abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 december 2019 @ 16:07:27 #271
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_190519625
LOL, na de komst van de pil was t baby boomen meteen over :D

quote:
De anticonceptiepil, ook wel de pil, is de meest gebruikte methode van anticonceptie in de Lage Landen,[1] waar deze in 1962 als Lyndiol door Organon werd geïntroduceerd. In Nederland kwam de anticonceptiepil in 1964 beschikbaar.
wiki
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_190520368
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 15:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

6jes cultuur.
Zoals het een boomer betaamd inderdaad.
Jij haalt niet eens een 6 voor spelling....

"betaamd" moet in bovenstaand geval met een "t", als "betaamt".

Maar goed:
Wat is er mis met een 6jes cultuur. Veel meer kun je in de maatschappij niet bereiken waar iedereen andere belangen heeft. Je kunt geen "Gleichschaltung" bewerkstelligen waarbij het "gansche volk" wordt behaagd en iedereen een 10 ondervindt.
Dat is niet reëel. En het is populistische volksverlakkerij om te beweren dat het wél zo is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_190521958
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 09:58 schreef LXIV het volgende:
De babyboomers hebben het geluk gehad om aan het begin van een tijdperk van economische groei en voorspoed geboren te zijn. Dat is geen verdienste noch een misdrijf.
Ik sprak wel eens iemand uit 1920 die van 1939 tot 1945 gevochten had en daarna tot 1955 krijgsgevangen was geweest. Dan heb je dus pech gehad.
Willen we alles tussen de generaties gaan nivelleren? Dat kan ook helemaal niet.
De babyboomers waren van de "give peace a chance" generatie. Daardoor hebben ze een periode van vrede bewerkstelligd en Europese samenwerking, waardoor er vanzelf economische groei is ontstaan. Dus wellicht toch een verdienste.
De meningen waren destijds nog niet zo polariserend als nu. Het heeft vrede gebracht en mooie hippie-muziek (hierdoor is de kwaliteit nog de top 2000 een stuk hoger dan wat ie anders zou zijn geweest). Verder gingen de babyboomers en ook de generaties daarna in militaire dienst. Dus: inzetten voor de vrede, maar tegelijkertijd wel "het kruid droog houden". Deze spagaathouding heeft ons door de koude oorlog geholpen.
En verder: de babyboomer is de eerste generatie die AOW heeft betaald aan een generatie die dat zelf nooit heeft afgedragen. Want dat is het principe van het omslagstelsel.
Moraal:
Het is altijd gemakkelijk om een generatie de schuld te geven
(every generation blames the one before….)
maar je moet je verplaatsen in de situatie die er destijds was.
  woensdag 18 december 2019 @ 18:04:09 #274
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190522068
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 17:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De babyboomers waren van de "give peace a chance" generatie. Daardoor hebben ze een periode van vrede bewerkstelligd en Europese samenwerking, waardoor er vanzelf economische groei is ontstaan. Dus wellicht toch een verdienste.
De meningen waren destijds nog niet zo polariserend als nu. Het heeft vrede gebracht en mooie hippie-muziek (hierdoor is de kwaliteit nog de top 2000 een stuk hoger dan wat ie anders zou zijn geweest). Verder gingen de babyboomers en ook de generaties daarna in militaire dienst. Dus: inzetten voor de vrede, maar tegelijkertijd wel "het kruid droog houden". Deze spagaathouding heeft ons door de koude oorlog geholpen.
En verder: de babyboomer is de eerste generatie die AOW heeft betaald aan een generatie die dat zelf nooit heeft afgedragen. Want dat is het principe van het omslagstelsel.
Moraal:
Het is altijd gemakkelijk om een generatie de schuld te geven
(every generation blames the one before….)
maar je moet je verplaatsen in de situatie die er destijds was.
en de premie A generatie en de studeer maar tot je 50 bent en de werk zat generatie
een de rij maar raak met je bezopen kop zonder gordels en de Lucy in de Sky with Diamonds en de geld zat vanwege de Gasbel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_190524865
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:12 schreef maryen65 het volgende:
De boomers wisten tenminste nog wat werken was. Nu tot 30 jaar studeren en dan met een burn-out thuis zitten omdat je baas je verteld iets te doen
Ja man hard werken bij de overheid, de verzekering, de PTT of bij woningbouwfraudezakkevullerij. Zaken opbouwen die we nu weer kunnen wegsaneren en afbetalen.
.
pi_190525576
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 09:59 schreef daNpy het volgende:

[..]

