abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 november 2019 @ 16:48:37 #1
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_189971795
Sinds 2013 zit ik eigenlijk met het probleem dat ik te snel boos word

Dit uit zich in het verkeer, ik ben best argwanend en heb snel het idee dat ik achtervolgd word, soms is dit niet zo, en rijd de auto achter mij dezelfde route.

Ook kan ik niet tegen langzame rijders en begin snel met seinen en bumperkleven, dit is weer het gevolg dat het soms tot een verkeersruzie komt.

Ook ben ik in het verkeer heel veel met anderen bezig, kijk anderen aan tijdens het inhalen, en eigenlijk zit ik dan continu met adrenaline te rijden

Maar ook op het werk voel ik mij snel beledigd en kan kritiek nauwelijks verwerken, zeker niet als diegene jonger is dan mij

Ik loop sinds 1 jaar bij een psygoloog 1 keer per 5 weken heb 10 behandelingen per jaar, en heb dexamfetamine / amfexa gekregen 3x 7.5 mg per dag

Dit door mijn ADHD om prikkels te verminderen in m'n hoofd

maar merk eigenlijk helemaal geen verschil behalve dat slapen moeilijker gaat met die middelen :')

Ik rook 3 joints per dag om nog rustig te blijven, maar voel dat mijn hartslag nog steeds snel klopt, ook als ik stoned ben, en werd vannacht wakker met een angst gevoel

Dit kan komen omdat wiet je gevoel versterkt, dus als je down bent, kan je nog rotter gaan voelen.

Waar komt de boosheid vandaan?
Ik denk frustratie, ik heb soms het idee dat mensen mij niet waarderen, daardoor kan ik extreem reageren als iemand mij op iets aanspreekt.

- niet te tevreden met werk

- vrijgezel al 2 jaar

Die laatste weegt ook mee, echter als ik een vriendin heb verpest ik het omdat ik snel boos ben, en soms uit emotie zeg dat ik haar nooit meer wilt zien

en veel vrouwen zoeken iemand die zich beter kan verplaatsen in een ander

(ik kan me moeilijk verplaatsen in iemand)

Ik sport geregeld op de sportschool dit helpt wel goed te voelen.

Maar ik zoek structurele verbeteringen en een manier dat je minder snel boos word

Want ik kan wel een vriendin zoeken, maar die loopt binnen 4 weken weer weg met mijn gedrag :P ik wil dus af van boosheid

Hebben meer mensen dat ze heel snel boos worden?

Hoe gaan jullie er mee om, zijn hier manieren voor ?

Slik nu ook van die CBD cannabis tabletten, maar merk nog geen effect

Ben benieuwd of hier meer mensen zijn die snel boos worden, en hoe jullie ermee omgaan

Als ik boos ben, kan ik dat ook uren blijven, dus zoek ook een manier of sneller hiervan af te komen

thanks!
pi_189973486
Stoppen met wiet.
Want je bent precies een beetje paranoïde!
En een zelfbeheersingscursus volgen of -boek lezen!
Want dit schiet inderdaad niet op.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_189973514
Sowieso stoppen met wiet, het kan het meerendeel van je klachten absoluut erger maken en je moet dat gewoon uitsluiten.
-nee-
  zaterdag 16 november 2019 @ 18:53:54 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_189973523
Stoppen met die rotzooi en niet denken dat een vriendin op magische wijze alles beter maakt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_189973693
Wat bovenstaande user zegt is wel een goede tip: stop met wiet. In jouw geval zal dit je vermoedelijk niet helpen. Je onderdrukt emoties, maar je blowt ze niet zomaar weg. Ik veroordeel je aanpak verder niet, want ik heb zelf ook vaak te maken met opgefokte stemmingen die ook wel eens lang kunnen aanhouden, zelfs als daarvoor helemaal geen directe aanleiding is. Ik moet je wel zeggen: mocht je ermee stoppen dan zal deze klacht eerst wel verergeren (is wel mijn ervaring namelijk).

Met wiet ga je dus onderstaand vraagstuk niet oplossen

quote:
Waar komt de boosheid vandaan?
Ik denk frustratie, ik heb soms het idee dat mensen mij niet waarderen, daardoor kan ik extreem reageren als iemand mij op iets aanspreekt.
De volgende vraag kan je jezelf dan stellen: waarom zouden mensen je niet waarderen? En vervolgens kun je onderzoeken of deze hersenspinsel van je wel of niet juist is. Daarnaast zeg je niet tevreden te zijn over je werk. Waar ben je niet tevreden over? En doe je iets wat je echt wil of weet je nog niet wat je echt wil?

En boos worden is ook niet erg natuurlijk, maar het is voor jezelf wel fijn als je het op een redelijke manier kunt uiten natuurlijk, zowel voor jezelf als voor de ander. Want aan een ordinaire scheldpartij heeft niemand wat. Desnoods neem je af en toe een momentje om bepaalde situaties te analyseren; je kan het bijvoorbeeld opschrijven; wil bij mij wel eens verhelderend werken.

Goed dat je aan het sporten bent; vooral mee doorgaan. Misschien kun je nog meer leuke activiteiten /hobby's inpassen die een positieve invloed hebben op je algehele gemoedstoestand.
  zaterdag 16 november 2019 @ 19:11:01 #6
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_189973733
Volgens mij ben je al best goed bezig, en mooi dat je zelf ook bewust bent van je gedrag. :)

1.Stoppen met wiet.
2.Sporten/veel bewegen is inderdaad heel goed. Een vechtsport zoals aikido of krav maga beoefen ik zelf, heb daar ook veel zelfvertrouwen uit gehaald. Of lekker hardlopen/fietsen. Lekker de energie eruit en in de buitenlucht zijn.
3. Meditatie. Niks zweverigs aan. Is enkel op je ademhaling letten en alle andere gedachten proberen te negeren. Ik was vroeger vrij snel opgefokt, na een aantal maanden dit in mijn routine geplaatst te hebben ben ik behoorlijk rustig geworden. Heel fijn :)

Boosheid/opgefokt zijn is vaak ook een teken van onzekerheid en niet lekker in je vel zitten. Probeer zaken waar je ontevreden over bent te veranderen, als dat kan.
Heel veel succes TS!

[ Bericht 0% gewijzigd door Revanches op 16-11-2019 21:25:55 ]
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  zaterdag 16 november 2019 @ 21:05:38 #7
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_189975759
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 19:07 schreef Bill_Hillie het volgende:
Wat bovenstaande user zegt is wel een goede tip: stop met wiet. In jouw geval zal dit je vermoedelijk niet helpen. Je onderdrukt emoties, maar je blowt ze niet zomaar weg. Ik veroordeel je aanpak verder niet, want ik heb zelf ook vaak te maken met opgefokte stemmingen die ook wel eens lang kunnen aanhouden, zelfs als daarvoor helemaal geen directe aanleiding is. Ik moet je wel zeggen: mocht je ermee stoppen dan zal deze klacht eerst wel verergeren (is wel mijn ervaring namelijk).

Met wiet ga je dus onderstaand vraagstuk niet oplossen
[..]

De volgende vraag kan je jezelf dan stellen: waarom zouden mensen je niet waarderen? En vervolgens kun je onderzoeken of deze hersenspinsel van je wel of niet juist is. Daarnaast zeg je niet tevreden te zijn over je werk. Waar ben je niet tevreden over? En doe je iets wat je echt wil of weet je nog niet wat je echt wil?

En boos worden is ook niet erg natuurlijk, maar het is voor jezelf wel fijn als je het op een redelijke manier kunt uiten natuurlijk, zowel voor jezelf als voor de ander. Want aan een ordinaire scheldpartij heeft niemand wat. Desnoods neem je af en toe een momentje om bepaalde situaties te analyseren; je kan het bijvoorbeeld opschrijven; wil bij mij wel eens verhelderend werken.

Goed dat je aan het sporten bent; vooral mee doorgaan. Misschien kun je nog meer leuke activiteiten /hobby's inpassen die een positieve invloed hebben op je algehele gemoedstoestand.
Bedankt voor je uitgebreide bericht.

dat gevoel dat mensen mij niet waarderen komt een beetje door vroeger

Mijn vader prees altijd mijn zus de hoogte in omdat ze HBO deed en studeerde.

ik ging altijd mijn eigen weg, en luisterde niet altijd naar hem, mijn zus en mijn vader allebei deden vaak afkeurend en ik zie m'n ouders nu 5 keer per jaar ofzoiets

en mijn zus neemt nooit contact met mij op nu ze zelfstandig woont ( ik ook niet trouwens)
ik wil best wel contact, maar ik voel me te trots om als eerst de stap te zetten, ook omdat we nooit echt een goede band hebben gehad, we leefde altijd geheel langs elkaar heen

ik zie bij anderen families dat ze heel hecht met elkaar zijn en vind soms wel jammer

verder bedankt voor je tips!!!
pi_189977830
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 21:05 schreef BMW1993 het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide bericht.

dat gevoel dat mensen mij niet waarderen komt een beetje door vroeger

Mijn vader prees altijd mijn zus de hoogte in omdat ze HBO deed en studeerde.

ik ging altijd mijn eigen weg, en luisterde niet altijd naar hem, mijn zus en mijn vader allebei deden vaak afkeurend en ik zie m'n ouders nu 5 keer per jaar ofzoiets

en mijn zus neemt nooit contact met mij op nu ze zelfstandig woont ( ik ook niet trouwens)
ik wil best wel contact, maar ik voel me te trots om als eerst de stap te zetten, ook omdat we nooit echt een goede band hebben gehad, we leefde altijd geheel langs elkaar heen

ik zie bij anderen families dat ze heel hecht met elkaar zijn en vind soms wel jammer

verder bedankt voor je tips!!!
Dat is inderdaad vervelend. Goede familiebanden kunnen wel waardevol zijn. Ik ken ook wel personen die dit ook hebben en de een accepteert dat makkelijker als de ander uiteindelijk. Ik kan hier niet echt over mee praten, want die ervaringen heb ik zelf niet echt. Wat anderen van me denken is bij mij ook wel een beetje een issue dus daar probeer ik me ook nog in te ontwikkelen om daar beter mee om te gaan.

En graag gedaan verder...misschien kun je er wat mee ;)
pi_189981106
Ik kreeg ook altijd angstaanvallen van wiet, werd ik nachts wakker in zweet en helemaal in paniek. Dus kap daar gewoon mee.
  maandag 18 november 2019 @ 12:30:29 #10
471637 TomStall
I buried Joey
pi_190002902
Is al vaak gezegd, maar inderdaad kappen met wiet. 3 joints per dag is echt heel veel, zou er volledig mee stoppen. Naarmate je ouder wordt valt wiet steeds slechter is mijn ervaring in elk geval, maar voor iedereen is het weer anders.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 21:05 schreef BMW1993 het volgende:
dat gevoel dat mensen mij niet waarderen komt een beetje door vroeger

Mijn vader prees altijd mijn zus de hoogte in omdat ze HBO deed en studeerde.

ik ging altijd mijn eigen weg, en luisterde niet altijd naar hem, mijn zus en mijn vader allebei deden vaak afkeurend en ik zie m'n ouders nu 5 keer per jaar ofzoiets

en mijn zus neemt nooit contact met mij op nu ze zelfstandig woont ( ik ook niet trouwens)
ik wil best wel contact, maar ik voel me te trots om als eerst de stap te zetten, ook omdat we nooit echt een goede band hebben gehad, we leefde altijd geheel langs elkaar heen

ik zie bij anderen families dat ze heel hecht met elkaar zijn en vind soms wel jammer
Snap ik wel, het moet echt wel van 2 kanten komen. Zou wel zonde zijn echter om je trots in de weg te laten staan. Je zou er ook trots op kunnen zijn als je deze trots even opzij kunt zetten en daardoor weer wat contact onderhouden kan met je zus. Stel je bent 10 jaar verder, kijk dan niet met spijt terug dat je nooit contact heb gezocht, maar juist met trots dat dankzij jouw inspanning het contact juist is onderhouden. Het leven is soms ineens heel kort, ik probeer altijd maar zo veel mogelijk te voorkomen dat ik spijt van krijg van iets wat ik niet gedaan heb en wat maar een heel klein beetje inspanning had gekost.

Edit: Klinkt super suf misschien want mijn oma is al lang geleden overleden, maar ik heb er heel veel aan gehad dat ik er geregeld naar toe ben gegaan in mijn eentje toen ze in het bejaardentehuis zat. Gewoon een bakkie doen, beetje babbelen. Echt een goed gevoel elke keer weer als ik aan mijn oma (beide eigenlijk) terug denk. En dat is dan maar mijn oma. Je zus is veel closer. Ik had vroeger altijd ruzie met mijn twee zussen. Sinds we allen het huis uit zijn is de band veel beter, compleet anders. Krijg jij of zij kinderen, leuk man. Echt de moeite waard om aan te houden dat contact. Ook voor iedereen weer anders, maar is toch een heel nieuwe fase als je het huis uit bent, nieuwe kansen.

[ Bericht 8% gewijzigd door TomStall op 18-11-2019 12:46:19 ]
pi_190123756
Is het erger geworden met je medicatie? Dit kan namelijk ook een kort lontje veroorzaken, dit was bij mij met de Concerta wel zo..

Je zegt tevens dat je 3 joints rookt per dag, ik mag hopen dat je dit niet doet tijdens of voor het autorijden.. Kan je paranoia alleen maar versterken en dan heb ik het nog niet eens over de speekseltest en welke gevolgen dit heeft..

Ik heb zelf ook ADHD en merk ook wel dat ik soms wat geïrriteerder in het verkeer kan zijn, tel tot 20 en bedenk of jou gebumperkleef en seinen echt erbij gaat helpen of die mensen hun rijstijl gaan veranderen, NEE, dus laat het gaan.. Focus daarop, het helpt bij mij althans wel..
pi_190130286
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 20:54 schreef Me-Myself-And-I-1985 het volgende:
Is het erger geworden met je medicatie? Dit kan namelijk ook een kort lontje veroorzaken, dit was bij mij met de Concerta wel zo..

Je zegt tevens dat je 3 joints rookt per dag, ik mag hopen dat je dit niet doet tijdens of voor het autorijden.. Kan je paranoia alleen maar versterken en dan heb ik het nog niet eens over de speekseltest en welke gevolgen dit heeft..

Ik heb zelf ook ADHD en merk ook wel dat ik soms wat geïrriteerder in het verkeer kan zijn, tel tot 20 en bedenk of jou gebumperkleef en seinen echt erbij gaat helpen of die mensen hun rijstijl gaan veranderen, NEE, dus laat het gaan.. Focus daarop, het helpt bij mij althans wel..
Als je elke dag blowt dan doe je het letterlijk altijd voor het rijden aangezien het ruim 24 uur in je bloed blijft zitten. En je dus feitelijk op die manier altijd onder invloed aan het rijden bent.

Verder lijkt zelfmedicatie mij niet de juiste weg om van je problemen af te komen. Ik gun je wat rust in je hoofd en hoop dat je er vanaf komt maar weet helaas niet hoe je dat aa zou moeten pakken.
pi_190136758
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 10:26 schreef tetsuo-shima het volgende:

[..]

Als je elke dag blowt dan doe je het letterlijk altijd voor het rijden aangezien het ruim 24 uur in je bloed blijft zitten. En je dus feitelijk op die manier altijd onder invloed aan het rijden bent.

Verder lijkt zelfmedicatie mij niet de juiste weg om van je problemen af te komen. Ik gun je wat rust in je hoofd en hoop dat je er vanaf komt maar weet helaas niet hoe je dat aa zou moeten pakken.
Ben ik niet helemaal met je eens, ik rook zelf iedere avond voor het slapen 1 joint, maar daar merk ik de volgende ochtend echt niks meer van en ik kan dan prima autorijden:)
En ja natuurlijk blijft het in je bloed zitten, dat is logisch..
Hiermee praat ik het niet goed hoor, ga er binnenkort ook mee stoppen, want het kost klauwen vol met geld als je het roken er ook nog bij rekent..
pi_190136785
Gulmez broer, wanneer ga je weer KLB topics maken

Voor de rest, lekker man, niks mis mee.
  dinsdag 26 november 2019 @ 18:32:33 #15
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190136805
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 18:29 schreef Me-Myself-And-I-1985 het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens, ik rook zelf iedere avond voor het slapen 1 joint, maar daar merk ik de volgende ochtend echt niks meer van en ik kan dan prima autorijden:)
En ja natuurlijk blijft het in je bloed zitten, dat is logisch..
Hiermee praat ik het niet goed hoor, ga er binnenkort ook mee stoppen, want het kost klauwen vol met geld als je het roken er ook nog bij rekent..
Ik ook,en ik sta de dag erna vaak ook nog ergens hoog te werken.
Houd van poesjes
pi_190145046
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 18:29 schreef Me-Myself-And-I-1985 het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens, ik rook zelf iedere avond voor het slapen 1 joint, maar daar merk ik de volgende ochtend echt niks meer van en ik kan dan prima autorijden:)
En ja natuurlijk blijft het in je bloed zitten, dat is logisch..
Hiermee praat ik het niet goed hoor, ga er binnenkort ook mee stoppen, want het kost klauwen vol met geld als je het roken er ook nog bij rekent..
Ik geloof direct dat je het zelf niet meer merkt, maar dat zegt natuurlijk helemaal niet over het feit of dat je onder invloed bent of niet. Maar mooi dat je aangeeft te stoppen, il hoop voor je dat het zonder al teveel problemen lukt!
pi_190147468
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 16:48 schreef BMW1993 het volgende:
Ik loop sinds 1 jaar bij een psygoloog 1 keer per 5 weken heb 10 behandelingen per jaar, en heb dexamfetamine / amfexa gekregen 3x 7.5 mg per dag

Dit door mijn ADHD om prikkels te verminderen in m'n hoofd

maar merk eigenlijk helemaal geen verschil behalve dat slapen moeilijker gaat met die middelen

Ik rook 3 joints per dag om nog rustig te blijven ...
weten de verschillende artsen welke medicatie je gebruikt en dat je zelf ook wiet rookt...? Weet ook die psycholoog dat? (psychologen/psychotherapeuten mogen zelf geen medicatie voorschrijven)
er bestaat wel degelijk een gevaar dat de verschillende vormen van (zelf-)medicatie juist elkaar tegenwerkt en de boel verslechtert.

Verschillende klachten zijn juist enigszins tegengesteld, bij ADHD wordt vaak medicatie voorgeschreven (zoals dexamfetamine) die extra opwekt, en vermoedelijk ook de bijwerkingen van rusteloosheid en hartkloppingen zijn een bekende bijwerking hiervan.

Ik zou zeker de arts die je die dexamfetamine voorgeschreven heeft de problemen met hartkloppingen en rusteloosheid voorleggen, en ook eerlijk aangeven dat je daarnaast ook wiet rookt en CBD tabletten slikt.

https://www.farmacotherap(...)etamine#bijwerkingen
meer dan 10% van de gebruikers van dexamfetamine melden het optreden van slapeloosheid en nervositeit.

Wat vaak kan helpen, en ook zelf al te doen is, is een dagboek bijhouden waarbij je je gedrag, gevoelens en emoties vastlegt, liefst in enigszins meetbare en vergelijkbare variabelen, en hierbij ook vastlegt welke medicatie en ook evt. eigen opwekkende middelen registreert (zowel bv cannabis, maar ook alcohol en koffie).

Probeer hiermee uiteindelijk op de lange termijn te controleren of bepaalde aanpassingen in substantie-gebruik ook een invloed op je gedrag heeft.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_190154389
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 06:10 schreef tetsuo-shima het volgende:

[..]

Ik geloof direct dat je het zelf niet meer merkt, maar dat zegt natuurlijk helemaal niet over het feit of dat je onder invloed bent of niet. Maar mooi dat je aangeeft te stoppen, il hoop voor je dat het zonder al teveel problemen lukt!
Na 3/4 uur is een joint echt uitgewerkt :)

Thnx, we willen straks een kleine en aangezien mijn vriend een man is en mannen nog steeds geen kinderen kunnen baren zal ik wel moeten :) Het is een goede motivatie iig:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')