Nee, dat is het hele idee zeg maar. Dat moet je qua mindset echter wel aankunnen. Ik en daar mentaal niet sterk genoeg voor. Ik ben dus jaloers op de mensen die dat wel zijn.quote:Op maandag 18 november 2019 09:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Voor solo hiken heb je geen vrienden nodig hè.
Vrienden die mee willen op een solo hikequote:Op maandag 18 november 2019 09:54 schreef Hamzoef het volgende:
Ik heb echter geen vrienden met gelijke interesse die mee zouden willen
Je bent dus mentaal niet sterk genoeg om naar buiten te gaan voor een hike?quote:Op maandag 18 november 2019 10:01 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee, dat is het hele idee zeg maar. Dat moet je qua mindset echter wel aankunnen. Ik en daar mentaal niet sterk genoeg voor. Ik ben dus jaloers op de mensen die dat wel zijn.
Ja, ok. Het is een beetje onduidelijk beschreven, my badquote:Op maandag 18 november 2019 10:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vrienden die mee willen op een solo hike
Mentaal sterk genoeg om 5 dagen in je eentje in de natuur te zijn.quote:Op maandag 18 november 2019 10:03 schreef Piva het volgende:
Je bent dus mentaal niet sterk genoeg om naar buiten te gaan voor een hike?
Hoe zie je dat voor je?quote:Op maandag 18 november 2019 10:04 schreef CoolGuy het volgende:
Gaat het om de prachtige plekken of het hiken? Want je zou naar een prachtige plek kunnen gaan in je eentje waar je niet hoeft te hiken?
Begin met een dag? En dan opbouwen?quote:Op maandag 18 november 2019 10:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Mentaal sterk genoeg om 5 dagen in je eentje in de natuur te zijn.
Ik heb dit al eens geprobeerd, vandaar dat ik weet dat dit niet voor mij weggelegd is.quote:Op maandag 18 november 2019 10:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Begin met een dag? En dan opbouwen?
quote:Op maandag 18 november 2019 10:12 schreef Elpis het volgende:
Mijn eerst hit op Google. Georganiseerde groepshikes.
Durf je je wel bij vreemden aan te sluiten of is dat een brug te ver?
https://www.kilroyworld.nl/activiteiten/trektochten?activity=65
Met vreemde op reis lijk me ook wel awkward.quote:Op maandag 18 november 2019 10:13 schreef DjVero het volgende:
Bestaan er geen websites waar je mensen (online) kunt leren kennen om dan samen voor een hike te gaan? Die moeten er wel zijn, toch?
[EDIT] Ja, hierboven, dus...![]()
Ach...ik ben vijf jaar geleden met een singlesreis meegegaan. Zo awkward is dat niet. Kwestie van je er overheen zetten en schijt hebben. Zoek anders eerst naar hikeroutes in Nederland, doe die alleen en bouw het op die manier uit naar het buitenland / meerdere dagen.quote:Op maandag 18 november 2019 10:42 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
[..]
Met vreemde op reis lijk me ook wel awkward.
Ik ben graag onafhankelijk. Ik zou dus graag net zo afhankelijk zijn als die solo-hike-vloggers.
Begin dan eens klein. Begin met in je omgeving te wandelen. Er is vast een bos in de buurt of een ander mooi natuurgebied. Daar zijn vaak mooie routes uitgezet in verschillende afstanden. Begin klein en maak de routes steeds langer. Kijk of je kunt genieten van in je eentje een stevige wandeling maken. Desnoods kun je muziek luisteren, of een luisterboek of een podcast.quote:Op maandag 18 november 2019 10:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Mentaal sterk genoeg om 5 dagen in je eentje in de natuur te zijn.
Nou, gewoon he, in je eentje op vakantie gaan naar een prachtige plek op aarde waar je NIET hoeft te hiken? Daarom vroeg ik al of het om het hiken zelf gaat, of om 'prachtige plekken' want die zijn er genoeg waar je niet voor hoeft te hiken.quote:
Hoeveel procent van de mensen loopt solo, denk je?quote:Op maandag 18 november 2019 10:57 schreef victorinox het volgende:
De meeste tochten die ik heb gedaan waren solo. Maar vergis je niet hoe druk het kan zijn op de bekendere routes. Je loopt zelden alleen en op bergtoppen en passen met mooi uitzicht zijn altijd wel mensen aan het rusten.
In berghutten zit je ook altijd met meerdere personen aan een tafel en je zult dagelijks dezelfde personen tegenkomen omdat iedereen dezelfde route loopt. Dus als je wilt heb je altijd aanspraak en soms willen mensen wel stukjes samen lopen.
Dat is best een goed idee eigenlijk. Maar er zijn er meer mensen die dat doen? Zullen mensen het niet vreemd vinden als ze iemand in zijn eentje in het bos zien lopen?quote:Op maandag 18 november 2019 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Begin dan eens klein. Begin met in je omgeving te wandelen. Er is vast een bos in de buurt of een ander mooi natuurgebied.
Waarom zouden ze dat vreemd vinden?quote:Op maandag 18 november 2019 11:20 schreef Hamzoef het volgende:
Dat is best een goed idee eigenlijk. Maar er zijn er meer mensen die dat doen? Zullen mensen het niet vreemd vinden als ze iemand in zijn eentje in het bos zien lopen?
Als ik iemand in een Nederlands recreatiegebied in zijn eentje zou zien lopen, zonder hond, zou ik dat ook wel apart vinden.quote:Op maandag 18 november 2019 11:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat vreemd vinden?
Waarom?quote:Op maandag 18 november 2019 11:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als ik iemand in een Nederlands recreatiegebied in zijn eentje zou zien lopen, zonder hond, zou ik dat ook wel apart vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |