abonnement Unibet Coolblue
pi_190125162
Na herhaaldelijke problemen met mijn roetfilter en de laatste ontwikkelingen in NL betreft milieuregels ben ik genoodzaakt geweest vroegtijdig mijn vorige A3 1.6 TDI (PTA / [PROJECT] Audi A3 Sportsback uit 2012) weg te doen. Iets wat ik natuurlijk liever niet deed aangezien het echt een eyecatcher was en ik hier al veel tijd en geld ingestopt heb, maar goed, het is niet anders.

Mijn TDI heb ik ingeruild bij een dealer in Groningen voor een A3 1.4 TFSI met 180.xxx op de klok. Mijn oog viel op dit model doordat deze uitgerust was met mooie chromen dakrails, een licht/regensensor in de voorruit en een trekhaak, iets wat mijn vorige A3 niet (allemaal) had en een upgrade die ook niet even gedaan is.





Voor deze A3 staat net zoals mijn vorige week een ombouw naar S-Line op de planning, omdat dit nu een benzine betreft hoop ik dat deze langer in mijn bezit is..

Aankopen, updates en meer zul je hier dus kunnen teruglezen :).
Wishlist en toekomstige upgrade;

- Mistlampen (hallogeen of xenon, weet niet of dit bij wet mag).
- S-Line diffuser
- S-Line deur/instaplijsten
- S-Line Hemel + toebehoren (hendels, zonneklep etc..)
- S-Line pook
- S-Line dakspoiler
- S-Line voorbumper en grilledelen
- S-Line 3-spaaks stuur
- S-Line chrome sierlijsten
- HBA (High Beam Assist) spiegel camera
- Reverse camera
- Bose sound system
- Uitlaat sierstukken chrome
- Chrome tape om deurlijsten af te tapen met chrome look
- Autmatische spiegel + spiegel adjustment naar beneden in de achteruit
- Retrofitten van stoelverwarming
- Andere velgen, geen must deze vind ik op zich prima.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2019 22:03:23 ]
pi_190125513
Direct maar even update 1 de wereld ingooien.

Omdat mijn oude A3 een diesel betrof wist ik dat ik er wat op moest gaan inleveren, de dieselmarkt in Nederland is voor particulieren helemaal in elkaar aan het storten door nieuwe milieunormen en regeltjes die nog komen gaan.

Dit betekend dat ik niet een A3 in dezelfde staat als mijn eigen terug zou krijgen, rondgekeken bij de dealer en vond daar dus deze 1.4 TFSI. Deze 1.4 had wat optische gebreken die voor mij makkelijk te maken zijn en door de vele reserve onderdelen die ik heb liggen te vervangen zijn.

Na aankoop naar huis gereden en direct het huidige interieur uit de A3 getrokken, bij mijn vader in de garage had ik nog een setje stof/leer S-line interieur staan met stoelverwarming. Ook had ik nog S-Line chromen deurlijsten, S-line chrome pook omlijsting en een S-Line chrome asbam natuurlijk zijn deze ook direct de auto in gegaan. Ook heb ik voor inruil de 'Bose soundsystem' speaker grilles verwijderd en bewaard, natuurlijk zitten deze nu ook in mijn huidige A3 :).





Bij de dealer zat er een Chorus 2 radio in de A3, tijdens de onderhandelingen heb ik gezegd dat ik de A3 alleen zou overnemen als ik mijn eigen RNS-e mocht meenemen naar de nieuwe auto en de Chorus 2 daarvoor mocht inwisselen. Na wikken en wegen ging de dealer hier in mee en heb ik on-the-spot de radio uit beide auto's omgewisseld.

Omdat er dus fabrieks af geen RNS-e in mijn A3 zat mist er nog een GPS antenne waardoor de navi (voor nu) nog niet werkt. Ik merkte op de terugweg ook dat het geluid in mijn nieuwe A3 wel heel somber was. Nadat ik de fader op de achterspeakers zet en niks hoorde maar eens de achter deurkaarten losgetrokken en wat blijkt.... Mijn nieuwe A3 beschikt niet over speakers en tweeters in de achterportieren, jammer, maar dat geeft ruimte tot een noodzakelijke upgrade en die doe ik dan ook direct goed; Bose soundsystem :).

Foto's heb ik dit weekend van het ombouwen niet gemaakt maar ik zal er morgen even een paar schieten. Vandaag op onderdelenlijn.nl even rondgespeurd naar een S-Line 3-spaaks stuur en heb er een voor een prachtige prijs van ¤80,- gevonden, identiek aan de vorige.



De mail voor de bijbehorende airbag is ook de deur al uit maar daar heb ik helaas nog geen antwoord op...

Wordt vervolgd :P

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2019 22:13:04 ]
  dinsdag 26 november 2019 @ 17:05:02 #3
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_190135284
Kijk! Wederom lekker bezig.
Ik denk dat jij samen met Turquaz kan gaan wedijveren voor de meeste project topics in de kortste tijd.
Succes ermee,de nieuwe ziet er leuk uit.
Graag verwijderen.
pi_190148648
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 17:05 schreef Charged het volgende:
Kijk! Wederom lekker bezig.
Ik denk dat jij samen met Turquaz kan gaan wedijveren voor de meeste project topics in de kortste tijd.
Succes ermee,de nieuwe ziet er leuk uit.
Dank :)
Heb even gekeken maar ik kan geen topics van Turquaz vinden? :@

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2019 11:58:19 ]
pi_190148658
Update 2;

En alsof het godkolere niet waar is, airbag besteld en is de verkeerde geleverd :'). Foutje, kan gebeuren en de goede wordt vandaag nog op de post gedaan. Goede en snelle service maar helaas wel weer een dag later :(.

Gelukkig is het stuur wel heel en zonder schade aangekomen, een oud 'bekende' :).



Wordt vervolgd.....
pi_190153494
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:57 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Dank :)
Heb even gekeken maar ik kan geen topics van Turquaz vinden? :@

Is ook niet helemaal correct getypt,hij heeft wel eens in je vorige topics gereageerd.
Graag verwijderen.
pi_190167986
Update 3;

Goede airbag en stuur zijn binnen, helaas is bij transport de ring in de airbag gebroken.
Geen probleem, op internet een nieuwe ring besteld die er zo ingeklikt kan worden, komt een deze weken ook een keer binnen :).





Oude stuur eruit en airbag kabel overzetten naar 'nieuwe' stuur :).



En de boel weer in de auto hangen. Bekend resultaat maar het stuurtje voelt toch weer oud vertrouwd, blij mee :).



[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2019 14:35:51 ]
pi_190349547
Update 4;

Een tijdje weg geweest en dat heeft een reden gehad. Ik zal zo kort en duidelijk mogelijk uitleggen wat er is gebeurd aangezien het een best verhaal is..

Bij aankoop van de A3 hoorde ik op de terugweg al een klein bijgeluid die naarmate het accelereren steeds luider werd. Hiermee de verkoper "geconfronteerd" waarna die mij vertelde dat ik daar even mee terug moest komen zodat het beoordeeld kon worden, dit is 2 weken terug.

In die week ben ik dus van Twente weer naar Groningen gereden, dit is voor mij ongeveer 120KM heen en 120KM terug. Eenmaal aangekomen (~11u 's ochtends) heb ik de auto aangemeld bij de service balie en is er een monteur met de auto gaan rijden. Na een klein uurtje diagnose stellen werd ik weer opgehaald, het zijn de banden volgens de monteur. Deze waren gecupped en hierdoor hoorde ik een zoemend geluid tijdens rijden die ook harder werd naarmate ik snelheid maakte. Ik vond het niet acceptabel dat dit mij zo verkocht is en na een halfuur welles/nietes spelen met de servicebalie medewerker heb ik mijn verlies gepakt en ben ik met tegenzin weer teruggereden, direct bij thuiskomst ben ik naar de lokale bandenboer gereden en heb ik er 4 gloednieuwe banden op laten zetten, balanceren en uitlijnen (á ¤240,-). Het moment dat ik echter de snelweg weer opdraaide hoorde ik het gezoem al weer terugkomen, het waren dus niet de banden...

