abonnement Unibet Coolblue
pi_189966752
Hoi ik als Ras autist(PDDNOS) zit al jaren met mezelf in de knoop hoe ik het beste daten en contact met vrouwen moet benaderen. ik zit al jaren zonder relatie en na periodes van frustratie naar zowel vrouwen als naar mezelf toe ben ik recent de conclusie gaan trekken dat het Autisme bij mijzelf de grootste boosdoener is en vaak roet in het eten gooit als het gaat met mijn houding/communicatie naar vrouwen toe.

de rede waarom ik Hier een topic maak is dan ook om advies in te winnen van zowel Mannen/vrouwen met of zonder Autisme hoe ik hiermee het beste om kan gaan. Suggesties alleen al zijn genoeg vind het al fijn zat als iemand interesse toont voor mij problematiek.

zelf begin ik steeds meer te denken dat Relaties gewoon niet voor mij weggelegd zijn. wat natuurlijk zou kunnen. maar aangezien ik nog jong ben(24) gaat dat nog een hoop eenzame jaren worden. dus me er maar bij neerleggen dat ik gewoon geen relatie materiaal ben zit er niet echt in.ookal heb ik als Autist minder de behoefte aan sociaal contact hakt eenzaamheid er bij mij even hard in als elk ander persoon

Om effe een beeld te schetsen van wat het Autisme voor impact op mij heeft. het Autisme maakt het voor mij extreem moeilijk om zogeheten social cues op te vangen zoals flirten en andere vormen van non-verbale communicatie. Ik heb ook extreem veel moeite me te kunnen verplaatsen in vrouwen en dingen vanuit hun perspectief te zien. dit komt omdat vrouwen naar mijn idee veel Emotioneler naar dingen kijken waar bij mij in het autisme nou juist de zwakte zit. dus ook al zou ik het wel van hun kant willen zien mis ik daar de capaciteit voor. het is wel beter dan dat het vroeger was. en hierin wil ik ook moeite blijven doen maar ik zou nooit op een echt Normaal niveau kunnen meedenken vanuit een vrouwelijk perspectief.

social cues en flirten blijven voor mij het grootste probleem. informatie inwinnen over vrouwelijk flirt gedrag en daar op letten is hierbij geen oplossing aangezien ik de prikkel van het flirten vaak genoeg gewoon niet door krijg naar mijn hersenen doet het er ook niet toe of ik nou wel of niet weet waar ik op moet letten. als daar ook nog eens bij komt dat veel flirt-signalen ook gewoon normale signalen kunnen zijn en niet persee relationele interesse betekent, maakt de situatie nog verwarrender voor mij. met als gevolg dat ik op geen enkele vrouw durf af te stappen omdat ik bang ben dat me brein me voor de gek houd en de signalen die ik opvang verkeerd filtert.. natuurlijk ziet hier ook een laag zelfvertrouwen achter maar dit is een logisch gevolg van het Autisme en de belevingswereld waar ik in zit.

ik hoop dat vanuit dit topic een constructieve discussie ontstaat die niet alleen mij maar ook vele andere mannen en vrouwen met Autisme kunnen helpen met omgaan met het autisme in combinatie met het zoeken naar een relatie. veel Auti,s worden hierbij gewoonweg niet geholpen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 16 november 2019 @ 09:53:59 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_189966841
Daten via internet geen optie? Dat kan al heel wat gedoe en onduidelijkheid rondom social cues en flirten weghalen, zeker als je vooraf gewoon al de nodige tijd online hebt gepraat met elkaar.

Dan is er ook de keuze of je al 'vroeg' wilt vertellen dat je autisme hebt of niet, wat ook meerdere kanten heeft. Je kunt het vroeg vertellen, met als nadeel dat iemand je misschien gaat zien als iemand die al veel te open is. Het voordeel kan zijn dat iemand vanaf het begin dan weet dat bepaalde dingen misschien even wat anders gaan bij jou dan bij anderen.

Zelf heb ik voor het laatste gekozen, hoewel die relatie uiteindelijk uit 'gewone' vriendschap is ontstaan en ik het in de periode van vriendschap (wel vroeg) heb verteld.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_189967169
Er zijn toch ook wel vrouwen met zulle aandoeningen?
pi_189967223
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 10:30 schreef hoechst het volgende:
Er zijn toch ook wel vrouwen met zulle aandoeningen?
Autisme is voornamelijk een mannen aandoening. je hebt wel vrouwen met autisme. maar die zijn naast moeilijk te spotten ook niet in echt grote getalle aanwezig in de samenleving.
pi_189967303
TS het niet zien van een social cue is niet echt een probleem.
Lang verhaal maar doordat je het niet ziet. Verlangt ze ook wat meer maar je. Je noemt problemen die iedereen heeft.


Verder raad ik eens aan om alles wat als flirt te kunnen zijn dat gewoon te zo te zien. Leren doe je toch door ervaring. Niks mis mee. Desnoods vragen van vind je het ook zo gezellig.
pi_189967307
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 09:53 schreef heywoodu het volgende:
Daten via internet geen optie? Dat kan al heel wat gedoe en onduidelijkheid rondom social cues en flirten weghalen, zeker als je vooraf gewoon al de nodige tijd online hebt gepraat met elkaar.

Dan is er ook de keuze of je al 'vroeg' wilt vertellen dat je autisme hebt of niet, wat ook meerdere kanten heeft. Je kunt het vroeg vertellen, met als nadeel dat iemand je misschien gaat zien als iemand die al veel te open is. Het voordeel kan zijn dat iemand vanaf het begin dan weet dat bepaalde dingen misschien even wat anders gaan bij jou dan bij anderen.

Zelf heb ik voor het laatste gekozen, hoewel die relatie uiteindelijk uit 'gewone' vriendschap is ontstaan en ik het in de periode van vriendschap (wel vroeg) heb verteld.
Online daten heb ik geprobeert maar met bar weinig resultaat. in tekst is het voor mij helemaal moeilijk om de intentie van de ander correct te begrijpen. nu kom je met emoticons een heel eind maar ik erger me er aan dat ik geen gezicht zie achter de worden waarvan ik de intentie kan lezen.

Mijn voorkeur gaat inderdaad ook uit naar een vrouw die ik eerst vriendschappelijk voor een tijd ken voordat ik een relatie met haar begin. op die manier creeer je een veel betere fundering waar je later een relatie op kan bouwen. en weet ik ook veel beter waar ik aan toe ben met desbetreffende vrouw. echter loop je daarin het risico gefriendzoned te worden als het ware waardoor al die tijd die je gestoken hebt aan de bouw van zo'n fundering voor niks is geweest. dus het is een lange termijn investering met een hoge pay-out maar het kan ook maanden swoegen voor niks zijn.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 16 november 2019 @ 10:48:18 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_189967339
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 10:45 schreef GrapeRape het volgende:

[..]

Online daten heb ik geprobeert maar met bar weinig resultaat. in tekst is het voor mij helemaal moeilijk om de intentie van de ander correct te begrijpen. nu kom je met emoticons een heel eind maar ik erger me er aan dat ik geen gezicht zie achter de worden waarvan ik de intentie kan lezen.

Mijn voorkeur gaat inderdaad ook uit naar een vrouw die ik eerst vriendschappelijk voor een tijd ken voordat ik een relatie met haar begin. op die manier creeer je een veel betere fundering waar je later een relatie op kan bouwen. en weet ik ook veel beter waar ik aan toe ben met desbetreffende vrouw. echter loop je daarin het risico gefriendzoned te worden als het ware waardoor al die tijd die je gestoken hebt aan de bouw van zo'n fundering voor niks is geweest. dus het is een lange termijn investering met een hoge pay-out maar het kan ook maanden swoegen voor niks zijn.
Nou ja, als je begint met een vriendschap is het toch geen zwoegen? Zo heb ik het zelf in elk geval nooit gezien, ik vond het altijd een hele leuke vriendschap, tot het zich uiteindelijk ging ontwikkelen naar een relatie, waarbij we elkaar vanaf het begin van de relatie dus al goed kenden.

Het voordeel van eerst online contact hebben (vind ik dan he) is dat je misschien veel makkelijker en veel meer op je gemak kunt praten, zonder helemaal in de stress te zitten omdat je met een persoon tegenover je zit en je moet vechten om een gesprek gaande te houden waarbij telkens gelijk antwoord verwacht wordt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_189967347
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 10:45 schreef Tailless het volgende:
TS het niet zien van een social cue is niet echt een probleem.
Lang verhaal maar doordat je het niet ziet. Verlangt ze ook wat meer maar je. Je noemt problemen die iedereen heeft.

Verder raad ik eens aan om alles wat als flirt te kunnen zijn dat gewoon te zo te zien. Leren doe je toch door ervaring. Niks mis mee. Desnoods vragen van vind je het ook zo gezellig.
het gaat niet over het slechts niet zien van een social cue. het gaat er om dat mijn gehele kijk op verbale en non-verbale communicatie anders is dan die van de gemiddelde persoon door mijn aandoening, wat heb je nodig voor voor Relatie vorming tussen mensen? juist. verbale en non verbale communicatie waarin bij mij nou net een storing zit op meerdere vlakken. ik ben het met je eens dat veel mensen problemen hebben met relatie,s echter is dit vaak vanuit een zwak zelfvertrouwen en niet vanwege een aandoening die ze belemmert
pi_189967405
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 10:49 schreef GrapeRape het volgende:

[..]

het gaat niet over het slechts niet zien van een social cue. het gaat er om dat mijn gehele kijk op verbale en non-verbale communicatie anders is dan die van de gemiddelde persoon door mijn aandoening, wat heb je nodig voor voor Relatie vorming tussen mensen? juist. verbale en non verbale communicatie waarin bij mij nou net een storing zit op meerdere vlakken. ik ben het met je eens dat veel mensen problemen hebben met relatie,s echter is dit vaak vanuit een zwak zelfvertrouwen en niet vanwege een aandoening die ze belemmert
Ik raad aan praat meer met vreemde mensen. Leer je veel van. :7
Bijvoorbeeld in de trein etc. Regel daarna een nummer dan weet je meteen of je cues goed gaan.

(Dat de andere het gezellig met je vind ) whatsapp dan een keertje en vraag ooit om een date(lekker direct weet je meteen of ze dat wilt)
pi_189967456
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 10:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, als je begint met een vriendschap is het toch geen zwoegen? Zo heb ik het zelf in elk geval nooit gezien, ik vond het altijd een hele leuke vriendschap, tot het zich uiteindelijk ging ontwikkelen naar een relatie, waarbij we elkaar vanaf het begin van de relatie dus al goed kenden.

Het voordeel van eerst online contact hebben (vind ik dan he) is dat je misschien veel makkelijker en veel meer op je gemak kunt praten, zonder helemaal in de stress te zitten omdat je met een persoon tegenover je zit en je moet vechten om een gesprek gaande te houden waarbij telkens gelijk antwoord verwacht wordt.
met zwoegen bedoel ik meer tegen mijn eigen emoties, het liefst wil ik als ik een vrouw leuk vind al de eerste dag met de deur in huis vallen. het rotte lijkt mij om maanden vriendschappelijk te zitten met een vrouw en dan uiteindelijk je ware gevoelens tonen om vervolgens ge friend zoned te worden. natuurlijk betekend die vriendschap dan wel iets voor me. maar doorgaan op de vrienden manier wanneer zij niet voelt voor mij wat ik voel voor haar is een onmogelijkheid voor mij, en voor vele mannen overigens.

online dating geeft mij juist meer stress. geloof me een gesprek aan de gang houden met een vrouw is voor mij het probleem niet in het echte leven. mijn probleem is altijd geweest dat ik niet meer kan dan alleen praten tegen vrouwen. de andere stappen om naar een relatie te komen zoals aanraken, een mood creeeren etc ik weet niet hoe ik dat moet doen op welk moment. en ook al zou een vrouw duidelijk maken dat ze geinteresseert is wuif ik dat weg als slechts een grap of een signaal dat ik verkeerd interpeteer.
pi_189967468
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 10:59 schreef GrapeRape het volgende:

[..]

met zwoegen bedoel ik meer tegen mijn eigen emoties, het liefst wil ik als ik een vrouw leuk vind al de eerste dag met de deur in huis vallen. het rotte lijkt mij om maanden vriendschappelijk te zitten met een vrouw en dan uiteindelijk je ware gevoelens tonen om vervolgens ge friend zoned te worden. natuurlijk betekend die vriendschap dan wel iets voor me. maar doorgaan op de vrienden manier wanneer zij niet voelt voor mij wat ik voel voor haar is een onmogelijkheid voor mij, en voor vele mannen overigens.

online dating geeft mij juist meer stress. geloof me een gesprek aan de gang houden met een vrouw is voor mij het probleem niet in het echte leven. mijn probleem is altijd geweest dat ik niet meer kan dan alleen praten tegen vrouwen. de andere stappen om naar een relatie te komen zoals aanraken, een mood creeeren etc ik weet niet hoe ik dat moet doen op welk moment. en ook al zou een vrouw duidelijk maken dat ze geinteresseert is wuif ik dat weg als slechts een grap of een signaal dat ik verkeerd interpeteer.
Nou dan geef je het meteen aan. Lekker duidelijk
pi_189967533
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:00 schreef Tailless het volgende:

[..]

Nou dan geef je het meteen aan. Lekker duidelijk
Wat geef ik meteen aan?
pi_189967544
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:05 schreef GrapeRape het volgende:

[..]

Wat geef ik meteen aan?
Hoi ik zie je als meer dan vrienden laten we daten
pi_189967591
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 10:54 schreef Tailless het volgende:

[..]

Ik raad aan praat meer met vreemde mensen. Leer je veel van. :7
Bijvoorbeeld in de trein etc. Regel daarna een nummer dan weet je meteen of je cues goed gaan.

(Dat de andere het gezellig met je vind ) whatsapp dan een keertje en vraag ooit om een date(lekker direct weet je meteen of ze dat wilt)
dit klinkt meschien als mezelf verstoppen achter me aandoening maar met vreemde is het voor mij heel moeilijk om contact te leggen bij in de trei, bus.. wat je zegt is een hele goede oplossing hoor. maar juist de onvoorspelbaarheid van mensen in het algemeen maakt het aanspreken van vreemden voor mij heel moeilijk. ik heb altijd baat bij voorspelbaarheid en dingen die niet voorspelbaar zijn daar haak ik al vaak bij af.

wat ik wel weet van mezelf is dat als een vrouw met mij het gesprek begint dat ik een stuk zelfverzekerder ben en vaak probleemloos een gesprek aan de gang kan houden. meschien dat de rede waarom ik dat andersom niet kan een angst is op afwijzing in combinatie met het het autisme.
pi_189967626
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:09 schreef GrapeRape het volgende:

[..]

dit klinkt meschien als mezelf verstoppen achter me aandoening maar met vreemde is het voor mij heel moeilijk om contact te leggen bij in de trei, bus.. wat je zegt is een hele goede oplossing hoor. maar juist de onvoorspelbaarheid van mensen in het algemeen maakt het aanspreken van vreemden voor mij heel moeilijk. ik heb altijd baat bij voorspelbaarheid en dingen die niet voorspelbaar zijn daar haak ik al vaak bij af.

wat ik wel weet van mezelf is dat als een vrouw met mij het gesprek begint dat ik een stuk zelfverzekerder ben en vaak probleemloos een gesprek aan de gang kan houden. meschien dat de rede waarom ik dat andersom niet kan een angst is op afwijzing in combinatie met het het autisme.
Ik zeg het ook als oefening. Desnoods heb je het erover met je begeleider. Kijk je weet je gebreken maar nu is stap 2 er om heen gaan leven.
Ik zeg niet dat het makkelijk is.
Het advies wat ik je wil geven. Als je niks doet gebeurd er ook niks en zal je altijd afvragen wat als. Als je gewoon probeert heb je wel duidelijkheid en kennis om keer daarna gewoon te proberen.
Maak desnoods tinder aan. Kan je wel leren chatten.
pi_189967633
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:05 schreef Tailless het volgende:

[..]

Hoi ik zie je als meer dan vrienden laten we daten
dat is een manier. echter als ik mezelf ken zou ik dat alleen doen in een situatie wanneer ik weet dat ze al geinteresseert is op die manier. en daar achter komen is dan het probleem bij mij. en dan krijg je dus de social cues en signalen die voor een normale man al moeilijk te interpeteren zijn,en dus voor mij nog moeilijker.
pi_189967652
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:13 schreef GrapeRape het volgende:

[..]

dat is een manier. echter als ik mezelf ken zou ik dat alleen doen in een situatie wanneer ik weet dat ze al geinteresseert is op die manier. en daar achter komen is dan het probleem bij mij. en dan krijg je dus de social cues en signalen die voor een normale man al moeilijk te interpeteren zijn,en dus voor mij nog moeilijker.
Circle he. Zolang je het niet zegt weet de andere het niet en zal je er nooit achter komen.
pi_189967811
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:12 schreef Tailless het volgende:

[..]

Ik zeg het ook als oefening. Desnoods heb je het erover met je begeleider. Kijk je weet je gebreken maar nu is stap 2 er om heen gaan leven.
Ik zeg niet dat het makkelijk is.
Het advies wat ik je wil geven. Als je niks doet gebeurd er ook niks en zal je altijd afvragen wat als. Als je gewoon probeert heb je wel duidelijkheid en kennis om keer daarna gewoon te proberen.
Maak desnoods tinder aan. Kan je wel leren chatten.
heb het hier ook al vaak over gehad met begeleiders. echter kunnen die mij ook niet helpen.

Tinder ben ik moreel op tegen. is allemaal 1 grote vleeskeuring. teminste naar mijn mening

als ik idd niks doe gebeurt er ook niks. dat snap ik echter moet ik rekening er mee houden hoeveel ik realistisch kan doen als een Autist in een maatschappij die bestaat uit non-autisten. ik moet er helaas vrede mee hebben dat ik sociaal altijd zou achterlopen en altijd een handicap ga hebben op dit soort dingen
pi_189967840
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:23 schreef GrapeRape het volgende:

[..]

heb het hier ook al vaak over gehad met begeleiders. echter kunnen die mij ook niet helpen.

Tinder ben ik moreel op tegen. is allemaal 1 grote vleeskeuring. teminste naar mijn mening

als ik idd niks doe gebeurt er ook niks. dat snap ik echter moet ik rekening er mee houden hoeveel ik realistisch kan doen als een Autist in een maatschappij die bestaat uit non-autisten. ik moet er helaas vrede mee hebben dat ik sociaal altijd zou achterlopen en altijd een handicap ga hebben op dit soort dingen
Ja ik snap je moreel probleem met tinder. Maar er zitten wel meiden die zoeken naar een man. Je ziet teveel wat je niet kunt.
pi_189967921
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:14 schreef Tailless het volgende:

[..]

Circle he. Zolang je het niet zegt weet de andere het niet en zal je er nooit achter komen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:25 schreef Tailless het volgende:

[..]

Ja ik snap je moreel probleem met tinder. Maar er zitten wel meiden die zoeken naar een man. Je ziet teveel wat je niet kunt.
natuurlijk zullen er op tinder vrouwen zitten die op zoek zijn naar een man. de hamvraag is dan natuurlijk wat voor vrouwen dit vaak zijn die gebruik maken van vleeskeuring apps en of ik daar mee in zee moet gaan. nu is niet elke vrouw op tinder een slet. maar het enige wat ik ga zeggen over tinder is dat het niet voor niks de reputatie heeft een hook-up app te zijn
pi_189967940
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:30 schreef GrapeRape het volgende:

[..]


[..]

natuurlijk zullen er op tinder vrouwen zitten die op zoek zijn naar een man. de hamvraag is dan natuurlijk wat voor vrouwen dit vaak zijn die gebruik maken van vleeskeuring apps en of ik daar mee in zee moet gaan. nu is niet elke vrouw op tinder een slet. maar het enige wat ik ga zeggen over tinder is dat het niet voor niks de reputatie heeft een hook-up app te zijn
Maar je zoekt toch een date?
pi_189967952
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:31 schreef Tailless het volgende:

[..]

Maar je zoekt toch een date?
Ik zoek een date met een visie op een lange termijn relatie. en dat ga ik op tinder niet snel vinden denk ik
pi_189967971
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:32 schreef GrapeRape het volgende:

[..]

Ik zoek een date met een visie op een lange termijn relatie. en dat ga ik op tinder niet snel vinden denk ik
Waarom niet?
Je kunt er sws van leren en installeren van de app is niks mis mee.
Kan je beetje chatten en dan keertje koffie drinken en vanaf daar zie je vanzelf of je tinder verwijderd
pi_189968011
Je zou een keer naar een autismecafé kunnen gaan, daar komen uitsluitend mensen die durven uit te komen voor hun autisme en dan bevind je je sowieso onder gelijkgestemden.

Tinder en dat soort rotzooi zou ik ook niet aan beginnen als ik jou was. Lijkt me niet echt passen bij een autist en zeker niet als je een serieuze vriendschap / relatie zoekt.
pi_189968078
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:34 schreef Tailless het volgende:

[..]

Waarom niet?
Je kunt er sws van leren en installeren van de app is niks mis mee.
Kan je beetje chatten en dan keertje koffie drinken en vanaf daar zie je vanzelf of je tinder verwijderd
Gast ik heb tinder al eens geprobeert. heb toen ook mijn normen en waarden aan de kant geschoven om het spelletje dan maar op die manier te spelen. heeft toen ook niks opgelevert. had wel gesprekken maar had ook genoeg chats waar geen reactie op kwam. zo makkelijk als jij het doet klinken is het dus niet voor jongens zoals mij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')