Niet veel anders hier, mijn ouders hebben ooit een nieuwe auto gekocht voor ze kinderen hadden, toen werkten ze allebei, woonden op een flatje en hadden het goed.
Met kinderen en een eigen huis was het min of meer afgelopen met het feest; auto's (nooit meer dan 1 tegelijk) en huis werden zelf onderhouden, geld voor een timmerman, automonteur of schilder was er niet.
De vakantie ging naar de camping van mijn oom waar mijn vader ook hielp de camping mee te onderhouden, samen met andere ooms.
De eerste computer in 1995 en internet 5 jaar later.

Als kind de beste tijd gehad, want onze ouders waren er voor ons en we hadden niet de hele wereld in onze broekzak. De verwende generatie van nu heeft veel oordelen over hoe ze denken dat het vroeger was en is totaal blind voor hoe ze het nu hebben.
Idd. Al dat afgeven op die boomers....De mensen die nu het hardste schreeuwen dat 'ze het vroeger makkelijker hadden dit, en geprofiteerd hebben dat' zouden als ze toen zelf hadden geleefd het niet anders hebben gedaan! Elke generatie bouwt voort op de keuzes van de vorige. Zo is het en zo zal het altijd blijven. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst zullen we maar zeggen. Maar afgeven heeft nul komma nul zin.

Mijn ouders hebben als kind een sobere jeugd gehad, hebben niet gestudeerd en hebben nooit een huis kunnen kopen. Wij woonden in een huurflatje en zijn welgeteld 1 keer een weekje op vakantie geweest naar Center parks. Ze roeiden met de riemen die ze hadden en ons ontbrak het aan niets. Als ik nu naar die vingerwijzende generatie kijk die vergeleken met boomers met een gouden lepel in de mond zijn geboren...
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  woensdag 18 december 2019 @ 21:21:38 #277
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_190526241
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 20:55 schreef kleinvogelijn het volgende:

[..]

Idd. Al dat afgeven op die boomers....De mensen die nu het hardste schreeuwen dat 'ze het vroeger makkelijker hadden dit, en geprofiteerd hebben dat' zouden als ze toen zelf hadden geleefd het niet anders hebben gedaan! Elke generatie bouwt voort op de keuzes van de vorige. Zo is het en zo zal het altijd blijven. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst zullen we maar zeggen. Maar afgeven heeft nul komma nul zin.

Mijn ouders hebben als kind een sobere jeugd gehad, hebben niet gestudeerd en hebben nooit een huis kunnen kopen. Wij woonden in een huurflatje en zijn welgeteld 1 keer een weekje op vakantie geweest naar Center parks. Ze roeiden met de riemen die ze hadden en ons ontbrak het aan niets. Als ik nu naar die vingerwijzende generatie kijk die vergeleken met boomers met een gouden lepel in de mond zijn geboren...
Ik stel voor dat we beginnen met dienstplicht voor millenials in te voeren. 14 / 16 maanden dwangarbeid tegen omgerekend ongeveer 200 euro per maand. Bij weigeren gewoon twee jaar de bak in. Net als boomers en lost dus.

Kijken of ze nog steeds vinden dat eerdere generaties het altijd zo makkelijk hebben gehad
  woensdag 18 december 2019 @ 21:30:27 #278
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190526442
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 21:21 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we beginnen met dienstplicht voor millenials in te voeren. 14 / 16 maanden dwangarbeid tegen omgerekend ongeveer 200 euro per maand. Bij weigeren gewoon twee jaar de bak in. Net als boomers en lost dus.

Kijken of ze nog steeds vinden dat eerdere generaties het altijd zo makkelijk hebben gehad
Dat lijkt me echt serieus lachen.
Wát, op een slaapzaal slapen met meer mensen? Wáár is mijn eigen kamer!? Om 600u opstaan? Een tent opzetten? Hoe moet dat? Is hier geen pension in de buurt?
Door een bos lopen zonder telefoon met google maps? Hoe kom ik dan thuis? Het is al zo koud! :(
Rondlopen met 40kg in een rugzak? Ik ben geen ezel hoor :'(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190526550
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 15:27 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Met dat mijn ouders prima mensen, EN boomers zijn, wil ik wel opmerken dat ze het tij bijzonder mee gehad hebben.
Even een schets van hun leven. Mijn pa is van '45, heeft lts gedaan, haalde gratis zijn vrachtwagenrijbewijs in het leger. Zijn hele werkzame leven is hij vrachtwagenchauffeur geweest. Hij trouwde laat (36 ofzo), leefde tot die tijd riant bij zijn vader, kocht de ene dure bmw na de ander, etc etc. Ondanks dat, kon hij toen hij met mijn moeder trouwde, 1981, direct de woning van haar ouders kopen. Zoals toen gebruikelijk stopte m'n moeder met werken en kwamen er vijf kinderen in weinig tijd. Mijn ouders hebben nooit serieus geld geërfd, maar waren wel in staat om op het chauffeursinkomen van mijn vader (en een zuinig leven) in 1988 een vrijstaand huis op 500 m2 grond te laten bouwen in de randstad. In 1995 verkochten ze dat huis met fikse winst en kochten ze opnieuw een nieuwbouwwoning, voor 450k gulden in de randstad. Deze woning hebben ze twee jaar geleden verkocht voor 600k euro's.