Nogmaals de verkoper met dit verhaal geconfronteerd en de week erop moest ik hiervoor terugkomen, dit was vorige week, afgelopen vrijdag (á 10u 's ochtends). Weer 120KM heen gereden en aangekomen heeft er een andere monteur met de auto gereden die in de eerste instantie het gezoem niet eens opmerkte, erg vreemd aangezien het de radio overstemt en de vorige monteur het ook zo bracht. Hierop ben ik samen met hem in de auto gesprongen en nadat we samen gereden hebben was ook de monteur overtuigd van het defect. Direct de brug opgereden en aan de lagers gevoelt. Diagnose; linker wiellager kapot. Volgens de dealer valt het lager niet onder de 6 maanden Bovag garantie maar kwam met een schappelijk aanbod, we delen de kosten, dit geintje zou me dan totaal ¤125,- kosten. Hiermee ging ik akkoord want ik stond na 3 weken op uitzichtloos punt en wou gewoon van dat gezoem af.

Na montage van een nieuw lager (16:00 's middags) weer een testrit gemaakt en ja hoor, het gezoem is nog aanwezig. Auto weer op de brug en nu met 3 monteurs voelen en tot de conclusie komen; Ah ja, je rechter wiellager is trouwens ook kapot.. Op dat moment zakte de moed me in de schoenen en ben ik boos geworden, ik was niet van plan daar weg te lopen met een kostenpot van dik in de 3 á 4 honderd euro, na deze mislukkingen zag ik het al gebeuren, want wie zegt dat na het vervangen van deze lager het gezoem wel weg is?

Nadat ik mijn frustraties heb geuit en niet had verwacht dat een dealer zo kan lopen klungelen bij de verkoop van een occasion in deze prijsreeks waren ze het met mij eens. Het afgesproken bedrag zou ik moeten betalen van ¤125,- en alle bijkomende ellende zouden zij voor rekening nemen.

Dit betekend dat er iemand om 17.00 de auto ingevlogen is om een nieuw wiellager te halen en met 3 monteurs hebben overgewerkt om z.s.m. dat rechter wiellager te monteren en te test rijden. Rond 17.30 kwam de verkoper met de sleutel in z'n hand naar de wachtkamer met het verlossende bericht; "het is verholpen".

Al om al van een slechte naar een positieve ervaring heen gebogen door kosteloos het andere lager ook te vervangen. Ik merk nu ook dat de auto een stuk beter rolt en het belangrijkste geen zoemend geluid meer maakt :).

In de tussentijd zijn er natuurlijk wat dingen binnen gekomen die ik ergens volgend weekend zal monteren en dan weer een update over zal geven...

Tot de volgende..
pi_190541735
Update 5;

Deze weken druppelen langzaam de bestelde onderdelen binnen, krijg telkens delen binnen waardoor ik niet echt een grote update kan plaatsen en het meer klein werk is.

- Middenconsole deksel in leer is binnengekomen, dit maak het interieur een stuk netter in vorm, ook werkt nu de deksel weer (veel voorkomend probleem bij de 8P).



- Cruisecontrol hendel gekocht, vandaag de stuurkappen (waar de hendel doorheen steekt) besteld deze komen morgen waarschijnlijk binnen en ga ik proberen dit weekend te monteren.



- Highline deurkabels besteld, hier zitten ambition light opties aan, denk hierbij aan waarschuwingslampje in de deurpanelen, Audi logo dat op de grond wordt geprojecteerd wanneer de deur openstaat en verlichting bij de deurgreep, hiervoor moest ik de deurgreep nog wel iets aanpassen. Op elk onderdeel zitten wel clipjes waar de kabel in kan maar de uitsparingen nog niet, wel zie je al waar er gezaagd moet worden.





Mooi vijlen hoeft niet van mij, het gat waar het licht door schijnt zit niet in het zicht en je zou van onderen moeten kijken (echt goed kijken) om te zien dat er een iets groter gat dan normaal zit, prima voor mij :).



Nou, monteren die hap en kijken hoe het staat, deur paneel eraf en de kabelboom omwisselen.
Daarna het Türsteugerät coderen voor de opties die erbij zijn gekomen.





En........ het werkt niet, was even bang dat het kapot zou zijn dus heb de andere kabel ook nog geprobeerd maar die geeft dezelfde problemen. Wanneer ik een knop op mijn deur indruk hoor ik de raammotor linksachter klikken. Ook geven de knoppen niet heel erg fel licht. Snel de originele kabel gepakt en weer getest, deze werkt nog pffeew..

Dit kan maar 1 ding betekenen, de aders in het originele stekkertje zijn anders dan de highline stekker. Een snelle Google search leerde mij dat Audi na 2007 andere deurmodules gebruikt, in ieder geval de pinbezetting is anders. Gelukkig zijn er veel sites met informatie over de pinbezetting dus dit weekend kan ik mij ook weer verblijden met dit immense priegelwerk van aders omprikken in zo'n klein kutstekkertje.



Daarnaast is mijn A3 fabrieksaf geleverd met Chorus, dit houdt in dat de A3 enkel uitgerust is met speakers voor en 2 tweeters in de A-stijlen van de hemelbekleding. Een hele teleurstelling tegenover mijn andere A3 die uitgerust was met Audi Music Soundsystem. Een snelle trip langs de lokale sloop waar ik een originele Blaupunkt subwoofer en achterdeurspeakers + tweeters op de kop heb getikt voor 3 tientjes.



De stekker van de originele kabelboom naar de subwoofer afgeknipt, kabels van de headunit naar de subwoofer moet ik zelf trekken en bij Audi worden de achterspeakers door de ingebouwde versterker in de woofer aangestuurd. Nog genoeg kabelwerk na te lopen komende tijd dus...







Ik hoop dat de rest van mijn pakjes binnendruppelt maar denk dat door de feestdagen deze nog even op zich laten wachten, ik wacht op dit moment nog op;

- Chrome stuurring en Audi logo
- RNS-E Fakra GPS antenne (voor de navi)
- Bluetooth module voor RNS-E die op CD-Wisselaar poort speelt.
- Stuurkappen

Wanneer er vooruitgang is geboekt leest u het hier, wordt vervolgd :).
pi_190591601
Update 6;

Dit weekend maar een begin gemaakt aan de luxe deurkabels en dat wat een leuk werkje kan ik je vertellen :).

De luxe deurkabels komen namelijk uit een 2007 A3 en ik bezit een 2011 A3. Na wat onderzoek werk ben ik erachter gekomen dat na 2008 (Facelift model) Audi een andere pinbezetting en modules is gaan gebruiken in de deur. Dit betekend voor mij helaas herpinnen en zonder een duidelijk schema werd mij dit nog een stukje moeilijk gemaakt, afijn toch begonnen en het is gelukt :).

• Stap 1: De pin bezetting van beide (origineel en luxe stekker) documenteren en kijken waar verschillen zitten.



(hier staat ook al de uiteindelijke pinbezetting op, ik heb dit gedocumenteerd voor het Audi forum en andere die zoiets willen retrofitten.)


• Stap 2: De pinnen uit de stekker halen en ze niet te beschadigen. Na wat priegelen kwam ik erachter dat ze werden vastgehouden met een clipje en zodra deze naar beneden staat je hem er zo uit kunt trekken.







• Stap 3: Goed documenteren en langzaam elke stekker in het nieuwe blokje steken. Tussendoor even testen of het werkt en na ongeveer 1,5 dag priegelen is het me gelukt :).







Ik ben niet super tevreden met de helderheid van de deurverlichting, hier moet ik nog even wat op verzinnen, wellicht dat ik er ledjes achter hang die wat sterker zijn.

Wou vandaag mijn aangekocht cruisecontrol hendel inbouwen maar helaas heeft de verkoper mij een verkeerde kap opgestuurd waardoor ik de hendel wel in kan bouwen, maar de kap die eronder hangt niet gaat passen. Heb geprobeerd contact te zoeken maar i.v.m. weekend hem nog niet te pakken gekregen.



Met het uitzicht op de feestdagen denk ik dat die kap er pas eind volgende week is, wanneer die binnen is zal ik natuurlijk direct updaten, sta te springen om deze retrofit uit te voeren..

Tot de volgende..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2019 12:03:09 ]
pi_190598273
Update 7;

Van die klusjes die je "wel even doet" die dan weer uitpakken tot een hele dag knooien :').
Vandaag het Audi logo en chromen ring vervangen in de airbag.





Deze ring zit normaliter vastgesmolten aan de andere kant van de kap. Om dit los te halen moet de gehele airbag uit elkaar en dat zie ik niet zo zitten, ik doe het maar op de beunmanier en breek het af en wip de stukjes eruit.



Daarna even met een dremel alles gladmaken en de overige stukjes eruit peuteren en dan kan de nieuwe ring erin. Beetje kit en secondenlijm eronder en wachten tot het hard is geworden.





Resultaat :)
Airbag is nog beetje vettig van de siliconenspray die ik heb gebruikt om de lijmresten op te poetsen, ik wacht nu eerst tot alles hard is en dan zal ik van de week met nailpolish de lijmrestjes wegpoetsen :).

pi_190629839
Update 8 alweer, en dit is een dikke waar ik heel blij mee ben :).

Vandaag de tijd genomen om de cruisecontrol te monteren op de A3 die fabrieks af zonder CC kwam.

Om te beginnen de accu maar afkoppelen, ik wil geen airbag in mijn gezicht of rare foutmeldingen.



Daarna de hele riedel maar losmaken van de stuurkolom, te beginnen met natuurlijk de airbag.
Door het stuur 90 graden te draaien kunnen de clipjes van het stuur af waardoor de schroeven van de airbag zichtbaar zijn.







Voorzichtig de airbag uit 't stuurwiel tillen want de airbagkabel zit hier strak achter..





Stuurwiel is uitgelijnd op de naaf, Audi heeft er netjes een streepje bijgezet zodat het stuurwiel straks ook weer netjes in het midden staat. Stuur eraf waardoor de sleepring zichtbaar wordt.





Even voorzichtig wrikken met de kapjes en de sleepring vastmaken met tape!



Wanneer die vast zit kan de stuurkolom kap eraf, een paar Torx 10 schroeven onderop en 2 vooraan.





Wederom voorzichtig de kap loswrikken en zorgen dat je niks forceert, gevoelige plek met al die dure en gevoelige modules. Na 5 minuutjes wrikken is de kap netjes losgekomen :).



Dan naar het volgende fragiele onderdeel, de 'stuurcomputer' oftewel Lenkradsteugerät.
Deze zit met één mini torx vast en 2 clipjes waar ik als de dood voor ben dat ze afbreken, gelukkig kwam alles redelijk eenvoudig los maar dit onderdeel is duur en zeer breekbaar :')





Originele knipperhendel eraf en de nieuwe met CC-hendel erop :).







Dat was de "laatste" stap. Vanaf dit punt kan alles in omgekeerde volgorde weer gemonteerd worden. Het enige wat voor mij nog noodzakelijk was is de stuurkolomkap aan te passen. Ik zal ergens in de toekomst een originele kap kopen voor de CC hendel maar die heb ik nu nog niet.

De slijptol er maar bijgepakt en de uitsparing er zelf maar in gemaakt. Gezien het feit dit toch niet in het zicht zit maakt me het eigenlijk bar weinig uit :P





Het enige wat nu nog gedaan moet worden is de CC-hendel voor de A3 coderen. VCDS aangeslingerd en mijn stuurwielcomputer gecodeerd zodat het weet dat er een CC-hendel aanzit.





Hierna de ECU zelf laten weten dat CC actief is op de auto, het motormanagement moet namelijk ook weten dat er een CC-hendel zit, deze moet namelijk de snelheid en toerental houden wanneer deze actief is :).





Resultaat:



Super blij mee, werkt prachtig :).
Het van de week ook voetverlichting besteld, deze komt denk ik pas in het nieuwe jaar binnen maar zal deze ook zo aansluiten zodat deze vanaf het dashboard te binnen is..

Alvast de beste wensen en tot de volgende .... ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2019 15:05:46 ]
pi_190630133
Optimistische snelheidsmeter :+
  Forum Admin dinsdag 24 december 2019 @ 15:41:14 #14
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_190630432
Ik heb er niet zoveel aan toe voegen maar lees graag mee. Leuk om te zien hoe je het allemaal doet!
pi_190630566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:23 schreef Maegrim het volgende:
Optimistische snelheidsmeter :+
Hoe bedoel je? :)

quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:41 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik heb er niet zoveel aan toe voegen maar lees graag mee. Leuk om te zien hoe je het allemaal doet!
Geen probleem, leuk als mensen het leuk vinden om te lezen natuurlijk.
Vind het zelf ook leuk om er mee bezig te zijn, het documenteren helpt later bij verkoop natuurlijk weer :D.
pi_190631235
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:50 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? :)
280 als max, komt ie net geen derde tekort :P
pi_190633020
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:28 schreef Maegrim het volgende:

[..]

280 als max, komt ie net geen derde tekort :P
Aaah, op die fiets :D
Harder dan 200 gaat dit 4 pittertje niet.
pi_190633309
Ben blij dat er nog mensen zijn die lol in het sleutelen hebben en wens je veel sucses en rijplezier met de Audi.
pi_190633441
Ik snap dat dit hobby is en misschien is dit een stomme vraag hoor maar was het niet goedkoper en makkelijker geweest gewoon een A3 S-line te kopen ipv het zelf allemaal om te bouwen ?
pi_190638059
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 19:13 schreef Sjemmert het volgende:
Ik snap dat dit hobby is en misschien is dit een stomme vraag hoor maar was het niet goedkoper en makkelijker geweest gewoon een A3 S-line te kopen ipv het zelf allemaal om te bouwen ?
Die vraag krijg ik vaker, maar waar is daar de lol aan? :D. Natuurlijk is het fabrieks af ook te krijgen. Gezien het feit dat ik mijn weekenden vul met mijn hobby en (vaak) voor de helft van de prijs dezelfde opties monteer... Een win-win situatie voor mij :D.

Zoek voor de grap maar eens naar een standaard A3 (Ambition of ProLine) en dan een van hetzelfde bouwjaar en KM-stand in S-line. De prijs schiet ineens de lucht in.
  donderdag 26 december 2019 @ 10:55:48 #21
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190659129
Waarom koop je niet gewoon een S3. Ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit en dan heb je echt een leuke auto.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 26 december 2019 @ 18:05:27 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_190665410
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Waarom koop je niet gewoon een S3. Ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit en dan heb je echt een leuke auto.
Wellicht een idee om de post boven de jouwe te lezen?

Die jongen wil lekker knutselen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_190675312
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 00:20 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Die vraag krijg ik vaker, maar waar is daar de lol aan? :D. Natuurlijk is het fabrieks af ook te krijgen. Gezien het feit dat ik mijn weekenden vul met mijn hobby en (vaak) voor de helft van de prijs dezelfde opties monteer... Een win-win situatie voor mij :D.

Zoek voor de grap maar eens naar een standaard A3 (Ambition of ProLine) en dan een van hetzelfde bouwjaar en KM-stand in S-line. De prijs schiet ineens de lucht in.
Haha oke, als je alles zelf kan en goed rond shopt zal het wel goedkoper zijn dan. Ik blijf even volgen wel leuk om te zien.

Ik heb zelf een al wat oudere A4 B6 (2004) met S-Line onderstel (20mm lager) en interieur (o.a. S-line deurlijsten, half lederen sportstoelen, geperforeerd 3 spaak stuur, zwarte hemel).

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjemmert op 27-12-2019 11:09:06 ]
pi_190676156
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:54 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Haha oke, als je alles zelf kan en goed rond shopt zal het wel goedkoper zijn dan. Ik blijf even volgen wel leuk om te zien.

Ik heb zelf een al wat oudere A4 B6 (2004) met S-Line onderstel (20mm lager) en interieur (o.a. S-line deurlijsten, half lederen sportstoelen, geperforeerd 3 spaak stuur, zwarte hemel).
Dan weet je ook als geen ander dat S-line het prijskaartje verhoogd :).
Ah een A4 B6, die zijn ook nog leuk knutselbaar :D.

De zwarte hemel en lijsten moet ik ook nog even op de kop tikken, dat doe ik denk ik vanuit Duitsland daar is het een stuk goedkoper.
pi_190676646
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:42 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Dan weet je ook als geen ander dat S-line het prijskaartje verhoogd :).
Ah een A4 B6, die zijn ook nog leuk knutselbaar :D.

De zwarte hemel en lijsten moet ik ook nog even op de kop tikken, dat doe ik denk ik vanuit Duitsland daar is het een stuk goedkoper.
Ja maar op die leeftijd was het verschil in prijs niet zo groot meer, het verschil zal met een nieuwere auto wel wat groter zijn. Zat kwa aankoop prijs een beetje tussen de standaard B6 (tot en met 2004) en de standaard B7 (vanaf 2005) in zeg maar.

Het onderstel is iig fabrieks af, heb ik destijds gecontroleerd a.d.h.v de code in het boekje. Ik ga ervan uit dat het interieur ook fabrieks af is gekomen, weet jij of dat ook nog te controleren is met die optie codes ? Zo ja welke codes moeten er dan in staan ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')