onderlaag of eveneens voor hogeropgeleide? Schrok toen ze zeiden dat een hbo'er na anderhalf jaar op gemiddeld 2500 bruto zit en dat dat nog fors meer is dan sommige andere. Hoe komen die personen dan rond?

Ben zelf in negen jaar een maal op vakantie gegaan maar veelal is een maal per jaar wel minimum.
tja de een wil geld de ander heeft weer andere prioriteiten, geen ton op de bank maar was wel de wereld 2 keer rond geweest voor m'n 30ste en maak minstens 1 grote reis elke 2 jaar. Voel me rijker zo dan met geld op de bank.
pi_190146401
als geld sparen een doel op zich wordt, heb je je prioriteiten ook niet compleet op orde
pi_190146426
quote:

[..]

Nee
quote:
quote:
Gewoon hele maatschappij samen. Een hogeropgeleide verdient doorgaans wel wat meer ja maar dat is ook weer geen vetpot.

quote:
Het modaal inkomen wordt elk jaar geïndexeerd en wordt vastgesteld door het CPB, Centraal Plan Bureau. In 2018 is het modaal jaarinkomen geschat op ¤37.000 (voor 1 persoon). Dit is ¤2.855 bruto per maand, netto een dikke ¤2.100.
pi_190146566
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:10 schreef Asjemenou_ het volgende:

[..]

aangepast
Dat is inderdaad waarschijnlijker ja :D

En tegelijkertijd nog treuriger ;(
pi_190146620
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wanneer had jij een ton? Dat klinkt alsof dat heel normaal is, een ton op je rekening hebben. Ik ben 37 en ben er nog nooit ook maar een beetje in de buurt gekomen.
Dit ja. Ik ken geen mensen die een ton hadden op hun 30e. Misschien inmiddels wel op hun 37e, maar dat zit dan allemaal in stenen e.d., dus hoeveel ton is dat?

Ik ken wel een paar die 30k-50k hadden op hun dertigste, maar dat is dankzij lang thuiswonen/zuinig leven/hard werken. En dan komt toch de behoefte om dat uit te geven (auto, huis, kind, vakantie, etc), dus zo hard gaat het sparen daarna niet meer.
Somebody that I used to know
pi_190146628
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:13 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat iemand die voor me gekocht heeft? Werk al sinds m'n twaalfde, zonder excessen die veelal gepaard gaan met adolescentie.
Hmm hmm, dus jij hebt met wat bijbaantjes tijdens je middelbare school genoeg geld bij elkaar gespaard om vier appartementen (plus je eigen woning) bij elkaar te sparen? Klinkt allemaal erg daadkrachtig voor iemand die tig topics per jaar opent omdat ie overal over twijfelt.

Ik geloof er geen reet van eerlijk gezegd. En ik heb het in een ander topic ook al gezegd: ik zou serieus eens psychologische hulp gaan zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2019 09:55:15 ]
pi_190146671
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:24 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Wat heb je gestudeerd als ik vragen mag en ging je vroeg uit huis en is dat 't enige of zijn er meer kostenposten waar ik geen rekening mee hield?

Wat is voor een hbo'er een salaris modaal?
Ik ga hier niet mijn hebben en houwen posten :) Laten we het erop houden dat ik een ton een hoop geld vind.
pi_190146762
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:54 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Hmm hmm, dus jij hebt met wat bijbaantjes tijdens je middelbare school genoeg geld bij elkaar gespaard om vier appartementen (plus je eigen woning) bij elkaar te sparen? Klinkt allemaal erg daadkrachtig voor iemand die tig topics per jaar opent omdat ie overal over twijfelt.

Ik geloof er geen reet van eerlijk gezegd. En ik heb het in een ander topic ook al gezegd: ik zou serieus eens psychologische hulp gaan zoeken.
Van twaalfde tot zeventiende bijbaan van 24 uur regulier en 60 in schoolvakanties. Van 18 tot nu regulier 60, vastgoed ingegaan en maar 1 maal op vakantie afgelopen negen jaar, niet uitgegaan etcetera. Woonde tot 23 afwisselend thuis en huurvrij boven m'n werk, afgezien van korte periode in Purmerend op kamers om te studeren voor een maand.
pi_190146805
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:39 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

