abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190000874
Ik heb afgelopen weekend op youtube veel filmpjes gezien van mensen die solo hiken. Gezien de hoge kwaliteit van camera's tegenwoordig maken zij prachtige opnames van hun trip. Adembenemend om te zien hoeveel mooie plekken er toch nog op deze aarde zijn, ondanks wat de mens allemaal verpest.

Het liefst zou ik zelf ook dergelijke avonturen ondernemen. Ik heb echter geen vrienden met gelijke interesse die mee zouden willen. Ik ben echt totaal niet jaloers aangelegd, maar op deze mensen ben ik wel oprecht jaloers.

Ik zou dit ook heel graag willen, maar ik weet dat dit niet voor mij weggelegd is.

Nu hoor ik mensen wel eens zeggen dat je je zelf hier in kan trainen, maar hoe dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2019 09:55:09 ]
  Moderator maandag 18 november 2019 @ 09:58:45 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_190000927
Voor solo hiken heb je geen vrienden nodig hè.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_190000954
Not sure if trolling...?
pi_190000960
quote:
3s.gif Op maandag 18 november 2019 09:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Voor solo hiken heb je geen vrienden nodig hè.
Nee, dat is het hele idee zeg maar. Dat moet je qua mindset echter wel aankunnen. Ik en daar mentaal niet sterk genoeg voor. Ik ben dus jaloers op de mensen die dat wel zijn.
pi_190000961
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Not sure if trolling...?
???
pi_190000964
quote:
15s.gif Op maandag 18 november 2019 09:54 schreef Hamzoef het volgende:
Ik heb echter geen vrienden met gelijke interesse die mee zouden willen
Vrienden die mee willen op een solo hike :?
pi_190000979
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, dat is het hele idee zeg maar. Dat moet je qua mindset echter wel aankunnen. Ik en daar mentaal niet sterk genoeg voor. Ik ben dus jaloers op de mensen die dat wel zijn.
Je bent dus mentaal niet sterk genoeg om naar buiten te gaan voor een hike?

Begin bij een half uurtje in de buurt en bouw het langzaam op?

Lange afstand en hoge bergtoppen zijn misschien wat moeilijk. Maar verder is het allemaal meer gewoon het doen, niet echt eng of moeilijk hoor..

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2019 10:03:59 ]
  Moderator maandag 18 november 2019 @ 10:04:03 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190000987
Gaat het om de prachtige plekken of het hiken? Want je zou naar een prachtige plek kunnen gaan in je eentje waar je niet hoeft te hiken?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_190001002
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Vrienden die mee willen op een solo hike :?
Ja, ok. Het is een beetje onduidelijk beschreven, my bad

Ik dus een aantal vlogs gezien van trips die ik graag ook zou ondernemen. Maar ik heb dus geen vrienden die mee willen. (gezin en zo, je kent het wel).
Het alternatief zou dus zijn, omdat óók solo te doen.
Maar daar moet je wel een bepaalde persoonlijkheid voor hebben. En die heb ik niet. Die zou ik wel graag ontwikkelen, vandaar dit topic.

Is het zo iets duidelijker? Absoluut geen troll dus.
  maandag 18 november 2019 @ 10:05:44 #10
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_190001009
Ik snap TS wel, het is vrij herkenbaar bij mij. Ik word veel gelukkiger met mensen om mij heen, dan wanneer ik solo ben voor een langere tijd. Weet dan ook van mijzelf dat als ik alleen zou hiken, ik lang niet zoveel plezier zou hebben dan wanneer ik met een klein groepje zou gaan.
pi_190001015
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:03 schreef Piva het volgende:
Je bent dus mentaal niet sterk genoeg om naar buiten te gaan voor een hike?
Mentaal sterk genoeg om 5 dagen in je eentje in de natuur te zijn.
pi_190001020
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:04 schreef CoolGuy het volgende:
Gaat het om de prachtige plekken of het hiken? Want je zou naar een prachtige plek kunnen gaan in je eentje waar je niet hoeft te hiken?
Hoe zie je dat voor je?
pi_190001026
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Begin met een dag? En dan opbouwen?
pi_190001065
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Begin met een dag? En dan opbouwen?
Ik heb dit al eens geprobeerd, vandaar dat ik weet dat dit niet voor mij weggelegd is.

Naast de verveling, kan je mooie momenten niet delen. Ik bedenk me net dat dit misschien ook wel de reden is dat die solo-hikers vloggen. Hun camera-apparatuur is dan een surrogaat voor een medereiziger om tegen te praten.
  maandag 18 november 2019 @ 10:12:45 #15
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_190001087
Mijn eerst hit op Google. Georganiseerde groepshikes.
Durf je je wel bij vreemden aan te sluiten of is dat een brug te ver?
https://www.kilroyworld.nl/activiteiten/trektochten?activity=65
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_190001096
Bestaan er geen websites waar je mensen (online) kunt leren kennen om dan samen voor een hike te gaan? Die moeten er wel zijn, toch?

[EDIT] Ja, hierboven, dus... :D
pi_190001442
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:12 schreef Elpis het volgende:
Mijn eerst hit op Google. Georganiseerde groepshikes.
Durf je je wel bij vreemden aan te sluiten of is dat een brug te ver?
https://www.kilroyworld.nl/activiteiten/trektochten?activity=65
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:13 schreef DjVero het volgende:
Bestaan er geen websites waar je mensen (online) kunt leren kennen om dan samen voor een hike te gaan? Die moeten er wel zijn, toch?

[EDIT] Ja, hierboven, dus... :D
Met vreemde op reis lijk me ook wel awkward.

Ik ben graag onafhankelijk. Ik zou dus graag net zo afhankelijk zijn als die solo-hike-vloggers.
pi_190001478
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:42 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

[..]

Met vreemde op reis lijk me ook wel awkward.

Ik ben graag onafhankelijk. Ik zou dus graag net zo afhankelijk zijn als die solo-hike-vloggers.
Ach...ik ben vijf jaar geleden met een singlesreis meegegaan. Zo awkward is dat niet. Kwestie van je er overheen zetten en schijt hebben. Zoek anders eerst naar hikeroutes in Nederland, doe die alleen en bouw het op die manier uit naar het buitenland / meerdere dagen.
  maandag 18 november 2019 @ 10:57:00 #19
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_190001584
De meeste tochten die ik heb gedaan waren solo. Maar vergis je niet hoe druk het kan zijn op de bekendere routes. Je loopt zelden alleen en op bergtoppen en passen met mooi uitzicht zijn altijd wel mensen aan het rusten.
In berghutten zit je ook altijd met meerdere personen aan een tafel en je zult dagelijks dezelfde personen tegenkomen omdat iedereen dezelfde route loopt. Dus als je wilt heb je altijd aanspraak en soms willen mensen wel stukjes samen lopen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_190001667
quote:

[..]

Begin dan eens klein. Begin met in je omgeving te wandelen. Er is vast een bos in de buurt of een ander mooi natuurgebied. Daar zijn vaak mooie routes uitgezet in verschillende afstanden. Begin klein en maak de routes steeds langer. Kijk of je kunt genieten van in je eentje een stevige wandeling maken. Desnoods kun je muziek luisteren, of een luisterboek of een podcast.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 18 november 2019 @ 11:14:08 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190001769
quote:

[..]

Hoe zie je dat voor je?
Nou, gewoon he, in je eentje op vakantie gaan naar een prachtige plek op aarde waar je NIET hoeft te hiken? Daarom vroeg ik al of het om het hiken zelf gaat, of om 'prachtige plekken' want die zijn er genoeg waar je niet voor hoeft te hiken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_190001844
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:57 schreef victorinox het volgende:
De meeste tochten die ik heb gedaan waren solo. Maar vergis je niet hoe druk het kan zijn op de bekendere routes. Je loopt zelden alleen en op bergtoppen en passen met mooi uitzicht zijn altijd wel mensen aan het rusten.
In berghutten zit je ook altijd met meerdere personen aan een tafel en je zult dagelijks dezelfde personen tegenkomen omdat iedereen dezelfde route loopt. Dus als je wilt heb je altijd aanspraak en soms willen mensen wel stukjes samen lopen.
Hoeveel procent van de mensen loopt solo, denk je?

quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Begin dan eens klein. Begin met in je omgeving te wandelen. Er is vast een bos in de buurt of een ander mooi natuurgebied.
Dat is best een goed idee eigenlijk. Maar er zijn er meer mensen die dat doen? Zullen mensen het niet vreemd vinden als ze iemand in zijn eentje in het bos zien lopen?
pi_190001921
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:20 schreef Hamzoef het volgende:

Dat is best een goed idee eigenlijk. Maar er zijn er meer mensen die dat doen? Zullen mensen het niet vreemd vinden als ze iemand in zijn eentje in het bos zien lopen?
Waarom zouden ze dat vreemd vinden?
pi_190001936
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat vreemd vinden?
Als ik iemand in een Nederlands recreatiegebied in zijn eentje zou zien lopen, zonder hond, zou ik dat ook wel apart vinden.
pi_190001943
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als ik iemand in een Nederlands recreatiegebied in zijn eentje zou zien lopen, zonder hond, zou ik dat ook wel apart vinden.
Waarom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')