abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190104821
Ik heb nu twee miskopen gedaan met luchtbevochtigers. Zij veranderen nauwelijks iets aan de droge lucht in huis. Er komt koude stoom uit. Ik had een goede die echt iets deed, maar die is stukgegaan. Dat was deze, die is niet meer verkrijgbaar. Daar kwam warme stoom uit, ik denk dat daarin de crux zit, warme stoom zorgt voor vochtigere lucht dan koude stoom.
https://www.delonghi.com/(...)iger-delongi-uh-700m
Weet iemand een goed alternatief?

[ Bericht 29% gewijzigd door Loekie1 op 24-11-2019 19:47:19 ]
pi_190104975
Gewoon een bakje water op de verwarming zetten. Hangen
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_190104976
Volgens mij staat die nog op marktplaats...
Ik zoek er toevallig een via daar.
  zondag 24 november 2019 @ 19:49:42 #4
174375 bladerdeegroller
Voor al uw bladerdeeg!
pi_190104996
Ik heb de Stadler Form EVA (de grote, niet de little), Die kan ook op een "warme" stand en heeft ook nog wel een enigszins redelijke capaciteit..
pi_190105046
https://www.bol.com/nl/p/(...)ar/9200000026796265/
1,3 liter water per uur vernevelen lijkt mij wel genoeg :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_190105095
Die ultrasoon bevochtigers werken heus wel, maar de schaal is misschien wat klein.

Hang gewoon een hele zooi bakjes aan je radiator. Je zal zien hoe vaak je ze moet bijvullen.

Of neem een aquarium. Die gaan nog veel harder.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_190105185
Ik heb deze en die werkt goed:

https://www.coolblue.nl/p(...)oskar-big-white.html

Als je ziet hoeveel water zo'n ding in een dag je lucht inpompt, weet je ook gelijk waarom die radiatorbakjes niet gaan helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2019 19:59:17 ]
pi_190105230
Een Amerikaanse werkt beter, deze luchtwasser reinigt de lucht en bevocht tot een 55% rv.
https://www.coolblue.nl/p(...)fort-plus-zwart.html
Vakman pur sang
pi_190105283
Waarom zijn die dingen zo duur? Die Longhi was destijds 80 euro, dat vind ik meer dan genoeg voor een beetje stoom in huis.
pi_190105304
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Een Amerikaanse werkt beter, deze luchtwasser reinigt de lucht en bevocht tot een 55% rv.
https://www.coolblue.nl/p(...)fort-plus-zwart.html
Is dat geen legionellaverspreider?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_190105319
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:03 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom zijn die dingen zo duur? Die Longhi was destijds 80 euro, dat vind ik meer dan genoeg voor een beetje stoom in huis.
Dan doe je het deksel vd waterkoker open en zet je deze aan.
Een 3/4 liter elke 4 uur en je RV is lekker tropisch.
Vakman pur sang
pi_190105368
Ik heb een ardes gekocht. Elke dag vul ik hem weer bij met 2 liter in de winter en de luchtvochtigheid is merkbaar anders.
Helaas is de luchtvochtigheid bij mij niet constant in de kamer. Op sommige plekken is die hoger dan andere plekken op hetzelfde moment of bijna hetzelfde moment.

Hoewel in de handleiding staat dat je er gedemineraliseerd water in moet doen moet je wel miljonair zijn om dat te kunnen betalen met 2 liter per dag. Ik gooi er gewoon kraanwater in en dat werkt prima.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190105389
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 20:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dan doe je het deksel vd waterkoker open en zet je deze aan.
Een 3/4 liter elke 4 uur en je RV is lekker tropisch.
Dat is echter heel duur :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190105427
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 19:48 schreef deadly_kiss het volgende:
Volgens mij staat die nog op marktplaats...
Ik zoek er toevallig een via daar.
Gezien, maar ze zijn gebruikt en dan kan er al aardig wat kalkaanslag op zitten.
pi_190105455
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 20:03 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Is dat geen legionellaverspreider?
Goede vraag, je moet wel wat bij het water doen wat bacteriën dood. https://www.coolblue.nl/p(...)nemiddel-500-ml.html

Verder is de kans zeer klein omdat het water verdampt en er dus geen aurosolvorming optreed.
Vakman pur sang
pi_190105496
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:08 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Gezien, maar ze zijn gebruikt en dan kan er al aardig wat kalkaanslag op zitten.
Er wordt van de 100 den bevochtigers op coolblue geen enkele stoombevochtiger meer verkocht. Waarom denk je dat dat zo is?
Vakman pur sang
pi_190105608
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 20:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Er wordt van de 100 den bevochtigers op coolblue geen enkele stoombevochtiger meer verkocht. Waarom denk je dat dat zo is?
Vanwege... de... kalkaanslag...?

Maar ik heb liever een luchtbevochtiger die door kalkaanslag na drie jaar het loodje legt dan een koudstoomgeval die niets doet.
pi_190105663
Wij hebben een Venta.
Werkt perfecto!! Nooit spijt van gehad.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_190105683
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Maar ik heb liever een luchtbevochtiger die door kalkaanslag na drie jaar het loodje legt dan een koudstoomgeval die niets doet.
Waarom zou die niks doen?
Die werken op het type verdamping, het gaat alleen geleidelijker.
Want hoe meer vocht in de lucht, hoe langzamer de koudwaterverdamping. Geef het 3 dagen de tijd.
Zo’n dikke machine als de Venta is het geen enkel probleem en gaat 10+ jaar mee.
Vakman pur sang
pi_190105767
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Waarom zou die niks doen?
Die werken op het type verdamping, het gaat alleen geleidelijker.
Want hoe meer vocht in de lucht, hoe langzamer de koudwaterverdamping. Geef het 3 dagen de tijd.
Zo’n dikke machine als de Venta is het geen enkel probleem en gaat 10+ jaar mee.
Ik heb er nu twee weken twee staan in een ruimte waar een gitaar staat, en de lucht is nog steeds zoals in het begin: 20 procent luchtvochtigheid. Ze vreten stroom maar doen niets.
pi_190105808
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:24 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb er nu twee weken twee staan in een paar ruimtes waar een gitaar staat, en de lucht is nog steeds zoals in het begin: 20 procent luchtvochtigheid.
Dat kan niet eens, waar meet je dat mee?
Het is hier tussen 35 en 50% geweest de laatste 2 weken, zonder bevochtiging en met houten vloer en verwarming naar 22C.
Vakman pur sang
pi_190105816
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:08 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ok, dus:
- Die van 80 euro werkt niet
- Degenen die wel werken vind je te duur
- De tweedehands versies van degenen die werken wil je niet
pi_190105951
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ultrasoon is veilig (bacteriën kunnen niet tegen de energie waarmee het water in de lucht gebracht wordt), maar gaat niet zo hard. Het formaat wat meestal voor huiskamers gekocht wordt, is nauwelijks anders dan wat je vindt voor een terrarium van minder dan een vierkante meter inhoud.

Bakjes aan je radiator zijn gratis, ze doen het echter alleen goed als de radiator warm is.

Een aquarium is praktisch hetzelfde idee, maar heeft een groter oppervlak, waardoor er meer kan verdampen. Het is alleen wel een hobbydingetje. Een flink aantal planten kan ook enorm bijdragen in de vochtigheid van de ruimte.

Je moet je niet verkijken op het verschil tussen warm en koud. Ja, warm voelt vochtiger, maar dat komt omdat ook omdat het vocht op je huid condenseert. Uiteindelijk moet je gewoon kijken naar hoeveel water je er steeds in de verdamper naar keuze moet gooien. Dat is een objectieve maat.
pi_190106049
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 20:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat kan niet eens, waar meet je dat mee?
Het is hier tussen 35 en 50% geweest de laatste 2 weken, zonder bevochtiging en met houten vloer en verwarming naar 22C.
Ik heb een klokje van 'Hendrik Jan' waar naast tijd en datum, de temperatuur en de luchtvochtigheid op staat.
https://www.houkematools.(...)lgw_code=20463-13230
pi_190106063
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:26 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ok, dus:
- Die van 80 euro werkt niet
- Degenen die wel werken vind je te duur
- De tweedehands versies van degenen die werken wil je niet
Laatste is een goede optie, maar misschien doet mijn 'weerstation' van Hendrik Jan het wel niet goed.
De temperatuur heeft ie ook al niet goed... 14 graden terwijl kamer ernaast 20 graden aangeeft

[ Bericht 3% gewijzigd door Loekie1 op 24-11-2019 20:58:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')