dat is alvast voor dec 2020quote:Op donderdag 2 januari 2020 22:17 schreef blijevis het volgende:
Vandaag (2 januari) heel veel kaartjes van de Postcodeloterij bezorgd.
Met de boodschap dat je kans maakt op een miljoen als je voor 1 januari 02:00 een lot koopt ...
Ik heb eigenlijk nooit contact met mijn admi. Ik app tegenwoordig foto's van mijn pakketjes naar mijn tl en vraag dat meteen extra tijd. Mijn collega (van wie de app ook niet werkt) doet het ook zo.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 08:38 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Moet de admi dat niet doen @:VLN? Geen idee of een tl dat überhaubt kan of mag.
Als ik iets had qua overuren dan mailde ik de admi en dan boekte zij het terplekke bij en mailde een screenshotje terug dat ze het geboekt had.
Misschien beter dat jouw admi dat nog ter stond regelt, zodat je het in januari nog uitbetaald krijgt.
Als de app niet werkt, kun je ook extra tijd doorgeven via de website (mijnwerk.postnl.nl)quote:Op zaterdag 4 januari 2020 09:56 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nooit contact met mijn admi. Ik app tegenwoordig foto's van mijn pakketjes naar mijn tl en vraag dat meteen extra tijd. Mijn collega (van wie de app ook niet werkt) doet het ook zo.
Om die knop tevoorschijn te toveren moet je wel eerst je wijk hebben gestopt En dat gaat niet zonder die app.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 12:13 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Als de app niet werkt, kun je ook extra tijd doorgeven via de website (mijnwerk.postnl.nl)
Onder het rooster staat in het oranje "meer of minder tijd doorgeven". Dat wordt op dezelfde manier verwerkt als meertijd via de app.
Da's knap waardeloos. heb je geen oude reservetelefoon waar je voor de vorm de app op kunt zetten? Dan zodra je thuis bent start/stop en plussen?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Om die knop tevoorschijn te toveren moet je wel eerst je wijk hebben gestopt En dat gaat niet zonder die app.
Sowieso is heel die app een wanproduct, maar goed je moet roeien met de riemen die je hebt.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:15 schreef V__L_N het volgende:
Wat sebastiaan zegt. Postnl heeft de boel zo geschreven dat je niks kan zonder die app. En vervolgens hebben ze de update van de eeuw gedaan die hem heeft gesloopt... En na 3 maanden weten ze nog niet hoe op te lossen.
Dat is eigenlijk bedoeld voor bedrijven die op zaterdag dicht zijn. Maar ik zie op Twitter heel vaak klachten dat er opeens zo'n verklaring op het adres staat. De klantenservice doet altijd alsof ze van niks weten. Maar het gebeurt zo vaak dat het niet toevallig kan zijn. De klantenservice kan de geslotenverklaring wel weer van je adres afhalen. Ik zou daar dus contact mee opnemen, anders krijg je het de volgende keer weer.quote:
Bedankt!quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:22 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk bedoeld voor bedrijven die op zaterdag dicht zijn. Maar ik zie op Twitter heel vaak klachten dat er opeens zo'n verklaring op het adres staat. De klantenservice doet altijd alsof ze van niks weten. Maar het gebeurt zo vaak dat het niet toevallig kan zijn. De klantenservice kan de geslotenverklaring wel weer van je adres afhalen. Ik zou daar dus contact mee opnemen, anders krijg je het de volgende keer weer.
edit: o ik zie dat je dat hebt gedaan. goed zo
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Meerdere bedrijven (en scholen!) die op zaterdag dicht zijn en waarvoor we wel post hebben. Die bewaren we soms op het depot - mag niet maar je moet toch wat - en anders gaat het retour afzender wegens geen brievenbus. Maar die bedrijven/scholen kunnen dus toch een soort mini-bewaarservice regelen? Of geldt dat alleen voor pakketten?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:22 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk bedoeld voor bedrijven die op zaterdag dicht zijn. Maar ik zie op Twitter heel vaak klachten dat er opeens zo'n verklaring op het adres staat. De klantenservice doet altijd alsof ze van niks weten. Maar het gebeurt zo vaak dat het niet toevallig kan zijn. De klantenservice kan de geslotenverklaring wel weer van je adres afhalen. Ik zou daar dus contact mee opnemen, anders krijg je het de volgende keer weer.
edit: o ik zie dat je dat hebt gedaan. goed zo
Dit gaat over pakketten. Maar er zijn ook scholen en bedrijven waar de post nog van op de vestiging wordt bewaard op zaterdag. Bij het bezorgen is volgens mij de richtlijn dat het retour moet als je het niet kan afleveren (geen brievenbus).quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:56 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Meerdere bedrijven (en scholen!) die op zaterdag dicht zijn en waarvoor we wel post hebben. Die bewaren we soms op het depot - mag niet maar je moet toch wat - en anders gaat het retour afzender wegens geen brievenbus. Maar die bedrijven/scholen kunnen dus toch een soort mini-bewaarservice regelen? Of geldt dat alleen voor pakketten?
Dan heeft ie waarschijnlijk in een verkeerde wijk gezeten en is de kaart nog een keer het systeem doorgegaan.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:18 schreef Fietsertje70 het volgende:
Vandaag kreeg ik nog een kerstkaart, verstuurd een week voor kerst
Adres is helemaal goed geschreven, toch zit er een sticker op met Herstel/retour huisadres en dan is herstel aan geadresseerde aangekruist. Rechtsonder zit er nog een sticker met mijn adres.
Grote vraag: Waarom?
En dat moet dan 3 weken duren?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:39 schreef the_X het volgende:
[..]
Dan heeft ie waarschijnlijk in een verkeerde wijk gezeten en is de kaart nog een keer het systeem doorgegaan.
PostNL faalt, Schiffmacher baalt: begrafenis Deelder niet gehaald
Al was ie van je buurman, dan kan de kaart nog half Nederland door zijn gegaan. Lulliger vind ik dat ik er helemaal niet meer van opkijk, drie weken over een kerstkaart.quote:Op zondag 5 januari 2020 00:20 schreef Fietsertje70 het volgende:
Het meest lullige is eigenlijk nog wel dat de afzender de kaart 20 km hiervandaan de kaart op de post heeft gedaan.
Te genant voor woorden inderdaad. Twitter staat ook vol met dit soort verhalen. Als de machine het adres de eerste keer verkeerd gelezen heeft - en daardoor een verkeerde code heeft geprint - dan blijft zo'n poststuk soms eindeloos rondgaan. Want zodra er een code is gegegenereerd is dat het enige dat door de machine gelezen wordt. Doorstrepen helpt niet.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:49 schreef V__L_N het volgende:
Helaas blijkbaar wel... Het is niet dat de bezorgers daar blij mee zijn. Het is een gevolg van de overdigitalisering van de postnl. Soms is de postbezorger de enige die het poststuk ook echt leest. Alle stappen daarvoor worden gelezen door een machine of computer. Die deden het de eerste keer fout, maar vaak de tweede keer (of derde) ook.
Grootste frustratie van ons het werkvolk...
Ik heb ook het idee dat die nieuwe herstel/retoursticker het probleem verergert. Die mag je i.t.t. de oude sticker absoluut NIET over de codeerregel plakken, maar wat nou als de machine een op zich correct adres verkeerd gelezen heeft en er dus een foute codeerregel op geprint heeft? Dan plak je de herstelsticker linksonder, gooi je de brief in de oranje bus, zit ie er de volgende dag (bij kerstkaarten de volgende week) weer tussen.quote:Op zondag 5 januari 2020 10:15 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Te genant voor woorden inderdaad. Twitter staat ook vol met dit soort verhalen. Als de machine het adres de eerste keer verkeerd gelezen heeft - en daardoor een verkeerde code heeft geprint - dan blijft zo'n poststuk soms eindeloos rondgaan. Want zodra er een code is gegegenereerd is dat het enige dat door de machine gelezen wordt. Doorstrepen helpt niet.
Ik hoor ook heel veel over post van ruim vóór kerst die nu pas aankomt. Met stempel 12-13 december. We zijn wel gewend dat post vanaf de week voor kerst er heel (lees: heeeeeeeel) erg lang over kan doen. Maar inmiddels moet je je kaartjes dus al voor sinterklaas op de bus doen om enigszins zekerheid te hebben dat ze er voor kerst zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |