Ik ben nu niet in ons nieuwe huis... in onze huidige woning heeft onze aannemer dat ook gedaan, ziet er echt mega strak uit.,quote:Op zondag 17 november 2019 11:59 schreef Zilverberk het volgende:
Kun je wat pics van de plinten delen? Ik kan mij niks voorstellen bij het afkitten van plinten.![]()
Tenzij je in een cleanroom aan het werk bent.
Kitten van plinten altijd met acrylaat, vooral als je nog bijv. muur ooit moet bijschilderen ofzo. Acrylaat is overschilderbaar. Wegvegen van kit met een natte lap. Kind kan de was doen.quote:Op zondag 17 november 2019 11:56 schreef Nismo91 het volgende:
Gisteren heb ik plinten geplaatst op onze bovenverdieping, sta er al van te kijken dat het mij gelukt is (2 linkerhanden)
Ik wil ze gaan afkitten zodat het helemaal strak is, kan ik dat gewoon doen met de montagekit waarmee ik ze ook tegen de muur heb geplakt, of gaat dat niet werken met die kit ?
Zie mijn post.quote:Op zondag 17 november 2019 12:30 schreef 75020 het volgende:
Laminaatboer die bij mij had gelegd gebruikte iets van acrylkit om af te smeren.
Nooit met afwasmiddel,quote:Op zondag 17 november 2019 12:31 schreef Chinless het volgende:
Kit niet afdoen met afwasmiddel toch. Trekt stof aan.
Klopt ja de bovenkant, bedankt in ieder geval voor de reacties, niet met montagekit doen dus. De muren zijn overigens geschilderd, en ik heb een hoge plint dus het schilderwerk begint daar onder al.quote:Op zondag 17 november 2019 12:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Kitten van plinten altijd met acrylaat, vooral als je nog bijv. muur ooit moet bijschilderen ofzo. Acrylaat is overschilderbaar. Wegvegen van kit met een natte lap. Kind kan de was doen.
Neem aan dat je bovenkant van de plint bedoelt toch?
Ik moest lachen.quote:Op zondag 17 november 2019 12:35 schreef SpecialK het volgende:
Ik voelde een lichte behoefte om hier iets over "het afkitten van de moeder van de TS" te posten maar... ik weet het niet.. het voelt leeg en zinloos aan. Het staat me ineens tegen. Ik denk dat het een beetje herfst in mijn hoofd is.
Ga je de plinten nog wel verven? Ik verf hier altijd het kit randje mee. Ziet er vervolgens super strak uit.quote:Op zondag 17 november 2019 13:12 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Klopt ja de bovenkant, bedankt in ieder geval voor de reacties, niet met montagekit doen dus. De muren zijn overigens geschilderd, en ik heb een hoge plint dus het schilderwerk begint daar onder al.
Die zijn al gelakt, ga van de week een acrylaat kit halen.quote:Op zondag 17 november 2019 13:20 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Ga je de plinten nog wel verven? Ik verf hier altijd het kit randje mee. Ziet er vervolgens super strak uit.
Nadeel van niet kitten is dat je nog een zwart naadje kan zien tussen plint en muur.
Ok, dan moet je ff opletten welke je koopt. Meeste verkleuren een beetje waardoor je eindigt met een geel randje. Als alternatief kun je er later nog even een kwastje over halen.quote:Op zondag 17 november 2019 13:21 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Die zijn al gelakt, ga van de week een acrylaat kit halen.
Acrylaatkit (zuurvrije!) is prima. Ik weet niet of je muur nog gaat latexen, maar dan kan je de bovenkant plint incl. de kit, ook meelatexen. Staat gigastrak!quote:Op zondag 17 november 2019 13:21 schreef Nismo91 het volgende:
Die zijn al gelakt, ga van de week een acrylaat kit halen.
mwoh (wat betreft beter).quote:Op dinsdag 19 november 2019 21:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Den Braven is beter en goedkoper
Montagekit is om te monteren - it's all in the name...quote:Op zondag 17 november 2019 11:56 schreef Nismo91 het volgende:
Gisteren heb ik plinten geplaatst op onze bovenverdieping, sta er al van te kijken dat het mij gelukt is (2 linkerhanden)
Ik wil ze gaan afkitten zodat het helemaal strak is, kan ik dat gewoon doen met de montagekit waarmee ik ze ook tegen de muur heb geplakt, of gaat dat niet werken met die kit ?
Acrylaatkit om te acrylerenquote:Op woensdag 20 november 2019 09:17 schreef baskick het volgende:
[..]
Montagekit is om te monteren - it's all in the name...
Dát heb ik niet gezegdquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |