abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190037535
Ik heb een thermostatische douchekraan gekocht. Het punt is dat de bijgeleverde rozetten maar iets van 5 mm dik zijn, waardoor je nog een heel groot stuk schroefdraad van de S-koppelingen ziet uitsteken. Niet mooi. De rozetten die er van origine op zaten waren 25 mm dik, maar dat is te dik, dan kan ik de moeren van de kraan niet ver genoeg aandraaien.

Ik ben al bij de bouwmarkt geweest voor een andere maat rozetten, van 20 mm, maar die bleken geen schroefdraad te hebben. De enige rozetten met schroefdraad die ik kon vinden waren 25 mm, en die waren identiek aan mijn oude. Ik heb wel een schroefdraad nodig, want anders zitten de rozetten gewoon los.

Wie heeft er goede suggesties? De S-koppelingen wat verder uitdraaien, daar begin ik liever niet aan, want het is een huurhuis, als ik het fout doe heb ik straks lekkage achter de muur, en bovendien is elke koppeling door de loodgieter in een halve liter kit gegoten, dus dat helpt ook niet mee.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 20 november 2019 @ 16:25:13 #2
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_190039432
zoek eens op 'de beer schroefrozet 3/4 xxmm'

bestaat in alle maten tussen tot 50mm in stappen van 5mm.
Tot nooit .......
pi_190042327
Je kan met een blikschaar heel gemakkelijk even een randje er af knippen. Vorige week nog gedaan en de tweede rozet viel vies tegen nadat de eerste perfect ging. -O-
Jeroentje.
pi_190043171
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 16:25 schreef Speekselklier het volgende:
zoek eens op 'de beer schroefrozet 3/4 xxmm'

bestaat in alle maten tussen tot 50mm in stappen van 5mm.
Bedankt voor je tip. Heb je ervaring met deze rozetten? Kunnen ze op S-koppelingen geschroefd worden? Ik had deze rozet ook al gevonden op www.installatievakhandel.nl maar toen ik hun vroeg of deze ook over de S-koppelingen van een douchekraan geschroefd konden worden antwoordden zij dat ze dat onmogelijk op afstand konden beoordelen. Dus dat was niet echt hoopgevend.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  woensdag 20 november 2019 @ 21:21:32 #5
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_190043725
ik heb andere, maar ze zijn toch juist om op S-koppelingen te schroeven of ben ik gek?
Tot nooit .......
  woensdag 20 november 2019 @ 21:27:42 #6
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190043843
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb wel een schroefdraad nodig, want anders zitten de rozetten gewoon los.
Kitrandje eromheen of een paar dotten aan de binnenkant zodat ie zichzelf opsluit
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_190044320
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 21:21 schreef Speekselklier het volgende:
ik heb andere, maar ze zijn toch juist om op S-koppelingen te schroeven of ben ik gek?
Ik heb geen idee, het staat er niet specifiek bij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')