Ik heb een thermostatische douchekraan gekocht. Het punt is dat de bijgeleverde rozetten maar iets van 5 mm dik zijn, waardoor je nog een heel groot stuk schroefdraad van de S-koppelingen ziet uitsteken. Niet mooi. De rozetten die er van origine op zaten waren 25 mm dik, maar dat is te dik, dan kan ik de moeren van de kraan niet ver genoeg aandraaien.
Ik ben al bij de bouwmarkt geweest voor een andere maat rozetten, van 20 mm, maar die bleken geen schroefdraad te hebben. De enige rozetten met schroefdraad die ik kon vinden waren 25 mm, en die waren identiek aan mijn oude. Ik heb wel een schroefdraad nodig, want anders zitten de rozetten gewoon los.
Wie heeft er goede suggesties? De S-koppelingen wat verder uitdraaien, daar begin ik liever niet aan, want het is een huurhuis, als ik het fout doe heb ik straks lekkage achter de muur, en bovendien is elke koppeling door de loodgieter in een halve liter kit gegoten, dus dat helpt ook niet mee.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...