abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_190028894
registreer om deze reclame te verbergen
Wisten jullie dat ik, sporthater als ik ben ;) weleens in de Arena geweest ben bij Nederland - Zweden?

4-1, was een leuke wedstrijd, en leuk om een keer mee te maken :)
Koel en donker bewaren
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:19:52 #127
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_190028909
w/ w/ w/
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:19:59 #128
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_190028918
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:17 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja, dit soort dingen loop je denk ik altijd tegenaan als je een beetje activistisch gaat worden - op welke casus dan ook. Ik vind dat ook wel lastig, want zo kun je je eigenlijk nooit echt ergens achter scharen. Ik zou mezelf ook nooit echt een feminist noemen, ben me er de laatste tijd gewoon wat meer in aan het verdiepen want ik vind het wel een belangrijk ding. En ook gewoon interessant om te horen wat mensen allemaal doen :Y
Maar dit soort 'andere kant van de medailles' vind ik dan wel weer rot, maar er is ook niet echt iets dat wel voor diezelfde rechten/veranderingen staat. Dus ik zou me nooit persoonlijk bij zo'n organisatie aansluiten (in ieder geval niet voordat ik me er goed in verdiept had en een weerwoord zou hebben, want dat heb ik nu ook gewoon niet, ben echt nog niet heel erg ingelezen :P ).
Dat heb je denk ik altijd wel.. Ik vind dat een Amnesty bijvoorbeeld ook supergoed werk doet, maar daar zijn ook weer bakken kritiek op. En dat maakt het soms ook wel moeilijk; als er immers zo'n organisatie was die alleen maar vlekkeloos goed was, had heel de wereld zich allang daarachter geschaard en waren alle problemen de wereld uit :D

Dan kun je maar beter je eigen kleine beetje op jouw gebied bijdragen binnen jouw waarden dan niets doen, want dat steekt ook bij mij :@
Mee eens, vooral dat laatste. Uiteindelijk is het ook weer niet echt nodig onszelf te labelen zolang we maar ons best doen om zelf iedereen gelijk te behandelen, of dat nou om geslacht gaat of om huidskleur of geaardheid.

Amnesty zie ik trouwens tegenwoordig wel als een nogal smerige politiek beïnvloede organisatie ja ;(
Prince of Sin, Destroyer of Innocence.
pi_190028919
*O*
Koel en donker bewaren
pi_190028925
Gini *O* *O* *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:20:14 #131
403253 Meke
after all this time? always.
pi_190028930
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:18 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Mijn ervaring is juist dat zelf-verklaarde feministen onderling al vaak wat anders willen.

Een vrouw verschijnt topless in een video-clip;
feminist 1: 'Oh wat mooi dat ze dat zo durft te tonen, zo zeker is van haar lichaam en dat wil showen!'
feminist 2: 'Nee! Dit is objectificatie! Ze denkt dit te moeten doen omdat de patriarchie dit haar oplegt!'
feminist 1: 'Maar als ze dat nou zelf wil?'
feminist 2: 'Dat neem je aan! Maar vrouwen worden van jongs af aan opgevoed met het idee dat ze alleen leuke plaatjes zijn om naar te kijken!'
feminist 1: 'Maar nu neem jij aan dat ze niet de vrije wil heeft om hiervoor te kiezen.'
feminist 2: 'Hoe weet jij nou wat vrije wil is!? En je weet ook niet wat voor bericht ze nu uitzend naar jonge meisjes, die denken dat ze dit moeten doen!'
feminist 1: 'Nu neem jij aan dat jonge meisjes impressionabele sponsjes zijn die geen eigen wil hebben, dat is júist anti-feministisch!'
feminist 1 en 2 voor de komende uren: @:DJKH@^#*^#^#^*#^@&%@(@%#(%#(

Uiteindelijk ontaarden dit soort discussies dan al gauw in een wedstrijdje wie nou de échte feminist is, en aan het eind van de dag is er überhaupt niemand wijzer geworden.
Oja, nee, zo is 'mijn' podcast gelukkig niet _O- Die zeggen: joh doe lekker waar je zin in hebt :7 ga lekker topless in een videoclip, maar alleen omdat JIJ daar zin in hebt en je dat helemaal zelf wil. Niet omdat je het gevoel hebt dat het moet, maar als jij dat toch wil? Doe het lekker *O*
Je bent slimmer als je denkt
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:20:58 #132
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_190028947
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:19 schreef Guanabana het volgende:
Wisten jullie dat ik, sporthater als ik ben ;) weleens in de Arena geweest ben bij Nederland - Zweden?

Oh dat was in... 2010? Net na het WK toch?
pi_190028955
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:20 schreef Strani het volgende:

[..]

Oh dat was in... 2010? Net na het WK toch?
Ja, EK-kwalificatie.

Was nog met Ruud van Nistelgod :D
Koel en donker bewaren
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:22:03 #134
403253 Meke
pi_190028971
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:19 schreef Strani het volgende:

[..]

Mee eens, vooral dat laatste. Uiteindelijk is het ook weer niet echt nodig onszelf te labelen zolang we maar ons best doen om zelf iedereen gelijk te behandelen, of dat nou om geslacht gaat of om huidskleur of geaardheid.

Amnesty zie ik trouwens tegenwoordig wel als een nogal smerige politiek beïnvloede organisatie ja ;(
Ja, precies. Ik behandel iedereen gelijk O+ (Behalve :r naar Spanje verhuisde Nederlanders die van wielrennen houden :r )

Ja, ik vind dat dus vet jammer van Amnesty, want ik sta wel volledig achter hun doelen, maar niet op de manier waarop ze het uitvoeren ;(
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:22:40 #135
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_190028980
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:18 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Mijn ervaring is juist dat zelf-verklaarde feministen onderling al vaak wat anders willen.

Een vrouw verschijnt topless in een video-clip;
feminist 1: 'Oh wat mooi dat ze dat zo durft te tonen, zo zeker is van haar lichaam en dat wil showen!'
feminist 2: 'Nee! Dit is objectificatie! Ze denkt dit te moeten doen omdat de patriarchie dit haar oplegt!'
feminist 1: 'Maar als ze dat nou zelf wil?'
feminist 2: 'Dat neem je aan! Maar vrouwen worden van jongs af aan opgevoed met het idee dat ze alleen leuke plaatjes zijn om naar te kijken!'
feminist 1: 'Maar nu neem jij aan dat ze niet de vrije wil heeft om hiervoor te kiezen.'
feminist 2: 'Hoe weet jij nou wat vrije wil is!? En je weet ook niet wat voor bericht ze nu uitzend naar jonge meisjes, die denken dat ze dit moeten doen!'
feminist 1: 'Nu neem jij aan dat jonge meisjes impressionabele sponsjes zijn die geen eigen wil hebben, dat is júist anti-feministisch!'
feminist 1 en 2 voor de komende uren: @:DJKH@^#*^#^#^*#^@&%@(@%#(%#(

Uiteindelijk ontaarden dit soort discussies dan al gauw in een wedstrijdje wie nou de échte feminist is, en aan het eind van de dag is er überhaupt niemand wijzer geworden.
Haha ja, dat is een prachtig voorbeeld inderdaad. Voor mij is iemand die de keuzevrijheid van een ander beteugelt bepaald geen oprechte verdediger van diens rechten.
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:23:28 #136
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_190028999
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:06 schreef Meke het volgende:
Ik vind het bijvoorbeeld bij #MeToo nu ook heel jammer dat de nadruk zo ligt op mannen die zich schofterig gedragen tegenover vrouwen. Nu lijkt het net alsof het altijd zo gaat, terwijl er ook heus wel vrouwen zijn die mannen schoftering behandelen.. En doordat we steeds maar weer mannen als eikel en vrouwen als slachtoffer laten zien wordt het alleen maar meer moeilijker voor mannen om aan te geven dat ze zich geïntimideerd voelen door het gedrag van een vrouw - want ja dat is toch lachen als ze aan je zit?!
Eens; dat vind ik ook echt slecht aan #MeToo. Het goede daarvan is vooral geweest dat de beerput in Hollywood zo werd open gerukt. Het is mooi dat het zo doorgetrokken werd naar de rest van de wereld, maar "de rest van de wereld" is ook weer geen Hollywood. Het gebrek aan context in al die tweets (naast dat er nooit sprake van wederhoor is geweest of überhaupt een gezamenlijke definitie van wat seksueel overschrijdend gedrag nou eigenlijk is) maakt het ook geen beweging waar je echt conclusies uit kan trekken. En ja, seksueel misbruik werd inderdaad heel erg geframed als iets wat 'mannen doen en vrouwen overkomt'; door misdaden te gaan "genderen" die dat in beginsel niet zijn, ben je in feite dan gewoon mensen van hulp aan het ontzien.
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
pi_190029019
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:20 schreef Meke het volgende:

[..]

Oja, nee, zo is 'mijn' podcast gelukkig niet _O- Die zeggen: joh doe lekker waar je zin in hebt :7 ga lekker topless in een videoclip, maar alleen omdat JIJ daar zin in hebt en je dat helemaal zelf wil. Niet omdat je het gevoel hebt dat het moet, maar als jij dat toch wil? Doe het lekker *O*
gJ02WQs.gif
Koel en donker bewaren
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:24:37 #138
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_190029024
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:22 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja, precies. Ik behandel iedereen gelijk O+ (Behalve :r naar Spanje verhuisde Nederlanders die van wielrennen houden :r )

Ja, ik vind dat dus vet jammer van Amnesty, want ik sta wel volledig achter hun doelen, maar niet op de manier waarop ze het uitvoeren ;(
Haha :D

Ach ja, vaak moeten we de wereld maar op eigen houtje beter maken in plaats van ons aan te sluiten bij een organisatie die - wat men ook doet - uiteindelijk vaak toch politiek wordt een wegdrijft van de oorspronkelijke intenties.
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:24:44 #139
403253 Meke
pi_190029027
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:24 schreef Guanabana het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Precies, ze hebben ook net een nieuw boek, zal even de foto's van de boekpresentatie zoeken, toen zagen ze er ongeveer zo uit :D
pi_190029043
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:19 schreef Guanabana het volgende:

Meid wat goeeeed *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:25:30 #141
403253 Meke
pi_190029050
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:24 schreef Strani het volgende:

[..]

Haha :D

Ach ja, vaak moeten we de wereld maar op eigen houtje beter maken in plaats van ons aan te sluiten bij een organisatie die - wat men ook doet - uiteindelijk vaak toch politiek wordt een wegdrijft van de oorspronkelijke intenties.
Ja, mijn vrijwilligerswerk is een non-politieke organisatie, da's wel fijn :D

Maar daar zijn ook wel dingen 'mis' mee, da's wel jammer. Gelukkig niet echt op het gebied van corruptie ofzo :P
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:25:50 #142
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_190029059
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:23 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Eens; dat vind ik ook echt slecht aan #MeToo. Het goede daarvan is vooral geweest dat de beerput in Hollywood zo werd open gerukt. Het is mooi dat het zo doorgetrokken werd naar de rest van de wereld, maar "de rest van de wereld" is ook weer geen Hollywood. Het gebrek aan context in al die tweets (naast dat er nooit sprake van wederhoor is geweest of überhaupt een gezamenlijke definitie van wat seksueel overschrijdend gedrag nou eigenlijk is) maakt het ook geen beweging waar je echt conclusies uit kan trekken. En ja, seksueel misbruik werd inderdaad heel erg geframed als iets wat 'mannen doen en vrouwen overkomt'; door misdaden te gaan "genderen" die dat in beginsel niet zijn, ben je in feite dan gewoon mensen van hulp aan het ontzien.
Hier heb je ook zo'n 'Yo sí te creo'-beweging van voornamelijk vrouwen die automatisch geloven in iemand die naar buiten komt met zo'n verhaal.

Dat vind ik dus een slechte zaak want dan gaat #MeToo boven de wet staan en gaan mensen niet meer uit van onschuld tot het tegendeel wordt bewezen.
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:26:25 #143
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_190029073
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:25 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja, mijn vrijwilligerswerk is een non-politieke organisatie, da's wel fijn :D

Maar daar zijn ook wel dingen 'mis' mee, da's wel jammer. Gelukkig niet echt op het gebied van corruptie ofzo :P
Zolang jullie niet al te veel kinderen kwijtraken tijdens zo'n kamp is het prima toch? ;)

Of is het weer ander vrijwilligerswerk?
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:28:19 #144
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_190029125
_O- *O* *O* *O*
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_190029138
Boadu *O*
George Michael
  Moderator dinsdag 19 november 2019 @ 22:28:46 #146
351614 crew  ijs_beer
Triggerhappykutmod
pi_190029152
boadu. ^O^
[b]Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:[/b]
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
pi_190029154
w/ gJ02WQs.gif w/
Koel en donker bewaren
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:28:48 #148
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_190029155
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:12 schreef Strani het volgende:

[..]

Prima verwoord Aoibhin. Met een term als equalism kan er ook helemaal geen twijfel bestaan over waar zo iemand dan voor staat. Gelijkheid. Niet meer gelijkheid voor de één dan voor de ander maar gewoon gelijkheid.
Maar ook dan kunnen de meningen over wat voor gelijkheid en waar je dat moet trekken, er ook zijn. Op zich is 'gelijkheid' namelijk best een lege term. Het heeft een positieve klank, maar op zich zegt het weinig over wat je wilt doen in de wereld. Het heeft heel erg te maken met hoe je alles definieert en waar de grens moet worden getrokken.

Als ik zeg 'mannen en vrouwen zijn allebei parasieten op deze wereld en ze moeten geruïneerd worden!' en ik stel een wereld-genocide voor, dan ben ik in feite een 'equalist' want ik behandel mannen en vrouwen hetzelfde. Dit is dan een extreem voorbeeld, maar ik wil alleen maar aangeven dat je er dan ook niet bent.
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:28:56 #149
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_190029159
Jee!!! *O* *O* *O*

18 jaar oud :o
pi_190029180
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:28 schreef Strani het volgende:
Jee!!! *O* *O* *O*

18 jaar oud :o