abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190042982
Lieve collega's,

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken en of jullie eventueel een oplossing hebben. Er staan al een tijd zo'n 3 á 4 avonden per week één of meerdere auto's met mensen erin (en helemaal donker in de auto) op mijn parkeerplaats. Als er meerdere auto's zijn, zijn de jongens vaak luidruchtig tot diep in de nacht. Hier heb ik ze al 2 keer op aangesproken en dan zeggen ze wel netjes sorry en gaan ze weg, maar 2 dagen later zijn ze er weer.

Vandaag kwam ik aanrijden en wou ik mijn auto parkeren. Op de parkeerplek waar ik normaal sta stond een auto met jongens erin, dus zette ik ze een stukje verderop. Toen ik binnen kwam en uit mijn raam keek, zag ik dat deze jongens met het licht uit naar mijn auto gingen rijden en ernaast gingen staan. Ik besloot te gaan vragen wat ze aan het doen waren, waar ze erg agressief op reageerde en ze aangaven dat ze "gewoon lekker een jointje aan het roken waren, en hier al heel hun leven wonen" etc.

Toen ik aangaf dat er meerdere keren op deze parkeerplaats bij auto's is ingebroken en (o.a. mijn) motoren/scooterse gejat zijn, en ik daarom kwam vragen wat ze deden, konden ze ook hiervoor geen begrip opbrengen.

Wat kan ik het beste doen om te zorgen dat deze jongens niet meer elke keer hier op de parkeerplaats staan en overlast veroorzaken? Ze zijn nu wel weer weggereden maar morgen zijn ze er ongetwijfeld weer.
Kan ik de gemeente vragen camera's te plaatsen? Moet ik zelf een camera plaatsen ( :') )?

TL;DR:

Wat te doen bij mensen die voor je deur in de auto chillen en overlast veroorzaken?
Ik nuke jullie allemaal de moeder.
pi_190043005
8844, iedere keer als ze er staan. Totdat ze definitief opgezouten zijn. En ja, ook al zitten ze te chillen/blowen/kringrukken in de auto en hebben ze geen kwaad in de zin, het is genoeg reden tot bezorgdheid.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_190043018
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:42 schreef Ridocar het volgende:
8844, iedere keer als ze er staan. Totdat ze definitief opgezouten zijn.
Zodat de politie moe van mij wordt en ze er daarom iets aan gaan doen? Denk dat ze ook verwachten dat ik het ben en dan misschien met mijn auto gaan kloten
pi_190043131
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:43 schreef TostiTijd het volgende:

[..]

Zodat de politie moe van mij wordt en ze er daarom iets aan gaan doen? Denk dat ze ook verwachten dat ik het ben en dan misschien met mijn auto gaan kloten
Juist dan zou ik erbij gaan staan, zodat ze weten wie er heeft gesniched. Dát is de boodschap die je af moet geven. De politie noteert gegevens van inzittenden, dus als er iets aan je auto is verpest, dan weten zij ook aan wie ze het eerst moeten vragen.
pi_190043143
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:50 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Juist dan zou ik erbij gaan staan, zodat ze weten wie er heeft gesniched. Dát is de boodschap die je af moet geven. De politie noteert gegevens van inzittenden, dus als er iets aan je auto is verpest, dan weten zij ook aan wie ze het eerst moeten vragen.
Ook al aan gedacht, maar zodra de politie vraagt "waren jullie dat" en ze antwoorden "nee" ben ik de sigaar
pi_190043156
Je auto tijdelijk ergens anders zetten? Bij nader inzien weten ze dan direct dat jij het bent.... Loopt er geen buurtpreventie bij jullie rond?
pi_190043232
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:51 schreef TostiTijd het volgende:

[..]

Ook al aan gedacht, maar zodra de politie vraagt "waren jullie dat" en ze antwoorden "nee" ben ik de sigaar
Dan kun je beter niets eraan doen. Zet je auto een paar straten verderop en zoek diverse (vlucht)wegen naar je huis zodat je ze niet tegen komt. Hopen dat ze snel oud en wijs genoeg zijn en het terroriseren van een buurt ze niet meer boeit.
  woensdag 20 november 2019 @ 20:59:31 #8
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190043269
Vraag bij de politie naar de wijkagent en ga met hem in overleg. Dikke kans dat je niet de enige in de straat bent die hier last van heeft.
Als de wijkagent niks doet: bewegingsmelder op een bouwlamp aansluiten en de parkeerplaats eens goed verlichten als er mensen lopen.
pi_190043382
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:59 schreef Zilverberk het volgende:
Vraag bij de politie naar de wijkagent en ga met hem in overleg. Dikke kans dat je niet de enige in de straat bent die hier last van heeft.
Als de wijkagent niks doet: bewegingsmelder op een bouwlamp aansluiten en de parkeerplaats eens goed verlichten als er mensen lopen.
Heb net de politie gesproken. Die geven aan dat ze er in eerste instantie niks aan kunnen doen, het is immers niet illegaal om op een parkeerplaats te staan, wat ik ook begrijp.
Als er overlast is, moet ik ze bellen en dan kunnen ze wel iets doen.

Heb ook gevraagd of er camera's ofzo geplaatst kunnen worden, die moet ik bij de gemeente vragen, mensen bij de gemeente kunnen dan overleggen met de wijkagent. Die weet vast ook wat hier al speelt, en ook of buren er al over geklaagd hebben.
pi_190043574
Ik zou het melden bij de gemeente. Aantal hangjongeren die hier overlast veroorzaakten hebben een gebiedsverbod gekregen
pi_190043604
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 21:04 schreef TostiTijd het volgende:
Heb net de politie gesproken. Die geven aan dat ze er in eerste instantie niks aan kunnen doen, het is immers niet illegaal om op een parkeerplaats te staan, wat ik ook begrijp.
Als er overlast is, moet ik ze bellen en dan kunnen ze wel iets doen.
Maar is er nu 'overlast' of niet?
Ja: Dan politie bellen en zeggen wat er aan de hand is (jongens zijn luidruchtig/roken joints/gluren in auto's).
Nee: Lekker laten gaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:40 schreef TostiTijd het volgende:
Hier heb ik ze al 2 keer op aangesproken en dan zeggen ze wel netjes sorry en gaan ze weg, maar 2 dagen later zijn ze er weer.
Als ze steeds weggaan als je ze aanspreekt dan is het toch een kwestie van de langste adem hebben?
Gewoon telkens op ze afstappen en vragen of ze het rustig aan willen doen.
Dan worden ze het vanzelf zat en zoeken ze een andere hangplek.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_190043643
Tips waarin opgeroepen wordt tot geweld of andere illegale oplossingen mogen achterwege blijven.
pi_190043783
Huh de politie staat er opeens. Heen gaan?
pi_190043790
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 21:24 schreef TostiTijd het volgende:
Ik zou lekker binnen blijven.
pi_190043796
Er wordt iemand meegenomen
toch niet

[ Bericht 42% gewijzigd door TostiTijd op 20-11-2019 21:27:02 ( ) ]
pi_190043830
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 21:25 schreef TostiTijd het volgende:
Er wordt iemand meegenomen
Iemand van die jongens?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_190043848
pi_190043854
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 21:24 schreef TostiTijd het volgende:
Zijn ze misschien nav je melding toch even gaan kijken. Maar nee, ik zou me er nu verder niet mee bemoeien.
pi_190043860
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 21:26 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Iemand van die jongens?
Een ander busje, die hier ook best vaak staat
pi_190043861
Ho wacht. Ik pak de popcorn even.
pi_190043884
quote:
Ik zie heel vaag een agent :+
pi_190043904
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 21:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Zijn ze misschien nav je melding toch even gaan kijken. Maar nee, ik zou me er nu verder niet mee bemoeien.
En dit.
pi_190043925
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 21:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Toch fijn dat ze het serieus nemen. De politie is weg en het busje ook
pi_190043981
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 21:31 schreef TostiTijd het volgende:

[..]

Toch fijn dat ze het serieus nemen. De politie is weg en het busje ook
En het busje hoort bij die jongelieden? Of is dat een ongerelateerd iets?
pi_190044011
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 21:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

En het busje hoort bij die jongelieden? Of is dat een ongerelateerd iets?
Denk ongerateerde jongelieden, die wel op een parkeerplaats in de auto/busje zitten te chillen :') vgm geen vrienden van elkaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')