Is dat geen legionellaverspreider?quote:Op zondag 24 november 2019 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Een Amerikaanse werkt beter, deze luchtwasser reinigt de lucht en bevocht tot een 55% rv.
https://www.coolblue.nl/p(...)fort-plus-zwart.html
Dan doe je het deksel vd waterkoker open en zet je deze aan.quote:Op zondag 24 november 2019 20:03 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom zijn die dingen zo duur? Die Longhi was destijds 80 euro, dat vind ik meer dan genoeg voor een beetje stoom in huis.
Dat is echter heel duurquote:Op zondag 24 november 2019 20:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan doe je het deksel vd waterkoker open en zet je deze aan.
Een 3/4 liter elke 4 uur en je RV is lekker tropisch.
Gezien, maar ze zijn gebruikt en dan kan er al aardig wat kalkaanslag op zitten.quote:Op zondag 24 november 2019 19:48 schreef deadly_kiss het volgende:
Volgens mij staat die nog op marktplaats...
Ik zoek er toevallig een via daar.
Goede vraag, je moet wel wat bij het water doen wat bacteriën dood. https://www.coolblue.nl/p(...)nemiddel-500-ml.htmlquote:Op zondag 24 november 2019 20:03 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Is dat geen legionellaverspreider?
Er wordt van de 100 den bevochtigers op coolblue geen enkele stoombevochtiger meer verkocht. Waarom denk je dat dat zo is?quote:Op zondag 24 november 2019 20:08 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Gezien, maar ze zijn gebruikt en dan kan er al aardig wat kalkaanslag op zitten.
Vanwege... de... kalkaanslag...?quote:Op zondag 24 november 2019 20:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er wordt van de 100 den bevochtigers op coolblue geen enkele stoombevochtiger meer verkocht. Waarom denk je dat dat zo is?
Waarom zou die niks doen?quote:Op zondag 24 november 2019 20:16 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Vanwege... de... kalkaanslag...?
Maar ik heb liever een luchtbevochtiger die door kalkaanslag na drie jaar het loodje legt dan een koudstoomgeval die niets doet.
Ik heb er nu twee weken twee staan in een ruimte waar een gitaar staat, en de lucht is nog steeds zoals in het begin: 20 procent luchtvochtigheid. Ze vreten stroom maar doen niets.quote:Op zondag 24 november 2019 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom zou die niks doen?
Die werken op het type verdamping, het gaat alleen geleidelijker.
Want hoe meer vocht in de lucht, hoe langzamer de koudwaterverdamping. Geef het 3 dagen de tijd.
Zo’n dikke machine als de Venta is het geen enkel probleem en gaat 10+ jaar mee.
Dat kan niet eens, waar meet je dat mee?quote:Op zondag 24 november 2019 20:24 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb er nu twee weken twee staan in een paar ruimtes waar een gitaar staat, en de lucht is nog steeds zoals in het begin: 20 procent luchtvochtigheid.
Ok, dus:quote:Op zondag 24 november 2019 20:08 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Gezien, maar ze zijn gebruikt en dan kan er al aardig wat kalkaanslag op zitten.
Ultrasoon is veilig (bacteriën kunnen niet tegen de energie waarmee het water in de lucht gebracht wordt), maar gaat niet zo hard. Het formaat wat meestal voor huiskamers gekocht wordt, is nauwelijks anders dan wat je vindt voor een terrarium van minder dan een vierkante meter inhoud.quote:Op zondag 24 november 2019 20:16 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Vanwege... de... kalkaanslag...?
Maar ik heb liever een luchtbevochtiger die door kalkaanslag na drie jaar het loodje legt dan een koudstoomgeval die niets doet.
Ik heb een klokje van 'Hendrik Jan' waar naast tijd en datum, de temperatuur en de luchtvochtigheid op staat.quote:Op zondag 24 november 2019 20:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kan niet eens, waar meet je dat mee?
Het is hier tussen 35 en 50% geweest de laatste 2 weken, zonder bevochtiging en met houten vloer en verwarming naar 22C.
Laatste is een goede optie, maar misschien doet mijn 'weerstation' van Hendrik Jan het wel niet goed.quote:Op zondag 24 november 2019 20:26 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ok, dus:
- Die van 80 euro werkt niet
- Degenen die wel werken vind je te duur
- De tweedehands versies van degenen die werken wil je niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |