FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [Project] Audi A3 Sportsback uit 2011 ombouw naar S-Line
#ANONIEMmaandag 25 november 2019 @ 21:54
Na herhaaldelijke problemen met mijn roetfilter en de laatste ontwikkelingen in NL betreft milieuregels ben ik genoodzaakt geweest vroegtijdig mijn vorige A3 1.6 TDI (PTA / [PROJECT] Audi A3 Sportsback uit 2012) weg te doen. Iets wat ik natuurlijk liever niet deed aangezien het echt een eyecatcher was en ik hier al veel tijd en geld ingestopt heb, maar goed, het is niet anders.

Mijn TDI heb ik ingeruild bij een dealer in Groningen voor een A3 1.4 TFSI met 180.xxx op de klok. Mijn oog viel op dit model doordat deze uitgerust was met mooie chromen dakrails, een licht/regensensor in de voorruit en een trekhaak, iets wat mijn vorige A3 niet (allemaal) had en een upgrade die ook niet even gedaan is.

Whats-App-Image-2019-11-23-at-12-44-44.jpg

Whats-App-Image-2019-11-23-at-12-44-54.jpg

Voor deze A3 staat net zoals mijn vorige week een ombouw naar S-Line op de planning, omdat dit nu een benzine betreft hoop ik dat deze langer in mijn bezit is..

Aankopen, updates en meer zul je hier dus kunnen teruglezen :).
Wishlist en toekomstige upgrade;

- Mistlampen (hallogeen of xenon, weet niet of dit bij wet mag).
- S-Line diffuser
- S-Line deur/instaplijsten
- S-Line Hemel + toebehoren (hendels, zonneklep etc..)
- S-Line pook
- S-Line dakspoiler
- S-Line voorbumper en grilledelen
- S-Line 3-spaaks stuur
- S-Line chrome sierlijsten
- HBA (High Beam Assist) spiegel camera
- Reverse camera
- Bose sound system
- Uitlaat sierstukken chrome
- Chrome tape om deurlijsten af te tapen met chrome look
- Autmatische spiegel + spiegel adjustment naar beneden in de achteruit
- Retrofitten van stoelverwarming
- Andere velgen, geen must deze vind ik op zich prima.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2019 22:03:23 ]
#ANONIEMmaandag 25 november 2019 @ 22:11
Direct maar even update 1 de wereld ingooien.

Omdat mijn oude A3 een diesel betrof wist ik dat ik er wat op moest gaan inleveren, de dieselmarkt in Nederland is voor particulieren helemaal in elkaar aan het storten door nieuwe milieunormen en regeltjes die nog komen gaan.

Dit betekend dat ik niet een A3 in dezelfde staat als mijn eigen terug zou krijgen, rondgekeken bij de dealer en vond daar dus deze 1.4 TFSI. Deze 1.4 had wat optische gebreken die voor mij makkelijk te maken zijn en door de vele reserve onderdelen die ik heb liggen te vervangen zijn.

Na aankoop naar huis gereden en direct het huidige interieur uit de A3 getrokken, bij mijn vader in de garage had ik nog een setje stof/leer S-line interieur staan met stoelverwarming. Ook had ik nog S-Line chromen deurlijsten, S-line chrome pook omlijsting en een S-Line chrome asbam natuurlijk zijn deze ook direct de auto in gegaan. Ook heb ik voor inruil de 'Bose soundsystem' speaker grilles verwijderd en bewaard, natuurlijk zitten deze nu ook in mijn huidige A3 :).

Whats-App-Image-2019-11-06-at-16-22-52.jpg

Whats-App-Image-2019-11-06-at-16-23-05.jpg

Bij de dealer zat er een Chorus 2 radio in de A3, tijdens de onderhandelingen heb ik gezegd dat ik de A3 alleen zou overnemen als ik mijn eigen RNS-e mocht meenemen naar de nieuwe auto en de Chorus 2 daarvoor mocht inwisselen. Na wikken en wegen ging de dealer hier in mee en heb ik on-the-spot de radio uit beide auto's omgewisseld.

Omdat er dus fabrieks af geen RNS-e in mijn A3 zat mist er nog een GPS antenne waardoor de navi (voor nu) nog niet werkt. Ik merkte op de terugweg ook dat het geluid in mijn nieuwe A3 wel heel somber was. Nadat ik de fader op de achterspeakers zet en niks hoorde maar eens de achter deurkaarten losgetrokken en wat blijkt.... Mijn nieuwe A3 beschikt niet over speakers en tweeters in de achterportieren, jammer, maar dat geeft ruimte tot een noodzakelijke upgrade en die doe ik dan ook direct goed; Bose soundsystem :).

Foto's heb ik dit weekend van het ombouwen niet gemaakt maar ik zal er morgen even een paar schieten. Vandaag op onderdelenlijn.nl even rondgespeurd naar een S-Line 3-spaaks stuur en heb er een voor een prachtige prijs van ¤80,- gevonden, identiek aan de vorige.

6b5d54df-cdc5-4dee-adee-f4dd390a62e4.jpg

De mail voor de bijbehorende airbag is ook de deur al uit maar daar heb ik helaas nog geen antwoord op...

Wordt vervolgd :P

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2019 22:13:04 ]
Chargeddinsdag 26 november 2019 @ 17:05
Kijk! Wederom lekker bezig.
Ik denk dat jij samen met Turquaz kan gaan wedijveren voor de meeste project topics in de kortste tijd.
Succes ermee,de nieuwe ziet er leuk uit.
#ANONIEMwoensdag 27 november 2019 @ 11:57
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 17:05 schreef Charged het volgende:
Kijk! Wederom lekker bezig.
Ik denk dat jij samen met Turquaz kan gaan wedijveren voor de meeste project topics in de kortste tijd.
Succes ermee,de nieuwe ziet er leuk uit.
Dank :)
Heb even gekeken maar ik kan geen topics van Turquaz vinden? :@

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2019 11:58:19 ]
#ANONIEMwoensdag 27 november 2019 @ 11:58
Update 2;

En alsof het godkolere niet waar is, airbag besteld en is de verkeerde geleverd :'). Foutje, kan gebeuren en de goede wordt vandaag nog op de post gedaan. Goede en snelle service maar helaas wel weer een dag later :(.

Gelukkig is het stuur wel heel en zonder schade aangekomen, een oud 'bekende' :).

8f10ec137948b8a056bf54661e64da95.png

Wordt vervolgd.....
Chargedwoensdag 27 november 2019 @ 17:20
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:57 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Dank :)
Heb even gekeken maar ik kan geen topics van Turquaz vinden? :@

Is ook niet helemaal correct getypt,hij heeft wel eens in je vorige topics gereageerd.
#ANONIEMdonderdag 28 november 2019 @ 14:34
Update 3;

Goede airbag en stuur zijn binnen, helaas is bij transport de ring in de airbag gebroken.
Geen probleem, op internet een nieuwe ring besteld die er zo ingeklikt kan worden, komt een deze weken ook een keer binnen :).

photo-2019-11-28-14-33-00.jpg

U878f37d3d04d4cba87f09155d29337b23.jpg

Oude stuur eruit en airbag kabel overzetten naar 'nieuwe' stuur :).

photo-2019-11-28-14-32-58.jpg

En de boel weer in de auto hangen. Bekend resultaat maar het stuurtje voelt toch weer oud vertrouwd, blij mee :).

photo-2019-11-28-14-32-28.jpg

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2019 14:35:51 ]
#ANONIEMmaandag 9 december 2019 @ 18:32
Update 4;

Een tijdje weg geweest en dat heeft een reden gehad. Ik zal zo kort en duidelijk mogelijk uitleggen wat er is gebeurd aangezien het een best verhaal is..

Bij aankoop van de A3 hoorde ik op de terugweg al een klein bijgeluid die naarmate het accelereren steeds luider werd. Hiermee de verkoper "geconfronteerd" waarna die mij vertelde dat ik daar even mee terug moest komen zodat het beoordeeld kon worden, dit is 2 weken terug.

In die week ben ik dus van Twente weer naar Groningen gereden, dit is voor mij ongeveer 120KM heen en 120KM terug. Eenmaal aangekomen (~11u 's ochtends) heb ik de auto aangemeld bij de service balie en is er een monteur met de auto gaan rijden. Na een klein uurtje diagnose stellen werd ik weer opgehaald, het zijn de banden volgens de monteur. Deze waren gecupped en hierdoor hoorde ik een zoemend geluid tijdens rijden die ook harder werd naarmate ik snelheid maakte. Ik vond het niet acceptabel dat dit mij zo verkocht is en na een halfuur welles/nietes spelen met de servicebalie medewerker heb ik mijn verlies gepakt en ben ik met tegenzin weer teruggereden, direct bij thuiskomst ben ik naar de lokale bandenboer gereden en heb ik er 4 gloednieuwe banden op laten zetten, balanceren en uitlijnen (á ¤240,-). Het moment dat ik echter de snelweg weer opdraaide hoorde ik het gezoem al weer terugkomen, het waren dus niet de banden...

Nogmaals de verkoper met dit verhaal geconfronteerd en de week erop moest ik hiervoor terugkomen, dit was vorige week, afgelopen vrijdag (á 10u 's ochtends). Weer 120KM heen gereden en aangekomen heeft er een andere monteur met de auto gereden die in de eerste instantie het gezoem niet eens opmerkte, erg vreemd aangezien het de radio overstemt en de vorige monteur het ook zo bracht. Hierop ben ik samen met hem in de auto gesprongen en nadat we samen gereden hebben was ook de monteur overtuigd van het defect. Direct de brug opgereden en aan de lagers gevoelt. Diagnose; linker wiellager kapot. Volgens de dealer valt het lager niet onder de 6 maanden Bovag garantie maar kwam met een schappelijk aanbod, we delen de kosten, dit geintje zou me dan totaal ¤125,- kosten. Hiermee ging ik akkoord want ik stond na 3 weken op uitzichtloos punt en wou gewoon van dat gezoem af.

Na montage van een nieuw lager (16:00 's middags) weer een testrit gemaakt en ja hoor, het gezoem is nog aanwezig. Auto weer op de brug en nu met 3 monteurs voelen en tot de conclusie komen; Ah ja, je rechter wiellager is trouwens ook kapot.. Op dat moment zakte de moed me in de schoenen en ben ik boos geworden, ik was niet van plan daar weg te lopen met een kostenpot van dik in de 3 á 4 honderd euro, na deze mislukkingen zag ik het al gebeuren, want wie zegt dat na het vervangen van deze lager het gezoem wel weg is?

Nadat ik mijn frustraties heb geuit en niet had verwacht dat een dealer zo kan lopen klungelen bij de verkoop van een occasion in deze prijsreeks waren ze het met mij eens. Het afgesproken bedrag zou ik moeten betalen van ¤125,- en alle bijkomende ellende zouden zij voor rekening nemen.

Dit betekend dat er iemand om 17.00 de auto ingevlogen is om een nieuw wiellager te halen en met 3 monteurs hebben overgewerkt om z.s.m. dat rechter wiellager te monteren en te test rijden. Rond 17.30 kwam de verkoper met de sleutel in z'n hand naar de wachtkamer met het verlossende bericht; "het is verholpen".

Al om al van een slechte naar een positieve ervaring heen gebogen door kosteloos het andere lager ook te vervangen. Ik merk nu ook dat de auto een stuk beter rolt en het belangrijkste geen zoemend geluid meer maakt :).

In de tussentijd zijn er natuurlijk wat dingen binnen gekomen die ik ergens volgend weekend zal monteren en dan weer een update over zal geven...

Tot de volgende..
#ANONIEMdonderdag 19 december 2019 @ 19:24
Update 5;

Deze weken druppelen langzaam de bestelde onderdelen binnen, krijg telkens delen binnen waardoor ik niet echt een grote update kan plaatsen en het meer klein werk is.

- Middenconsole deksel in leer is binnengekomen, dit maak het interieur een stuk netter in vorm, ook werkt nu de deksel weer (veel voorkomend probleem bij de 8P).

photo-2019-12-19-19-11-43.jpg

- Cruisecontrol hendel gekocht, vandaag de stuurkappen (waar de hendel doorheen steekt) besteld deze komen morgen waarschijnlijk binnen en ga ik proberen dit weekend te monteren.

photo-2019-12-19-19-11-45.jpg

- Highline deurkabels besteld, hier zitten ambition light opties aan, denk hierbij aan waarschuwingslampje in de deurpanelen, Audi logo dat op de grond wordt geprojecteerd wanneer de deur openstaat en verlichting bij de deurgreep, hiervoor moest ik de deurgreep nog wel iets aanpassen. Op elk onderdeel zitten wel clipjes waar de kabel in kan maar de uitsparingen nog niet, wel zie je al waar er gezaagd moet worden.

photo-2019-12-19-19-11-04.jpg

photo-2019-12-19-19-11-28.jpg

Mooi vijlen hoeft niet van mij, het gat waar het licht door schijnt zit niet in het zicht en je zou van onderen moeten kijken (echt goed kijken) om te zien dat er een iets groter gat dan normaal zit, prima voor mij :).

photo-2019-12-19-19-11-31.jpg

Nou, monteren die hap en kijken hoe het staat, deur paneel eraf en de kabelboom omwisselen.
Daarna het Türsteugerät coderen voor de opties die erbij zijn gekomen.

photo-2019-12-19-19-11-23.jpg

photo-2019-12-19-19-11-14.jpg

En........ het werkt niet, was even bang dat het kapot zou zijn dus heb de andere kabel ook nog geprobeerd maar die geeft dezelfde problemen. Wanneer ik een knop op mijn deur indruk hoor ik de raammotor linksachter klikken. Ook geven de knoppen niet heel erg fel licht. Snel de originele kabel gepakt en weer getest, deze werkt nog pffeew..

Dit kan maar 1 ding betekenen, de aders in het originele stekkertje zijn anders dan de highline stekker. Een snelle Google search leerde mij dat Audi na 2007 andere deurmodules gebruikt, in ieder geval de pinbezetting is anders. Gelukkig zijn er veel sites met informatie over de pinbezetting dus dit weekend kan ik mij ook weer verblijden met dit immense priegelwerk van aders omprikken in zo'n klein kutstekkertje.

photo-2019-12-19-19-10-57.jpg

Daarnaast is mijn A3 fabrieksaf geleverd met Chorus, dit houdt in dat de A3 enkel uitgerust is met speakers voor en 2 tweeters in de A-stijlen van de hemelbekleding. Een hele teleurstelling tegenover mijn andere A3 die uitgerust was met Audi Music Soundsystem. Een snelle trip langs de lokale sloop waar ik een originele Blaupunkt subwoofer en achterdeurspeakers + tweeters op de kop heb getikt voor 3 tientjes.

photo-2019-12-19-19-11-21.jpg

De stekker van de originele kabelboom naar de subwoofer afgeknipt, kabels van de headunit naar de subwoofer moet ik zelf trekken en bij Audi worden de achterspeakers door de ingebouwde versterker in de woofer aangestuurd. Nog genoeg kabelwerk na te lopen komende tijd dus...

photo-2019-12-19-19-11-17.jpg

photo-2019-12-19-19-11-21.jpg

photo-2019-12-19-19-11-19.jpg

Ik hoop dat de rest van mijn pakjes binnendruppelt maar denk dat door de feestdagen deze nog even op zich laten wachten, ik wacht op dit moment nog op;

- Chrome stuurring en Audi logo
- RNS-E Fakra GPS antenne (voor de navi)
- Bluetooth module voor RNS-E die op CD-Wisselaar poort speelt.
- Stuurkappen

Wanneer er vooruitgang is geboekt leest u het hier, wordt vervolgd :).
#ANONIEMzondag 22 december 2019 @ 11:20
Update 6;

Dit weekend maar een begin gemaakt aan de luxe deurkabels en dat wat een leuk werkje kan ik je vertellen :).

De luxe deurkabels komen namelijk uit een 2007 A3 en ik bezit een 2011 A3. Na wat onderzoek werk ben ik erachter gekomen dat na 2008 (Facelift model) Audi een andere pinbezetting en modules is gaan gebruiken in de deur. Dit betekend voor mij helaas herpinnen en zonder een duidelijk schema werd mij dit nog een stukje moeilijk gemaakt, afijn toch begonnen en het is gelukt :).

• Stap 1: De pin bezetting van beide (origineel en luxe stekker) documenteren en kijken waar verschillen zitten.

photo-2019-12-19-19-10-57.jpg

(hier staat ook al de uiteindelijke pinbezetting op, ik heb dit gedocumenteerd voor het Audi forum en andere die zoiets willen retrofitten.)
f9988bb69db0ad97efb124ad46c75c9b.png

• Stap 2: De pinnen uit de stekker halen en ze niet te beschadigen. Na wat priegelen kwam ik erachter dat ze werden vastgehouden met een clipje en zodra deze naar beneden staat je hem er zo uit kunt trekken.

photo-2019-12-22-11-01-33.jpg

photo-2019-12-22-11-01-24.jpg

photo-2019-12-22-11-01-27.jpg

• Stap 3: Goed documenteren en langzaam elke stekker in het nieuwe blokje steken. Tussendoor even testen of het werkt en na ongeveer 1,5 dag priegelen is het me gelukt :).

photo-2019-12-22-11-01-35.jpg

photo-2019-12-22-11-01-18.jpg

photo-2019-12-22-11-01-09.jpg

Ik ben niet super tevreden met de helderheid van de deurverlichting, hier moet ik nog even wat op verzinnen, wellicht dat ik er ledjes achter hang die wat sterker zijn.

Wou vandaag mijn aangekocht cruisecontrol hendel inbouwen maar helaas heeft de verkoper mij een verkeerde kap opgestuurd waardoor ik de hendel wel in kan bouwen, maar de kap die eronder hangt niet gaat passen. Heb geprobeerd contact te zoeken maar i.v.m. weekend hem nog niet te pakken gekregen.

ec32deb013e02207143b50cd8a108ffe.png

Met het uitzicht op de feestdagen denk ik dat die kap er pas eind volgende week is, wanneer die binnen is zal ik natuurlijk direct updaten, sta te springen om deze retrofit uit te voeren..

Tot de volgende..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2019 12:03:09 ]
#ANONIEMzondag 22 december 2019 @ 17:54
Update 7;

Van die klusjes die je "wel even doet" die dan weer uitpakken tot een hele dag knooien :').
Vandaag het Audi logo en chromen ring vervangen in de airbag.

photo-2019-12-22-17-51-16.jpg

photo-2019-12-22-17-51-13.jpg

Deze ring zit normaliter vastgesmolten aan de andere kant van de kap. Om dit los te halen moet de gehele airbag uit elkaar en dat zie ik niet zo zitten, ik doe het maar op de beunmanier en breek het af en wip de stukjes eruit.

photo-2019-12-22-17-51-11.jpg

Daarna even met een dremel alles gladmaken en de overige stukjes eruit peuteren en dan kan de nieuwe ring erin. Beetje kit en secondenlijm eronder en wachten tot het hard is geworden.

photo-2019-12-22-17-51-09.jpg

photo-2019-12-22-17-51-03.jpg

Resultaat :)
Airbag is nog beetje vettig van de siliconenspray die ik heb gebruikt om de lijmresten op te poetsen, ik wacht nu eerst tot alles hard is en dan zal ik van de week met nailpolish de lijmrestjes wegpoetsen :).

photo-2019-12-22-17-50-51.jpg
#ANONIEMdinsdag 24 december 2019 @ 15:03
Update 8 alweer, en dit is een dikke waar ik heel blij mee ben :).

Vandaag de tijd genomen om de cruisecontrol te monteren op de A3 die fabrieks af zonder CC kwam.

Om te beginnen de accu maar afkoppelen, ik wil geen airbag in mijn gezicht of rare foutmeldingen.

photo-2019-12-24-14-49-21.jpg

Daarna de hele riedel maar losmaken van de stuurkolom, te beginnen met natuurlijk de airbag.
Door het stuur 90 graden te draaien kunnen de clipjes van het stuur af waardoor de schroeven van de airbag zichtbaar zijn.

photo-2019-12-24-14-49-05.jpg

photo-2019-12-24-14-49-14.jpg

photo-2019-12-24-14-49-16.jpg

Voorzichtig de airbag uit 't stuurwiel tillen want de airbagkabel zit hier strak achter..

photo-2019-12-24-14-49-48.jpg

photo-2019-12-24-14-49-50.jpg

Stuurwiel is uitgelijnd op de naaf, Audi heeft er netjes een streepje bijgezet zodat het stuurwiel straks ook weer netjes in het midden staat. Stuur eraf waardoor de sleepring zichtbaar wordt.

photo-2019-12-24-14-49-52.jpg

photo-2019-12-24-14-49-56.jpg

Even voorzichtig wrikken met de kapjes en de sleepring vastmaken met tape!

photo-2019-12-24-14-49-58.jpg

Wanneer die vast zit kan de stuurkolom kap eraf, een paar Torx 10 schroeven onderop en 2 vooraan.

photo-2019-12-24-14-50-00.jpg

photo-2019-12-24-14-50-06.jpg

Wederom voorzichtig de kap loswrikken en zorgen dat je niks forceert, gevoelige plek met al die dure en gevoelige modules. Na 5 minuutjes wrikken is de kap netjes losgekomen :).

photo-2019-12-24-14-50-09.jpg

Dan naar het volgende fragiele onderdeel, de 'stuurcomputer' oftewel Lenkradsteugerät.
Deze zit met één mini torx vast en 2 clipjes waar ik als de dood voor ben dat ze afbreken, gelukkig kwam alles redelijk eenvoudig los maar dit onderdeel is duur en zeer breekbaar :')

photo-2019-12-24-14-50-16.jpg

photo-2019-12-24-14-51-02.jpg

Originele knipperhendel eraf en de nieuwe met CC-hendel erop :).

photo-2019-12-24-14-50-59.jpg

photo-2019-12-24-14-51-04.jpg

photo-2019-12-24-14-51-06.jpg

Dat was de "laatste" stap. Vanaf dit punt kan alles in omgekeerde volgorde weer gemonteerd worden. Het enige wat voor mij nog noodzakelijk was is de stuurkolomkap aan te passen. Ik zal ergens in de toekomst een originele kap kopen voor de CC hendel maar die heb ik nu nog niet.

De slijptol er maar bijgepakt en de uitsparing er zelf maar in gemaakt. Gezien het feit dit toch niet in het zicht zit maakt me het eigenlijk bar weinig uit :P

photo-2019-12-24-14-51-15.jpg

photo-2019-12-24-14-51-17.jpg

Het enige wat nu nog gedaan moet worden is de CC-hendel voor de A3 coderen. VCDS aangeslingerd en mijn stuurwielcomputer gecodeerd zodat het weet dat er een CC-hendel aanzit.

photo-2019-12-24-14-51-08.jpg

photo-2019-12-24-14-51-09.jpg

Hierna de ECU zelf laten weten dat CC actief is op de auto, het motormanagement moet namelijk ook weten dat er een CC-hendel zit, deze moet namelijk de snelheid en toerental houden wanneer deze actief is :).

photo-2019-12-24-14-51-11.jpg

photo-2019-12-24-14-51-14.jpg

Resultaat:

photo-2019-12-24-14-51-19.jpg

Super blij mee, werkt prachtig :).
Het van de week ook voetverlichting besteld, deze komt denk ik pas in het nieuwe jaar binnen maar zal deze ook zo aansluiten zodat deze vanaf het dashboard te binnen is..

Alvast de beste wensen en tot de volgende .... ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2019 15:05:46 ]
Maegrimdinsdag 24 december 2019 @ 15:23
Optimistische snelheidsmeter :+
Opa.Bakkebaarddinsdag 24 december 2019 @ 15:41
Ik heb er niet zoveel aan toe voegen maar lees graag mee. Leuk om te zien hoe je het allemaal doet!
#ANONIEMdinsdag 24 december 2019 @ 15:50
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:23 schreef Maegrim het volgende:
Optimistische snelheidsmeter :+
Hoe bedoel je? :)

quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:41 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik heb er niet zoveel aan toe voegen maar lees graag mee. Leuk om te zien hoe je het allemaal doet!
Geen probleem, leuk als mensen het leuk vinden om te lezen natuurlijk.
Vind het zelf ook leuk om er mee bezig te zijn, het documenteren helpt later bij verkoop natuurlijk weer :D.
Maegrimdinsdag 24 december 2019 @ 16:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:50 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? :)
280 als max, komt ie net geen derde tekort :P
#ANONIEMdinsdag 24 december 2019 @ 18:41
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:28 schreef Maegrim het volgende:

[..]

280 als max, komt ie net geen derde tekort :P
Aaah, op die fiets :D
Harder dan 200 gaat dit 4 pittertje niet.
cressisubdinsdag 24 december 2019 @ 19:03
Ben blij dat er nog mensen zijn die lol in het sleutelen hebben en wens je veel sucses en rijplezier met de Audi.
Sjemmertdinsdag 24 december 2019 @ 19:13
Ik snap dat dit hobby is en misschien is dit een stomme vraag hoor maar was het niet goedkoper en makkelijker geweest gewoon een A3 S-line te kopen ipv het zelf allemaal om te bouwen ?
#ANONIEMwoensdag 25 december 2019 @ 00:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 19:13 schreef Sjemmert het volgende:
Ik snap dat dit hobby is en misschien is dit een stomme vraag hoor maar was het niet goedkoper en makkelijker geweest gewoon een A3 S-line te kopen ipv het zelf allemaal om te bouwen ?
Die vraag krijg ik vaker, maar waar is daar de lol aan? :D. Natuurlijk is het fabrieks af ook te krijgen. Gezien het feit dat ik mijn weekenden vul met mijn hobby en (vaak) voor de helft van de prijs dezelfde opties monteer... Een win-win situatie voor mij :D.

Zoek voor de grap maar eens naar een standaard A3 (Ambition of ProLine) en dan een van hetzelfde bouwjaar en KM-stand in S-line. De prijs schiet ineens de lucht in.
Captain_Jack_Sparrowdonderdag 26 december 2019 @ 10:55
Waarom koop je niet gewoon een S3. Ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit en dan heb je echt een leuke auto.
Sounddragondonderdag 26 december 2019 @ 18:05
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Waarom koop je niet gewoon een S3. Ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit en dan heb je echt een leuke auto.
Wellicht een idee om de post boven de jouwe te lezen?

Die jongen wil lekker knutselen.
Sjemmertvrijdag 27 december 2019 @ 10:54
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 00:20 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Die vraag krijg ik vaker, maar waar is daar de lol aan? :D. Natuurlijk is het fabrieks af ook te krijgen. Gezien het feit dat ik mijn weekenden vul met mijn hobby en (vaak) voor de helft van de prijs dezelfde opties monteer... Een win-win situatie voor mij :D.

Zoek voor de grap maar eens naar een standaard A3 (Ambition of ProLine) en dan een van hetzelfde bouwjaar en KM-stand in S-line. De prijs schiet ineens de lucht in.
Haha oke, als je alles zelf kan en goed rond shopt zal het wel goedkoper zijn dan. Ik blijf even volgen wel leuk om te zien.

Ik heb zelf een al wat oudere A4 B6 (2004) met S-Line onderstel (20mm lager) en interieur (o.a. S-line deurlijsten, half lederen sportstoelen, geperforeerd 3 spaak stuur, zwarte hemel).

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjemmert op 27-12-2019 11:09:06 ]
#ANONIEMvrijdag 27 december 2019 @ 11:42
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:54 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Haha oke, als je alles zelf kan en goed rond shopt zal het wel goedkoper zijn dan. Ik blijf even volgen wel leuk om te zien.

Ik heb zelf een al wat oudere A4 B6 (2004) met S-Line onderstel (20mm lager) en interieur (o.a. S-line deurlijsten, half lederen sportstoelen, geperforeerd 3 spaak stuur, zwarte hemel).
Dan weet je ook als geen ander dat S-line het prijskaartje verhoogd :).
Ah een A4 B6, die zijn ook nog leuk knutselbaar :D.

De zwarte hemel en lijsten moet ik ook nog even op de kop tikken, dat doe ik denk ik vanuit Duitsland daar is het een stuk goedkoper.
Sjemmertvrijdag 27 december 2019 @ 12:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:42 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Dan weet je ook als geen ander dat S-line het prijskaartje verhoogd :).
Ah een A4 B6, die zijn ook nog leuk knutselbaar :D.

De zwarte hemel en lijsten moet ik ook nog even op de kop tikken, dat doe ik denk ik vanuit Duitsland daar is het een stuk goedkoper.
Ja maar op die leeftijd was het verschil in prijs niet zo groot meer, het verschil zal met een nieuwere auto wel wat groter zijn. Zat kwa aankoop prijs een beetje tussen de standaard B6 (tot en met 2004) en de standaard B7 (vanaf 2005) in zeg maar.

Het onderstel is iig fabrieks af, heb ik destijds gecontroleerd a.d.h.v de code in het boekje. Ik ga ervan uit dat het interieur ook fabrieks af is gekomen, weet jij of dat ook nog te controleren is met die optie codes ? Zo ja welke codes moeten er dan in staan ?
#ANONIEMvrijdag 27 december 2019 @ 19:04
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 12:07 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ja maar op die leeftijd was het verschil in prijs niet zo groot meer, het verschil zal met een nieuwere auto wel wat groter zijn. Zat kwa aankoop prijs een beetje tussen de standaard B6 (tot en met 2004) en de standaard B7 (vanaf 2005) in zeg maar.

Het onderstel is iig fabrieks af, heb ik destijds gecontroleerd a.d.h.v de code in het boekje. Ik ga ervan uit dat het interieur ook fabrieks af is gekomen, weet jij of dat ook nog te controleren is met die optie codes ? Zo ja welke codes moeten er dan in staan ?
Je kan tegenwoordig in de Audi app (op je telefoon) heel veel terugvinden.
https://apps.apple.com/nl/app/myaudi/id440464115
Daar kun je je voertuigen toevoegen via VIN nummer (staat op je kentekenkaart).

Vervolgens kun je dan de opties bekijken zoals die geleverd is aan de 1e eigenaar;

photo-2019-12-27-19-01-36-3.jpg

photo-2019-12-27-19-01-36.jpg

photo-2019-12-27-19-01-36-2.jpg
Sjemmertzaterdag 28 december 2019 @ 00:46
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 19:04 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Je kan tegenwoordig in de Audi app (op je telefoon) heel veel terugvinden.
https://apps.apple.com/nl/app/myaudi/id440464115
Daar kun je je voertuigen toevoegen via VIN nummer (staat op je kentekenkaart).

Vervolgens kun je dan de opties bekijken zoals die geleverd is aan de 1e eigenaar;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Aha ik heb wat kunnen vinden inderdaad thanks ! :)

Screenshot-20191228-004251.jpg
#ANONIEMzaterdag 28 december 2019 @ 12:00
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 00:46 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Aha ik heb wat kunnen vinden inderdaad thanks ! :)

[ afbeelding ]
Overige "S-line" :D

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2019 12:00:54 ]
raptorixzondag 29 december 2019 @ 12:11
Geen rijbewijs of auto, maar vind dit soort topics super 😋
#ANONIEMzondag 29 december 2019 @ 17:30
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 12:11 schreef raptorix het volgende:
Geen rijbewijs of auto, maar vind dit soort topics super 😋
Top om te lezen, dank! :)
#ANONIEMzondag 29 december 2019 @ 17:48
Update 9 :)

Zondag, rustda..... knutseldag.

Vandaag me voorgenomen om bezig te gaan met de subwoofer. Zonder ook maar enig idee te hebben hoe dit kreng aan elkaar geknoopt gaat worden.

Na een tijdje zoeken ergens verdwaald diep op een forum een soort van aansluitschema gevonden. Hopelijk kloppen deze gegevens maar goed daar kom ik ook maar op één manier achter.

quote:
Geel = RR
Groen = RL
Grijs = Massa RR/RL

Wit = remote kabel voor inschakelen amp (versterker)

Oranje = Can-L (Can Low)
Oranje/paars = Can-H (Can High)

Rood/blauw = Constante 12V
Bruin = Massa
Als ik daar de pinbezetting van de RNS-e tegenover houd komt dit aardig overeen..

photo-2019-12-17-14-54-40.jpg

De RNS-e maar uit het dashboard getrokken en kijken of het moeilijk gaat worden om de stekker te bevolken met bedrading voor de sub en speakers. De betreffende stekker uit de quadlock getrokken en gekeken hoe deze in elkaar steekt :P.

Ik zag eigenlijk direct dat deze op dezelfde manier vastzitten als de 32-pin stekker in de deur. Laat ik hier nou net ervaring mee hebben na dat gepiel :7. Bedacht me geen moment en wist dat ik nog een oude deurkabel had liggen die ik hiervoor kon gebruiken. Zo gezegd zo gedaan en een oude deurkabel zo verknipt zodat deze in de stekker voor de quadlock past.

Direct het handschoenenkastje gedemonteerd zodat de kabels daar netjes achterlangs gelegd kunnen worden. Achter het vakje langs onder de deurdorpels door zodat ze compleet uit het zicht naar de achterbank gaan.

photo-2019-12-29-17-32-48.jpg

photo-2019-12-29-17-32-44.jpg

photo-2019-12-29-17-32-42.jpg

Dit waren enkel de RR, RL en Massa. Deze signalen geven de audio door aan de versterker in de subwoofer die het vervolgens weer aan de achterspeakers doorgeeft. De sub en versterker moeten nu nog een constante en geschakelde 12V hebben.

De zekeringkast zit bij Audi aan de bestuurderskant en heb besloten via de accu 2 draden naar de zekeringkast te trekken. Heb er helaas geen foto van maar jullie moeten maar op mijn woord geloven dat ik kabels dwars door de zogenoemde "firewall" heb getrokken van de accu naar de zekeringkast naast de bestuurder.

Massa punt heb ik een paar CM erboven gevonden, een net kaal plekje alluminium wat hier mooi voor gebruikt kan worden. Draden samen met een zekering in de zelf gemaakte sloten gedrukt zodat bij een piekspanning de zekering knapt en niet de woofer of versterkerd doorfikt :).

photo-2019-12-29-17-32-36.jpg

photo-2019-12-29-17-32-30.jpg

Had nog een paar LED strips liggen waarmee ik de werking van de constante en geschakelde 12V kon testen.

photo-2019-12-29-17-33-01.jpg

Kabels doorgetrokken onder de dorpels door tot in de kofferbak. En toen, toen was de stekker van de subwoofer aan de beurt.. Voor nu test ik de boel met kroonsteentjes en wanneer het werkt label ik de kabels. Achteraf prik ik hier natuurlijk netjes nieuwe kabelschoentjes in zodat het netjes 1 kabel en stekker wordt, het ziet er zo niet uit :D.

photo-2019-12-29-17-32-55.jpg

photo-2019-12-29-17-32-53.jpg

photo-2019-12-29-17-32-51.jpg

Voor het aansluiten toch maar even de woofer passen. En deze past netjes.

photo-2019-12-28-20-40-46.jpg

photo-2019-12-28-20-40-51.jpg

Spul weer uit de auto getrokken en het voor een test maar een aanslingeren... En ja hoor, first try en de woofer blaast vrolijk mee en wat een verschil kan zo'n ding al maken in belevenis van muziek.

Toch een volle dag bezig geweest met het wegwerken en maken van kabels dus de speakers in de achterdeuren zitten er nog niet in. Gezien de feestdagen en afspraken die ik heb verwacht ik ergens midden januari deze exemplaren de Audi in te kunnen draaien.

Weer een leerzame middag en het belangrijkste een dikker geluidssysteem in de A3 >:)
#ANONIEMvrijdag 3 januari 2020 @ 17:53
Update 10 :)

Vandaag bezig geweest met de speakers in de achterdeur.
Eerst de rechterkant, ik had geen idee hoe ik de kabel door de deur moest gaan voeren dus na lang denken en bekijken heb ik besloten hem langs de deurstekker heen te trekken.

Hiervoor moesten binnen in de A3 natuurlijk weer heel veel plastic platen verwijderd worden en het nodige gepriegel door de deurrubbers heen...

photo-2020-01-03-17-44-47.jpg

Gat waar de speaker in komt, deze zit dus al wel in de deur maar bij mij zat hier een stuk schuim voor.

photo-2020-01-03-17-44-46.jpg

photo-2020-01-03-17-44-42.jpg

Na wat priegelen een plek gevonden om de kabel doorheen te voeren.

photo-2020-01-03-17-44-44.jpg

photo-2020-01-03-17-44-34.jpg

Om het geheel toch een beetje waterdicht te houden prikte ik een klein gaatje door de rubbers heen aan beide kanten, de reden dat ik de kabel niet door het rubber heen heb geprikt is omdat aan de deurkant deze dichtgemaakt zit. Helaas is dit dus de enige manier maar volstaat voor mij ook prima. Achteraf de kabel met een tipje kit helemaal dicht gemaakt.

photo-2020-01-03-17-44-32.jpg

photo-2020-01-03-17-44-24.jpg

Dit betekend aan de binnenkant alle sierlijsten weer los, de hele achterbank eruit en de kabel netjes uit het zicht naar de kofferbak en de sub heen leiden. Wat. Een. Piswerk :').

photo-2020-01-03-17-44-38.jpg

photo-2020-01-03-17-44-36.jpg

Heb de speaker getest maar kraakt wel een beetje, dit komt denk ik doordat ik de speaker met kroonsteentjes verbindt. Gelukkig heb ik de originele stekkers ook nog maar zijn deze wel afgeknipt.

Deze ook maar uit elkaar getrokken om hier de bekabeling in vast te maken straks zodat de speaker op originele wijze aangesloten wordt echter alleen op een eigen getrokken kabel :).

photo-2020-01-03-17-51-22.jpg

photo-2020-01-03-17-51-26.jpg

photo-2020-01-03-17-51-28.jpg

Voor mij hieldt hier de dag op. Morgenvroeg even langs de Gamma/Praxis om te kijken naar wat kabelschoentjes zoals op de foto hierboven. Morgen is tevens de andere kant aan de beurt waarna ik alles net kan maken en kan wegwerken (voor de laatste keer nu :) .... )
Captain_Jack_Sparrowzaterdag 4 januari 2020 @ 09:03
quote:
14s.gif Op donderdag 26 december 2019 18:05 schreef Sounddragon het volgende:

Wellicht een idee om de post boven de jouwe te lezen?

Heb ik gedaan. Die opmerking over de prijzen is kul. De 1.4 die hij heeft kost ongeveer 8k, een 2.0 Quattro S-Line 9k. Een S3 is wel iets duurder, maar dat is dan ook echt een speciale uitvoering, in tegenstelling tot een 'gewone' S-Line.
#ANONIEMzaterdag 4 januari 2020 @ 09:43
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 09:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. Die opmerking over de prijzen is kul. De 1.4 die hij heeft kost ongeveer 8k, een 2.0 Quattro S-Line 9k. Een S3 is wel iets duurder, maar dat is dan ook echt een speciale uitvoering, in tegenstelling tot een 'gewone' S-Line.
Ik heb een A3 2011, met 180.000 op de klok en dat klopt hij was ongeveer 8k.
Nu ga ik zoeken op Marktplaats naar een S3 met 180 op de klok uit 2011.

https://www.marktplaats.nl/l/auto-s/audi/f/s3/576/#q:audi+s3|constructionYearFrom:2011|mileageFrom:180000|sortBy:PRICE|sortOrder:INCREASING|postcode:3434NO

Laagst aangeboden S3 = ¤15.000, er zijn met deze zoekopdracht echter maar 2 gevonden, laten we wat ruimer zoeken. Een S3 uit 2011 dan....

https://www.marktplaats.nl/l/auto-s/audi/f/s3/576/#q:audi+s3|constructionYearFrom:2011|sortBy:PRICE|sortOrder:INCREASING|postcode:3434NO

S3 uit 2011 = ¤13.950

Edit: zie dat de links niet goed werken.

0faec8549145a99c5a7bd43e72fd64a9.png

Daarnaast zijn dit vrijwel allemaal hatchbacks, die vind ik dus geen hol aan. Ik wil toch echt wel een sportsback.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2020 09:46:47 ]
Captain_Jack_Sparrowzaterdag 4 januari 2020 @ 09:47
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 09:43 schreef henkkeumus het volgende:

S3 uit 2011 = ¤13.950
Correct. Zoals ik in de reactie boven jou ook al aangaf.

Er staat ook een 2.0 Quattro S-line met 176dkm voor 9k te koop. Ik betwijfel of jij voor 1000 euro van jouw 1.4 een 2.0 Quattro kunt maken.

https://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a3/47866854
#ANONIEMzaterdag 4 januari 2020 @ 09:49
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 09:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Correct. Zoals ik in de reactie boven jou ook al aangaf.

Er staat ook een 2.0 Quattro S-line met 176dkm voor 9k te koop. Ik betwijfel of jij voor 1000 euro van jouw 1.4 een 2.0 Quattro kunt maken.

https://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a3/47866854
Nee dat kan ik inderdaad niet, maar dan praten we over vermogen.
Ik doe het vooral voor de extra opties zoals CC, verlichting, interieur, geluidssysteem etc..

Hetzelfde wat een dik uitgevoerde A3/S3 heeft kan ik voor veel minder geld inbouwen en daarnaast vind ik het sleutelen ook leuk. Maar goed, dit is en blijft een persoonlijk dingetje. Ik hoef (op dit moment) geen benzineslurpende 2.0 quattro. Ben nog een student dus het moet wel leuk blijven voor de portemonnee :9

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2020 09:50:20 ]
#ANONIEMzaterdag 4 januari 2020 @ 17:20
Update 11.

Vandaag ook kabels getrokken van de andere kant naar de kofferbak. Hier geen foto's van gemaakt aangezien dit eigenlijk dezelfde stappen zijn als de andere kant :).

Wel kreeg ik vandaag een pakket met 4x voetverlichting lampjes binnen. Direct kabels getrokken. Omdat mijn A3 origineel niet met voetverlichting kwam moet ik deze coderen en het draad op de + van de boordcomputer (ECU).

Footwell09.jpg

Footwell10.jpg

Footwell11.jpg

Ook deze stekker moet weer uit elkaar om er een pin te kunnen bijsteken.

Footwell15.jpg

Daarna ergens massa vandaan trekken en de boel aansluiten en draden trekken :).

Footwell19.jpg

En zie hier het resultaat.....

photo-2020-01-04-17-19-50.jpg

photo-2020-01-04-17-20-00.jpg

photo-2020-01-04-17-20-02.jpg

Doordat ik hem rechtstreeks op de ECU heb aangesloten kan ik nu ook de helderheid via het DIS (Driver information screen) aanpassen.

Gezien ik een beste tijd bezig ben geweest met kabels trekken en wegwerken heb ik ervoor gekozen de achterspeakers morgen maar af te maken :).

Wordt dus vervolgd......

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2020 17:21:51 ]
#ANONIEMdinsdag 7 januari 2020 @ 16:41
Update 12 (klein):

Eergister bij de Audi dealer nieuwe stekkers voor de subwoofer besteld en vandaag al kunnen ophalen :).

2 stuks, just in case :D ....

photo-2020-01-07-16-39-42.jpg
Chargeddinsdag 7 januari 2020 @ 19:55
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 09:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Correct. Zoals ik in de reactie boven jou ook al aangaf.

Er staat ook een 2.0 Quattro S-line met 176dkm voor 9k te koop. Ik betwijfel of jij voor 1000 euro van jouw 1.4 een 2.0 Quattro kunt maken.

https://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a3/47866854
ffs,serieus,je blijft ook maar klooien ook,is het niet? Zeiken om te zeiken. Flikker dan op hier uit dit topic en laat hem lekker hobbyen!
Chargeddinsdag 7 januari 2020 @ 20:08
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 16:41 schreef henkkeumus het volgende:
Update 12 (klein):

Eergister bij de Audi dealer nieuwe stekkers voor de subwoofer besteld en vandaag al kunnen ophalen :).

2 stuks, just in case :D ....

[ afbeelding ]
Heb jij nou die set om die pins mooi om te zetten?
#ANONIEMdinsdag 7 januari 2020 @ 20:09
Yes, ik ga morgen of donderdag even langs de auto speciaalzaak om de pinnen op te pikken. De buurman heeft zo'n tang waarmee ik ze er zo in kan prikken :).

Als alles meezit bouw ik de boel er vrijdag of dit weekend even in. Heb een erg drukke week wil alles tegelijk doen maar aangezien ik in mijn afstudeer jaar zit krijgt school op dit moment even voorrang :7
Chargeddinsdag 7 januari 2020 @ 20:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 20:09 schreef henkkeumus het volgende:
Yes, ik ga morgen of donderdag even langs de auto speciaalzaak om de pinnen op te pikken. De buurman heeft zo'n tang waarmee ik ze er zo in kan prikken :).

Als alles meezit bouw ik de boel er vrijdag of dit weekend even in. Heb een erg drukke week wil alles tegelijk doen maar aangezien ik in mijn afstudeer jaar zit krijgt school op dit moment even voorrang :7
Rustig aan,beter wat later en goed als gehaast maar dat hoef ik je niet te vertellen. Lekker bezig iig en ga gewoon door.
#ANONIEMdinsdag 7 januari 2020 @ 20:26
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 20:24 schreef Charged het volgende:

[..]

Rustig aan,beter wat later en goed als gehaast maar dat hoef ik je niet te vertellen. Lekker bezig iig en ga gewoon door.
Inderdaad :).

Dank!
#ANONIEMvrijdag 17 januari 2020 @ 16:40
Update 13;

Weer een kleintje, heb een tijdje geleden een AUX input voor de RNS-e besteld. Sommige A3's hebben dit standaard, mijne nog niet. Mijn RNS-e (radio) is nu dus met eigenlijk alles uitgerust op DAB+ radio na (wellicht later nog).

photo-2020-01-17-16-32-25.jpg

Het plan is hem ook op de orignele plek te monteren. Audi heeft bij elk model al wel een gat voorgemonteerd, normaal zit hier een rubbertje overheen en is dus niet zichtbaar.

photo-2020-01-17-16-32-42.jpg

Pook sierlijst en asbak los zodat ik straks de kabel daar onderdoor kan voeren..

photo-2020-01-17-16-32-45.jpg

Sigarettenaansteker loswippen zodat ik wat meer werkruimte voor mijzelf kan creëren.
De kabel onder de asbak doorvoeren en netjes door het gat heenvoeren.

photo-2020-01-17-16-32-47.jpg

photo-2020-01-17-16-32-49.jpg

Het rubbertje dat er normaal zit even uitgeknipt zodat die er mooi omheen valt en het net origineel lijkt :9

photo-2020-01-17-16-32-54.jpg

photo-2020-01-17-16-32-57.jpg

En van het uiteindelijke resultaat heb ik natuurlijk geen foto gemaakt :'). Deze houden jullie van me tegoed.

Vandaag ook EIN-DE-LIJK de pinnen voor mijn subwoofer stekker kunnen bestellen en zijn binnen. I.v.m. school en afstuderen weet ik niet of ik hier aan toe ga komen dit weekend maar ik kan zelf al niet wachten om dit eindelijk is in orde te maken... Wordt dus snel gedaan :).
Chargedvrijdag 17 januari 2020 @ 16:48
Aah,weer een leuke update. Mooi bezig en een nette afwerking ^O^
#ANONIEMzaterdag 18 januari 2020 @ 17:28
Update 14;

Alvast een begin gemaakt met sound system :). Pinnen bij een zaak in de buurt kunnen kopen waarmee ik de stekker zo goed als kan aansluiten.

Alleen de speakers voor de achterdeur(en) moet ik nog aansluiten, dit doe ik later omdat deze speakers nog een aardedraad moeten hebben. Subwoofer doet wel weer mee nu en wat een verschil :D.

photo-2020-01-18-17-26-10.jpg

photo-2020-01-18-17-26-10-2.jpg

photo-2020-01-18-17-26-10-3.jpg
#ANONIEMdonderdag 23 januari 2020 @ 16:52
Update 15;

Wederom een kleintje. Had voor de grap chrome tape gekocht van de AliExpress. Binnengekomen en was van plan hier mijn grille mee te volplakken. Waarschijnlijk monteer ik in een later stadium een honeycomb grille met S-line bumper dus dit is toch "tijdelijk".

photo-2020-01-23-16-47-09.jpg

photo-2020-01-23-16-47-05.jpg

Halverwege....

photo-2020-01-23-16-47-03.jpg

En het resultaat na een klein halfuurtje plakken :).

photo-2020-01-23-16-46-53.jpg

photo-2020-01-23-16-47-01.jpg
#ANONIEMmaandag 27 januari 2020 @ 20:08
Vandaag zijn een paar originele S-Line deurlijsten vanuit Duitsland op de post gegaan.
Donderdag ga ik naar Essen om te kijken naar een volledig S-Line interieur (hemel, a/b/c stijlen, kofferbakbekleding enz). Hopelijk is 't wat :9

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2020 20:08:27 ]
Chargeddinsdag 28 januari 2020 @ 10:42
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:08 schreef henkkeumus het volgende:
Vandaag zijn een paar originele S-Line deurlijsten vanuit Duitsland op de post gegaan.
Donderdag ga ik naar Essen om te kijken naar een volledig S-Line interieur (hemel, a/b/c stijlen, kofferbakbekleding enz). Hopelijk is 't wat :9
Let's hope so,zou weer een mooie update zijn. Succes!
#ANONIEMdonderdag 30 januari 2020 @ 14:49
Voor 180,- een bijna complete set op de kop getikt :9.

Mis enkel de 2 zonnekleppen voor, 1 handvat en een klepje dat over de interieurverlichting moet.
Ik ga van 't weekend eens kijken of ik met mat zwarte verf mijn eigen beige handel niet gewoon kan overspuiten, de kleur komt verdacht veel overeen :).

Set is wel on-tie-ge-lijk smerig, dus ik moest even door de zooi heenkijken als 't ware maar ik ga dr vanuit dat dit er weer netjes uit komt te zien straks :).
#ANONIEMvrijdag 31 januari 2020 @ 19:03
Morgen weer voetballen en een pot bier daarna, dus vandaag maar vast begonnen met het schoonmaken van hemel en onderdelen want daar komt morgen denk ik niet veel meer van terecht :@ Maar jeetje wat een verschil..

Zondag/maandag maar beginnen met de hele inbouw en dan is het interieur volledig S-Line :) .

photo-2020-01-31-18-58-44.jpg

photo-2020-01-31-18-58-41.jpg

photo-2020-01-31-18-58-32.jpg

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2020 19:04:34 ]
#ANONIEMmaandag 3 februari 2020 @ 16:09
Update nummer zoveel.

Dit weekend was het dan zo ver, de hele A3 uit elkaar om vervolgens weer in elkaar te zetten. Met veel moeite de hele auto uit elkaar getrokken met het idee "dit spul komt er natuurlijk nooit meer zo strak in als nu". Achteraf gezien heb ik het er weer superstrak inzitten en omdat het zwart is zijn de naden ook niet super goed zichtbaar, super blij met het resultaat :).

Even wat before pics geschoten

photo-2020-02-03-15-49-34.jpg

En een before pic met de achterbank er alvast uit :).

photo-2020-02-03-15-49-37.jpg

Nou, het feest is begonnen. De kofferbak bekleding los, achterbank lose en de C-stijlen losgewrikt.

photo-2020-02-03-15-49-51.jpg

photo-2020-02-03-15-49-49.jpg

Tussenstand...

photo-2020-02-03-15-49-41.jpg

Door naar de B-stijlen van de A3. Alle kappen zitten met pinnen vastgeklikt die snel verbuigen. Het is dus wel voorzichtig zijn met die fragiele zooi.

Voordat de B-stijlen uit de auto kunnen moet de gordel er doorheen. Ik denk dat ik hier het langst mee bezig ben geweest. Goddomme wat hebben ze die zooi in een kleine ruimte vast weten te bouten, man man man.

photo-2020-02-03-15-49-44.jpg

Zo, B-stijlen met wat andere rommel eruit..

photo-2020-02-03-15-49-47.jpg

Mmh, de S-line hemel beschikt over 2 leeslampjes bij de bestuurder en passagier. Deze zaten origineel niet in mijn A3 en dus heb ik hier de bekabeling (NOG) niet voor :D. Voor nu even niet aangesloten maar dat komt zeker later nog wel :), ook vond ik een sensor in de interieurverlichting. Geen idee waar die voor is, ik gok iets met m'n automatisch dimbare spiegel..

photo-2020-02-03-15-49-53.jpg

photo-2020-02-03-15-49-56.jpg

Nou op dat moment had ik vrijwel alles los en kon ik de hemel los beginnen te wrikken. Deze kom vrij makkelijk los en kan daarna via de kofferbak eruit.

photo-2020-02-03-15-49-59.jpg

photo-2020-02-03-15-50-03.jpg

photo-2020-02-03-15-50-05.jpg

photo-2020-02-03-15-50-01.jpg

En vanaf dit punt is het de grote omkeer show, alles in omgekeerde volgorde er weer in.
De zwarte hemel schoof er soepeltjes in en om hem direct goed op z'n plek te houden direct de 4 handvasten vastgezet.

Gelukkig de voorstoelen erin gelaten, hier kon die mooi op rusten want dat ding op z'n plek krijgen is een kut werk :D

photo-2020-02-03-15-50-08.jpg

photo-2020-02-03-15-50-10.jpg

photo-2020-02-03-15-50-12.jpg

Zo, de stijltjes er weer in en de lampjes en dat ziet er alweer mooi uit.
Door de flits op m'n camera zie je de stofresten nog wel op het zwarte zitten, volgende week met meer tijd even met een nat doekje er overheen..

photo-2020-02-03-15-50-16.jpg

photo-2020-02-03-15-50-14.jpg

Als klapper op de vuurpijl zijn vandaag ook mijn S-Line deurlijsten binnen gekomen, die kunnen er dus ook direct op :).

photo-2020-02-03-15-50-18.jpg

Beetje kit eronder en vast tapen :).

photo-2020-02-03-15-50-22.jpg

En eindresultaat.

photo-2020-02-03-15-50-26.jpg

Jullie houden nog een goede fotoshoot van me tegemoet, had na het monteren geen zin meer om me in allerlei bochten te wringen om foto's te maken :D.

Waar ik even niet aan gedacht had is dat de deurrubbers kleine beige stoffen randen hebben om de hemel mooi af te dichten. Deze moet ik dus nog even zwart maken evenals de spiegel, maar dat komt later wel.. :)
Chargedmaandag 3 februari 2020 @ 17:20
Heel netjes chief,mooie update, Thnx voor het op de hoogte houden.
#ANONIEMdonderdag 6 februari 2020 @ 14:05
Ik kon het niet laten en heb de volgende upgrade/retrofit alweer besteld.

Vandaag op een autosloop online een bedieningspaneel gevonden met stoelverwarming functie. Deze werkt natuurlijk niet plug and play omdat de bekabeling er standaard niet in ligt.

Op de Kufatec website een kabelset aangeschaft die het mogelijk maakt de stoelen aan te sluiten op 't paneel. Moet helaas wel helemaal uit Duitsland komen dus is hier pas volgende week denk ik :(.

Weer iets om naar uit te kijken...
#ANONIEMzaterdag 15 februari 2020 @ 19:38
Ennnn daar is weer een update na een tijdje radiostilte.

Vandaag een begin gemaakt voor de stoelverwarming. De kabel is onder het tapijt doorgelegd evenals overige bekabeling voor o.a. voetruimte verlichting. Nu alles er toch uit was kon ik er mooi bij.

Verwarming getest en werkt picobello. Helaas geen tijd meer om de boel af te maken vandaag maar gelukkig is het morgen zondag. Mooi weer een dagje zoet.

photo-2020-02-15-17-16-41.jpg

photo-2020-02-15-17-16-30.jpg

photo-2020-02-15-17-16-25.jpg

photo-2020-02-15-17-16-23.jpg

photo-2020-02-15-17-16-06.jpg

photo-2020-02-15-17-16-12.jpg

photo-2020-02-15-17-16-00.jpg

photo-2020-02-15-17-15-45.jpg

photo-2020-02-15-17-15-52.jpg

photo-2020-02-15-17-15-51.jpg

photo-2020-02-15-17-15-47.jpg

photo-2020-02-15-17-15-34.jpg
#ANONIEMzaterdag 7 maart 2020 @ 16:45
Hier lang geen update meer op gedaan, ben meer actief op de Audi fora en deze schiet er af en tussenin :D.

Ondertussen een HBA spiegel (High Beam Assist) gemonteerd en werkt leuk.
Op 't moment dat de binnenspiegel te weinig licht detecteerd gaat het groot licht automatisch aan, wanneer er dan een tegenligger of genoeg omgevingslicht in de sensor valt gaat het weer naar normaal.

photo-2020-03-06-13-56-36.jpg

photo-2020-03-06-13-56-38.jpg

photo-2020-03-06-13-56-09.jpg

photo-2020-03-06-13-55-21.jpg

photo-2020-03-06-13-56-34.jpg

photo-2020-03-06-20-30-59.jpg
Chargedzaterdag 7 maart 2020 @ 17:33
Mooi bezig man,graag meer updates. ^O^
#ANONIEMwoensdag 25 maart 2020 @ 23:43
Afgevlakt stuur uit een Audi TT 8J overgenomen voor een zacht prijsje, super mooi ding.
Vandaag thuis gekregen, even laten liggen tot het weekend en dan in de A3 bouwen.

photo-2020-03-25-23-39-14.jpg

photo-2020-03-25-23-39-12.jpg

photo-2020-03-25-23-39-10.jpg

photo-2020-03-25-23-38-58.jpg