Nu kan je me veel vertellen, maar bovenstaande situatie is natuurlijk niet te vergelijken met hoe het leven van een chauffeur als kostwinner voor een gezin met vijf kinderen eruit ziet. Die mag heel zijn leven namelijk in een huurwoning slijten, in een oude auto rijden, hooguit 1 keer per jaar op vakantie en met een minimaal pensioentje zijn oude dag slijten.

Er is dus wel degelijk sprake van flink onrecht. Ik wil alleen niet de individuele boomer daarvan de schuld geven, simpelweg omdat ik het niet anders aangepakt zou hebben. Als de mogelijkheden er zijn, dan grijp je ze.

Wat ik wel fijn zou vinden, is als boomers toch eens wat zelfreflectie tonen en niet zo neerkijken op de huidige twintigers en dertigers. Ter voorbeeld: Ik ben nu 36 en pas sinds twee jaar heb ik enig eigen vermogen. Tijdens de crisis moest ik 32k meenemen naar de notaris om mijn woning te kunnen verkopen. Boomers, en ook mijn ouders, zien erg slecht in hoe het leven er financieel voor mijn generatie uitziet.
Dit dus.
Whatever...
pi_190526661
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 21:30 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wát, op een slaapzaal slapen met meer mensen? Wáár is mijn eigen kamer!? Om 600u opstaan? Een tent opzetten? Hoe moet dat? Is hier geen pension in de buurt?
Door een bos lopen zonder telefoon met google maps? Hoe kom ik dan thuis? Het is al zo koud! :(
En reken maar dat deze huilies binnen een week (en dan ben ik nog optimistisch) al selfie-nemend en bloggend bij de poort in een auto met draaiende motor door pappie en mammie worden opgewacht.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_190526749
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 20:55 schreef kleinvogelijn het volgende:

[..]

Iedereen kijkt naar zijn eigen situatie. Maar volgens de jongste generatie was vroeger alles beter. Dan zou ik zeggen laten we dan terug gaan in de tijd. Dan praten we verder.
pi_190531107
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 21:42 schreef Cherni het volgende:

[..]

Iedereen kijkt naar zijn eigen situatie. Maar volgens de jongste generatie was vroeger alles beter. Dan zou ik zeggen laten we dan terug gaan in de tijd. Dan praten we verder.
https://www.datagraver.com/case/verkeersdoden-nederland-1950-2016

Kijk bv eens naar het aantal verkeersdoden in de na-oorlogse periode.
De laatste jaren is er "alarmerend nieuws" omdat dit aantal licht is gestegen.
In het café of bij de verjaardag van oom Henk wordt dan al gauw de conclusie getrokken dat het "steeds gekker wordt in Nederland".
Er wordt dan vergeten dat de verkeersveiligheid de laatste 50 jaar "as a whole" spectaculair is verbeterd. Maar ja, een verbetering is geen nieuws bij de journalistieke zuurpruimen.
En zo wordt ook het populisme gevoed.
Typerend is ook een hype als "moslim-terrorisme" gewoon een volstrekt onzinnig probleem is binnen de sector doodsoorzaken. Zeker bij de mensen die gevoelig zijn voor zelfbeklag en populisme, omdat hun doodsoorzaak eerder gezocht moet worden bij de pakjes van Nelle zware shag en de blikjes Aldi-Schültenbrau.
  donderdag 19 december 2019 @ 00:34:20 #283
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190531159
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 21:42 schreef Cherni het volgende:

[..]

Iedereen kijkt naar zijn eigen situatie. Maar volgens de jongste generatie was vroeger alles beter.
Onzin. Sommige dingen waren makkelijker.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_190531164
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 15:27 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Wat ik wel fijn zou vinden, is als boomers toch eens wat zelfreflectie tonen en niet zo neerkijken op de huidige twintigers en dertigers.
Waaruit blijkt dat "neerkijken"?
pi_190531328
Haten op je oudere volksgenoten :'). Schop liever die graaiers eruit die niet voor het volk maar alleen voor zichzelf staan.
  FOK!Babe donderdag 19 december 2019 @ 00:56:06 #286
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_190531342
De ene verwende generatie tieft over de andere.
  donderdag 19 december 2019 @ 02:13:12 #287
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190531724
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 21:30 schreef daNpy het volgende:

[..]

boomers verdienden 1,25 gulden per dag in verplichtte dienst, waar echt niets te doen was, verplicht in uniform naar huis en geen school , die dankten de hemel dat die eeuwige zuippartij voorbij was na 1,5 jaar
gelukkig was daar de premie A woning en kon er fors geneukt worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_190531794
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2019 00:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onzin. Sommige dingen waren makkelijker.
Net zoals nu sommige zaken makkelijker zijn dan vroeger.
  donderdag 19 december 2019 @ 02:39:43 #289
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190531798
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 02:39 schreef Cherni het volgende:

[..]

Net zoals nu sommige zaken makkelijker zijn dan vroeger.
Mooi dat we het eens zijn dat je eerdere uitspraak kolder was.
pi_190531803
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 00:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat "neerkijken"?
Daar snap ik dus ook niets van. Waar bestaat dat neerkijken uit. Natuurlijk zul je ouderen hebben die dit doen maar die kijken ook neer op hun eigen leeftijdsgenoten.
pi_190531815
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2019 02:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mooi dat we het eens zijn dat je eerdere uitspraak kolder was.
Nee.
  donderdag 19 december 2019 @ 02:54:46 #292
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190531846
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 02:45 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nee.
Dan spreek je nu jezelf tegen. Mag ook.
pi_190531896
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2019 02:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan spreek je nu jezelf tegen. Mag ook.
Lees de draad eens door ipv selectief quoten.
pi_190532242
Vanaf de jaren 50 is iedereen een babyboomer....
  donderdag 19 december 2019 @ 09:17:43 #295
3542 Gia
User under construction
pi_190533399
Kunnen we niet ook een woord verzinnen voor die afgunstige jongere generatie, anders dan sneeuwvlokjes.

Wat ik vooral zie, is dat ze pissed off zijn als ze op hun 23ste nog niet eens een huis kunnen kopen! Alsof wij dat wel konden.

Niks mis met eerst eens een jaar of vijf werken en sparen, vanuit een huurflatje en dan eens aan kopen gaan denken.
Deden wij ook.
pi_190533603
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 09:17 schreef Gia het volgende:
Kunnen we niet ook een woord verzinnen voor die afgunstige jongere generatie, anders dan sneeuwvlokjes.

Wat ik vooral zie, is dat ze pissed off zijn als ze op hun 23ste nog niet eens een huis kunnen kopen! Alsof wij dat wel konden.

Niks mis met eerst eens een jaar of vijf werken en sparen, vanuit een huurflatje en dan eens aan kopen gaan denken.
Deden wij ook.
Ik zit er qua leeftijd tussenin en heb het prima. Ik ben bij wijze van spreke enigzins neutraal. Wat je hier zegt is onzin.

Die gasten van 23 hebben het echt niet makkelijk. Eerst een dikke schuld opbouwen om te studeren, dan met dat diploma nauwelijks modaal verdienen in een rits tijdelijke contracten. Nul baanzekerheid en weinig kans tot groei. Geen koopwoning - daar denken ze nog niet eens aan met 23. Maar zo rond de dertig willen sommige mensen ook kinderen en wat meer vastigheid. Terecht. En dan zijn ze sowieso nog tot bijn a hun 50e die studieschuld aan het afbetalen. De enorme hoge prijzen voor die koopwoningen moeten ze dan ook nog eens aftikken aan de rijkste generatie ooit.

Als ze dan zien dat hun loonruimte is opgesnoept door pensioenpremie voor babyboomers, hun lasten stijgen oa door de AOW premie, maar ook door de enorm hoge zorgkosten, die meerendeels belanden bij ouderen. Dan snap ik het sacherijn wel.

Dat zijn de mensen die vanuit hun riante regeling huilen dat ze al 3 jaar niet geindexeerd zijn. Terwijl ze zonder significante opleiding, wel schuldloos vrij goedkoop de huizenmarkt zijn ingestapt, nauwelijks premie hebben ingelegd voor hun pensioen, zeer lage AOW premie hebben betaald en uit een tijd komen waar je door de aardgasbaten op allerlei ander emanieren werd gesponsord.

Ik snap best dat jullie dit allemaal gedaan hebben; de mogelijk was er, dus waarom niet? Maar om dan te wijzen naar de jongere generatie als lui en onverantwoordelijk, dat is echt achterlijk. En zoals iemand eerder zei: kijk eens een beetje naar jezelf. De rijkste generatie ooit, met de minst gewerkte jaren ooit, met de beste kapitaalopbouw in huizenbezit ooit, met de riantste pensioenregelingen ooit. En er zelf ondergemiddeld aan hebben meebetaald. Dan mag je best eens bedenken dat van die ene vinger die jij nu wijst, er vier naar jezelf wijzen.

Overigens vind ik ook wel dat er veel een nogal 'entitled' houding hebben. En snel in de slachtofferrol gaan hangen. Maar dat verander niets aan de feiten. Dat zij netto aan jullie welvaart meebetalen.
Whatever...
  donderdag 19 december 2019 @ 09:41:34 #297
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190533633
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 09:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik zit er qua leeftijd tussenin en heb het prima. Ik ben bij wijze van spreke enigzins neutraal. Wat je hier zegt is onzin.

Die gasten van 23 hebben het echt niet makkelijk. Eerst een dikke schuld opbouwen om te studeren, dan met dat diploma nauwelijks modaal verdienen in een rits tijdelijke contracten. Nul baanzekerheid en weinig kans tot groei. Geen koopwoning - daar denken ze nog niet eens aan met 23. Maar zo rond de dertig willen sommige mensen ook kinderen en wat meer vastigheid. Terecht. En dan zijn ze sowieso nog tot bijn a hun 50e die studieschuld aan het afbetalen. De enorme hoge prijzen voor die koopwoningen moeten ze dan ook nog eens aftikken aan de rijkste generatie ooit.

Terugkijken heeft geen zin. De problemen die jij hier beschrijft moeten opgelost worden, gezeik over generaties (een dom concept) help daar totaal niet bij.
  donderdag 19 december 2019 @ 09:53:38 #298
3542 Gia
User under construction
pi_190533762
Ik heb een zoon die een hbo studie heeft gedaan, zonder lening. Had nog prestatiebeurs, scheelt wel. Daarnaast heeft hij altijd gewerkt en daardoor geen schulden opgebouwd. Hij is nu 27.
Iedereen die ouder is dan hij, heeft dus ook nog de prestatiebeurs gehad. Zelfs mijn 25-jarige heeft dat nog gehad.

Werken naast je studie om je schuld te beperken is niet erg, hoor.

Verder kun je er ba je studie voor kiezen om zo snel mogelijk die schuld af te lossen, des te eerder krijg je de hypotheek die je nodig hebt. Dus huren, zuinig aan, uit de schulden en hoppa je leven opbouwen.

Wij konden ook pas op ons 28ste kopen. Wij hebben niet doorgestudeerd, is ook een keuze.
  donderdag 19 december 2019 @ 09:55:09 #299
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190533770
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 09:53 schreef Gia het volgende:

Wij konden ook pas op ons 28ste kopen. Wij hebben niet doorgestudeerd, is ook een keuze.
Dit haalt je hele onzinverhaaltje onderuit _O-.
  donderdag 19 december 2019 @ 10:26:21 #300
3542 Gia
User under construction
pi_190534061
quote:
3s.gif Op donderdag 19 december 2019 09:55 schreef Fir3fly het volgende:
Dit haalt je hele onzinverhaaltje onderuit _O-.
Is toch een keuze. Niemand is verplicht om door te studeren. En dan heb ik het over minimaal hbo.

Kies je daar wel voor, dan heb je, over het algemeen, zicht op een hoog salaris in de toekomst. Waarmee je makkelijk die schuld kunt aflossen.
Je toekomst begint echter pas na he opleiding en kopen kan pas na het aflossen van je studieschuld. Die je met werken had kunnen beperken, maar dat terzijde.
Kies je ervoor om zo snel mogelijk te gaan werken, kantoor of winkel of zo, dan ben je met 2 salarissen eerder in staat een huis te kopen.
En door naar een volgend huis of opknappertje. En zo wat opbouwen.

Mijn man en ik hadden beide vwo schooladvies, maar geen zin in doorstuderen. Hebben dus havo gedaan.
Wij wonen nu vrijstaand op 626 m2, met zeker anderhalve ton overwaarde.

En dan zeggen onze kinderen later: bedankt Boomer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')