tja de een wil geld de ander heeft weer andere prioriteiten, geen ton op de bank maar was wel de wereld 2 keer rond geweest voor m'n 30ste en maak minstens 1 grote reis elke 2 jaar. Voel me rijker zo dan met geld op de bank.
Hoe oud ben je nu? Had je wel een ton kunnen hebben?
  woensdag 27 november 2019 @ 10:04:25 #36
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190146807
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:02 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Van twaalfde tot zeventiende bijbaan van 24 uur regulier en 60 in schoolvakanties. Van 18 tot nu regulier 60, vastgoed ingegaan en maar 1 maal op vakantie afgelopen negen jaar, niet uitgegaan etcetera. Woonde tot 23 afwisselend thuis en huurvrij boven m'n werk, afgezien van korte periode in Purmerend op kamers om te studeren voor een maand.
Ja maar dan verdien je toch jeugdloon? En ik weet van m'n dochter dat dat echt niet zoveel is. En zij verdient het meest van alle kinderen uit haar klas.
Heb overigens al meerdere tonnen verdiend en opgebrast.
Houd van poesjes
pi_190146821
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:40 schreef Adames het volgende:
als geld sparen een doel op zich wordt, heb je je prioriteiten ook niet compleet op orde
Gaat me om de zekerheid.
pi_190146853
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:09 schreef Heph844 het volgende:
Ik heb geen ton :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit.

Ik kom niet eens in de buurt van 10k, laat staan een ton.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_190146886
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ja maar dan verdien je toch jeugdloon? En ik weet van m'n dochter dat dat echt niet zoveel is. En zij verdient het meest van alle kinderen uit haar klas.
draaide bizar veel uur.
pi_190146890
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:07 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dit.

Ik kom niet eens in de buurt van 10k, laat staan een ton.
Hoe oud ben je en hoezo niet? Geef je veel uit of?
pi_190146902
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Heb overigens al meerdere tonnen verdiend en opgebrast.
Waaraan verbrast? Hoe oud ben je?
pi_190146925
:')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190146938
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:09 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Hoe oud ben je en hoezo niet? Geef je veel uit of?
Ik ben 27. Ik heb een WO master. Ik ben nog maar 2 jaar en een paar maanden fulltime aan het werk (uiteraard wel part time gewerkt tijdens studie). Hoe zou ik een ton moeten hebben? Zelfs de som van al mijn bruto jaarsalarissen tot nu toe bij mekaar zonder belasting en uitgaven is geen ton.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_190146962
Wat ben je gefocust op geld joh. Buffertje is goed maar je gaat niet gelukkiger van worden.
pi_190146963
Een ton spaargeld, lijkt me voor de meeste twintigers niet weggelegd. Zelfs de helft niet.

Er valt verder geen zinnig woord over te zeggen. Zeker als je niet kijkt naar de rest van het eigen vermogen (bezittingen - schulden).

Zo ken ik iemand die wel een ton heeft, maar op het punt staat 80k daarvan te investeren in zijn eerste koopwoning. Die heeft een aantal jaar fulltime gewerkt, is 33 en gaat nu eindelijk het huis uit. Die heeft straks, na alle bijkomende kosten, vermoedelijk nog maar 10k, maar wel een woning met een lage hypotheek.

Iemand anders in mijn omgeving zit ook bijna aan een ton spaargeld, maar dit grotendeels heeft opgepot uit een studielening en alles nog moet aflossen. Feitelijk is zijn eigen vermogen misschien 5k.

Dan ken ik er nog een aantal die max 10K direct opneembaar geld hebben en alles erboven investeren (beleggen, onroerend goed, onderneming) tegen x rendement.

[ Bericht 2% gewijzigd door Justinn op 27-11-2019 10:18:17 ]
pi_190146965
Eerste ton niet maar wel halve ton op 26ste levensjaar inmiddels allemaal op gegaan aan een huis en auto :+
  woensdag 27 november 2019 @ 10:14:36 #47
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_190146995
Dat gaat me mijn leven lang niet lukken, maar ik geef dan ook alles uit :P
  Redactie Frontpage woensdag 27 november 2019 @ 10:18:00 #48
38148 crew  Innisdemon
pi_190147060
Ik ben al met m'n tweede miljoen begonnen. De eerste is mislukt ,😒
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_190147142
Waarom wordt het door TS genormaliseerd om een ton op je rekening te hebben staan?

Ik heb aan beide kanten van het welvaartsspectrum gestaan en een ton op je rekening hebben staan is echt niet zo vanzelfsprekend zoals TS het doet lijken.

Een buffertje hebben, of het nou om een tienduizenden gaat of een maand extra huur en benzine, dát acht ik normaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door Erasmus op 27-11-2019 10:23:35 ]
pi_190147212
Ik kan me overigens niet voorstellen dat bank akkoord gaat met het geven van hypotheek voor maar liefst vier appartementen terwijl je nog geen vaste baan hebt en geen stabiel inkomen.

Je bent hier uit je dikke duim aan het zuigen of je vertelt niet alles. Bovendien heb je echt een verkeerd wereldbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')