Je hebt gewoon een onrealistisch beeld van wat 'normaal' is. Lees artikelen, kijk naar statistieken of vraag gewone mensen. Een ton is niet zomaar voor iedereen weg gelegd.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
dus 't klopt dat een ton best gewoon is?
elite heeft juist weinig liquide middelen vanwege tax, veel zit in bedrijven etcetera.
Is dat laatste van toepassing op de onderlaag of eveneens voor hogeropgeleide? Schrok toen ze zeiden dat een hbo'er na anderhalf jaar op gemiddeld 2500 bruto zit en dat dat nog fors meer is dan sommige andere. Hoe komen die personen dan rond?
Ben zelf in negen jaar een maal op vakantie gegaan maar veelal is een maal per jaar wel minimum.
tja de een wil geld de ander heeft weer andere prioriteiten, geen ton op de bank maar was wel de wereld 2 keer rond geweest voor m'n 30ste en maak minstens 1 grote reis elke 2 jaar. Voel me rijker zo dan met geld op de bank.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
elite heeft juist weinig liquide middelen vanwege tax, veel zit in bedrijven etcetera.
Is dat laatste van toepassing op de onderlaag of eveneens voor hogeropgeleide? Schrok toen ze zeiden dat een hbo'er na anderhalf jaar op gemiddeld 2500 bruto zit en dat dat nog fors meer is dan sommige andere. Hoe komen die personen dan rond?
Ben zelf in negen jaar een maal op vakantie gegaan maar veelal is een maal per jaar wel minimum.
Neequote:Op woensdag 27 november 2019 09:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 november 2019 09:25 schreef Anton91 het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ens-opnieuw-gestegen
Gewoon hele maatschappij samen. Een hogeropgeleide verdient doorgaans wel wat meer ja maar dat is ook weer geen vetpot.quote:Is dat laatste van toepassing op de onderlaag of eveneens voor hogeropgeleide? Schrok toen ze zeiden dat een hbo'er na anderhalf jaar op gemiddeld 2500 bruto zit en dat dat nog fors meer is dan sommige andere. Hoe komen die personen dan rond?
quote:Het modaal inkomen wordt elk jaar geïndexeerd en wordt vastgesteld door het CPB, Centraal Plan Bureau. In 2018 is het modaal jaarinkomen geschat op ¤37.000 (voor 1 persoon). Dit is ¤2.855 bruto per maand, netto een dikke ¤2.100.
Dit ja. Ik ken geen mensen die een ton hadden op hun 30e. Misschien inmiddels wel op hun 37e, maar dat zit dan allemaal in stenen e.d., dus hoeveel ton is dat?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wanneer had jij een ton? Dat klinkt alsof dat heel normaal is, een ton op je rekening hebben. Ik ben 37 en ben er nog nooit ook maar een beetje in de buurt gekomen.
Hmm hmm, dus jij hebt met wat bijbaantjes tijdens je middelbare school genoeg geld bij elkaar gespaard om vier appartementen (plus je eigen woning) bij elkaar te sparen? Klinkt allemaal erg daadkrachtig voor iemand die tig topics per jaar opent omdat ie overal over twijfelt.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:13 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat iemand die voor me gekocht heeft? Werk al sinds m'n twaalfde, zonder excessen die veelal gepaard gaan met adolescentie.
Ik ga hier niet mijn hebben en houwen postenquote:Op woensdag 27 november 2019 09:24 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Wat heb je gestudeerd als ik vragen mag en ging je vroeg uit huis en is dat 't enige of zijn er meer kostenposten waar ik geen rekening mee hield?
Wat is voor een hbo'er een salaris modaal?
Van twaalfde tot zeventiende bijbaan van 24 uur regulier en 60 in schoolvakanties. Van 18 tot nu regulier 60, vastgoed ingegaan en maar 1 maal op vakantie afgelopen negen jaar, niet uitgegaan etcetera. Woonde tot 23 afwisselend thuis en huurvrij boven m'n werk, afgezien van korte periode in Purmerend op kamers om te studeren voor een maand.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:54 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Hmm hmm, dus jij hebt met wat bijbaantjes tijdens je middelbare school genoeg geld bij elkaar gespaard om vier appartementen (plus je eigen woning) bij elkaar te sparen? Klinkt allemaal erg daadkrachtig voor iemand die tig topics per jaar opent omdat ie overal over twijfelt.
Ik geloof er geen reet van eerlijk gezegd. En ik heb het in een ander topic ook al gezegd: ik zou serieus eens psychologische hulp gaan zoeken.
Hoe oud ben je nu? Had je wel een ton kunnen hebben?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:39 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
tja de een wil geld de ander heeft weer andere prioriteiten, geen ton op de bank maar was wel de wereld 2 keer rond geweest voor m'n 30ste en maak minstens 1 grote reis elke 2 jaar. Voel me rijker zo dan met geld op de bank.
Ja maar dan verdien je toch jeugdloon? En ik weet van m'n dochter dat dat echt niet zoveel is. En zij verdient het meest van alle kinderen uit haar klas.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:02 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Van twaalfde tot zeventiende bijbaan van 24 uur regulier en 60 in schoolvakanties. Van 18 tot nu regulier 60, vastgoed ingegaan en maar 1 maal op vakantie afgelopen negen jaar, niet uitgegaan etcetera. Woonde tot 23 afwisselend thuis en huurvrij boven m'n werk, afgezien van korte periode in Purmerend op kamers om te studeren voor een maand.
Gaat me om de zekerheid.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:40 schreef Adames het volgende:
als geld sparen een doel op zich wordt, heb je je prioriteiten ook niet compleet op orde
quote:Op woensdag 27 november 2019 09:09 schreef Heph844 het volgende:
Ik heb geen ton
Dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom niet eens in de buurt van 10k, laat staan een ton.Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
draaide bizar veel uur.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja maar dan verdien je toch jeugdloon? En ik weet van m'n dochter dat dat echt niet zoveel is. En zij verdient het meest van alle kinderen uit haar klas.
Hoe oud ben je en hoezo niet? Geef je veel uit of?quote:Op woensdag 27 november 2019 10:07 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dit.
Ik kom niet eens in de buurt van 10k, laat staan een ton.
Waaraan verbrast? Hoe oud ben je?quote:Op woensdag 27 november 2019 10:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja maar dan verdien je toch jeugdloon? En ik weet van m'n dochter dat dat echt niet zoveel is. En zij verdient het meest van alle kinderen uit haar klas.
Heb overigens al meerdere tonnen verdiend en opgebrast.
Ik ben 27. Ik heb een WO master. Ik ben nog maar 2 jaar en een paar maanden fulltime aan het werk (uiteraard wel part time gewerkt tijdens studie). Hoe zou ik een ton moeten hebben? Zelfs de som van al mijn bruto jaarsalarissen tot nu toe bij mekaar zonder belasting en uitgaven is geen ton.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:09 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoe oud ben je en hoezo niet? Geef je veel uit of?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |