abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 november 2019 @ 11:24:43 #51
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_190130991
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 11:23 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ik doe dit al 10 jaar van de ene bank 5000 euro naar de andere bank, nog nooit gebeld. Tot zo ver je onjuiste conclusie kerel. Dus TS, je hoeft niet bang te zijn.
Jij pint 5000 euro contant en stort dit contant bij de andere bank jah? Lekker omslachtig, en storten kost ook nog eens geld. Handig bezig.

Oké man, goed verhaal :')
pi_190131013
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 11:24 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Jij pint 5000 euro contant en stort dit contant bij de andere bank jah? Lekker omslachtig, en storten kost ook nog eens geld. Handig bezig.

Oké man, goed verhaal :')
Gewoon geld overboeken. Niet storten.Dan zou dit toch ook moeten opvallen?
  dinsdag 26 november 2019 @ 11:26:36 #53
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_190131015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 11:26 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Uh nee, dat is totaal iets anders. Tuurlijk kan dat zonder problemen. Het gaat hierover contanten storten.
pi_190131951
quote:

[..]

Die banken zien een rekening met dezelfde (achter)naam en misschien zelfs dezelfde voorletters. Zo'n overboeking is dan ook heel wat anders dan met vele duizenden euro's aan contanten schuiven.
pi_190132832
quote:

[..]

:')
Facts don't care about your feelings
pi_190133610
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 10:40 schreef RamboDirk het volgende:
Reken maar dat je gebeld gaat worden door de bank,
Moeten ze wel je telefoonnummer hebben.
pi_190141334
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 10:40 schreef RamboDirk het volgende:
Reken maar dat je gebeld gaat worden door de bank, als dit niet gebeurd heb je geluk gehad dat de bank zijn zaakjes niet op orde heeft. Deze transactie past totaal niet in het betalingsverkeer dat je gebruikelijk hebt, genoeg reden dat de transactie er uitvalt ter controle.

Als je zegt dat het een cadeau is van je opa (wat kan) kan het zo maar zijn dat de bank een kopie wil van aangifte schenkbelasting die normaal gesproken wordt gedaan bij dit soort bedragen. Naar aanleiding van de aangifte schenkbelasting zal de belastingdienst je opa wel verder niet onderzoeken op zwart geld dat hij mogelijk heeft omdat ze daar simpelweg te druk hebben.

Je had het beter in meerdere kleine stortingen kunnen doen over een periode van 3/4 jaar, lekker slim.
Hij zou enorm veel pech hebben als hij hier ooit van hoort, denk je nou werkelijk dat de bank het ook maar iets interesseert waar dat geld vandaan komt? :') Pas als hij iedere dag 10k zou storten voor een hele week wordt er misschien aan de bel getrokken
pi_190141388
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 21:59 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Hij zou enorm veel pech hebben als hij hier ooit van hoort, denk je nou werkelijk dat de bank het ook maar iets interesseert waar dat geld vandaan komt? :') Pas als hij iedere dag 10k zou storten voor een hele week wordt er misschien aan de bel getrokken
Dit. Bank boeit dit niet.
pi_190141780
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:01 schreef Newone82 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 21:59 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Onzin, het boeit ze wel. Ik ken mensen die voor 2000 euro stortingen al zijn gebeld. Ook mensen die bij overboekingen van Skrill en Neteller zijn gebeld. Maar hangt ook wel beetje van de situatie, leeftijd etc. af denk ik. Als er altijd tonnen op je rekening staan met veel hoge transacties dan valt het niet op. Als jij altijd je netto salarisje van 1500 iedere maand gestort krijgt en ineens stopt dit en stort je contant 2500 piek iedere maand dan is dat opvallend. Geen idee waarom het de bank zou interesseren, maar misschien dat ze daar opdracht toe gekregen hebben.
pi_190142254
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

Onzin, het boeit ze wel. Ik ken mensen die voor 2000 euro stortingen al zijn gebeld. Ook mensen die bij overboekingen van Skrill en Neteller zijn gebeld. Maar hangt ook wel beetje van de situatie, leeftijd etc. af denk ik. Als er altijd tonnen op je rekening staan met veel hoge transacties dan valt het niet op. Als jij altijd je netto salarisje van 1500 iedere maand gestort krijgt en ineens stopt dit en stort je contant 2500 piek iedere maand dan is dat opvallend. Geen idee waarom het de bank zou interesseren, maar misschien dat ze daar opdracht toe gekregen hebben.
Dan zijn dat figuren geweest die al een vlaggetje voor hun naam hadden staan en in de gaten moesten worden gehouden door de fiscus. Ook zullen dat geen eenmalige stortingen zijn geweest.

Je moet je echt structureel misdragen wilt de bank je aan de belastingdienst gaan verklikken om een paar k die je op rekening stort :') daar gaat sowieso wat aan vooraf
pi_190142292
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:37 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Dan zijn dat figuren geweest die al een vlaggetje voor hun naam hadden staan en in de gaten moesten worden gehouden door de fiscus. Ook zullen dat geen eenmalige stortingen zijn geweest.

Je moet je echt structureel misdragen wilt de bank je aan de belastingdienst gaan verklikken om een paar k die je op rekening stort :') daar gaat sowieso wat aan vooraf
Dit.
pi_190144299
quote:

[..]

Vergis je niet in de due diligence van de banken: die wordt steeds strenger, regelmatig op het belachelijke af. En je kan op allerlei manieren opvallen binnen hun logaritmes.

Bij mij is een aantal jaren geleden zonder aankondiging, of zonder enige vragen vooraf aan mij een bankrekening geblokkeerd. Bij navraag waarom mijn rekening geblokkeerd was kreeg ik simpelweg meegedeeld: meneer ET, u ontvangt een paar keer per jaar geld van buiten de EU. Dit vinden wij verdacht, dus wij beëindigen de klant relatie met u. U kunt een rekeningnummer doorgeven waarop wij het bevroren saldo zullen overmaken.
  woensdag 27 november 2019 @ 08:38:31 #63
37248 BertV
Klei indiaan
pi_190145788
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 00:41 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

meneer ET, u ontvangt een paar keer per jaar geld van buiten de EU. Dit vinden wij verdacht, dus wij beëindigen de klant relatie met u.
Dat is de bron niet zuiver, of op z'n minst onduidelijk geweest.
Als je ET als klant hebt is het ook allemaal lastig na te trekken.
Alles wat geld kost gaat de schaar in.
Handgemaakt
  woensdag 27 november 2019 @ 09:07:03 #64
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_190146037
Ik zie het al voor me. Opa komt met een stapel bankbiljetten, hier jongen, koop maar wat lekkers.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_190149964
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:39 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dit.
Lijkt niet in jullie kop door te dringen, maar dit heeft niets met de Belastingdienst te maken. Dit zijn banken die of zelf of vanwege wazige regelgeving, toch steeds meer controles doen op contant geld en grote bedragen. Het was geen figuur die een vlaggetje bij z'n naam had staan. Zoals ik al zei verdiende hij altijd gewoon maandelijks om en nabij minimumloon.

Ik kan me herinneren toen ik m'n auto verkocht en zo'n 7000 contant wilde storten, ze me ook allemaal vragen gingen stellen aan de balie. Ik zat in de "money mule" risico groep dus ze wilden weten hoe ik aan het geld kwam etc. In eerste instantie zei ik ook gaat jullie niets aan, maar ze hielden echt voet bij stuk. Geen idee of ze het geld uiteindelijk echt zouden weigeren, maar banken hebben echt schijt aan de gemiddelde klant dus had me niets verbaasd.
pi_190150589
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:16 schreef YoshiBignose het volgende:
tant 2500 piek iedere maand dan is dat opvallend. Geen idee waarom het de bank zou interesseren, maar misschien dat ze daar opdracht toe gekregen hebben.
Nou, omdat de Wwft een en ander verplicht, wellicht?

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

Lijkt niet in jullie kop door te dringen, maar dit heeft niets met de Belastingdienst te maken. Dit zijn banken die of zelf of vanwege wazige regelgeving, toch steeds meer controles doen op contant geld en grote bedragen. Het was geen figuur die een vlaggetje bij z'n naam had staan. Zoals ik al zei verdiende hij altijd gewoon maandelijks om en nabij minimumloon.
Wetgeving, specifieker: Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme. Voorheen bestond er een Wet melding ongebruikelijke transacties. En 10k cash storten kán zeer ongebruikelijk zijn :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_190150654
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:01 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Niets meegekregen van de miljoenen boetes die de banken de laatste maanden krijgen van de toezichthouder omdat de banken onvoldoende hebben gedaan aan het tegengaan van witwassen?
pi_190150979
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 14:09 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, omdat de Wwft een en ander verplicht, wellicht?
[..]

Wetgeving, specifieker: Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme. Voorheen bestond er een Wet melding ongebruikelijke transacties. En 10k cash storten kán zeer ongebruikelijk zijn :Y
Ja idd, heb die wet verder niet doorgelezen maar zou het raar vinden dat ze cash stortingen van 2k ook altijd moeten controleren.
pi_190150991
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

Ik kan me herinneren toen ik m'n auto verkocht en zo'n 7000 contant wilde storten, ze me ook allemaal vragen gingen stellen aan de balie. Ik zat in de "money mule" risico groep dus ze wilden weten hoe ik aan het geld kwam etc. In eerste instantie zei ik ook gaat jullie niets aan, maar ze hielden echt voet bij stuk. Geen idee of ze het geld uiteindelijk echt zouden weigeren, maar banken hebben echt schijt aan de gemiddelde klant dus had me niets verbaasd.
De enige partij waarvan je ook maar enige vorm van consequentie kan verwachten bij zoiets is de belastingdienst en daarom hebben we het erover.

Je zat in een risicogroep omdat je een paar k wou storten? Uiterst vreemd. Dan zouden er wel erg veel potentiële “drug mules” zijn in dit land. Of je moet je er hebben uitgezien als iemand zonder vaste verblijfplaats
pi_190151079
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 14:39 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

De enige partij waarvan je ook maar enige vorm van consequentie kan verwachten bij zoiets is de belastingdienst en daarom hebben we het erover.

Je zat in een risicogroep omdat je een paar k wou storten? Uiterst vreemd. Dan zouden er wel erg veel potentiële “drug mules” zijn in dit land. Of je moet je er hebben uitgezien als iemand zonder vaste verblijfplaats
Jij moet profiler worden, lachend rijk ga je worden met jouw scherpe inzichten en jouw uitgebreide kennis van risicoprofielen.
pi_190151174
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 14:47 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Jij moet profiler worden, lachend rijk ga je worden met jouw scherpe inzichten en jouw uitgebreide kennis van risicoprofielen.
Want jij denkt dat de bank iedereen persoonlijk handmatig controleert of ze wel of niet een risico vormen voor de wetgeving wanneer ze een schamele twee duizend op hun rekening storten?
pi_190152558
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 14:53 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Want jij denkt dat de bank iedereen persoonlijk handmatig controleert of ze wel of niet een risico vormen voor de wetgeving wanneer ze een schamele twee duizend op hun rekening storten?
Waar haal jij vandaan dat ik zoiets denk?

Je hebt geen enkel idee waar je het over hebt en je negeert alle informatie en inzichten die in dit topic gedeeld zijn, en je redeneert door in jouw eigen beperkte en niet geinformeerde kijk op de wereld.
pi_190153766
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 16:28 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Waar haal jij vandaan dat ik zoiets denk?

Je hebt geen enkel idee waar je het over hebt en je negeert alle informatie en inzichten die in dit topic gedeeld zijn, en je redeneert door in jouw eigen beperkte en niet geinformeerde kijk op de wereld.
\ :')

Ik heb jou nog niks zinnigs zien zeggen behalve dat je geen idee had hoe de schenkbelasting in werking wordt gezet en dan beginnen over een geïnformeerde kijk :')

Nogmaals, TS gaat hier in hoge waarschijnlijkheid helemaal niets horen mits er geen historie is of aanleiding voor een opmerking.
pi_190153917
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 12:26 schreef roosmar het volgende:
Ik heb teveel contant geld op mijn eigen bankrekening gestort. Het bedrag ligt net iets boven de 10.000 euro. Ik ben geen ondernemer, maar gewoon in loondienst en stort verder nooit geld op mijn rekening. Ik begrijp dat een storting van meer 10.000 euro als verdacht wordt aangemerkt. Kan iemand mij vertellen wat ik hiervan merken?

Alvast bedankt!
Dit bedrag komt uit de WWFT. Een wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme.

Daarbij gaat het kort gezegd om een risicoprofiel. Er worden allerlei risicofactoren meegewogen om te bepalen of er een signaal wordt verstuurd door de bank aan het FIU (Financial Intelligence Unit). Als je dit 1 keer doet, je kunt aantonen dat je gewoon in loondienst bent en een goed verhaal hebt waar je dat geld vandaan hebt, dan hoef je geen zorgen te maken.

Doe je dit vaker, dan is het risico al wat groter. Want: regelmatige stortingen boven de 10k, relatief jong, geen baan waar je tonnen verdient etc.

Maar doe je dit gewoon 1 keer, dan voorzie ik geen problemen.
pi_190156948
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 14:53 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Niet iedereen natuurlijk, maar de bank gebruikt een automatisch filterings systeem die gedrag dat buiten de normale gang van de rekening vlaggen. Als je normaliter nooit cash stort en dan ineens 10k stort kan je best een telefoontje verwachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')