Met die lui associeer ik mezelf niet. Net zoals een voetbalfan zichzelf ook niet associeert met hooligans. Net zoals mensen die tegen zwarte piet zijn zichzelf niet associeren met black panther. Dat jij pro pieten zo ziet is misschien juist wel wat racisme is. Alles over 1 kam scheren door stereotypering?quote:Op maandag 18 november 2019 10:12 schreef Leandra het volgende:
...
De pro-pieten die zich luidkeels kenbaar maken als pro-piet zijn inderdaad vaak racisten.
Of wil je beweren dat dat clubje van Wagensveld, dat bewust weigerde naar het demonstratievak te gaan, helemaal geen racisten zijn?
...
Maar als een stel hooligans een stad afbreken verbieden we toch ook niet het voetbal omdat alle supporters zo zouden zijn.quote:Op maandag 18 november 2019 10:12 schreef Leandra het volgende:
De pro-pieten die zich luidkeels kenbaar maken als pro-piet zijn inderdaad vaak racisten.
Of wil je beweren dat dat clubje van Wagensveld, dat bewust weigerde naar het demonstratievak te gaan, helemaal geen racisten zijn?
Dat is het soort waar je nu als pro-piet door vertegenwoordigd wordt.
Tuurlijk joh, pro-pieten zo zien is racismequote:Op maandag 18 november 2019 10:19 schreef TomStall het volgende:
[..]
Met die lui associeer ik mezelf niet. Net zoals een voetbalfan zichzelf ook niet associeert met hooligans. Net zoals mensen die tegen zwarte piet zijn zichzelf niet associeren met black panther. Dat jij pro pieten zo ziet is misschien juist wel wat racisme is. Alles over 1 kam scheren door stereotypering?
Racist. Zielige zwarte...quote:Op maandag 18 november 2019 10:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, pro-pieten zo zien is racisme
Arme boze blanke mannen toch
Het groepje racistische pro-Pieten is marginaal. De anti-Piet activisten noemen iedere pro-Piet inmiddels racist, en tegenwoordig ook nazi. Daarmee miljoenen Nederlanders als zodanig wegzettend. Alleen activisten gaan met dergelijke redenaties mee. Ieder ander weldenkende anti- of pro-piet weet wel beter. De massa is gewoonweg niet racistisch (in de zin die de anti-Piet activisten bedoelen). Zoals altijd, en dus ook hier verpest een klein groepje het voor de rest.quote:Op maandag 18 november 2019 10:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is het soort waar je nu als pro-piet door vertegenwoordigd wordt.
En dat "was het ook niet goed geweest" ging vooral over de discussie hier, als ik wat voor andere term dan ook had gebruikt dan was dat ook tegen me gebruikt.
Ik weet niet of je verder wel eens op FOK! leest?quote:Op maandag 18 november 2019 10:24 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Maar als een stel hooligans een stad afbreken verbieden we toch ook niet het voetbal omdat alle supporters zo zouden zijn.
Als een moslim-extremist een bus opblaast verbieden we de islam toch ook niet omdat alle moslims zo zouden zijn.
Waar komt de kortzichtigheid dan opeens vandaan om dat stelletje pro-Piet tokkies wel te zien als representatief, of zelfs vertegenwoordigers voor de hele groep?
Ongelofelijk hoe jij alle pro-Pieten aanhangers wegzet als racisten. Ik ben als heel erg witte man voor zwarte piet en ik heb nog nooit een zwarte meneer of mevrouw uitgemaakt voor weet-ik-veel. Het is echt schandalig hoe jij tekeer gaat. Ben jij wellicht zo'n eng deugmens of zo?quote:Op maandag 18 november 2019 09:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach ja joh, als ik "zwarte medemens" of wat voor term dan ook had gebruikt was het ook niet goed geweest.
Maar goed, fijn om te lezen dat ik mijn woordgebruik moet aanpassen omdat dat volgens de pro-pieten veel te ver gaat.
Tsja, dat jij deze post van mij beantwoord met huilsmileys legt je eigen gebrek aan zelfreflectie wel bloot. Is wat confronterend heh? Dan maar een huilsmiley en mij "boze witte man" noemen, is makkelijker.quote:Op maandag 18 november 2019 10:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, pro-pieten zo zien is racisme
Arme boze blanke mannen toch
Waar noem ik jou dat?quote:Op maandag 18 november 2019 10:30 schreef TomStall het volgende:
[..]
Tsja, dat jij deze post van mij beantwoord met huilsmileys legt je eigen gebrek aan zelfreflectie wel bloot. Is wat confronterend heh? Dan maar een huilsmiley en mij "boze witte man" noemen, is makkelijker.
Net als moslims dus. Nooit meer alle moslims veroordelen op basis van enkele terroristen. Toch?quote:Op maandag 18 november 2019 10:27 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het groepje racistische pro-Pieten is marginaal. De anti-Piet activisten noemen iedere pro-Piet inmiddels racist, en tegenwoordig ook nazi. Daarmee miljoenen Nederlanders als zodanig wegzettend. Alleen activisten gaan met dergelijke redenaties mee. Ieder ander weldenkende anti- of pro-piet weet wel beter. De massa is gewoonweg niet racistisch (in de zin die de anti-Piet activisten bedoelen). Zoals altijd, en dus ook hier verpest een klein groepje het voor de rest.
Ondanks dat, is er voor wat betreft die grote masse ook niets mis met Zwart Piet en blijft hij nagenoeg overal zwart. Men negeert de anti- en pro-Piet activisten/racisten.
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 18 november 2019 10:29 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, als jij als pro-piet gelukkig wordt van de manier waarop pro-pieten zichzelf in het nieuws brengen dan is dat fijn voor je
Ik zeg niet dat je dat zegt, ik zeg dat het fijn voor je is als je er wel gelukkig van wordt.quote:
Dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Ja, ze willen dat zp blijft om die anti-groep te jennen maar iets als argumenten of zo komt daar niet vandaan, en je zag ze vroeger ook niet bij het zp feest.quote:Op maandag 18 november 2019 09:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het probleem is ontstaan door mensen die het leuk/grappig/normaal vinden om negers met zwarte piet aan te duiden.
Blijkt dat nou net vooral in dezelfde groep te gebeuren die het oh zo belangrijk vindt dat zwarte piet zwart blijft.
Je reageert op onderstaande zin van Leandraquote:Op maandag 18 november 2019 10:24 schreef Woelwater het volgende:
Waar komt de kortzichtigheid dan opeens vandaan om dat stelletje pro-Piet tokkies wel te zien als representatief, of zelfs vertegenwoordigers voor de hele groep?
Het is maar net hoe iets bedoeld en geformuleerd isquote:Op maandag 18 november 2019 10:12 schreef Leandra het volgende:
Heeft inmiddels iemand dat verhaal van Sodom en Gomorra gelezen?quote:Op maandag 18 november 2019 10:24 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Maar als een stel hooligans een stad afbreken verbieden we toch ook niet het voetbal omdat alle supporters zo zouden zijn.
Als een moslim-extremist een bus opblaast verbieden we de islam toch ook niet omdat alle moslims zo zouden zijn.
Link?quote:Op maandag 18 november 2019 10:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Heeft inmiddels iemand dat verhaal van Sodom en Gomorra gelezen?
Waarom is dat een probleem?quote:Op maandag 18 november 2019 09:31 schreef Leandra het volgende:
Het probleem is ontstaan door mensen die het leuk/grappig/normaal vinden om negers met zwarte piet aan te duiden.
Zelfs roetvegen is niet genoeg. Zwarte Piet moet in zijn geheel verdwijnen. Dan pas is KOZP, over dit punt, tevreden.quote:Op maandag 18 november 2019 10:05 schreef TomStall het volgende:
Is zwarte piet straks namelijk niet zwart meer, dan komt er weer iets anders wat niet deugd namelijk. En weer iets. En weer iets. Krijgen we hier ook last van "micro-agressions", echt gezellig. Aankijken is niet goed, niet aankijken is ook niet goed. Weg kijken omhoog is tonen hoe dom je iemand vind, weg kijken naar beneden betekent dat je neer kijkt op iemand?
Uiteraard.quote:Op maandag 18 november 2019 10:32 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Net als moslims dus. Nooit meer alle moslims veroordelen op basis van enkele terroristen. Toch?
En anti-piet mag tot in lengte van dagen blijven roepen dat zwarte piet rascistisch is en op basis daarvan ongestoord blijven demonstreren toch?
Sinterklaas feest is een schande voor Nederland. Alleen al aan die zwart geschminkte koppen zie je al wat voor een racistisch feest sinterklaas feestje is. Er circuleren ook video's rond van Wilders aanhangers die donkere kinderen in een trein zwarte piet noemen. En berichten sturen via facebook dat ''of zij die gene kunnen inhuren als zwarte piet.''quote:Op maandag 18 november 2019 10:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom is dat een probleem?
Zoveel mensen worden voor iets of iemand uitgemaakt vanwege overeenkomstige eigenschappen.
Vuurtoren, brilsmurf, kaaskop, noem maar op.
Waarom is het in die gevallen een kwestie van eelt op je ziel kweken en moet zwarte piet veranderen?
[..]
Zelfs roetvegen is niet genoeg. Zwarte Piet moet in zijn geheel verdwijnen. Dan pas is KOZP, over dit punt, tevreden.
En ja, dan wordt het zeiken over de kleur van drop, bijvoorbeeld, omdat mensen een klein zwart kindje weleens 'een droppie' noemen.
Of zwarte zaterdag, zwarte cross, een zwarte bladzijde.....
Je kunt ook niet bij geen van de kampen horen, want een school die zich verre van de discussie houdt en gewoon Sinterklaas viert als vanouds, doet dat toch om een statement te maken.quote:Op maandag 18 november 2019 10:27 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het groepje racistische pro-Pieten is marginaal. De anti-Piet activisten noemen iedere pro-Piet inmiddels racist, en tegenwoordig ook nazi. Daarmee miljoenen Nederlanders als zodanig wegzettend. Alleen activisten gaan met dergelijke redenaties mee. Ieder ander weldenkende anti- of pro-piet weet wel beter. De massa is gewoonweg niet racistisch (in de zin die de anti-Piet activisten bedoelen). Zoals altijd, en dus ook hier verpest een klein groepje het voor de rest.
Ondanks dat, is er voor wat betreft die grote masse ook niets mis met Zwart Piet en blijft hij nagenoeg overal zwart. Men negeert de anti- en pro-Piet activisten/racisten.
Daar ben ik het mee eens, zelfde geld trouwens voor homo's. Die maken er ook altijd zo'n ontzettend punt van dat kinderen soms gepest worden vanwege hun geaardheid.quote:Op maandag 18 november 2019 10:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom is dat een probleem?
Zoveel mensen worden voor iets of iemand uitgemaakt vanwege overeenkomstige eigenschappen.
Vuurtoren, brilsmurf, kaaskop, noem maar op.
Waarom is het in die gevallen een kwestie van eelt op je ziel kweken en moet zwarte piet veranderen?
Tja, door de hele discussie krijg je nu meer van dit.quote:Op maandag 18 november 2019 10:54 schreef Kerelnextblok het volgende:
[..]
Sinterklaas feest is een schande voor Nederland. Alleen al aan die zwart geschminkte koppen zie je al wat voor een racistisch feest sinterklaas feestje is. Er circuleren ook video's rond van Wilders aanhangers die donkere kinderen in een trein zwarte piet noemen. En berichten sturen via facebook dat ''of zij die gene kunnen inhuren als zwarte piet.''
Ik snap werkelijk waar niet hoe men zo racistisch kan zijn in Nederland. Vredig land alles gaat redelijk goed maar wel zwaar racistisch, ongelooflijk. Een groot deel van de Nederlanders zijn zo racistisch dat zelfs Hitler daar niet aan kan tippen.
Dank.quote:Op maandag 18 november 2019 10:46 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
https://www.statenvertaling.net/bijbel/gene/18.html
Vers 23 en verder
Het was maar een beperkt stukje. De bijbel in zijn geheel heb ik al gelezen toen ik nog op de lagere school zat, daar begin ik niet meer aan.quote:Op maandag 18 november 2019 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Is iedereen nu de Bijbel aan 't lezen?
Het maakt je een egoïst.quote:Op maandag 18 november 2019 11:02 schreef Nikonlover het volgende:
Ok, nou, ik vier 5 december sinterklaas en er komen zwarte pieten een zak met cadeautjes brengen. Hartstikke leuk voor de kinderen!
Maarja, dat maakt mij een nazi dus?
Het is toch totaal kansloos om snel geprikkelden steeds te pleasen als je daarvoor je eigen wensen overboord moet gooien?quote:Op maandag 18 november 2019 11:35 schreef Fred2 het volgende:
Het maakt je een egoïst.
Om jij vind dat dat jouw kinderen het alleen leuk kunnen hebben op 5 december met een Sinterklaas en een Zwarte Piet moeten de gevoelens van andere mensen wijken.
Heb er één gekregen bij ons huwelijk, maar erg kerkelijk zijn we niet. Kids zijn wel misdienaar geweest, omdat ze dat wilden.quote:Op maandag 18 november 2019 11:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het was maar een beperkt stukje. De bijbel in zijn geheel heb ik al gelezen toen ik nog op de lagere school zat, daar begin ik niet meer aan.
Dat bedoel ik dus. Je kunt in deze discussie niet neutraal zijn en 'normaal' doen. Als in 'geen probleem zien en traditioneel sinterklaas vieren'.quote:Op maandag 18 november 2019 11:35 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Het maakt je een egoïst.
Om jij vind dat dat jouw kinderen het alleen leuk kunnen hebben op 5 december met een Sinterklaas en een Zwarte Piet moeten de gevoelens van andere mensen wijken.
Jij hebt het gevoel om vergeleken te worden met een nazi, mensen met een huidskleur hebben het gevoel vergelijken te worden met een boze boeman. (Wat de karakter zwarte piet ook tientallen jaren is geweest)
Tegelijkertijd leer jij je kinderen nu ook om egoïstisch te zijn: je leert ze nu ook niet naar anderen om te kijken, maar gewoon te doen wat je zelf prettig vind.
Ik heb van mijn leven nog nooit een sinterklaas of zwarte piet in huis gehad. Heb er niks aan gemist, Sinterklaas was nog steeds Sinterklaas. Ik ben mijn ouders zelf dankbaar dat zij mij niet in de buurt hebben gebracht bij volwassen mensen die zich onherkenbaar verkleden om zo dicht mogelijk bij kinderen te komen en zelfs kinderen op schoot gezet te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |