abonnement Unibet Coolblue
pi_190869863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 22:17 schreef blijevis het volgende:
Vandaag (2 januari) heel veel kaartjes van de Postcodeloterij bezorgd.
Met de boodschap dat je kans maakt op een miljoen als je voor 1 januari 02:00 een lot koopt ...
dat is alvast voor dec 2020 :)
  zaterdag 4 januari 2020 @ 09:56:49 #277
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190870246
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 08:38 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Moet de admi dat niet doen @:VLN? Geen idee of een tl dat überhaubt kan of mag.

Als ik iets had qua overuren dan mailde ik de admi en dan boekte zij het terplekke bij en mailde een screenshotje terug dat ze het geboekt had.

Misschien beter dat jouw admi dat nog ter stond regelt, zodat je het in januari nog uitbetaald krijgt.
Ik heb eigenlijk nooit contact met mijn admi. Ik app tegenwoordig foto's van mijn pakketjes naar mijn tl en vraag dat meteen extra tijd. Mijn collega (van wie de app ook niet werkt) doet het ook zo.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190871881
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 09:56 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nooit contact met mijn admi. Ik app tegenwoordig foto's van mijn pakketjes naar mijn tl en vraag dat meteen extra tijd. Mijn collega (van wie de app ook niet werkt) doet het ook zo.
Als de app niet werkt, kun je ook extra tijd doorgeven via de website (mijnwerk.postnl.nl)
Onder het rooster staat in het oranje "meer of minder tijd doorgeven". Dat wordt op dezelfde manier verwerkt als meertijd via de app.

Het grote voordeel van zelf doen is immers dat het op dinsdag automatisch wordt goedgekeurd als je teamcoach het is vergeten.
pi_190872886
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:13 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Als de app niet werkt, kun je ook extra tijd doorgeven via de website (mijnwerk.postnl.nl)
Onder het rooster staat in het oranje "meer of minder tijd doorgeven". Dat wordt op dezelfde manier verwerkt als meertijd via de app.

Om die knop tevoorschijn te toveren moet je wel eerst je wijk hebben gestopt ;) En dat gaat niet zonder die app.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:15:27 #280
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190872955
Wat sebastiaan zegt. Postnl heeft de boel zo geschreven dat je niks kan zonder die app. En vervolgens hebben ze de update van de eeuw gedaan die hem heeft gesloopt... En na 3 maanden weten ze nog niet hoe op te lossen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190874992
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Om die knop tevoorschijn te toveren moet je wel eerst je wijk hebben gestopt ;) En dat gaat niet zonder die app.
Da's knap waardeloos. heb je geen oude reservetelefoon waar je voor de vorm de app op kunt zetten? Dan zodra je thuis bent start/stop en plussen?
pi_190875568
Ik dacht dat iemand ze gecorrigeerd had, maar ze blijven ook vandaag volhouden dat 2-1 geen (officiele?) bezorgdag was :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190875665
Zijn ze daar bij de klantenservice echt zo dom? Ja dus!

En dan die popie jopietaal naar klanten toe. Lekker professioneel.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:49:44 #284
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190876023
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:15 schreef V__L_N het volgende:
Wat sebastiaan zegt. Postnl heeft de boel zo geschreven dat je niks kan zonder die app. En vervolgens hebben ze de update van de eeuw gedaan die hem heeft gesloopt... En na 3 maanden weten ze nog niet hoe op te lossen.
Sowieso is heel die app een wanproduct, maar goed je moet roeien met de riemen die je hebt.

Wat bij updateproblemen erg vaak werkt, is om in de instellingen van je telefoon op zoek te gaan naar de back-upinstellingen en daar "automatisch herstellen" of "automatisch terugzetten" uit te schakelen. Vervolgens die app verwijderen, opnieuw installeren en weer inloggen.

Daarna zou ik die instelling trouwens wel weer inschakelen.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 17:34:37 #285
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190876507
Als ze een nieuwe werkende update uitbrengen kan ie zo op mijn telefoon. Maar de voor laatste update heeft hem gesloopt. En de update daarna heeft er een permanente foutmelding opgezet. Dus nu doet ie helemaal niks. En de postnl boeit het blijkbaar niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:19:34 #286
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_190877035
Mag ik iets vragen.
Hoe komt er een “gesloten verklaring” op je adres?
Op ons adres staat nu ineens een gesloten verklaring. Waardoor er gisteren en vandaag een pakje niet bezorgd kon worden. Als het goed is is de verklaring opgeheven door PostNL. Maar ik heb geen idee hoe die er op is gekomen, wij zijn ook geen bedrijf. Kan de pakketbezorger dat gedaan hebben? En is hij daar dan bevoegd toe?
pi_190877078
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:19 schreef amaranta het volgende:

Dat is eigenlijk bedoeld voor bedrijven die op zaterdag dicht zijn. Maar ik zie op Twitter heel vaak klachten dat er opeens zo'n verklaring op het adres staat. De klantenservice doet altijd alsof ze van niks weten. Maar het gebeurt zo vaak dat het niet toevallig kan zijn. De klantenservice kan de geslotenverklaring wel weer van je adres afhalen. Ik zou daar dus contact mee opnemen, anders krijg je het de volgende keer weer.
edit: o ik zie dat je dat hebt gedaan. goed zo
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:39:42 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_190877332
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:22 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk bedoeld voor bedrijven die op zaterdag dicht zijn. Maar ik zie op Twitter heel vaak klachten dat er opeens zo'n verklaring op het adres staat. De klantenservice doet altijd alsof ze van niks weten. Maar het gebeurt zo vaak dat het niet toevallig kan zijn. De klantenservice kan de geslotenverklaring wel weer van je adres afhalen. Ik zou daar dus contact mee opnemen, anders krijg je het de volgende keer weer.
edit: o ik zie dat je dat hebt gedaan. goed zo
Bedankt!
Ja, als het goed is is die opgeheven (+- 3 werkdagen) Maar ik snap dus niet hoe die er op is gekomen. En ik weet ook niet voor welke dagen die gesloten verklaring erop staat. In ieder geval de vrijdag en de zaterdag dus aangezien ze gisteren en vandaag niet “konden” bezorgen.
Bezorgen staat nu voor maandag gepland, maar ja voor het zelfde geld zijn we dan ook “gesloten”
Beetje vreemde situatie wel.
pi_190877630
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:22 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk bedoeld voor bedrijven die op zaterdag dicht zijn. Maar ik zie op Twitter heel vaak klachten dat er opeens zo'n verklaring op het adres staat. De klantenservice doet altijd alsof ze van niks weten. Maar het gebeurt zo vaak dat het niet toevallig kan zijn. De klantenservice kan de geslotenverklaring wel weer van je adres afhalen. Ik zou daar dus contact mee opnemen, anders krijg je het de volgende keer weer.
edit: o ik zie dat je dat hebt gedaan. goed zo
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Meerdere bedrijven (en scholen!) die op zaterdag dicht zijn en waarvoor we wel post hebben. Die bewaren we soms op het depot - mag niet maar je moet toch wat - en anders gaat het retour afzender wegens geen brievenbus. Maar die bedrijven/scholen kunnen dus toch een soort mini-bewaarservice regelen? Of geldt dat alleen voor pakketten?
pi_190878115
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:56 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Hier heb ik nog nooit van gehoord. Meerdere bedrijven (en scholen!) die op zaterdag dicht zijn en waarvoor we wel post hebben. Die bewaren we soms op het depot - mag niet maar je moet toch wat - en anders gaat het retour afzender wegens geen brievenbus. Maar die bedrijven/scholen kunnen dus toch een soort mini-bewaarservice regelen? Of geldt dat alleen voor pakketten?
Dit gaat over pakketten. Maar er zijn ook scholen en bedrijven waar de post nog van op de vestiging wordt bewaard op zaterdag. Bij het bezorgen is volgens mij de richtlijn dat het retour moet als je het niet kan afleveren (geen brievenbus).
  zaterdag 4 januari 2020 @ 21:18:57 #291
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_190880052
Vandaag kreeg ik nog een kerstkaart, verstuurd een week voor kerst 8)7
Adres is helemaal goed geschreven, toch zit er een sticker op met Herstel/retour huisadres en dan is herstel aan geadresseerde aangekruist. Rechtsonder zit er nog een sticker met mijn adres.

Grote vraag: Waarom?
pi_190880503
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 21:18 schreef Fietsertje70 het volgende:
Vandaag kreeg ik nog een kerstkaart, verstuurd een week voor kerst 8)7
Adres is helemaal goed geschreven, toch zit er een sticker op met Herstel/retour huisadres en dan is herstel aan geadresseerde aangekruist. Rechtsonder zit er nog een sticker met mijn adres.

Grote vraag: Waarom?
Dan heeft ie waarschijnlijk in een verkeerde wijk gezeten en is de kaart nog een keer het systeem doorgegaan.


PostNL faalt, Schiffmacher baalt: begrafenis Deelder niet gehaald
  zaterdag 4 januari 2020 @ 21:57:22 #293
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_190880873
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 21:39 schreef the_X het volgende:

[..]

Dan heeft ie waarschijnlijk in een verkeerde wijk gezeten en is de kaart nog een keer het systeem doorgegaan.


PostNL faalt, Schiffmacher baalt: begrafenis Deelder niet gehaald
En dat moet dan 3 weken duren?

[ Bericht 1% gewijzigd door Fietsertje70 op 05-01-2020 00:18:55 ]
  zaterdag 4 januari 2020 @ 22:49:02 #294
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190882070
Helaas blijkbaar wel... Het is niet dat de bezorgers daar blij mee zijn. Het is een gevolg van de overdigitalisering van de postnl. Soms is de postbezorger de enige die het poststuk ook echt leest. Alle stappen daarvoor worden gelezen door een machine of computer. Die deden het de eerste keer fout, maar vaak de tweede keer (of derde) ook.

Grootste frustratie van ons het werkvolk...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zondag 5 januari 2020 @ 00:20:12 #295
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_190883782
Het meest lullige is eigenlijk nog wel dat de afzender de kaart 20 km hiervandaan de kaart op de post heeft gedaan.
pi_190886126
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 00:20 schreef Fietsertje70 het volgende:
Het meest lullige is eigenlijk nog wel dat de afzender de kaart 20 km hiervandaan de kaart op de post heeft gedaan.
Al was ie van je buurman, dan kan de kaart nog half Nederland door zijn gegaan. Lulliger vind ik dat ik er helemaal niet meer van opkijk, drie weken over een kerstkaart.
pi_190886375
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:49 schreef V__L_N het volgende:
Helaas blijkbaar wel... Het is niet dat de bezorgers daar blij mee zijn. Het is een gevolg van de overdigitalisering van de postnl. Soms is de postbezorger de enige die het poststuk ook echt leest. Alle stappen daarvoor worden gelezen door een machine of computer. Die deden het de eerste keer fout, maar vaak de tweede keer (of derde) ook.

Grootste frustratie van ons het werkvolk...
Te genant voor woorden inderdaad. Twitter staat ook vol met dit soort verhalen. Als de machine het adres de eerste keer verkeerd gelezen heeft - en daardoor een verkeerde code heeft geprint - dan blijft zo'n poststuk soms eindeloos rondgaan. Want zodra er een code is gegegenereerd is dat het enige dat door de machine gelezen wordt. Doorstrepen helpt niet. :N

Ik hoor ook heel veel over post van ruim vóór kerst die nu pas aankomt. Met stempel 12-13 december. We zijn wel gewend dat post vanaf de week voor kerst er heel (lees: heeeeeeeel) erg lang over kan doen. Maar inmiddels moet je je kaartjes dus al voor sinterklaas op de bus doen om enigszins zekerheid te hebben dat ze er voor kerst zijn.
pi_190886908
Het ergste vind ik nog dat dit bedrijf iedereen gedemotiveerd krijgt keer op keer en week in week uit dezelfde fouten blijft maken zonder er ooit van te leren. Als zelfs de teamleiders het niks meer interesseert als er rouwpost te laat word bezorgd hoe motiveer je dan je eigen personeel? Zeker in de kerstperiode verwacht je dat we allemaal extra stappen zetten en kijk dan ook altijd enorm uit naar deze periode waarin het bedrijf zijn visitekaartje kan en hoort af te geven, Maar het is nog nooit zo een puinzooi geweest en het word elke week erger. Ik kan 100 fouten herstellen op een dag om post op tijd bij de klant te krijgen en nog is er niemand die het interesseert en is het een speld in een hooiberg als je ziet hoeveel herstelstickers er doorheen gaan.
  zondag 5 januari 2020 @ 13:53:24 #299
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_190888832
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:15 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Te genant voor woorden inderdaad. Twitter staat ook vol met dit soort verhalen. Als de machine het adres de eerste keer verkeerd gelezen heeft - en daardoor een verkeerde code heeft geprint - dan blijft zo'n poststuk soms eindeloos rondgaan. Want zodra er een code is gegegenereerd is dat het enige dat door de machine gelezen wordt. Doorstrepen helpt niet. :N

Ik hoor ook heel veel over post van ruim vóór kerst die nu pas aankomt. Met stempel 12-13 december. We zijn wel gewend dat post vanaf de week voor kerst er heel (lees: heeeeeeeel) erg lang over kan doen. Maar inmiddels moet je je kaartjes dus al voor sinterklaas op de bus doen om enigszins zekerheid te hebben dat ze er voor kerst zijn.
Ik heb ook het idee dat die nieuwe herstel/retoursticker het probleem verergert. Die mag je i.t.t. de oude sticker absoluut NIET over de codeerregel plakken, maar wat nou als de machine een op zich correct adres verkeerd gelezen heeft en er dus een foute codeerregel op geprint heeft? Dan plak je de herstelsticker linksonder, gooi je de brief in de oranje bus, zit ie er de volgende dag (bij kerstkaarten de volgende week) weer tussen.

Een ander probleem is dat de machine ook moeite lijkt te hebben met het verschil tussen herstel en retour. Ik heb al diverse poststukken retour afzender zien gaan terwijl duidelijk het vakje "herstellen" was aangekruist.

Wat ook niet meehelpt is dat het opgerekte servicekader (72 uur) voor kerstpost in feite geldt voor alles wat in de oranje bus gegooid wordt. Dus alle foutlopers die wij daarin gooien zijn nog eens 3 werkdagen extra onderweg, dus dat betekent dat een verkeerd gesorteerde kerstkaart al minstens 6 werkdagen onderweg is, en als de herstelsticker in eerste instantie ook nog eens fout wordt gelezen worden dat er minstens 9.

Ik kan mij herinneren dat je voorheen tijdens de KNJ ook geen herstelpost in de oranje bus mocht gooien, maar dat het op het depot in een rode bak moest en dat een chauffeur het dan kwam ophalen. Maar dat gaat tegenwoordig niet meer zo. Zal wel teveel geld kosten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190888989
De kwaliteit wordt steeds slechter,door al die nutteloze kostenbesparingen en de bezorger wordt er door de klant op aangesproken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')