Je posts zijn altijd zo heerlijk ironisch. Ga vooral verder.quote:Op donderdag 14 november 2019 19:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Blablabla. Verlang je niet stiekem naar het moment dat je ook eens gelijk hebt? Het moet frustrerend voor je zijn om er zo grandioos naast te zitten.
Retourtjes Haarlem-Arnhem, Haarlem-Hannover, Haarlem-Brussel. Dus nee, natuurlijk niet constant, maar wel 70% van de routes. En je merkt het natuurlijk snel genoeg als je op het stuk waar je 130 rijdt ineens veel meer van je geprognosticeerde range kwijt bent ten opzichte van wanneer je weer van het gas af moet en dat is niet merkbaar zo.quote:
Precies. En je moet natuurlijk om de 90 minuten een tijd lang stilstaan om weer te laden.quote:Op donderdag 14 november 2019 19:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Retourtjes Haarlem-Arnhem, Haarlem-Hannover, Haarlem-Brussel. Dus nee, natuurlijk niet constant, maar wel 70% van de routes.
Al zou de range maar 200km zijn bij 130km/u, dan nog kan je van Groningen naar Amsterdam knallen.quote:Op donderdag 14 november 2019 19:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dan rij je constant 130? Gelul.
Wat is precies je doel van het herhaaldelijk afzeiken van EV rijders? Denk je dat je de opkomst van EV's kan stoppen ofzo? Of is het afgunst? Haat? Ik begrijp dat nooit zo.quote:Op donderdag 14 november 2019 19:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies. En je moet natuurlijk om de 90 minuten een tijd lang stilstaan om weer te laden.
Nou nee, alleen Hannover red ik niet zonder bij te laden, maar dat zou wel kunnen als je constant 120 rijdt (en er een laadpaal bij de eindbestemming is).quote:Op donderdag 14 november 2019 19:31 schreef Fir3fly het volgende:
Precies. En je moet natuurlijk om de 90 minuten een tijd lang stilstaan om weer te laden.
Vomy: red eyes on a post from Red.quote:Op donderdag 14 november 2019 17:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar waarom reageer je dan in een reactieketting over een provinciaal besluit? Lees je het allemaal niet maar heb je een triggerreactie paraat staan als het woord referendum voorbij komt?
Dat zegt dan ook niemand. Het gaat over het domme idee van D66 waar niemand iets aan heeft, EV-rijders ook niet.quote:Op donderdag 14 november 2019 19:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Best een paar nadelen aan elektrisch rijden hoor, maar het idee dat je continu 90 achter de vrachtwagens moet rijden om van Utrecht naar Den Bosch te kunnen komen is echt volkomen overtrokken.
Nou ja, je stelt letterlijk dat je geen normale afstand met een EV met 130 kan overbruggen en dat is gewoon onzin. Of althans, ik vind 400 een prima afstand.quote:
Dat klopt, D66 heeft wel vaker wat wonderlijke ideetjes die in bed bedacht zijn en dan beoogd dwingend opgelegd zouden kunnen worden aan de rest van het land, omdat ze zelf toch ook met de broodtrommel onder de snelbinder naar het provinciehuis rijdt.quote:Het gaat over het domme idee van D66 waar niemand iets aan heeft, EV-rijders ook niet.
cosa nostra stak zijn vingertje opquote:Op donderdag 14 november 2019 19:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het argument van D66 ook niet, elektrische auto's kunnen helemaal geen 130 rijden op een afstand die er toe doet. En de enigen die er mee rijden zijn rijke zakenmannetjes die er eentje hebben om mee te pochen .
https://www.sciencedirect(...)ii/S0386111214000259quote:De maximumsnelheid wordt verlaagd, maar daardoor bent u straks gemiddeld juist sneller thuis.
https://www.nu.nl/binnenl(...)maximumsnelheid.htmlquote:Highlights
•
This paper aims to evaluate optimal speed limits to economize societal costs.
•
In this study, experimental and field data as well as data from simulations are used.
•
From a societal perspective, the optimal speed would be 73 km/h.
•
From a road user perspective, the optimal speed would be 82 km/h.
https://eenvandaag.avrotr(...)p-je-bestemming-aan/quote:Verkeerskundigen verwachten een betere doorstroming en minder files bij een verlaging van de maximumsnelheid. Het kabinet maakte woensdag bekend dat de maximumsnelheid naar 100 kilometer per uur gaat, met uitzondering van de avond en nacht. De experts denken dat het uitleggen van de voordelen aan automobilisten de grootste uitdaging wordt.
Volgens diverse verkeersdeskundigen kunnen files afnemen bij een lagere snelheid. Daarom zou wat hen betreft de snelheidsverlaging zo snel mogelijk moeten worden ingevoerd.
"Het zorgt voor minder snelheidsverschillen en die zijn een belangrijke veroorzaker van oponthoud", zegt Dick de Waard, hoogleraar verkeerspsychologie en mobiliteitsbehoud aan de Rijksuniversiteit Groningen.
"Auto's die moeten inhalen, uitvoegen of invoegen, verhogen of verlagen de snelheid en wisselen van rijstrook. Dat zorgt voor extra files. Als je de snelheid verlaagt, is het verschil tussen automobilisten onderling een stuk kleiner", denkt De Waard.
"Niet iedereen rijdt immers 130 op plekken waar dat mag. Bij een verlaging naar 100 zijn de verschillen veel kleiner. Tevens is het snelheidsverschil met vrachtwagens dan kleiner." Ook passen er meer auto's op de weg bij een lagere snelheid, waardoor het verkeer beter doorstroomt bij opritten.
Ruud Hornman, verkeerskundige bij Breda University of Applied Sciences, is ook voorstander van een lagere snelheid. Sterker nog, hij zou zelfs een stap verder willen gaan dan 100 kilometer per uur.
"De ideale snelheid is 95 kilometer per uur. Dan is de wegbenutting optimaal. Als je langzamer gaat rijden, gebruik je de wegcapaciteit niet optimaal. Als je sneller rijdt, zorgt het voor meer opstoppingen, omdat je automatisch meer afstand neemt als je harder gaat en er dus minder auto's op de weg passen."
Niet altijd langer onderweg door verlaging snelheid
Hornman denkt niet dat mensen langer doen over hun reis door een snelheidsverlaging."Als je echt heel lang onderweg bent, kan het misschien tien of vijftien minuten schelen."
"De enkeling die van Maastricht naar Groningen rijdt, zal wel wat langer onderweg zijn. Maar de gemiddelde woon-werkafstand is ongeveer 27 kilometer. En bij kortere afstanden zul je juist minder oponthoud ervaren, omdat de files minder worden."
https://www.ad.nl/binnenl(...)-voordelen~ad28f437/quote:Dat de reistijd op sommige trajecten zelfs toeneemt, lijkt een aparte waarneming, Hoe kan dat? Dick de Waard, adjunct hoogleraar verkeerspsychologie van de Rijksuniversiteit Groningen, heeft er wel een idee over: "De doorstroming is het grootst als iedereen met dezelfde snelheid rijdt. Als auto's 130 rijden, heb je nog altijd vrachtverkeer dat 80 rijdt. Dan krijg je dus snelheidsverschillen met veel rembewegingen en versnellingen."
"Uiteindelijk dempt dat de doorstroming en kom je dus later aan." Hij stelt daarom voor dat we, voor een goede doorstroming, allemaal 90 kilometer per uur gaan rijden. "Dat is ook veel beter voor het klimaat."
@Fir3fly, waarom interviewen ze jou niet? Met je unieke kijk op de zaken en je gebrek aan relevante achtergrond, ben je vast een goede toevoeging.quote:Maximaal 100 op de snelweg heeft (bijna) alleen maar voordelen
Mensen die nu dagelijks in de file staan, zijn mogelijk zelfs sneller op de plek van hun bestemming. Door een verlaging van de snelheid verbetert namelijk de doorstroming. Voor de beste doorstroming, zou de snelheid volgens hoogleraar transportbeleid Bert van Wee zelfs terug moeten naar 90 kilometer per uur. ,,Dat is de ideale snelheid om zoveel mogelijk auto’s over een snelweg te laten rijden.’’
En bronnen natuurlijk, dingen die je zelf liever achterwege laat omdat ze je verhaal niet ondersteunen.quote:Op donderdag 14 november 2019 19:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vomy: red eyes on a post from Red.
Behalve een beetje trollen en zuigen voeg he weinig toe in nws.
Heel vervelend ook dat de luchtkwaliteit toeneemt en minder kans op fatale ongelukken en files hebt. En dat de CO2 uitstoot afneemt.quote:Op donderdag 14 november 2019 13:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat helemaal niet waar is. Als je op een vierbaansweg rijdt en je mag maar 100, is dat allesbehalve ontspannend, zeker niet als je op een bepaalde tijd op je bestemming moet zijn.
Denk jij niet om de kwetsbare natuur dan?quote:Op donderdag 14 november 2019 13:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat helemaal niet waar is. Als je op een vierbaansweg rijdt en je mag maar 100, is dat allesbehalve ontspannend, zeker niet als je op een bepaalde tijd op je bestemming moet zijn.
Ik betaal me blauw aan wegenbelasting en accijns. Ik ga ervan uit dat die centen gebruikt worden om dit soort problemen op te lossen.quote:Op donderdag 14 november 2019 22:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Denk jij niet om de kwetsbare natuur dan?
Vooral erg jammer dat de grootste vervuilers weer buiten schot blijven.quote:Op donderdag 14 november 2019 22:04 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Heel vervelend ook dat de luchtkwaliteit toeneemt en minder kans op fatale ongelukken en files hebt. En dat de CO2 uitstoot afneemt.
Boeit dat? Op zich, als je van leven houdt.
Maakt het uit voor stikstof? Nee, eigenlijk niet.
De boeren komen ook nog wel aan bod hoor. Dat kan alleen minder snel geregeld worden dan de max snelheid omlaag brengen.quote:Op donderdag 14 november 2019 22:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vooral erg jammer dat de grootste vervuilers weer buiten schot blijven.
We zijn hier al een keer overheen gegaan maar die posts daarover negeer je gewoon. Dus het heeft geen zin. Lees het eerste deel nog maar een keer terug als je mijn argumenten wil lezen. Maar dat ga je niet doen.quote:Op donderdag 14 november 2019 19:52 schreef VoMy het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ller-thuis~b3921bfa/
[..]
https://www.sciencedirect(...)ii/S0386111214000259
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)maximumsnelheid.html
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)p-je-bestemming-aan/
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-voordelen~ad28f437/
[..]
@:Fir3Fly, waarom interviewen ze jou niet? Met je unieke kijk op de zaken en je gebrek aan relevante achtergrond, ben je vast een goede toevoeging.
Zo is het. Gezeur om niks.quote:Op donderdag 14 november 2019 23:40 schreef Maharski het volgende:
Wat een gezeur allemaal. 100 km/u is hard zat. Altijd nog sneller dan de fiets en de brommer! Om nog maar te zwijgen over lopen.
quote:Op donderdag 14 november 2019 22:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
https://speld.nl/2019/11/12/snelweg-krijgt-drempels/
Snelwegen in Nederland en Fryslan worden binnenkort voorzien van drempels om de maximum snelheid van 100 km/uur te kunnen afdwingen.
Goede maatregel van het kabinet.
Als iemand met bronnen aankomt die niet in je straatje passen, negeer je die.quote:Op donderdag 14 november 2019 19:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
En bronnen natuurlijk, dingen die je zelf liever achterwege laat omdat ze je verhaal niet ondersteunen.
Maar waarom begin je nou over het afschaffen van een landelijk referendum in een discussie over proviniciale besluiten. Is dat niet een beetje gek?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |