dit klopt helemaal.quote:Op maandag 18 november 2019 10:03 schreef Soldier2000 het volgende:
Betekent dit dan dat de goederen op het adres worden afgeleverd en ik daarna nog een brief van de douane krijg om hier BTW over te betalen? + Inklaringskosten van het postbedrijf?
Bij DDP zou dit allemaal in de prijs inbegrepen moeten zijn.
Als transporteur al jarenquote:Op maandag 18 november 2019 12:49 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Bedankt, heb je hier ook ervaring mee?
Oke, en als bedrijf zijnde kies je voor DAP omdat je zo de BTW nog kunt aftrekken?quote:Op maandag 18 november 2019 13:53 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Als transporteur al jaren
Particulier zou ik sowieso DDP kiezen. Dat gehannes met Douane en Belastingdienst zou ik afkopen. Wellicht betaal je iets meer op deze manier.
Laat jij jouw orders verschepen met Air Cargo, Sea Freight of Express?quote:Op maandag 18 november 2019 13:53 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Als transporteur al jaren
Particulier zou ik sowieso DDP kiezen. Dat gehannes met Douane en Belastingdienst zou ik afkopen. Wellicht betaal je iets meer op deze manier.
Express -> Duurstequote:Op dinsdag 19 november 2019 15:49 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Laat jij jouw orders verschepen met Air Cargo, Sea Freight of Express?
Ik vraag me namelijk af of er veel tijdsverschil tussen Air Cargo en Express kan zitten.
Beide met DAP of DDP.
Ik sta echt ooit versteld wat ze aan verzendkosten vragen.quote:Op dinsdag 19 november 2019 15:57 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Express -> Duurste
Ligt wel aan de aanbieder, maar over het algemeen betekend Express enkele dagen.
Air Cargo -> Middenmoot
Meestal binnen 1 á 2 weken
Sea Freight -> Goedkoopste
Enkeltje Azië-> Europa duurt makkelijk 4+ weken.
* Dit is natuurlijk koffiedik kijken zonder de exacte (lucht)havens te kennen, en met welke vervoerder dit wordt gedaan.
Gisteren toevallig een pakket laten verzenden met DHL-Express, staat (als het goed is, wat het vaak is) binnen 48 uur in Nantong.
Tsja,quote:Op donderdag 21 november 2019 12:23 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ik sta echt ooit versteld wat ze aan verzendkosten vragen.
Ik wil wat fitness producten bestellen, in de offerte is voor alle producten samen een totaalprijs van $ 85,- gegeven en $ 315,- aan verzendkosten.
Willen ze hiermee het gevoel scheppen dat ze wel goedkoop zijn, maar dat de verzendkosten nu eenmaal hoog zijn en daar kunnen zij ook niets aan doen. Maar als dat je straks bulk orders gaat plaatsen ze eigenlijk goedkoop zijn.
Terwijl ze waarschijnlijk in de werkelijkheid een flinke marge op de verzendkosten hebben geplaatst.
Heb jij nog tips voor zulke situaties.
Het gaat om het onderstaande. Het is inderdaad niet allemaal gemaakt van lichtgewicht materiaal.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:32 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Tsja,
zijn het grote apparaten? Of zitten er gewichten bij?
Draagt allemaal bij aan een hoge prijs.
Waar moeten ze vandaan komen?
Naja wegen 3.9 kg per stuk.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:47 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Het gaat om het onderstaande. Het is inderdaad niet allemaal gemaakt van lichtgewicht materiaal.
https://bodongfitness.en.(...)13.23.69796733Ka4utc
En wanneer kan zoiets per boot verscheept gaan worden. Bij wat voor kilo's of omvang ga je kijken naar sea freight als shipping method?quote:Op donderdag 21 november 2019 12:52 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Naja wegen 3.9 kg per stuk.
Valt dus wel mee.
Volgens ons systeem, als het naar Bejing zou moeten (om maar een voorbeeld te pakken).
150,- met DHL express (waarschijnlijk hebben wij wel korting), maar dit is zonder inklaringskosten (belasting/douane).
Maar dan is het er wel Maandagochtend.
Tsja, dat ligt aan het warehouse.quote:Op donderdag 21 november 2019 14:29 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
En wanneer kan zoiets per boot verscheept gaan worden. Bij wat voor kilo's of omvang ga je kijken naar sea freight als shipping method?
Ik vraag me dan ook gelijk af waarom pakketjes van Aliexpress wel ooit per boot worden verscheept (in iedergeval, dat neem ik aan, gezien de prijzen), maar dat bij samples eigenlijk niet mogelijk is.
Dit klopt niet. Een leveringsconditie zoals DPP heeft niets met BTW te maken, dat is een nationale heffing. Zowel bij DAP als DDP zal je boven de 22 euro BTW moeten betalen. Het verschil met DDP en DAP is dus alleen dat de invoerrechten en kosten voor de douane aangifte bij de leveringsconditie DDP al prepaid zijn door de shipper.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |