abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190069866
Bij PostNL (en volgens hebben dpd en dhl ook vergelijkende opties) heb je de keuze om een pakketje als brievenbuspakje te versturen, als deze door de brievenbus past. Je hebt dan feitelijk brievenbuspost, maar met de voordelen van track&trace. Op zich leuk. Nu stuur ik zo'n ding dus op en na een paar dagen is het nog niet aangekomen. Ik kijk in de track&trace en er staat "manco sortering". Dus ik neem contact met ze op wat dit betekent.

PostNL zegt:

U heeft de zending verstuurd als brievenbuspakje. Een brievenbuspakje is een Registratieproduct. Deze worden niet met dezelfde specificaties verstuurd als een pakket en bezorgd door de postbode. Een onderzoek is niet mogelijk voor dit product.

Ik snap dit niet helemaal. Normaal als ik een brievenbuspakje stuur dan zie ik in de track&trace staan: bezorgd op 20 november 13:45 bijvoorbeeld. Dus je weet dan dat de persoon het ontvangen heeft. Volgens de track&trace is het product ergens kwijt geraakt in hun sorteercentrum en dus nooit aan de bezorger meegegeven en ook nooit afgeleverd.

Blijkbaar kan dit gewoon en dan heb ik gewoon pech? Wat is het voordeel dan van het brievenbuspakje tov normale brievenbuspost?
Facts don't care about your feelings
pi_190069912
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 16:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Blijkbaar kan dit gewoon en dan heb ik gewoon pech? Wat is het voordeel dan van het brievenbuspakje tov normale brievenbuspost?
Dat je bevestiging van bezorging krijgt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_190071329
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 17:02 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat je bevestiging van bezorging krijgt.
Ja en die krijg ik dus niet, want ze hebben het pakje kwijt gemaakt. Maar dat is dan mijn probleem :')
pi_190071522
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 18:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja en die krijg ik dus niet, want ze hebben het pakje kwijt gemaakt. Maar dat is dan mijn probleem :')
Nouja. Je weet nu dat het pakje nooit bezorgd is. Bij gewone post blijft zelfs dat in het ongewisse...
pi_190071526
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 18:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Waarom dan naar de bekende weg vragen? :D
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_190074872
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 18:29 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Waarom dan naar de bekende weg vragen? :D
Ik vind het vreemd dat PostNL zonder consequenties gewoon mag zeggen we hebben het kwijtgemaakt. Dat het misschien in de AV staat dat ze er niet verantwoordelijk voor zijn en anders moet je maar verzekerd versturen ofzo.... oke dan is dan nog één. Maar ik betaal geld voor een dienst, dat zij een pakje bezorgen bij iemand anders. Dat is niet gebeurd en daar is bewijs van. Dan zou ik toch op z'n minst m'n verzendkosten terug moeten krijgen }:| Het boeit ze nu niet eens. Werknemer zegt ja pech we kunnen dat niet traceren. Wat gebeurt er als een normaal pakket kwijtraakt dan, heb je recht op een vergoeding?

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 18:29 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nouja. Je weet nu dat het pakje nooit bezorgd is. Bij gewone post blijft zelfs dat in het ongewisse...
True :') toch een soort van voordeel.
pi_190075420
Ik begrijp niet waarop je baseert dat het pakketje kwijt zou zijn. Dat beweert PostNL toch niet? De melding is: manco storing. Er is iets fout gegaan, maar wat is niet bekend.

Vaak komen die pakjes later alsnog aan. Ik heb er ook wel eens een paar weken op moeten wachten.

Het kwetsbaarste punt in de gehele PostNL keten is trouwens het afgiftepunt. Dat is vaak bij een supermarkt of in een winkeltje. En daar loopt allerlei laag- en ongeschoold personeel. Soms blijft een pakje liggen in een kast of in een la. Of ze leggen het op de verkeerde stapel.

Daarom let ik er zelf altijd goed op wie mijn pakje aanneemt en of dit een beetje zorgvuldig wordt afgehandeld. Maar als je zelf iets moet ontvangen, dan kun je die invloed dus niet uitoefenen en is het gewoon afwachten.

Maar, in al die jaren dat ik gebruik maak van PostNL, zowel voor ontvangen als verzenden, is er bij mij nog nooit een pakje zoekgeraakt. En dat is inclusief de brievenbuspakjes waar ik veel gebruik van maak.

Je vraagt ook wat het voordeel is van een brievenbuspakje en gewone briefpost? Zoals eerder genoemd: track & trace en daarnaast de relatief lage kosten. Als je gewoon postzegels moet plakken ben je veel meer kwijt.

Verder is er bij mijn weten geen verschil. Je kunt een brievenbuspakje ook gewoon in zo'n rode brievenbus gooien die langs de kant van de weg staan, in plaats van naar een afgiftepunt brengen.
pi_190075838
Ja maar als je dat laatste doet krijg je geen track&trace. Bovendien kan ik in de track&trace zien dat het pakje wel bij de Gamma is opgehaald en naar het sorteercentrum is gebracht. Daarna blijft het al een week stil. Dus ik neem contact met ze op en toen gaven ze aan dat ze het pakje niet kunnen traceren. Tja, als je iets niet meer kan vinden dan ben je het toch kwijt?
pi_190080091
quote:
U heeft de zending verstuurd als brievenbuspakje. Een brievenbuspakje is een Registratieproduct. Deze worden niet met dezelfde specificaties verstuurd als een pakket en bezorgd door de postbode. Een onderzoek is niet mogelijk voor dit product.
Dat is niet waar, als een brievenbuspakje met t&t kwijtraakt kunnen ze wel degelijk onderzoek doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190080099
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 22:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja maar als je dat laatste doet krijg je geen track&trace.
Jawel hoor. Via de website een brievenbuspakketje aanmaken, t&t zit er meteen bij en je kunt hem dan zo in de dichtsbijzijnde brievenbus stoppen.
pi_190081100
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 10:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Jawel hoor. Via de website een brievenbuspakketje aanmaken, t&t zit er meteen bij en je kunt hem dan zo in de dichtsbijzijnde brievenbus stoppen.
Maar vervolgens geen bewijs van afgifte. En hopen dat ie ergens in het proces überhaupt gescand wordt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_190081479
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 12:25 schreef baskick het volgende:

[..]

Maar vervolgens geen bewijs van afgifte. En hopen dat ie ergens in het proces überhaupt gescand wordt.
Dat is waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')